PDA

Bekijk de volledige versie : kwaliteit Oehlbach 1135



Rob G.
06-09-2007, 06:35
Een tijdje terug heb ik mijn vivanco speakerdraad (standaard bij de Expert) vervangen door oehlbach streamline 1135 speakerdraad. Dit omdat ik een wat dikkere doorsnede voor mijn B&W's wilde hebben. Nu vraag ik mij af waarmee je deze kabel kunt vergelijken, en of een vervanging door Canare nuttig kan zijn, of dat ze in hetzelfde segment zitten?

Edgar Smit
06-09-2007, 07:48
Usefull idiot, om dat te kunnen bepalen moet je eerst weten of de upgrade zin heeft gehad. Heb je zelf verschil gehoord toen je de vivanco vervangen had door de Oehlbach en hoe ernstig/groot/erg was het verschil? als je zelf het idee hebt dat het echt een duidelijk hoorbaar verschil was, dan zou je even een stukje moeten lenen ergens (eventueel tegen borg) om eerst te luisteren. Als je zelf zoiets hebt van, ik heb die kabel vervangen, maar ik had het geld net zo goed in films kunnen stoppen, tsja, dan zal een upgrade naar de canare ook zonde zijn ;) .
Neem anders contact op met beterbeeldengeluid.nl, die hebben voglens mij testsetjes (alhoewle ik niet zeker weet of ze Canare als testset hebben).

Rob G.
06-09-2007, 09:46
Een vergelijking, tja, daar heb ik toen de moeite niet eens voor genomen. En om eerlijk te zijn was het nu mijn idee om dit eens met de canare te doen, mits er tussen de oehlbach en canare een aardig verschil zou moeten zitten. (of ik dat ook hoor is een tweede...)
Misschien is eerst een vergelijking tussen de vivanco en de oehlbach handiger.

Edgar Smit
06-09-2007, 09:57
Ik zou eerts een svergelijken tussen de Vivanco en de Oehlbach inderdaad. Als je namelijk geen verschillen hoort, waarom zou je dna investeren in een duurdere kabel?
Als je wel verschillen hoort, dan pas heeft het zin om de canare eens te gaan proberen. Je kunt de canare ook gewoon aanschaffen in een gemiddelde lengte, mocht het niets worden kun je hem altidj weer doorverkopen.

Rob G.
06-09-2007, 10:22
Twee stukken van 2,5m is ook de investering niet. Maar als anderen op voorhand al zeggen dat de verschillen tussen de oehlbach en canare erg klein zullen zijn is zo'n vergelijking voor mij vrij nutteloos, ook als ik wel een verschil hoor tussen de vivanco en oehlbach.

Rest dus de vraag of er merkbare verschillen zijn tussen de canare of oehlbach.

Edgar Smit
06-09-2007, 10:33
Waarschijnlijk wel, de oehlbach is op zich niets mis mee, maar de canare zou een wat opener en neutraler geluid moeten geven.

Kingpin112
07-09-2007, 12:22
Waarschijnlijk wel, de oehlbach is op zich niets mis mee, maar de canare zou een wat opener en neutraler geluid moeten geven.
Kun je niet zomaar zeggen, ligt helemaal in welke set (samenhang) deze kabel wordt gehangen.

Rob G.
03-10-2007, 12:56
Ik ben van plan om eens wat verschillende speakerkabels te testen. Nu kan ik dit doen door ze compleet te wisselen, maar hier gaat teveel tijd overheen waardoor ik de vergelijking kwijt ben. Ik wil dan ook hetvolgende doen:
Laat de huidige kabels op terminal A aangesloten, en sluit de nieuwe kabels aan op Terminal B.
Vervolgens sluit ik mijn ene front aan op de linker A terminal (met de oude kabels), en mijn andere op linker V terminal (met de nieuwe kabels). Vervolgens kan ik makkelijk schakelen tussen de verschillende draden dmv de speaker A of B te activeren.

Is dit in praktijk ook een handige manier van vergelijken? Kan het niet gebruike kanaal rechts A/B aangesloten blijven (zolang ze maar geen 'kortsluiting' maken? Moet ik hierbij nog ergens rekening mee houden?
http://marantzforum.nl/forum/Themes/Musiconica/images/icons/modify_inline.gif