PDA

Bekijk de volledige versie : Donker beeld Infocus x1 beamer



Ferry van de Goede
18-09-2007, 19:18
Hallo,

Ik ben nieuw hier, en heb sinds 2 dagen een 2e hands beamer gekocht.
Nu vind ik het beeld eigenlijk wel een beetje onduidelijk, ik kan het wel scherp krijgen maar de kleuren zijn niet echt mooi, en ik vind dat de beamer een zeer donker beeld geeft.
Kunnen jullie mij misschien een paar hints geven waar ik op zou kunnen/moeten letten.

Ik ben geen leek op het gebied van audio/video, maar op het gebied van beamers heb ik weinig kaas gegeten.

Ik hoor het wel, groeten Ferry

minimoke
19-09-2007, 17:38
Hallo,

Je kan eens kijken hoeveel uren de lamp al heeft gedraaid. Als dit meer is dan 2000 a 2500 dan is het dringend tijd om een nieuwe lamp te plaatsen.

Het is natuurlijk ook zo dat een home cinema projector sowieso donkerder is dan een dataprojector. Maar in een goed verduisterde ruimte zou je met de Infocus een mooi beeld moeten hebben.

Hopelijk heb je hier iets aan.

SuperDre
30-09-2007, 19:11
Net als minimoke, ga ik er vanuit dat de lamp aan vervanging toe is... Tja je kunt wel kijken hoeveel uur de lamp heeft gedraaid, maar ik kan op mijn H79 zelf gewoon het aantal uur resetten, dus zo betrouwbaar is dat ook niet.. Ook de opmerking van minimoke mbt verduisterde ruimte klopt, een beamer is dus niet geschikt om in een normaal verlichte ruimte te gebruiken..