PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe HD satelliet receiver, de Kathrein UFS 910



DaMan
08-09-2007, 09:32
Onlangs is er 'n nieuwe HD satelliet ontvanger verschenen, de Kathrein UFS 910. Hij heeft vele features die de vaak aangekondigde & net zo vaak uitgestelde DM8000 Dreambox zou hebben. Dus 'n Linux OS, ethernet aansluiting & uitgebreid display. De ideale hobby-ontvanger dus, voor de liefhebbers :)

Ondanks dat die nog niet (officieel) leverbaar is in Nederland zijn er toch al behoorlijk veel liefhebbers die 'm in Duitsland besteld hebben (ik ook, zei de gek) & eerlijk, is eerlijk 't is 'n mooie receiver, die 'n prachtig HD plaatje levert! Alleen jammer dat 't HD aanbod nog niet zo groot is, hopelijk maakt Canal Digitaal hun belofte waar & zullen ze begin 2008 met 'n aantal HD kanalen op 23 oost komen.

Hier kun je nog wat meer lezen over deze HD receiver:

Kathrein UFS 910 HD satellite receiver (http://www.hdtvinfo.eu/news/hdtv-broadcasting/the-kathrein-ufs-910-hd-satellite-receiver.html)

minimoke
14-09-2007, 17:57
Hallo,

ik heb nog geen ervaring met satelliet tv.

Omdat we van Nl naar B verhuisd zijn bekijken we de optie om via sat naar de Ned zenders te kijken.

Wat mij echter opvalt is dat er heel weinig toestellen echt het formaat hebben van HiFi apparatuur.

Ik ben echter wel gewonnen voor de Topfield TF 7700 HSCI die mooi bij de bestaande apparatuur zal passen. En is 1080i met hdmi aansluiting.

Iemand hier ervaring mee?

DaMan
21-09-2007, 10:37
Aangezien er nog geen fatsoenlijke settinglijst voor handen is, heb ik er zelf maar 1 gemaakt.

Kathrein UFS 910 - HDTV Info Europe Settings [21-09-07] (http://ufs910.hdtvinfo.eu/component/option,com_remository/Itemid,28/func,fileinfo/id,22/)

Ik heb er 4 sat-posities in zitten: Astra 19.2E, Hotbird 13E, Astra 23.5E & Astra 28.2E.

De desbetreffende files moet je FTP-en naar /config (overschrijven)

rover8772
09-10-2007, 17:09
Heb net de test in het Duitse blad 'FERNSEHER' gelezen over deze ontvanger.
lovende kritieken, ook op internet. het verschil met de dreambox (als deze al uitkomt) is dat de kathrien ook hdmi en component uitgangen heeft... en er zit een usb op, zodat je evt een externe HD kunt aansluiten...

en dit allemaal voor 299,- euri (Duitse euri wel te verstaan...)(y) (y) (y)

denk dat ik dit weekend maar eens naar de Heimat rijdt...

Bengbeng
17-10-2007, 13:25
hopelijk maakt Canal Digitaal hun belofte waar & zullen ze begin 2008 met 'n aantal HD kanalen op 23 oost komen.


De vraag blijft wel of je niet een "speciale" CD goedgekeurde receiver nodig gaat
hebben om de CDS HDTV kanalen te kunnen bekijken straks. Net als bijv.
het Engelse Sky-HD ook doet, waar HDTV kijken onmogelijk is zonder "Sky" ontvanger.

Ik kreeg dit vermoeden, aangezien één van de oorzaken waarom CDS HDTV onlangs wederom had uitgesteld, was dat ze nog niet alles op orde hadden met de Philips HDTV PVR. Dit las ik ergens op Sat4all.
Het zou me dus niets verbazen als CDS het Sky-HD principe gaat volgen...

DaMan
19-01-2008, 07:55
Er is nu 'n Nederlands-talig UFS 910 forum geopend (naast 't al lopende Engelse forum)

http://ufs910.hdtvinfo.eu/component/option,com_fireboard/Itemid,30/func,showcat/catid,44/

Momenteel zijn er al enkele Nederlandse winkels die deze ontvanger verkopen, maar ik heb wel 't idee dat 't grijsimport is. Het is natuurlijk wel zo dat deze winkels de verantwoordelijkheid hebben voor de garantieafhandeling.