PDA

Bekijk de volledige versie : Blade Runner (Five-Disc Complete Collector's Edition) [Blu-ray] (2007)



misterfun
11-09-2007, 18:40
hey, ik zag net dat er een collectors edition uit gaat komen van Blade Runner met 5 disks !!!

Ik vermoed dat het maar om 1 BR disk gaat en de rest normale dvd's, maar ik vindt het mooi nieuws. nu zou het ook mooi zijn als deze naar nederland komt.



http://www.amazon.com/Runner-Five-Disc-Complete-Collectors-Blu-ray/dp/B000UBMWG4/ref=sr_1_32/105-5607897-9205239?ie=UTF8&s=dvd&qid=1189531354&sr=8-32

http://ec1.images-amazon.com/images/I/51XGUQ06uZL._SS500_.jpg

misterfun
11-09-2007, 19:24
Zojuist meer info gevonden en een ander plaatje, ziet er erg vet uit !!!
En het blijkt een genummerde editie te zijn!!

http://era-hd.ru/upimg/large/3240.jpg

Is dit dan de 2de BR giftset die we kunnen verwachten in navolging van spiderman 3 ?


Limited Numbered Edition in "Deckard Briefcase" w/Collectible Memorabilia

Disc 1Ridley Scott's "Final Cut":

Commentary by Ridley Scott
Commentary by Executive Producer/ Co-Screenwriter Hampton Fancher and Co-Screenwriter David Peoples; Producer Michael Deely and production executive Katherine Haber
Commentaries by visual futurist Syd Mead; production designer Lawrence G. Paull, art director David L. Snyder and special photographic effects supervisors Douglas Trumbull, Richard Yuricich and David Dryer

Disc 2
Documentary: "Dangerous Days"

Disk 3
1982 Theatrical Version
1982 International Version
1992 Director's Cut

Disc 4Enhancement Archive
Featurettes: "The Electric Dreamer: Remembering Philip K. Dick," "Sacrificial Sheep: The Novel vs. The Film," "Graphic Design," "Wardrobe & Styling," "The Light That Burns: Remembering Jordan Cronenweth," "Promoting Dystopia: Rendering the Poster Art," "Deck-A-Rep: The True Nature of Rick Deckard," "Nexus Generation: Fans & Filmmakers"
1982 Promotional Featurettes
Philip K. Dick: The Blade Runner Interviews (Audio)
Still Galleries: "Do Androids Dream of Electric Sheep Cover Gallery," "The Art of Blade Runner," "Unit Photography," "Marketing & Merchandise"
Screen Tests: Rachel & Pris
Deleted & Alternate Scenes
Trailers & TV Spots

Disc 5
Workprint Version
Commentary by Paul M. Sammon, author of Future Noir: The Making of Blade Runner
Featurette: "All Our Variant Futures: From Workprint to Final Cut"

Brian2
11-09-2007, 20:30
Dit is al een tijdje bekend, en het zijn 5 BR's.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=53223

misterfun
11-09-2007, 20:58
Ok thx Brian2. toch verdiend dit wel een apart draadje in het BR/HD subforum.
Ben erg enthousiast dat er giftsets gaan uitkomen voor de High Deff markt.

BASIL
12-09-2007, 00:58
Heb de briefcase al een tijdje geleden besteld om zekers te zijn dat ik die zou ontvangen. Hoeveel exemplaren zijn er? Ik denk dat er ongeveer 1000 exemplaren in BD en 1000 andere in HD-DVD. Het kan zijn dat ik me vergis.

De 5-disc edition in de briefcase is een digipack. Als je die zonder de briefcase koopt dan is dat een keepcase. Heb liever de digipack. Reden waarom ik voor de briefcase versie gekozen heb.:grin:

misterfun
12-09-2007, 16:29
Heb hem gisteren ook voor de zekerheid alvast besteld BASIL, just in case.
Tot hoeveel deze briefcase gelimmiteerd is weet ik niet, maar ook als ie niet genummerd was
Zou ik hem aankopen. geweldig veel nieuwe extra's en audiocommentaren.

Peter van santbrink
12-09-2007, 22:21
is ie regiovrij ?

BASIL
13-09-2007, 00:32
is ie regiovrij ?

Warner is altijd regiovrij geweest want ze brengen dezelfde films ook op HD DVD en die films zijn zowiezo regiovrij.:)

jeroenenagnes
13-09-2007, 13:02
Is die briefcase dan dezelfde als die van de link van Amazon of waar is die briefcase precies te bestellen?


Jeroen.

BASIL
14-09-2007, 00:35
Is die briefcase dan dezelfde als die van de link van Amazon of waar is die briefcase precies te bestellen?


Jeroen.

Die is overal te bestellen

Dragu
11-11-2007, 08:47
Kan je ook nederlandse ondertitels kiezen bij zo Blu Ray een release uit US ?

Frank
11-11-2007, 09:36
Bij een release uit de US niet.

Newboy
11-11-2007, 09:47
Kan je ook nederlandse ondertitels kiezen bij zo Blu Ray een release uit US ?

Zou er niet op rekenen. Dracula is de enige vanuit de US die ook ned ondertiteling heeft.

rvvnr1
11-11-2007, 20:08
Zou er niet op rekenen. Dracula is de enige vanuit de US die ook ned ondertiteling heeft.
Nee hoor er zijn er wel meer, bijv. Cruel Intentions en Closer.

Roadster
12-11-2007, 15:30
Ze hadden het best met 3 br's kunnen doen lijkt mij zo.
2, 4 en 5 kunnen best samen; genoeg ruimte toch?

PaulS-DOA-85
19-11-2007, 19:56
Zo, naar een aantal jaren alleen maar lezen, mezelf maar eens aangemeld om een prangende vraag te stellen!.
Uit onderstaande links blijkt dat de oudere versies van de film in deze verzameling (Theatrical release, International Cut en '92 Director's Cut). Op Blu-Ray Dolby Digital 5.1 audio hebben en op HDDVD Dolby Digital Plus 5.1 audio (Final Cut heeft op beide formaten Dolby TrueHD).
Dit komt uiteraard door het verplichte gebruik van DD+ bij HDDVD en het niet toegestane gebruik van 5.1 DD+ (alleen 6.1 of 7.1) bij Blu-Ray.
Ik heb nu 2 vragen: Zal door het nieuwe algoritme en de mogelijkheid tot hogere bitrates de DD+ soundtrack beter klinken dan de DD track?
Zal Warner bij Blu-Ray gebruik maken van de 20GB extra ruimte door het beeld met hogere bitrates te coderen of zal er slechts 30GB gebruikt worden?

Uiteindelijk komt het dus neer op een vraag die hier al vaker voorbij is gekomen, voor welke versie moet gekozen worden? Voor HDDVD omdat de oude versies DD+ audio hebben of voor de Blu-Ray versie vanwege de mogelijk hogere video bitrates?

Ik heb nu iig de 'Ultimate Collector's Edition' (Briefcase) op HDDVD in de pre-order staan bij Amazon vanwege de DD+ audio.

http://www.movieforums.com/community/showpost.php?p=384732&postcount=20
http://www.dvdtown.com/moviedatabase/coverart/blade-runner/21812/1
http://www.dvdtown.com/moviedatabase/coverart/blade-runner/21811/2

Brian2
19-11-2007, 20:57
Dat ligt er aan wat de bitrate is van de DD+ track. Als de bitrates hetzelfde zijn, is de kwaliteit ook gelijk. DD+ is geen nieuwe techniek, het laat simpelweg hogere bitrates toe dan gewoon DD. Die 20 GB vrije ruimte zal waarschijnlijk niet gebruikt worden, tot nu toe heeft Warner op HD DVD en Blu-ray exact dezelfde video encodes gebruikt. Wel hebben ze bij Blu-ray soms gebruik gemaakt van PCM geluid in tegenstelling tot Dolby TrueHD bij HD DVD. Dan is die extra GB dus wel van pas gekomen.

Waar het dus op neer komt, is dat je moet kiezen voor het formaat dat jou het meeste aanspreekt. De specs zijn hoogst waarschijnlijk exact gelijk op beide versies, dus daarop is eigenlijk geen keuze te maken.

PaulS-DOA-85
19-11-2007, 21:38
Ik heb nog even verder gezocht en de bitrate van DD+ op HDDVD is verplicht minstens 3.0 Mbit/sec, de bitrate van DD is max 640 kbit/s. Als Warner idd dezelfde video encodes gebruikt ga ik bij deze release voor HDDVD. Ik heb niet echt een voorkeur en kan beide formaten afspelen. Zover ik weet staat er geen PCM audio op de Blu-ray versie.

Brian2
20-11-2007, 10:38
Het verplichte deel is dat HD DVD spelers bitrates tot 3.0 aan moeten kunnen, niet dat een DD+ track minimaal 3.0 mbps moet zijn. Meestal gebruikt Warner voor beide releases 640kbps.

PaulS-DOA-85
20-11-2007, 11:35
ok duidelijk, maar Dolby vermeld het dan toch wel verkeerd op haar eigen website! Daar staat namelijk: 'Bit rate performance of at least 3 Mbps on HD DVD'.

http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby_digital_plus.html

Op Wikipedia staat het zoals jij vermeld:
'As stored on disc, the DD+ bitstream can carry for any number of audio-channels up to the maximum allowed, at any bitrate up to 3.0 Mbit/s.'

Beetje vreemd dus, heb je een link waar staat dat Warner meestal 640kbps gebruikt voor beide releases? Zo niet dan geloof ik je wel op je woord hoor :-D.

Brian2
20-11-2007, 12:09
Ja, dat is een beetje dom van Dolby.

Op www.highdefdigest.com kun je de releases van Warner bekijken, met alle specs. Releases van Warner zijn bijv. The Departed, 300, Troy, Alexander, Blood Diamond, Harry Potter, de Ocean's serie.

PaulS-DOA-85
20-11-2007, 13:55
De DD en DD+ bitrates zijn idd hetzelfde bij de releases van Warner. Ik heb nu de Blu-Ray versie gekozen wegens de kans op PCM audio naast de TrueHD track (zie 300 Blu-Ray release). Tevens leun persoonlijk iets meer richting Blu-Ray; ik kan op dit moment zelf nog geen uncompressed of lossless formaten afspelen maar met de PS3 heb ik een HDMI1.3 Blu-Ray speler en de XBOX360 heeft volgens mij nog geen HDMI1.3 (1.2). Daar ga ik nog op wachten voordat ik mijn non-HDMI xbox360 vervang :grin: .

Iig bedankt voor de info!

Pieter Kleine
20-11-2007, 14:58
De DD en DD+ bitrates zijn idd hetzelfde bij de releases van Warner.


Dit klopt niet. Zie onderstaand citaat:
dvd-home:


De Engelse Dolby Digital Plus (DD+ *) 0.64-1.7 Mb/s of gedownmixed naar 640 kb/s)
(recensie hd-dvd 300)

DD kan maar maximaal 640 kb/s, DD+ meer. Ik krijg overigens ook alleen maar maximaal DD+ 640kb/s, maar dat ligt aan mijn apparatuur.

Brian2
20-11-2007, 15:35
Meestal zijn de bitrates hetzelfde, heel soms krijgt HD DVD een hogere bitrate, iets van 1500 geloof ik.

Aloys
20-11-2007, 15:47
Zijn er nou serieus mensen die twijfelen tussen een DD of DD+ track, als er ook een TrueHD track op staat?

PaulS-DOA-85
20-11-2007, 16:01
Zijn er nou serieus mensen die twijfelen tussen een DD of DD+ track, als er ook een TrueHD track op staat?

Alleen de Final Cut heeft een TrueHD track, de theatrical release, international release, '92 director's cut en workprint versies niet. Die hebben DD (BD) of DD+ (HDDVD). Dat is de reden tot mijn twijfel.

Aloys
20-11-2007, 16:05
Alleen de Final Cut heeft een TrueHD track, de theatrical release, international release, '92 director's cut en workprint versies niet. Die hebben DD (BD) of DD+ (HDDVD). Dat is de reden tot mijn twijfel.

Oké, vandaar.. nu snap ik al die heisa :mrgreen:

Maar je kan ook wachten tot ze uit zijn en de reviews lezen. Er is nu toch nog niemand die weet welke geluidstrack beter word.. (of dat ze gelijk worden)

PaulS-DOA-85
20-11-2007, 16:16
Ik neem het risico dan maar met de BD release :-D

Brian2
20-11-2007, 16:17
edit: deze mag verwijderd worden.

Aloys
20-11-2007, 16:23
Ik neem het risico dan maar met de BD release :-D

Ik heb die 'gok' al een tijdje in de pre-order staan, kan niet wachten.. helemaal nu ik eindelijk (sinds een week) een hd tv heb :-D

BASIL
24-12-2007, 11:13
Ik heb zojuist de briefcadse ontvangen met een geschenkje van de douane :lol: . 10€ moeten betalen.
Nu blijkt dat het geen digipack is zoals het voorzien was maar een dubbel amaray doos zoals de uitgave zonder briefcase. Had liever een digipack. als ik dat geweten had dan had ik de versie zonder briefcase gekocht. Dan had ik zekers 30€ gespaard.:roll: