PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag over de film cannibal holocaust



Mick Schouten
09-09-2007, 19:11
Ik heb nu de laatste tijd een heleboel popcorn films gezien, en nu wilde ik een hele andere kant op gaan. nu ga ik films als die van kubrick enzo kijken, maar ik wil ook eens kijken hoe ver mijn misselijkheidsgrens van films is. nou kreeg ik hier op het forum cannibal holocaust aanbevolen, die ik tegelijk met salo ga kopen en dan maar eens kijken wat het is. maar ik las op internet dat er ook echte beelden van mensenmoord/mishandeling in voorkomt, en vooral de dierenmishandeling die NIET nep is, maar is die mishandeling van mens en vooral dier speciaal voor die film ''gemaakt''?Dat de regisseur zei: zo, nu gaan we die schildpad eens lekker molesteren? dat kan ik me niet voorstellen, en ik dacht: misschien weten jullie hoe dat nou zit. weten jullie dat?
alvast bedankt:bier:

stevenbron
09-09-2007, 22:40
Hier staat veel informatie over de film: http://en.wikipedia.org/wiki/Cannibal_Holocaust
Er worden inderdaad een aantal dieren afgeslacht. De verhalen van de set zijn ook erg ... amusant... om te lezen.

Sjeisbroochem
10-09-2007, 13:12
smerige film, lang geleden eens gezien maar niets aan
soortgelijke film is faces of death maar volgens mij is de helft nep

Mick Schouten
10-09-2007, 15:27
dank voor je mening sjeis, maar toch ga ik hem zien:mrgreen:

Melzz
10-09-2007, 15:56
Er worden archiefbeelden getoond uit een andere film waarbij mensen worden geexecuteerd. Er worden heel wat dieren mishandeld en vermoord....en dat is meteen de grootste kritiek op de film. Het is volgens mij wel de ultieme exploitatiefilm. De beelden zijn er puur om te chockeren....en ik denk dat ze dat aardig is gelukt. En ja....de dieren zijn puur om de beelden gemolesteerd. Overigens zit in bijna elke Italiaanse Kannibalenfilm wel een scene met dierenleed. Dus...kun je daar niet tegen...zou ik dit soort films mijden. Echter....als je de 2-disk special edition koopt, kun je kiezen voor een Animalfriendly version....krijg je de film dus zonder dierenleedscenes.

Salo vind ik geen exploitatiefilm maar toch meer een artfilm....hoe gek dat ook klinkt. Het is gebaseerd op een bekend en omstreden boek van De Sade. Bereid je voor op stront en martelingen....:mrgreen:

Symphony X
10-09-2007, 18:32
Allemaal even leuk, Salo, Faces of Death, Traces of death... Heeft allemaal wel iets fascinerends

Deze week ga ik bekijken:

Visitor Q
Cannibal Ferox
Cannibal Holocaust
Slaughtered Vomit Dolls

Ben erg benieuwd naar de bovenste(Takashi mike!! Kerel kan bij mij niets meer fout doen na meesterwerken als Ichi the Killer, Audition en mini-rolletje in Hostel) en de onderste. Melzz(en anders Kinkyqueen wel), jij hebt ze vast allemaal al eens bekeken, vertel!

Mich
10-09-2007, 18:51
Cannibal Ferox deed me niks. Die vond ik eerder vervelend. Ik vind Cannibal Holocaust daarentegen zo één van die films die je toch eens hebt moeten beginnen zien. Het dierenleed is er en ik ben er tegen. Maar de film is al zo oud. Die diertjes zijn allang dood. Dan heb ik liever dat ze hun aandacht besteden om de diertjes van nu te beschermen.

Er zijn in Cannibal Holowaust een paar zeer memorabele scenes. Veel plezier.

frank_black
10-09-2007, 18:55
Dan ben je toch wel ziek als je zulke films wilt zien, Ik heb ''zero tolerance'' voor dierenleed. Dus mensen die deze films voor de lol kijken heb ik geen enkel respect voor. De makers van zulke ziekelijke films mogen van mij kapot vallen.

Werner
10-09-2007, 18:59
Dan ben je toch wel ziek als je zulke films wilt zien, Ik heb ''zero tolerance'' voor dierenleed. Dus mensen die deze films voor de lol kijken heb ik geen enkel respect voor. De makers van zulke ziekelijke films mogen van mij kapot vallen.

Dat kan wel zijn, maar 't is toch redelijk selectief... er zijn genoeg pulpfilms te vinden waarin mensen ook oprecht afzien, en dat vind ik persoonlijk erger. Sorry hoor.

Mich
10-09-2007, 19:00
Dan ben je toch wel ziek als je zulke films wilt zien, Ik heb ''zero tolerance'' voor dierenleed. Dus mensen die deze films voor de lol kijken heb ik geen enkel respect voor. De makers van zulke ziekelijke films mogen van mij kapot vallen.

Nog even wachten en de makers zullen er niet meer zijn. Ouderdom en zo (6)
Ik begrijp je standpunt wel hoor. De scenes zijn niet leuk om naar te kijken, juist doordat je weet dat ze echt zijn. Ik zap gewoon verder. Niets fijners om te zien hoe mensen elkaar afmaken.

Melzz
11-09-2007, 10:58
Dan ben je toch wel ziek als je zulke films wilt zien, Ik heb ''zero tolerance'' voor dierenleed. Dus mensen die deze films voor de lol kijken heb ik geen enkel respect voor. De makers van zulke ziekelijke films mogen van mij kapot vallen.

Vind het ook niet prettig om naar te kijken. Echter we zien bv wel de schildpad opgevreten worden.....tenminste niet helemaal voor niets geweest....:mrgreen: Er worden ook veel archiefbeelden ingepropt van beesten die elkaar opvreten....voor het schokeffect.

Even iets anders.... Wat dacht je van paarden in Westerns die op hun bek gaan (Leone, Peckinpah). Die films worden door iedereen de hemel ingeprezen maar je hoort echt niemand over die zielige paarden. Die benen breken echt van die beesten en dan hop.....worden ze afgemaakt. Hoe vind je dat dan....??

Melzz
11-09-2007, 14:16
Allemaal even leuk, Salo, Faces of Death, Traces of death... Heeft allemaal wel iets fascinerends

Deze week ga ik bekijken:

Visitor Q
Cannibal Ferox
Cannibal Holocaust
Slaughtered Vomit Dolls

Ben erg benieuwd naar de bovenste(Takashi mike!! Kerel kan bij mij niets meer fout doen na meesterwerken als Ichi the Killer, Audition en mini-rolletje in Hostel) en de onderste. Melzz(en anders Kinkyqueen wel), jij hebt ze vast allemaal al eens bekeken, vertel!

Slaugtered Vomit Dolls ken ik....maar niet gezien. Cannibal Holocaust is eigenlijk best een aardige film en de muziek is fantastisch. Let op de muziek als bv een kanibalenvrouw onder handen wordt genomen.....prachtige, treurige muziek terwijl je een schokkende scene krijgt voortgeschoteld. Dat werkt erg goed. Cannibal Ferox is beduidend minder en totaal onlogisch. Holocaust probeert nog realisme na te streven dmv een documantaire achtige stijl. Blair Witch heeft hier goed naar gekeken. Beide films hebben een grote reputatie maar vallen eigenlijk best mee (of ben ik nu heel ziek?). Een andere aardige is Jungle Holocaust.....ook van Deodato en heeft nog het meeste weg van een avonturenfilm met een kannibalensetting. Mountain of the Cannibal God vind ik ook zeer vermakelijk. Maar tja....dierenleed schijnt een vast gegeven te zijn in Italiaanse kannibalenfilms. Dit is echt een uitgestorven genre.....het wachten is op een eigentijdse kannibalenfilm....zonder het dierenleed.

Visitor Q vind ik een zeer sterke film. Er komen veel schokkende dingen in voor....maar het wordt op een parodie-achtige manier gepresenteerd waardoor ik het beter te behappen vind. Een film als Irreversible vind ik bv nog het meest schokkende van allemaal....vanwege de realiteit. De films van Takashi Miike vind ik zowieso niet puur bedoeld om te chockeren. Er zit altijd wat achter. Als je echt interesse hebt in deze filmmaker, kan ik je echt Agiator aanbevelen...een prachtig boek van Tom Mes dat ingaat op de carriere van Miike en elke film uitvoerig bespreekt. Zitten ook mooie foto's bij. De hele thematiek van bv Audition vind ik te gek.....ik zie duidelijk Lynchiaanse invloeden.