PDA

Bekijk de volledige versie : Gerestaureerde Popeyecartoons ook bij ons?



dvdnut
09-09-2007, 12:40
Weet iemand toevallig of de in Amerika onlangs uitgekomen box 'Popeye The Sailor 1933-1938' (Warner Bros.) binnenkort ook op regio 2 uitkomt? Ik zou deze heel graag kopen, en als het even kan met NL ondertiteling. Het gaat om deze uitgave:

http://ec1.images-amazon.com/images/I/51zfEK5qH0L._SS500_.jpg

Roi
09-09-2007, 13:48
Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Frank
09-09-2007, 15:14
Het is afwachten of deze ook op regio 2 zal worden uitgebracht. Volgens mij zijn er wel verschillende rechthebbenden in Europa, waardoor een release moeilijk zal worden.

Werner
09-09-2007, 17:17
Weet iemand toevallig of de in Amerika onlangs uitgekomen box 'Popeye The Sailor 1933-1938' (Warner Bros.) binnenkort ook op regio 2 uitkomt? Ik zou deze heel graag kopen, en als het even kan met NL ondertiteling.

Voorlopig niets van de vinden in de planning. De enige Popeye-release in de Benelux is die welgekende 4-discbox met filmpjes uit de seventies, die in zowat elk Kruidvat te vinden zijn.

EDIT: Ik was even bang met het zien van deze topictitel dat je-weet-wel-wie terug was...

Herman ter Lingen
09-09-2007, 17:30
Hopelijk gaat het niet net als met de Tex Avery box die alleen in Frankrijk is uitgegeven

dvdnut
13-09-2007, 06:00
Dat is spijtig, want het is echt wel een toprelease. Nu, regio 1 is geen ramp, die kunnen we ook bestellen en afspelen, maar de gedachte aan een regio 2-uitgave lijkt me nog net iets fijner. Maar als het er niet in zit... als ik me niet vergis, hebben ze in Amerika ook jarenlang gekibbeld over de rechten en werd deze uitgave steeds maar uitgesteld.

Welnu, ik denk dat ik toch maar eens de Amerikaanse box ga bestellen, ook omwille van de extra's als audiocommentaar enz. Vaak zijn onze Beneluxversies helaas stripped-down, en dat maakt me heel erg kwaad. Gelukkig schijnt de Amerikaanse box wel over Engelse ondertiteling te beschikken. Weet iemand toevallig of:

- deze ondertiteling wit of geel is?
- ook de extra's als documentaires en audiocommentaren ondertiteld zijn?

FuturamaFan
14-09-2007, 01:48
- deze ondertiteling wit of geel is?
- ook de extra's als documentaires en audiocommentaren ondertiteld zijn?

-Wit
-Nee

Het is een prachtige release!

dvdnut
14-09-2007, 05:48
Bedankt, FuturamaFan. Het is alvast mooi dat de ondertiteling wit is, want vooral bij zwart-witfilms stoort me gele ondertiteling geweldig (is een kenmerk van de Duitse TV, maar ook verschillende R1-uitgaven hebben dit.

Ik denk dat ik de R1-uitgave toch maar eens ga aanschaffen, want op R2 zal het wellicht lang wachten zijn, als die er überhaupt ooit komt, en dan is het nog maar afwachten wat de extra's zullen zijn, en die maken echt het verschil tussen een 'mooie' en een 'prachtige' release.

Ik ben nooit zo'n fan geweest van Popeye, precies omwille van die abominabele kleurenversies en de latere cartoons uit de seventies, die niet aan het vroegere werk kunnen tippen. Na het zien van de trailer van deze DVD-release ben ik echt wel van mening veranderd.

Hugo R
14-09-2007, 09:20
Popeye heb ik vroeger echt vaak gekeken, hele videobanden grijs gedraaid. Ik hoop dan ook dat ze dit hier nog eens zullen uitbrengen.