PDA

Bekijk de volledige versie : Harddiskrecorder met uitneembare HD???



minimoke
12-09-2007, 19:10
Hallo;

Mijn moeder gebruikt nog steeds de ouwe getrouwe VHS cassettes om haar series op te nemen als ze niet thuis is.

Dit is voor haar handig omdat ze die cassette dan in gelijk welke videorecorder kan steken en vervolgens naar de tv van haar keuze kijken (slaapkamer, keuken, woonkamer)

bestaat er zoiets als een Harddiskrecorder die je kan uitwisselen als je verschillende spelers staan hebt?
Ik zie het heel simpel.... je haalt de HD eruit en plaatst die in een andere speler, net als de VHS cassettes, maar dan iets beter van kwaliteit en met de voordelen van een HD recorder.

Heeft iemand een idee?

alvast bedankt.

DVDProfilersFilmgek
21-09-2007, 22:04
Hallo;

Mijn moeder gebruikt nog steeds de ouwe getrouwe VHS cassettes om haar series op te nemen als ze niet thuis is.

Dit is voor haar handig omdat ze die cassette dan in gelijk welke videorecorder kan steken en vervolgens naar de tv van haar keuze kijken (slaapkamer, keuken, woonkamer)

bestaat er zoiets als een Harddiskrecorder die je kan uitwisselen als je verschillende spelers staan hebt?
Ik zie het heel simpel.... je haalt de HD eruit en plaatst die in een andere speler, net als de VHS cassettes, maar dan iets beter van kwaliteit en met de voordelen van een HD recorder.

Heeft iemand een idee?

alvast bedankt.

Het klinkt misschien lullig, maar een verplaatsbare harde schijf die je van speler wisselt is er nog niet. Tegenwoordig komt het al wel vaker voor dat je op diverse spelers een USB aansluiting hebt. Je hebt ook losse externe HD met een USB aansluiting. Soms lukt het wel om deze apparaten te koppelen en kun je dan het materiaal dat op die externe HD staat zien op je scherm. Zo kun je bijvoorbeeld via een Xbox 360 in HD (y) kijken wat erop de HD staat, helaas ondersteund de PS3 dit formaat nog niet (.WMV)

Je hebt ook losse mediaspelers die eruitzien als een HD, hierop kun je ook allerlei materiaal zetten en afspelen op diverse plekken..... deze HD Medeia spelers bestaan er ook in draadloze uitvoering, de ontwikkelingen gaan snel, helaas kun je niet altijd makkelijk koppelen aan de diverse apparaten en wordt het voor ouderen al snel wat te ingewikkeld.:(

Toch als je opneemt op een DVD-RW, dan heb je al een beetje een HD die je kan afspelen op diverse DVD spelers.:idea:

X-MenFan
21-09-2007, 22:45
Deze mogelijkheid zou erg handig zijn, maar wordt ontmoedigd door de copyrightmaffia.

Het zou heel mooi zijn, harddisk eruit, even kopieren op de pc voor al je vrienden, en er vervolgens weer in.

Overigens zouden de fabrikanten er ook niet blij mee zijn, want die verdienen nu schandelijk veel geld door jou een harddisk van 250GB te verkopen voor 300 euro terwijl die normaal (los) maar 60 zou kosten. Een uitneembare harddisk zou het zelf upgraden veel te gemakkelijk maken.

TheFixer
20-10-2007, 05:33
Deze mogelijkheid zou erg handig zijn, maar wordt ontmoedigd door de copyrightmaffia.

Het zou heel mooi zijn, harddisk eruit, even kopieren op de pc voor al je vrienden, en er vervolgens weer in.

Overigens zouden de fabrikanten er ook niet blij mee zijn, want die verdienen nu schandelijk veel geld door jou een harddisk van 250GB te verkopen voor 300 euro terwijl die normaal (los) maar 60 zou kosten. Een uitneembare harddisk zou het zelf upgraden veel te gemakkelijk maken.
Interessante materie. Even semi-off-topic (met de nadruk op semi), de meeste fabrikanten verkopen die HDD recorders met verschillende schijfformaten, bijv. Sony met hun RDR HX 870 (160GB), 970 (250GB), en 1070 (500GB) -recorders, stel dat je bijv. een 870 koopt en de hdd eruit haalt en die vervangt door een zelf, los gekochte 500GB schijf, zou die recorder "daar in trappen" ???
Lijkt me haast te simpel he? Die fabrikanten hebben dat zelf ook al bedacht volgens mij, en er dan een of ander firmwarematig setting-kje in gebakken zodat die recorder, no matter what, alleen maar de schijfgrootte "ziet" waar hij mee uitgeleverd is o.i.d.
Iemand hier wel 's mee aan het prutsen geweest toevallig??