PDA

Bekijk de volledige versie : Is een samsung DVD/HD recorder echt slecht?



eviljoke
22-09-2007, 08:57
hallo iedereen,

ben deze week beginnen uitkijken naar een HD/DVD recorder. Hetgeen altijd uit de bus komt als beste is die pioneer en die panasonic. Nu zijn die al redelijk duur voor hetgeen ik het wil gebruiken.

Laat me even schetsen waarom ik de aanschaf overweeg:
Mijn vrouw kijkt graag naar enkele programma's, maar als de kindjes moeilijk doen en niet meteen willen slapen, mist ze dat wel eens of mist ze het begin. Nu dacht ik eerst een digicorder van telenet te plaatsen, maar daar kan je dus niks wegschrijven (bijvoorbeeld videoclips van plop ed voor de kids)
Ander gebruik is niet nodig. Ben ook geen fan van lcd of plasma omdat je puur op tv gebied nog niet echt kan spreken van meerwaarde (ik zie nog niet zo meteen in de tv-wereld een overschakeling naar hogere resolutie, behalve voor het nieuws, maar andere programma's nog niet -- zit zelf in de media, daarmee)

dus wil ik dat gewoon op mijn oud vertrouwd beeldbuisteeveetje bekijken, is dan een dure aanschaf noodzakelijk, of is zo'n Samsung DVD-HR734 of de HR750 (beiden 225 euro op komplett.be) niet genoeg..... Of zijn dat echt slechte toestellen

mvg
M

DVDProfilersFilmgek
22-09-2007, 12:04
Je ziet geen meerwaarde in LCD en plasma en ook hogere resoluties boeien je niet..... dan gewoon zo'n ouderwetse VHS videocassetterecorder op de kop tikken voor weinig, past heel mooi bij een SD CRTtv en je bent voor rond de 70 euro al klaar.:idea:

Wil je echt aan een HDD recorder, en beeldkwaliteit is niet zo heel erg belangrijk, dan kun je toch elk merk overwegen dat voor jou gunstig geprijst is. Bedieningsgemak lijkt mij in dit geval dan belangrijker voor je.

Roi
22-09-2007, 13:23
Let wel op, als je digitale TV hebt heb je er weinig aan!

P@trick_DVD
22-09-2007, 21:25
Ik zie het verband niet direct tussen een HD/DVD recorder en het gebruik van een TFT/Plasma of 'ouderwetse' CRT. Verder... een HD/DVD recorder neemt toch niet in HD op, maar in ieder geval wel in een hogere kwaliteit/resolutie als een VCR. Ook voor het gemak zou ik zeker niet een VCR adviseren tov een HD/DVD recorder.

Waarom zouden Samsung recorders slechte recorders zijn? Zeker voor dat geld heb je hier een prima recorder aan volgens mij. Ik heb even op kieskeurig gekeken en de reviews van de 734 zijn in het algemeen positief. Wel een minpuntje... timer opnames worden niet gestart als de recorder niet standby staat. Niet echt gebruikersvriendelijk... Dat heeft Pioneer dan toch beter voor elkaar. :)

eviljoke
11-10-2007, 08:24
Ik heb de samsung 750 gekocht, en eigenlijk ben ik daar - voor hetgeen ik het nodig heb - best tevreden over. Ik kan nog niet echt iets zeggen dat me stoort. Ik lees vaak dat het gebruiksgemak niet zo is, maar zelfs dat is niet zo (heb natuurlijk wel vaker te maken met verschillende merken van dvd-recorders, dus ik weet hoe het werkt)

joostpolletje
11-10-2007, 11:11
Ik heb een prima koop voor je!

Check je PM..

Oh je bent a voorzien

pretorian22
15-10-2007, 11:30
dan heb je nog nooit een goede plasma vergeleken met een crt heb al lange tijd mijn Hitachi plasma die mijn Philips 82cm breedbeeld opvolgde (was een van de betere breedbeeld televisies van 1 jaar oud toen hij de deur uitging) maar die hitachi plasma geeft wel een stuk mooier beeld.

zou zeggen kijk maar hdtv, hd dvd en blu ray op je crt en op een plasma ;-) gewoon digitale tv en dvd's zijn al mooier maar mensen vergelijken vaak grotere plasmas en lcd met dus kleinere crt's ja zo kan ik het ook

zou geen crt meer in huis willen!!!

TJ Weissel
15-10-2007, 11:52
Het moet dan ook HDD recorder zijn... veelgemaakte fout!

TheFixer
20-10-2007, 05:46
Het moet dan ook HDD recorder zijn... veelgemaakte fout!
Over de HD en HDD verwarring gesproken, even hypothetisch (alhoewel...), STEL...dat je een HD-decoder hebt, (bijv. die veel-gediste Samsung 360), en je neemt van dat kreng een HD-uitzending op op een hard disk recorder, neemt ie dan wel het programma op in dezelfde HD-kwaliteit als de uitzending? Ik neem aan van wel toch ( 't zijn eentjes en nulletjes toch??).

Vraag me overigens ook af of je op diezelfde manier een SD-uitzending met diezelfde Samsung 360 kan opnemen (die het als ik het goed gelezen heb, upscalet / "oppoetst") en die opname dan vanaf de (HDD-)recorder, die zelf ook weer upscalet, gaat afspelen op je tv, hoe het beeld er dan uit komt te zien..... Noch de HD-decoder, noch de upscaling HDD-recorder kan daadwerkelijk info/pixels toevoegen die er in de originele uitzending niet zijn, maar ze upscalen wel allebei, zou dat effect cumulatief zijn, dus dat je uiteindelijk een NOG betere weergave krijgt van je opname??
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar....