PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha RX-V2700



parzival
13-09-2007, 22:23
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar deze versterker als vervanging voor mijn huidige RX-V540. graag wil ik wel de speakers van de 540 nog even behouden (anders wordt het geintje me iets te duur).. nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaringen (slecht/goed) met de 2700? en wat zou een 540 nog opbrengen vandaag de dag.. Mijn inleg krijg ik iig niet terug, ik was een van de eerste die m kocht voor (uch uch) 900 euro (incl dvd)..

Derde vraag dus, kan ik mijn 2700 wel op van die kleine speakertjes aansluiten, of wordt het geweld van 200Watt per kanaal mijn speakertjes teveel?

Gerco Stuivenberg
13-09-2007, 22:40
De luidspreker bepaalt het uitgangsvermogen wat een (eind)versterker levert of moet kunnen leveren. Voor het luisteren op hoog geluidsniveau geldt daarbij dat te veel niet goed is, maar te weinig ook niet.

De keten is immers zo sterk als de zwakste schakel.:wink:

Avalan
14-09-2007, 14:50
Welke speakers heb je momenteel ? Ik heb de indruk dat die met je huidige 540 zelfs de zwakke schakel zijn. Dan lijkt het me redelijk absurd om de 540 te vervangen door de 2700. Met het geld dat de 2700 kost, koop je misschien beter deftige speakers...

parzival
14-09-2007, 15:35
Ik heb de speakers die destijds bij de 540 geleverd werden, (NX-430P)...

Avalan
14-09-2007, 17:37
Effen opgezocht... Als ik goed gekeken heb, zijn dat speakertjes van 18cm hoog, met een muziekvermogen van 30W.
Zelfs voor je huidige RX-V540 zijn dat belachelijk lichte speakertjes. Waren die in een bundel die Yamaha zo verkocht ?! Of heb je zelf die combinatie genomen ?

Anyway, als het dus inderdaad die speakertjes zijn, dan zou ik echt wel eerder investeren in degelijke speakers dan in een nieuwe versterker. Die V540 ziet er alleszins heel degelijk uit en moet met een stel goede speakers zeker beestig kunnen klinken.
Waarom zou je hem willen vervangen door die 2700 ?

parzival
15-09-2007, 15:15
De speakers waren idd in combinatie met de versterker destijds. Ik zou graag de 2700 willen omdat deze netwerk aansluiting heeft (voor mp3 weergave) en wel automatische afstemming van de speakers (iets wat de N600 niet heeft) .

Maar als ik het dus goed begrijp kan ik beter wat betere speakers kopen.. tips ? :)

Avalan
15-09-2007, 16:19
Ik kan je een ding zeggen: die automatische speaker-setup is gewoon hype en overpriced. Met een dB-meter kun je je speakers veel beter instellen. Ik heb recent een RX-V659 gekocht die dat ook heeft, maar ik verkies toch gewoon met de dB meter in te stellen.
Om daarvoor een nieuwe amp te kopen lijkt me toch echt wel een beetje dom. Het ander argument (mp3 streamen via netwerk) kan natuurlijk wel nuttig zijn, wist niet eens dat die dat kon, al heb je ook hier wellicht goedkopere oplossingen. Ik denk bvb aan een Squeezebox van €299 die je op je bestaande versterker zou kunnen hangen.
Voor alle duidelijkheid: ik denk wel dat die 2700 een dijk van een receiver is, maar dan moet je er ook wel degelijk speakers aan hangen.

parzival
15-09-2007, 16:26
Op dit moment gebruik ik mijn oude xbox om mp3s te streamen, maar deze maakt veel herrie (fan). De 2700 leek me juist door de netwerk aansluiting, de mp3 mogelijkheid de hdmi upscaling ed een goeie. Maar idd goede boxen leveren meestal wel meer op dan een nieuwe versterker. Maarja kan maar 1 ding tegelijk doen..

Gerco Stuivenberg
16-09-2007, 14:18
Om nou een andere receiver aan te schaffen vanwege de MP3 streaming mogelijkheid en de auto-setup, vind ik ook overdreven. Je trekt daarmee ook de driehoek verkeerd uit elkaar. Die driehoek heeft volgende hoeken:
De belastbaarheid of het formaat van de luidspreker(s).
Het uitgangsvermogen van de receiver of versterker.
De grootte van de ruimte.Deze driehoek staat los van de technische mogelijkheden van receivers/ versterkers en luidsprekers. :neutral:

Effen opgezocht... Als ik goed gekeken heb, zijn dat speakertjes van 18cm hoog, met een muziekvermogen van 30W.
Zelfs voor je huidige RX-V540 zijn dat belachelijk lichte speakertjes.
Dat vind ik nog wel meevallen. De luidsprekerset die ik er bij mijn 530 geleverd kreeg waren de NX-P220 systeem (ook 100/30 Watt). Deze combineren technisch zeer goed met de 530. Het uitgangsvermogen wat de 530 over het volledige frekwentiebereik en een lage vervorming kan leveren is bij 8 Ohm is ongeveer 45 Watt. Bij de 540 zal dit niet veel hoger zijn.:wink: