PDA

Bekijk de volledige versie : Flags of Our Fathers [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
16-09-2007, 08:59
Flags of Our Fathers

Uitstekende HD presentatie van deze indrukwekkende oorlogsfilm.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3078)

Pieter Kleine
16-09-2007, 12:39
Alhoewel de technische specificaties anders zijn, is de kwaliteitbeleving van beeld en geluid gelijk.


Ik denk dat dit niet helemaal klopt. Ten eerste wordt er door jullie alleen nog blu-ray getest. Dus kan de recensent niet de kwalititeit van de hd-dvd versie beoordelen, anders dan theoretisch. Ten tweede citeer ik een de volgende recensie: http://bluray.highdefdigest.com/flagsofourfathers.html.



The Blu-ray and HD DVD versions are nearly identical and the only thing that pushes one higher than the other is the increased audio bitrate on the HD DVD edition. Other than that small difference, fans of the film should be more than pleased with this stellar release, no matter which format they own.


En van de hd-dvd review van dezelfde site:



The Plus-mix feels richer -- especially when explosions are raging from all angles. The bass tones are a bit more resonant on the HD DVD, while they're a bit more throaty on the Blu-ray.


Conclusie: de hd-dvd versie is iets beter op basis van een praktische vergelijking.

Verder overigens leuke recensie.

TJ Weissel
16-09-2007, 12:49
Ik wou het niet zeggen :D ...

Brian2
16-09-2007, 13:07
Conclusie: de hd-dvd versie is iets beter op basis van een paktische vergelijking.

Toch niet. De Amerikaanse versie heeft geen PCM track, dus is die ook niet vergeleken op High-Def Digest. Daar werd een Dolby track vergeleken met een Dolby-plus track.

Pieter Kleine
16-09-2007, 13:40
Foutje, blijft wel over dat de recensist de hd-dvd versie niet heeft gecheckt.

TJ Weissel
16-09-2007, 15:43
Zo laat dvd.nl zich iig kennen :nono:

Arnold van Oostrum
16-09-2007, 18:08
Zo laat dvd.nl zich iig kennen :nono:
Pardon???


Even voor de duidelijkheid.

De aangehaalde Amerikaanse review eindigt met de conclusie:

The Blu-ray and HD DVD versions are nearly identical and the only thing that pushes one higher than the other is the increased audio bitrate on the HD DVD edition.
Edoch, de Amerikaanse BD versie heeft geen PCM5.1 track, zij vergelijken alleen maar de DD tracks tussen de BD en HD DVD versie, waar HD DVD iets in het voordeel is.
Maar in NL heeft de BD versie een PCM track en de HD DVD een Dolby True HD track.
Gebaseerd op diverse reviews die ik gelezen heb, is mijn conclusies dat er gehoormatig niet of nauwelijks verschillen waar te nemen zijn tussen een ongecomprimeerde PCM en een lossless gecomprimeerde Dolby True HD. Vandaar mijn conclusie op het einde, die inderdaad niet gebaseerd is op zelf waargenomen verschillen of juist de afwezigheid daarvan. Gevoelsmatig geef ik de ongecomprimeerde PCM track het voordeel, maar heb dat omwille van onze vermeende voorkeur voor BD maar niet zo geschreven en daarom voor een gelijke stand tussen BD en HD DVD gekozen. Ik haal deze conclusie wel weg.

homernt
21-02-2009, 11:48
Misschien een late reactie maar volgens mij heeft deze helemaal geen avc encode maar een vc-1 tenminste dat zegt mij Panasonic DMP-BD35.

Raymond Gelmers
30-03-2009, 06:31
Matige film; amerikaanse soap-opera geprojecteerd op een oorlogsverhaal. We hebben het allemaal al zo vaak gezien. Van Eastwood had ik toch wat meer verwacht. De actiescenes zijn echt erg mooi hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het totaalplaatje was me toch iets teveel gericht op zaken die voor mij niet de kar mogen trekken in een oorlogsfilm.
Ik had de HD-DVD hiervan trouwens en die zag er wel heel erg mooi uit. Het geluid was ook zeer ruimtelijk, vol en zuiver met veel details. Prima HD presentatie dus.

pjblack
02-05-2011, 11:16
Probleem bij deze film is zijn opbouw, het plot. Clint heeft ervoor gekozen om alles door elkaar te gooien. Daarmee mis je het filmgevoel. Zo kun je nooit echt in de film inleven. Het is een docu drama die qua beeld en geluid uitstekend is. Ook de exrtra's kunnen mij zeer bekoren, maar qua film blijft ie achter.