PDA

Bekijk de volledige versie : Unforgiven [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
20-09-2007, 00:05
Unforgiven

Eastwood’s eigentijdse klassieker met een zeer fraaie HD beeldkwaliteit.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3081)

Mathieu Ghekiere
20-09-2007, 12:37
Is er een reden waarom er vooral BR releases worden besproken, maar praktisch geen HD-DVD?

edwinvb
20-09-2007, 13:13
mooie film, wil m wel op blu ray
heb alleen de vraag:

ik `maar` een sony 32p2530 (1080i), kan ik deze wel afspelen dan?
Ben nog niet zo bekened met de i en p`s......

Hugo R
20-09-2007, 13:26
maar praktisch geen HD-DVD?
Helemaal geen zelfs. Stond in een ander topic dat dvd.nl niet over een HD-DVD speler beschikt, waardoor er geen recensie gemaakt kunnen worden.

TJ Weissel
20-09-2007, 13:41
Helemaal geen zelfs. Stond in een ander topic dat dvd.nl niet over een HD-DVD speler beschikt, waardoor er geen recensie gemaakt kunnen worden.

Dit voordat DVD.nl al 'n aanbod is gedaan via Microsoft die vervolens geweigerd is!

Verder, het feit dat er nog steeds geen HD DVD speler is getuigd toch wel van het niet geloven in dit formaat (op deze site dus), goed om te zien dat ik niet de enige ben die dit inziet.

Misschien kan www.HDDVD.nl (http://www.HDDVD.nl) maar beter stoppen met het reviewen van High Def mateiraal totdat er 'n eerlijk strijd mogelijk is?

TJ Weissel
20-09-2007, 13:43
mooie film, wil m wel op blu ray
heb alleen de vraag:

ik `maar` een sony 32p2530 (1080i), kan ik deze wel afspelen dan?
Ben nog niet zo bekened met de i en p`s......

Ja je kan deze afspelen mits je 'n Blu-ray speler hebt tenminste ;)

welliswaar zal ie dan niet op Full HD weergeven worden maar enkel op 1080i of 720p (dit overigens al 'n gehele verbetering is naar de DVD toe).

Eric van Ballegoie
20-09-2007, 15:16
Dit voordat DVD.nl al 'n aanbod is gedaan via Microsoft die vervolens geweigerd is!

Dat is niet correct Tim, en dat weet jij ook. JIJ hebt mij aangeboden om een HD-DVD speler voor de XBOX te regelen en DAT heb ik geweigerd.

Overigens loopt er momenteel contact met zowel Toshiba als Microsoft en binnenkort zullen wij sowieso de beschikking hebben over een XBOX360 met HDMI en HD DVD en ook een Toshiba speler komt deze kant op. Vooralsnog alleen voor review van de hardware en dus niet voor langere termijn, dus besprekingen van HD DVD content ga ik niet beloven.

Herman ter Lingen
20-09-2007, 15:37
Vergis ik me nou, of komt de (inmiddels veel goedkopere) SE er beter van af in de recensie ?
Ik wou deze uitgifte sowieso 'blauw-blauw' laten.

Albert Kostwinder
20-09-2007, 16:12
Dat is niet correct Tim, en dat weet jij ook. JIJ hebt mij aangeboden om een HD-DVD speler voor de XBOX te regelen en DAT heb ik geweigerd.

Overigens loopt er momenteel contact met zowel Toshiba als Microsoft en binnenkort zullen wij sowieso de beschikking hebben over een XBOX360 met HDMI en HD DVD en ook een Toshiba speler komt deze kant op. Vooralsnog alleen voor review van de hardware en dus niet voor langere termijn, dus besprekingen van HD DVD content ga ik niet beloven.

Wauw, al die moeite voor een hardware test die al door alle andere sites is gedaan???...nou nou, ik ben onder de indruk hoor....(y)

Eric van Ballegoie
20-09-2007, 16:14
Hej Albert, ik wist dat ik op je kon rekenen voor positieve input, waarvoor dus dank! (y)

Sander Haarmans
20-09-2007, 16:20
En laten we nu on-topic blijven.

Albert Kostwinder
20-09-2007, 16:39
Hej Albert, ik wist dat ik op je kon rekenen voor positieve input, waarvoor dus dank! (y)

Tja, als je met hardware komt aanzetten in plaats van software recensies terwijl bijna iedereen dat graag wilt, dan mag je wel wat hulp hebben inderdaad......

Ach, waar maak ik mij druk om. Jullie luisteren toch niet naar de mensen op jullie site en als je teveel zeurt wordt je geblokt of op je vingers getikt. Werkelijk walgelijk en DE reden dat ik eigenlijk enkel nog offline op dvd.nl rond surf.

TJ Weissel
20-09-2007, 22:02
Dat is niet correct Tim, en dat weet jij ook. JIJ hebt mij aangeboden om een HD-DVD speler voor de XBOX te regelen en DAT heb ik geweigerd.

Overigens loopt er momenteel contact met zowel Toshiba als Microsoft en binnenkort zullen wij sowieso de beschikking hebben over een XBOX360 met HDMI en HD DVD en ook een Toshiba speler komt deze kant op. Vooralsnog alleen voor review van de hardware en dus niet voor langere termijn, dus besprekingen van HD DVD content ga ik niet beloven.

Het is in zo verre correct, dat ik via Microsoft gratis 'n HD DVD drive heb kunnen regelen, MS heeft deze dan ook aangeboden deze hoefte jullie niet (ongeacht dat deze via 'n Multimedia/media center/HTPC gewoon op 'n high end systeem aangesloten had kunnen worden), en ja dit is idd geweigerd.

Mooi om te horen dat er contact loopt, misschien ook vanuit jullie kant voortaan wat duidelijker pogen te zijn, dan ontstaan dit soort misverstanden niet!, minder mooi om te horen dat er enkel 'n Hardware review komt (daar heeft deze site weinig aan), en schirkbarend om te zien dat het reviewen van HD DVD content niet te beloven is op deze site? :confused:

Over feit of iets on of off topic zou kunnen zijn, het gaat hier over HiDef en daar er niet echt 'n uitlaatklep (en zoals eerder genoemd nog steeds veel onduidelijkheid) is, lijkt mij dit zeker on topic... vooral gaande deze release daar deze film al ½ jaar op HD DVD verkrijbaar is. lijkt me toch dat er op deze manier 'n vorm van wederzijdse provocatie (ook doormiddel van constant enkel posten van BD reviews in deze cruciale tijden "oorlog" is 'n vorm van provocatie), te sterk naar 1 kant neigen creeerd 'n vorm van irritatie bij de andere kant (van beide kanten!)... dit moet 'n objectieve site als dvd.nl dus zien te verkomen dunkt me.

Pieter Kleine
20-09-2007, 22:53
Zo te lezen is de hd-dvd vanwege de dd+ soundtrack de betere. Kan ik mijn dvd gaan vervangen, die ook al een enorme beeldfout had.

Arnold van Oostrum
21-09-2007, 00:12
Om eerlijk te zijn gaat bij mij de lol van HD recensies er een beetje vanaf, als dit iedere keer moet leiden tot dit soort minder leuke (en beschuldigende) reacties.

En in mijn ogen wordt dit alles ook wel erg uit zijn verband gehaald.

Op dit moment recenseren we HD titels van slechts enkele maatschappijen.
Sony Pictures en Buena Vista brengen exclusief BD uit. Hier geen discussie.

Warner kiest voor beide HD formaten en vindt beide formaten ook even belangrijk. We recenseren in uitgebreide zin de BD versie en vermelden daarbij de specificaties van de HD DVD versie. Dus we besteden op zich aan beide formaten aandacht. Ik vind het zelf minder zinvol om volledige recensies te wijten aan zowel de BD als de HD DVD uitgave. Want voor zover ik tot nu toe heb gelezen zit er bij de meeste titels nauwelijks verschil tussen een BD en een HD DVD versie. Wanneer ik de HD DVD en BD recensies op DVD Home bekijk, dan is er sprake van een nauwelijks waar te nemen verschil, wat toe te wijzen is aan de invloed van de speler. De conclusie dat de DD+ van HD DVD beter is dan de 'gewone' DD op de BD, is volgens mij niet juist. Volgens DVD Home wordt een DD+ track door de decoder ook 'slechts' op 640 kb/s afgespeeld, wat identiek is aan de bitrate van de BD uitgave.
Er zijn enkele Warner titels waar een verschil is tussen de BD en de HD DVD versie (bv. Flag of Our Fathers en 300). Nogmaals, we benoemen bij de BD recensie het verschil met de HD DVD uitgave. Maar ik zal niet ook de HD DVD uitgebreid gaan bespreken (mochten we daartoe in staat zijn).
Een gewone DVD aangevuld met één High Definition recensie van dezelfde titel (op dit momet dus BD) vind ik zelf voldoende.

We missen op dit moment de HD uitgaven van Universal, omdat die exclusief HD DVD doet. Dat vind ik op zich ook wel spijtig, maar het is op dit moment even de realiteit.

En dan heb je het wel gehad. Paramount is overgestapt op exclusief HD DVD, maar zij stellen geen HD titels voor recensie beschikbaar. PIAS brengt later dit jaar enkele BD en HD DVD titels uit (waaronder Queen), waarbij de specs van de BD en HD DVD identiek zijn. Overige maatschappijen doen op dit moment nog niet aan HD.

Ik zou het erg waarderen als niet iedere BD recensie (of persbericht) wordt aangegrepen om de discussie en stellingname opnieuw naar voren te brengen. Het hoe en waarom van BD recensies nu is al genoeg geschreven en besproken. Dat hoeft niet herhaald te worden. Ik vind het geen probleem als bij een BD recensie aanvullende HD DVD informatie van dezelfde titel wordt gepost. Prima, daar is het forum ook voor bedoeld, om elkaar te informeren.

Zodra er wat verandert ten aanzien van het bespreken van de HD titels, laten we dat echt wel direct weten. Laten we voor nu daar even bij laten. Dank alvast.

TJ Weissel
21-09-2007, 02:42
(y)helder

Pieter Kleine
21-09-2007, 07:42
Arnold van Oostrum:

Volgens DVD Home wordt een DD+ track door de decoder ook 'slechts' op 640 kb/s afgespeeld, wat identiek is aan de bitrate van de BD uitgave.

Sorry, maar dit klopt slechts deels. Deze bitrate krijgt je via COAX-SP/DIF verbinding in Standaard DD. Maar als je decodeert via de speler dan heb je de volledige bitrate, het geluid wordt daarna via lpcm doorgegegeven naar de receiver. Maar mocht het lukken met de hdmi1 1.3a dan kan een geschikte receiver de volledige bitstream 0.64-1.7 Mb aan. Daarom dus mijn commentaar dat de hd-dvd op dit punt beter uitgevoerd is, want de recensie is dus op dit punt niet juist..

Gerben van der Leun
21-09-2007, 10:45
Even terug naar de film. Hoe kan het beeld te masteren zijn naar een hogere kwaliteit? Wordt er softwarematig pixel bijverzonnen?

TJ Weissel
21-09-2007, 10:49
Even terug naar de film. Hoe kan het beeld te masteren zijn naar een hogere kwaliteit? Wordt er softwarematig pixel bijverzonnen?

Wat dacht je van het fenomeen film? ... projectie in 'n zaal groot doek?... dacht tot niet dat je hier naar 'n resolutie van slechts: 720x576 zat te kijken hé? Film is niet digitaal opgeslagen (als pixels).

scherpschutter
21-09-2007, 11:57
@ Arnold
Om een dergelijke, uitgebreide en niet emotionele reactie heb ik een paar keer gevraagd op een ander forum. Het wordt inderdaad vervelend als iedere BR-d bespreking wordt aangegrepen voor weer dezelfde kritiek. Maar ik blijf je uitspraak raar vinden dat je één bespreking van een HD uitgave (in jullie geval dus BR-d) wel voldoende vindt. Ik zit inderdaad niet te wachten op twee afzonderlijke, uitgebreide besprekingen, maar juist op een vergelijking tussen beide formaten. Ik ben me voor het onderwerp gaan interesseren omdat ik op termijn een aankoop overweeg van of BR-d of HD. Ik weet nog niet of ik tot een aankoop overga en zo ja, voor welke ik moet kiezen. Ik dacht juist op een site als deze terecht te kunnen, hier waren immers (zo dacht ik) mensen aan het woord die ervaring opdeden met de formaten, en dat vind ik in veel gevallen leerzamer dan tests in vakbladen (vaak begrijp je maar half wat er staat). Volgens mij zijn er veel mensen zoals ik. De films zijn in veel geval reeds eerder besproken - en bij veel lezers bekend - en juist de bespreking van de kijkervaring op technisch gebied (als ik dat zo mag noemen) lijkt me boeiend.

Arnold van Oostrum
21-09-2007, 12:15
@ Arnold
.... Ik ben me voor het onderwerp gaan interesseren omdat ik op termijn een aankoop overweeg van of BR-d of HD. Ik weet nog niet of ik tot een aankoop overga en zo ja, voor welke ik moet kiezen. Ik dacht juist op een site als deze terecht te kunnen, hier waren immers (zo dacht ik) mensen aan het woord die ervaring opdeden met de formaten, en dat vind ik in veel gevallen leerzamer dan tests in vakbladen (vaak begrijp je maar half wat er staat). Volgens mij zijn er veel mensen zoals ik. .....Op dit moment worden niet alle titels op beide HD formaten uitgegeven. Warner als filmmaatschappij is hierin redelijk uniek. Als je in het algemeen van films wilt genieten in HD resolutie en met HD kwaliteit geluid, dan kun je nu geen keuze maken voor één van beide formaten. Zoals hieronder geschreven, Sony Pictures, Buena Vista en volgens mij ook FOX/MGM geven hun titels exclusief uit op Blu-ray Disc, dus daar is dan geen HD DVD uitgave van. Universal en Paramount geven hun titels exclusief op HD DVD uit, dus dan geen BD mogelijkheid. Alhoewel de verkoopcijfers een hoger aantal verkochte BD titels laat zien dan HD DVD titels, denk ik niet dat aan deze tweedracht voorlopig een einde komt.
Wil je op dit moment in het HD avontuur stappen, dan zou ik je als suggestie geven te wachten op de combispeler van Samsung, de BD-P5000. Persoonlijk lijkt me dat een zeer fraaie speler voor een zeer acceptabel aankoopbedrag, die je van beide formaten laat genieten. Twee aparte spelers, een BD speler én een HD DVD speler, zou ik omwille van het gebrek aan 5.1 aansluitingen op je AV receiver of AV voorversterker, niet adviseren.

Henk Heideveld
21-09-2007, 16:38
Wanneer gaat het hier weer over de Blue Ray uitgave van Unforgiven?
Kunnen de off-topics niet gewist worden voor de leesbaarheid?
Ik ben geinteresseerd in de verschillen ten opzichte van de vroegere normale DVD-uitgave.:confused:

Arnold van Oostrum
21-09-2007, 16:45
Wanneer gaat het hier weer over de Blue Ray uitgave van Unforgiven?
Kunnen de off-topics niet gewist worden voor de leesbaarheid?
Ik ben geinteresseerd in de verschillen ten opzichte van de vroegere normale DVD-uitgave.:confused:
In de recensie maak ik een vergelijking met de SE versie van Unforgiven. In de SE recensie staat een vergelijking met de voorgaande (gewone) uitgave, als je die bedoelt.

Harrie Meester
22-09-2007, 00:57
Even terug naar de film. Hoe kan het beeld te masteren zijn naar een hogere kwaliteit? Wordt er softwarematig pixel bijverzonnen?

In de recensie staat te lezen dat de film al in HD formaat was gemasterd, dus die HD kwaliteit was er al, alleen kan DVD geen 1980 *1080 weergeven, dat is nu ingehaald met deze BD versie, die er overigens fantastisch uitziet, beeld is strakker en gedaillerder dan de DVD.

Ron-G
14-06-2009, 01:51
Ik kan de film heel kort omschrijven, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap........het was een lange zit zeg maar.......

Oscar
14-06-2009, 20:39
Smaken verschillen (gelukkig maar !!!)

Trouwens weinig toevoegende informatie................

Ron-G
15-06-2009, 13:25
Smaken verschillen (gelukkig maar !!!)

Trouwens weinig toevoegende informatie................

De toegevoegde waarde is dat de film heel erg traag is dat kan je eruit halen.......heb niks tegen trage films, maar je kan ook overdrijven.....plus een flinterdun verhaal, een film die me zeer matig kon boeien, gaat dus ook in de verkoop, het was dat we het met een groepje keken en elkaar wakker konden houden, maar anders was ik in dromenland geraakt, nee niet mijn film..........

-Jaap-
15-06-2009, 13:38
Het wordt je niet vergeven!:mrgreen:

Albert Kostwinder
15-06-2009, 14:28
Traag? Bold and the beautiful. Da's pas traag..... :)

Ron-G
20-06-2009, 23:15
Het wordt je niet vergeven!:mrgreen:

:mrgreen:

Ron-G
20-06-2009, 23:16
Traag? Bold and the beautiful. Da's pas traag..... :)

Haha ook niet mijn ding.........:nono::smile:;)

Olivier vd D.
27-06-2009, 14:37
Ik kan de film heel kort omschrijven, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap........het was een lange zit zeg maar.......
Ja zeg, film kijken doe je natuurlijk niet voor je plezier, he!

kit carson
14-10-2009, 13:03
Ik vind de winst bij UNFORGIVEN BD (http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3366299/Unforgiven/Product.html?cur=258) nogal tegenvallen. Vele scenes spelen zich in het donker en schemering af en is er amper iets te herkennen. Moet contrast en brightness behoorlijk anders instellen, terwijl ik dan bij geen ander BD nog heb hoeven doen.
UNFORGIVEN (1991) is mijn 2e BD Western, maar geef qua transfer veruit de voorkeur aan m'n 1e BD te weten THE SEARCHERS, die alles uit BD lijkt te halen wat er in zit, terwijl de film uit '55/'56 is.

BrianB
14-10-2009, 19:10
Niet echt te vergelijken natuurlijk, aangezien The Searchers in VistaVision is opgenomen, wat superieur is aan anamorf.

Mark van L.
14-10-2009, 19:28
Traag? Bold and the beautiful. Da's pas traag..... :)

Ik zag dat ze 3 weken geleden koffie gingen zetten, vandaag schonken ze de koffie in (y)

Tarkus
31-07-2011, 22:18
En als reactie op mijn eerdere commentaar, deze film moet je, net als ik heb gedaan, zien op blu-ray... Onvergetelijk wordt ie dan !!

Commentaar 2008:
Dit is, na 'Million Dollar Baby', wellicht Clint Eastwood's beste film die hij zelf heeft gemaakt.
Het is nog eens een western zoals hij hoort te zijn, en waar Eastwood de mosterd heeft gehaald zie je ook op het einde van de film, want hij is opgedragen aan 2 grootmeesters in het genre, Sergio Leone en Don Siegel, toevallig ook 2 regisseurs waar Eastwood vele westerns en andere films mee heeft gedraaid en die hem ook hebben groot gemaakt.
Ook in deze film is het samenspel tussen Clint Eastwood en Morgan Freeman super, dat zouden ze vele jaren later in 'Million Dollar Baby' nog eens overdoen.
En natuurlijk is Gene Hackman prachtig in zijn rol als de nogal 'ruwe' sheriff.
Maar het einde van de film is fenomenaal, hier zet Clint Eastwood een pracht van prestatie neer, je zou alleen al van de blik in zijn ogen bang worden, en je ziet er inderdaad ook de ogen in van de jonge Clint ten tijde van de spaghetti-westerns.
Deze hele film was dan ook de bedoeling om een ode te brengen aan de goede ouwe cowboyfilms.
Wat hem ook goed is gelukt, want de film heeft 4 Oscars opgeleverd, en terecht.
Superfilm die ik iedereen kan aanraden.