PDA

Bekijk de volledige versie : None of the above.....



Reinbo
09-09-2007, 20:03
Ik ben de afgelopen 3 dagen op de IBC (International Braodcast Convention) geweest en geloof dat zowel HD dvd als Blue ray een niche markt zullen worden, een tussen stap. HD Broadcast, HD over IPTV en HD Video on demand zijn kwalitatief gezien gelijkwaardig en komen er met rappe schreden aan. Alles legaal dowmloaden, via de kabel of van de sateliet plukken en op je hard disk zetten. :) Waarom zou je in gods naam nog een film op zo iets ouderwets als een schijfje willen hebben?

(Eerdat de format war over is cq de verkopen van beide formats enigzins interessant worden qua verkoop aantallen zullen de bovenstaande technieken ruimschoots voor handen zijn.)

Op de hele IBC was er vrijwel niemand die een HD dvd of BR gebruikte. Het gaat op de IBC welliswaar over broadcasting, maar voor de duizenden HD schermen koos men of voor (geupscalde) dvd of voor een harddisk als bron.

Ook nog een 4k/2k signaal (4 keer 1080P kwaliteit!) gezien dat via een sateliet werd uitgezonden. :)

Mark de Jong
09-09-2007, 20:55
Als ik iets koop wil ik het graag fysiek hebben. Je betaald er niet voor niets voor. Tuurlijk, de kosten worden zo wel lager, maar toch... kan je eigenlijk net zo goed een HDD recorder kopen en tegen die tijd alles rechtstreeks van HDTV e.d. opnemen.. Nee, geef mij maar 'ouderwetse' schijfjes.

Frenkel
09-09-2007, 21:27
Het zal ongetwijfeld die kant op gaan, maar dat zal toch echt wel een aantal jaren duren denk ik.
In het geval van DVD, BD, en HD DVD, zijn filmmaatschapijen niet afhangkelijk van kabel- en telecommaatschapijen, om hun producten aan de man te brengen.
Het is alom bekend dat Kabel- en telecommaatschapijen, nou eenmaal niet erg snel zijn met het investeren in nieuwe technieken, aangezien de risico's groot zijn.

Brian2
09-09-2007, 22:02
Ook nog naar de demo van Ultra HD geweest? WOW!

Reinbo
09-09-2007, 22:27
Het zal ongetwijfeld die kant op gaan, maar dat zal toch echt wel een aantal jaren duren denk ik.
In het geval van DVD, BD, en HD DVD, zijn filmmaatschapijen niet afhangkelijk van kabel- en telecommaatschapijen, om hun producten aan de man te brengen.
Het is alom bekend dat Kabel- en telecommaatschapijen, nou eenmaal niet erg snel zijn met het investeren in nieuwe technieken, aangezien de risico's groot zijn.

Alom bekend.... :? Waarom is dan de hele IBC er mee bezig (en niet met Br of HD dvd...)

Frenkel
10-09-2007, 05:37
Alom bekend.... :? Waarom is dan de hele IBC er mee bezig (en niet met Br of HD dvd...)

Ik weet niet wat de ontwikkelingen zijn op dit gebied, bij bedrijven als Casema, UPS en @home,...of komen er andere spelres op de markt op dit gebied.
Als het zoveel belovend is ben ik, net als bij UMTS, zeer benieuwd.

Edwin V
10-09-2007, 06:53
Dowloaden van muziek kan nu ook al makkelijk. De CD verkoop is wel flink gedaald maar er zijn nog steeds volop CD's te krijgen. DE site van FRS is niet alleen maar downloaden van muziek, de hoofdzaak is nog gewoon koop. Ik koop ook CD's in plaats van ze te downloaden en te branden. Dat doe ik ook met DVD's en zal ik ook met HD materiaal doen.
Ik verwacht niet dat 't allemaal verdwijnt, tenzij de filmmaatschappijen helemaal niks meer uitbrengen op voorbespeelde dragers, maar dat zie ik ze niet snel doen want 't is toch een markt. En hoe moeten ze de SE's van LotR dan gaan doen bijvoorbeeld, Gollem beeldje downloaden?
Blu-ray en HD DVD kunnen eerder verdwijnen door een nieuwe en betere drager, maar de noodzaak daarvoor is ook niet groot aangezien 't niet veel beter kan. Alleen als nog hogerer resoluties standaard gaan worden maar dat zal ook nog wel een tijd duren.

Reinbo
10-09-2007, 08:58
Ik verwacht niet dat 't allemaal verdwijnt, tenzij de filmmaatschappijen helemaal niks meer uitbrengen op voorbespeelde dragers, maar dat zie ik ze niet snel doen want 't is toch een markt. En hoe moeten ze de SE's van LotR dan gaan doen bijvoorbeeld, Gollem beeldje downloaden?


Wat ik zeg, het wordt een niche markt.

rvvnr1
10-09-2007, 14:20
HD Broadcast, HD over IPTV en HD Video on demand zijn kwalitatief gezien gelijkwaardig en komen er met rappe schreden aan.
Maakt allemaal niet uit, dit is altijd zo geweest. De TV kwaliteit heeft altijd op den duur de op dat moment beschikbare videoformaten geëvenaard of ingehaald.


Alles legaal dowmloaden, via de kabel of van de sateliet plukken en op je hard disk zetten. :)
Is niks anders dan een alternatieve videorecorder.... ;)



Waarom zou je in gods naam nog een film op zo iets ouderwets als een schijfje willen hebben?
Omdat t nooit anders is geweest: men wil gewoon iets fysieks in handen hebben.

Tuurlijk verschuiven de verhoudingen ten gunste van mensen die al dan niet illegaal downloaden en kopieren. Maar er zal altijd een markt blijven bestaan voor voorbespeelde media. Neem alleen nog maar die hele grote groep mensen die geeneens een videorecorder kunnen programmeren laat staan een pc gebruiken.....

Reinbo
10-09-2007, 14:33
Maar die laatste zijn dan ook niet diegene die Br of hd dvd als eerste gaan proberen.... Daarbij heet die pc tegenwordig home cinema centre. :)

DVDProfilersFilmgek
12-09-2007, 12:30
Maakt allemaal niet uit, dit is altijd zo geweest. De TV kwaliteit heeft altijd op den duur de op dat moment beschikbare videoformaten geëvenaard of ingehaald.

Het huidige PAL kan een goed plaatje geven, maar heeft nog nooit het beeld en geluid van een DVD geëvenaard. Via de schotel kan men dan nog wel DD5.1 ontvangen, maar het beeld komt niet overeen.... men zou dat kunnen, maar in de praktijk gebeurt dit niet omdat de daarvoor benodigde bandbreedte de zenders gewoon teveel kost. Dan het hier genoemde HD signaal is niets meer dan het HD Ready signaal van 720p of 1080i en zeker niet het Full HD 1080p signaal, ook hier spelen de kosten een rol, hoge kwaliteit vraagt nu eenmaal om een grotere benodigde bandbreedte.

----------------------

Is niks anders dan een alternatieve videorecorder.... ;)


Klopt, en als de mensen alles in HD willen opslaan, en dan wel echte HD, dan heb je toch wel een knappe HDD recorder nodig, en dan is 500GB niet veel... , ook zijn ze er nog niet, al zullen ze wel komen als er vraag naar komt.

------------------------


Omdat t nooit anders is geweest: men wil gewoon iets fysieks in handen hebben.



Tuurlijk verschuiven de verhoudingen ten gunste van mensen die al dan niet illegaal downloaden en kopieren. Maar er zal altijd een markt blijven bestaan voor voorbespeelde media. Neem alleen nog maar die hele grote groep mensen die geeneens een videorecorder kunnen programmeren laat staan een pc gebruiken.....



Ik ben niet roomser dan de paus en kijk ook wel eens iets dat gedownload is, en heb vaak tijdens het kijken al spijt, de kwaliteit is vaak bedroefend slecht. HD en zelfgebrand gaan momenteel nog helemaal niet hand in hand(nog niet mogelijk). Alles op een HDD bewaren is niet mogelijk, moet je het branden, en de levensduur van dat gebrande spul is twijfelachtig.
Doe mij maar echt, dan weet je dat het blijvend is en dat je de bedoelde kwaliteit krijgt.

Als ik zo om mij heen kijk, dan hebben beide HD systemen nu nog weinig kans, mensen die nu al tevreden zijn met matige kwaliteit gebrand spul en een DVD al geweldig vinden, zullen heus niet overstappen op 1 van beide systemen, zeker niet voor de prijzen die men moet betalen voor zo'n schijfje. De DVD zal nog wel een paar jaartjes blijven bestaan, en HD en BD zullen denk wat meer in het zicht komen als de prijs voor een schijfje wat schappelijker wordt.


...

DVDProfilersFilmgek
12-09-2007, 12:35
Maar die laatste zijn dan ook niet diegene die Br of hd dvd als eerste gaan proberen.... Daarbij heet die pc tegenwordig home cinema centre. :)


De PC wordt steeds meer een notebook....

DVDProfilersFilmgek
12-09-2007, 12:37
.

Ook nog een 4k/2k signaal (4 keer 1080P kwaliteit!) gezien dat via een sateliet werd uitgezonden. :)


Ik ben benieuwd naar de weergever ....... op wat voor een soort scherm heb je die kwaliteit gezien:?:

Reinbo
12-09-2007, 17:50
Een soort plasma van 60-70 inch. Stond verder geen merk op.

DVDProfilersFilmgek
13-09-2007, 11:46
Een soort plasma van 60-70 inch. Stond verder geen merk op.


Het lijkt mij niet dat er plasma's bestaan die dat; 4k/2k signaal (4 keer 1080P kwaliteit!) kunnen weergeven, maar goed, bij de MM zie je ook vaak dat men een Blue Ray speler aansluit op een HD ready scherm....

Reinbo
13-09-2007, 17:01
Was duidelijk 4K, stukken scherper dan al die HD signalen overal. Of het plasma was of LCD weet ik niet het leek er in ieder geval op en was erg groot (Dus daarom dacht ik plasma) WVerder was het natuurlijk een 'professioneel' scherm en geen winkel model. Verder is 4k natuurlijk eigenlijk de standaard voor digitale cinema beeld kan dus makkelijk 50 keer zo groot worden weer gegeven.

Mathieu Ghekiere
22-09-2007, 15:35
Was duidelijk 4K, stukken scherper dan al die HD signalen overal. Of het plasma was of LCD weet ik niet het leek er in ieder geval op en was erg groot (Dus daarom dacht ik plasma) WVerder was het natuurlijk een 'professioneel' scherm en geen winkel model. Verder is 4k natuurlijk eigenlijk de standaard voor digitale cinema beeld kan dus makkelijk 50 keer zo groot worden weer gegeven.

2k is ook een digitale cinema standaard.

Reinbo
24-09-2007, 20:07
2K is gewoon HD = 1920*1080

Mathieu Ghekiere
25-09-2007, 10:24
2K is gewoon HD = 1920*1080

Fout, 2K zit er lichtjes boven.
Ik citeer:

2K Resolution Display Technology



"2K" is the term used to describe images that have approximately 2K vertical lines. In digital cinema, a 2K image is delivered to the theatre in a digital "container" 2048 pixels wide by 1080 pixels high. A 2K image with a 2.39:1 ("scope") aspect ratio could be supplied having 2048 x 858 pixels. A 2K image with a 1.85:1 ("flat") aspect ratio could be supplied having 1998 x 1080 pixels. While 2K is the commonly used projection format today, most if not all so-called 2K productions are made to fit in HD (high-definition) pixel arrays, which are 1920 pixels wide."

Het is een klein verschil, maar voor mensen die bezig zijn met digitale camera's, digitale projectie, of eventueel visuele effecten, is het wel belangrijk. Klein verschil, maar toch een andere standaard.