PDA

Bekijk de volledige versie : audio-commentaar bij dvd's



Antonio 'Tony' Montana
11-09-2007, 16:21
Vele dvd's hebben tegenwoordig een audiocommentaar van de regisseur, acteur(s), schrijver(s), producent(en),... etc.... we worden nu echt overspoeld met audio-commentaars en men kan soms het spreekwoordelijke bos niet meer zien...
De laatste dagen heb ik er enkel beluisterd en sommige waren wel leuk en informatief, terwijl anderen echt wel saai waren en vol stiltes...
nu wil ik van jullie, mede-forumleden wel eens willen horen welke commentaars echt wel de moeite waard zijn (informatief, interessant, grappig, hilarisch,...) en welke best gemeden moeten worden, zodat we er in de toekomst misschien geen tijd aan verliezen...

Ik heb er maar enkelen beluisterd, maar dit zijn degene die ik het leukst vind (totnutoe):

- Fight Club (Fincher, Pitt, Norton, Bonham-Carter)
- The Passanger (Jack Nicholson)
- L4yer Cake (Matthew Vaughn)
- La Haine (kasovitz)
- Monty Python & The Holy Grail (allebei de tracks)
- Blade 2 (Del Toro)

de minder leuke:

- Sleepy hollow (tim burton)
- Blowup
- The Exorcist (Friedkin)

...

Patrick van den Hul
11-09-2007, 16:28
Lord of the Rings natuurlijk.. Maar liefst 4 per film, vooral die van de Cast en die van de Crew zijn prima!

TheGodfather
11-09-2007, 22:38
Wellicht een schande maar de enige 2 commentaartracks die ik volledig heb beluisterd zijn die van de R1 UE van Raging Bull en van de 2dvd van Star Wars - Revenge Of The Sith.
Vooral die eerste (waarbij je Scorsese en Thelma Schoonmaker hoort) is ronduit interessant en boeiend.

Lex v/d Moolen
11-09-2007, 22:56
Hier is in het verleden al eens een thread over begonnen ;)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=9255