PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe surround formaten



Hotsparky
21-09-2007, 11:06
Ik ben op zoek naar een nieuwe reciever. Nu heb ik de Yamaha RX-V1700 voor een mooie prijs zien staan. Tot zo ver geen probleem.

Nu mijn vraag over de nieuwe surround formaten. Hoe belangrijk zijn de nieuwe formaten zoals dolby true hd, met andere woorden zijn ze echt noodzakelijk of is er een andere oplossing om HD schijfjes af te gaan spelen.

Nu weet ik dat wachten in deze hobby weinig zin heeft omdat je dan nooit wat kunt kopen maar in hoeverre zijn deze formaten echt noodzakelijk?

Alexander D
21-09-2007, 11:11
Ik ben op zoek naar een nieuwe reciever. Nu heb ik de Yamaha RX-V1700 voor een mooie prijs zien staan. Tot zo ver geen probleem.

Nu mijn vraag over de nieuwe surround formaten. Hoe belangrijk zijn de nieuwe formaten zoals dolby true hd, met andere woorden zijn ze echt noodzakelijk of is er een andere oplossing om HD schijfjes af te gaan spelen.

Nu weet ik dat wachten in deze hobby weinig zin heeft omdat je dan nooit wat kunt kopen maar in hoeverre zijn deze formaten echt noodzakelijk?

Er zijn ook hdspelers die zelf kunnen decoderen. Met een analoge aansluiting heb je dan met een 1700 voldoende.

Hotsparky
21-09-2007, 11:19
Ja klopt zoiets had ik inderdaad gehoord, Zijn er al zulke spelers of komen die nog? Met andere woorden heb je die decoders in je reciever niet echt nodig of zijn er nog andere factoren waar ik rekening mee moet houden wat btreft de oude en de nieuwe generatie recievers.

Harrie Meester
21-09-2007, 23:14
De dolby truehd decoders zijn niet echt noodzakelijk in de receiver, de rxv-1700 kan via HDMI het gedecodeerde signaal vd speler(bv PS3) als 5.1 PCM ontvangen, dwz als 24bit/96 khz, op deze manier krijg je ook digitaal meerkanaals-surround en heb je niet perse analoge 5.1 input nodig.
voor een volledige uitleg:http://www.highdefdigest.com/news/show/High-Def_FAQ/Joshua_Zyber/High-Def_FAQ:_Is_HDMI_1.3_Really_Necessary/853
hier staat uitgelegd ht hoe en wat omtrent de nieuwe audioformaten.

Pieter Kleine
22-09-2007, 17:05
Ik heb wat relevante info.
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54534

Ofwel ga voor een goede receiver met 7.1 pcm input.

Hotsparky
22-09-2007, 20:34
Dus samengevat kom ik bij de volgende conclusie:

- Je kunt de hd-speler het signaal laten coderen en via de 7.1 input versturen naar de reciever.

- Je kunt via de HDMI kabel ook het signaal versturen naar je reciever als het maar gecodeerd is door de hd-speler

Als je het goed bekijkt heeft een decoder in je reciever dan geen enkel voordeel,

Pieter Kleine
22-09-2007, 21:43
Dus samengevat kom ik bij de volgende conclusie:

- Je kunt de hd-speler het signaal laten coderen en via de 7.1 input versturen naar de reciever.

- Je kunt via de HDMI kabel ook het signaal versturen naar je reciever als het maar gecodeerd is door de hd-speler

Als je het goed bekijkt heeft een decoder in je reciever dan geen enkel voordeel,


Conclusie 1 is juist, mits natuurlijk de speler natuurlijk 7.1. ondersteunt.

Conclusie 2, moet iets anders zijn. De disc moet juist gecodeerd zijn. HD-dvds zijn dit standaard niet, want zijn gecodeerd in 'advanced mode' volgens de hd-dvd standaard. Blu-ray zou wel kunnen, maar dan moet de disc zijn gecodeerd in 'standard mode'. De huidige discs zijn dit, maar straks niet meer (tenzij de fabrikant hier wel voor kiest).
Conclusie 3, zal meestal juist zijn.