PDA

Bekijk de volledige versie : Coax kabel en connectors keuze hulp



bsmpower
23-09-2007, 23:15
Hallo, ik krijg woensdag mijn nieuwe plasma tv. In mijn (studenten) huis hebben we analoog signaal. Toch wil ik best investeren in goeie coax kabels en connectoren voor een zo'n goed mogelijk beeld. Ik heb hier en daar wat gelezen over coax kabels e.d. en kwam op het volgende uit. Aan jullie of dit een goede keuze is of beter wat anders kan aanschaffen. Kabel moet 8 meter zijn:

Hirschmann koka799 (1,25 per meter)
Professionele coax kabel voor tv één satelliet , zwart. per meter. hirschmann koka799.
zeer professionele coaxkabel (cell-pe, stikstof geinjecteerd) met meteraanduiding.

demping: 18,5 db per 100m (860 mhz)
hf afscherming van 90 db

http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_457_.jpg

en

Hirschmann Coax plug male en female connectors (3,25 per stuk)
Hoogfrequent dichte (85 db) haakse (iec) coax steker met een zeer goede trekontlasting. (alleen geschikt in combinatie met rh-koka799 coax kabel.)
http://www.allekabels.nl/product_images/main_464_.jpg

Ik weet dat ik beter digitaal kan nemen maar dat zit er even niet in. Dus is dit de beste keus om een toch zo goed mogelijk ontvangst te krijgen?

Rob G.
24-09-2007, 11:46
Tja, een prima kabel lijkt me, maar als je achter een 5-tal splitters zit met 10-tallen meters aan kabel is het nog maar de vraag of het nuttig is om hier je geld aan uit te geven.

Maar ik ben toch wel heel benieuwd naar de reden waarom digitale tv er even niet zit.

TJ Weissel
24-09-2007, 11:50
Idd, digitale TV kost vrijwel niets extra tegenwoordig.

bsmpower
24-09-2007, 12:04
De reden voor geen digitale tv is dat ik in een studentenhuis zit. De kabel enz is dus van de huisbaas. Ik weet niet of ik kan regelen dat hij digitaal neemt. Verder ben ik van plan om binnenkort een eigen appartement te nemen met mijn vriendin. Dan nemen we uiteraard wel digitale tv :-).

Tot dan moet ik het doen met analoog. Maar de kabels die ik koop neem ik uiteraard mee naar het volgende huis dus ik zie het ook als een investering. Ik ga zo even kijken of ik deze kabels/connectors kan halen.

ps. ik zit niet achter een tal van splitters. Hoewel ik boven een cafe zit hebben ze een grote signaal optimalisator. Er zitten volgens mij 10 tv's op dat ding. Dan gaat er een kabel naar onze kamers en zelf heb ik dan 8 meter naar de tv toe nodig. Ik snap dat dit niet optimaal is maar zoals ik al zei is het gelijk een kabel die ik wil gebruiken in het nieuwe huis.

Rob G.
24-09-2007, 12:16
Ik weet niet of ik kan regelen dat hij digitaal neemt
En dat kun je hem niet vragen???
Digitale tv van Casema kost niets, je moet alleen een digitale ontvanger en een tv-kaart kopen. Deze plaats je tussen jouw kabelaansluiting en tv en hopla, je hebt digitale televisie. Daar hoeft jouw huisbaas niets voor te doen, althans, misschien een pakketje in ontvangst nemen...
Anders is er altijd nog Digitene.

Ik zou eerst eens goed naar de mogelijkheden van digitale tv kijken, een gewone kabelaansluiting op jouw plasma is zonde van de beeldkwaliteit, en de kans is groot dat je zelfs jouw oude beeldbuis terug zou willen....

bsmpower
24-09-2007, 14:22
Kan het inderdaad wel vragen. Als het gratis is dan maakt het voor hem niet uit. Ik moet alleen een kastje hebben en een kaart? Dit zijn eenmalige kosten of moet ik ook nog iets per maand betalen? Want ik zie dat er op marktplaats ook van die kastjes worden verkocht voor weinig geld.

Rob G.
24-09-2007, 14:42
Dat ligt geheel aan jouw kabelleverancier, zoek dat eerst uit zou ik zeggen.

Peter Porrio
24-09-2007, 14:46
Kan het inderdaad wel vragen. Als het gratis is dan maakt het voor hem niet uit. Ik moet alleen een kastje hebben en een kaart? Dit zijn eenmalige kosten of moet ik ook nog iets per maand betalen? Want ik zie dat er op marktplaats ook van die kastjes worden verkocht voor weinig geld.

Bij Casema, kost digitale TV niets extra's per maand. Je moet uiteraard al wel een RTV abonnement (analoog) hebben. Dan komen de eenmalige kosten voor de decoder en smartcard erbij (130 euro).

Ik neem aan dat de andere kabelaars deze constructie ook gebruiken.

bsmpower
24-09-2007, 15:01
We hebben hier @home. Dus dan moet ik volgens mij kiezen uit 3 pakketten. En daar betaal ik per maand rond de 4,- voor. Dus volgens mij geen gratis versie.

Peter Porrio
24-09-2007, 15:10
We hebben hier @home. Dus dan moet ik volgens mij kiezen uit 3 pakketten. En daar betaal ik per maand rond de 4,- voor. Dus volgens mij geen gratis versie.

Kun je niet kiezen voor alleen het basispakket? Hiermee bedoel ik het pakket dat je analoog ook al doorkrijgt. Dus geen extra zenders t.o.v. analoog.

bsmpower
24-09-2007, 15:15
Nee helaas alleen de keuzepakketten of Digitaal Totaal. Maar die is nog duurder.

bsmpower
24-09-2007, 19:17
Nog een vraagje over inbranden. Ik wil Pearl Harbor kijken als ik de tv heb. Maar deze film heeft een raar formaat. Hij is breder dan 16:9. Dus ik krijg zowiezo zwarte balken boven en onder. De film duurt ongeveer 2,5 uur. Is het slim om deze film te draaien ivm inbranden? Of gebeurd dit pas als je dagelijks zwarte balken in je beeld hebt staan?

Kingpin112
24-09-2007, 20:12
We hebben hier @home. Dus dan moet ik volgens mij kiezen uit 3 pakketten. En daar betaal ik per maand rond de 4,- voor. Dus volgens mij geen gratis versie.

Basispakket (aantal extra zenders bovenop het analoge pakket) is "gratis" bij @home.
Naast het basispakket heb je keuzepakketten.

bsmpower
25-09-2007, 12:11
Ok maar hoe vraag je dat aan dan? Kan ik ook gewoon een digitale ontvanger aanschaffen (+ kaart) en dan heb ik digitaal? Of moet de huisbaas nog aangeven aan het @home dat er ook een digitaal ontvangst door de kabel moet?

Rob G.
25-09-2007, 16:36
Het is volgens mij een kleine moeite om dat zelf even uit te zoeken. Kijk bijvoorbeeld eens hier:

http://www.home.nl/producten/televisie/digitaal

bsmpower
26-09-2007, 12:00
Had al wel gekeken. Dacht dat die 0,- een 2 maanden trial was.

Even on-topic. Ik heb een 10 meter Hirschmann coax kabel gehaald met de F pluggen. Dit was een kabel die kant en klaar was met connectors er al op. Koste me 18,- ofzo maar het beeld op mijn crt tv is echt beter geworden. Geen ruis meer op Ned 1, 2 en 3. Mijn nieuwe tv zou vandaag komen maar die is er helaas nog niet. Hoop binnenkort te kunnen testen op mijn nieuwe plasma :-).