PDA

Bekijk de volledige versie : BLU-RAY of HD ?



René.
24-09-2007, 16:28
Zal vast niet de eerste keer zijn dat het gevraagd wordt, maar ik vraag het voor mezelf nog maar eens.
Ik ben op zoek naar een dvd speler die geschikt is voor HD of BLU-RAY
Het liefst i.c.m. een dolby digital set.
Mijn dvd speler heeft het namelijk zo goed als begeven. Ik twijfel nu alleen, want ik zie weinig combi's van HD/BLU-RAY en een Dolby Digital Set en ik weet nog niet zo goed wat ik moet kiezen, komen er geen dvd-spelers uit, die geschikt zijn voor beide formaten, of zeg ik nu iets heel doms?

Heb er niet zo heel veel verstand van, dus hulp is welkom :)

Avalan
24-09-2007, 16:35
Bij deze wordt bewezen dat HD-DVD al puur qua naam in het voordeel is tegenover BluRay. Veel mensen associëren HD immers al gewoon met HD-DVD.

@René: HD betekent dus High Definition, en dat kan vanalles zijn, BluRay is ook HD, je TV is hopelijk ook HD, enz...
Sowieso vind ik het wel raar dat iemand die er niet zo heel veel verstand van heeft vandaag al de stap naar HD-DVD of BluRay zou willen zetten. Tenzij je echt volop de HD-kaart wil trekken (bvb omdat je nu eenmaal een groot budget hebt) zou ik gewoon een nieuwe DVD-speler kopen. Voor minder dan €100 spring je al ver en kun je er weer jaren tegenaan tot HD echt ingeburgerd raakt (en het duidelijk is wat er met BluRay en/of HD-DVD gebeurt).
Wil je absoluut HD, dan komen er dezer dagen inderdaad de eerste combi-spelers op de markt, dacht ik. Wil je toch voor 1 bepaald formaat, dan hangt het een beetje van af van welke films je interesseren. Kijk gewoon eens wat er uit is op HD-DVD en wat er uit is op BluRay en ga voor de kant die je meest interesseert.

René.
24-09-2007, 16:41
Dat heb ik al gedaan, en BluRay komt voor mij het meest interessante op uit. Ik wacht sowieso nog wel even tot m'n dvd speler definitief is overleden, maar daarna wil ik wel gelijk de overstap maken.
Maar als ik het goed begrijp is een HD DVD speler zowel voor blu-ray als HD-DVD geschikt?

Avalan
24-09-2007, 17:35
Neen. Een HD-DVD speler is voor HD-DVD schijfjes, en een BluRay speler is voor BluRay schijfjes. Een combispeler kan beide formaten lezen.
Aangezien je het verschil tussen die twee nog niet kent, neem ik de uitspraak "en BluRay komt voor mij het meest interessante op uit" wel met een heel vat zout ;).

René.
24-09-2007, 17:49
Dat is gebasseerd op dvd aanbod, voor de andere kant open ik juist dit topic ;)

Maar er zijn op dit moment nog geen Combi's die geschikt zijn voor zowel HD-DVD als Blu-ray met daarbij een dolby digital set.
Ik heb toendertijd een combi van dvd-speler/dolby set gekocht, dus die set zal ook niet geschikt zijn als ik een nieuwe dvd speler koop.

Avalan
24-09-2007, 17:56
Ah ok, had het effen anders geïnterpreteerd.
Ik denk dat op dit moment HD-DVD nog interessanter is, wegens een stuk goedkoper. Qua features/kwaliteit zijn ze vergelijkbaar. Op langere termijn gaat BluRay zeker concurrentieel geprijsd zijn. Veel mensen hebben nu al een BluRay speler in de vorm van een PlayStation 3 die tot voor kort de goedkoopste BluRay speler was en enorm veel waar voor zijn geld bood.
De prijzen van de schijfjes daarentegen zijn wel vergelijkbaar.

René.
24-09-2007, 18:03
Oké, thnx, denk dat ik toch voor een combi ga van HD-DVD en Blu-Ray.
Zal dan zoiets (http://www.pixmania.nl/nl/nl/551886/art/lg/blu-ray-speler-hd-dvd-bh.html#) worden.
Zal sowieso nog even wachten, want ik wil het liefst ook gelijk een dolby set halen, het liefst in 1 pakket.

Pieter Kleine
24-09-2007, 18:32
Die LG moet je links laten liggen, hd-dvd wordt niet volledig ondersteunt. Je moet uitkijken naar de Samsung combo-speler BD-UP5000 (of zoiets). Deze komt vermoedelijk december op de markt.

BASIL
24-09-2007, 19:02
Die LG moet je links laten liggen, hd-dvd wordt niet volledig ondersteunt. Je moet uitkijken naar de Samsung combo-speler BD-UP5000 (of zoiets). Deze komt vermoedelijk december op de markt.

En niet vergeten de 2de generatie Combo-speler van LG die ook tegen het einde van het jaar gaat uitkomen.

windoweyez
24-09-2007, 19:24
Oké, thnx, denk dat ik toch voor een combi ga van HD-DVD en Blu-Ray.
Zal dan zoiets (http://www.pixmania.nl/nl/nl/551886/art/lg/blu-ray-speler-hd-dvd-bh.html#) worden.
Zal sowieso nog even wachten, want ik wil het liefst ook gelijk een dolby set halen, het liefst in 1 pakket.

Als je 1035 euro voor een combi-speler uit wil geven zou ik het gewoon anders doen.
Koop bijvoorbeeld een ps3 als blu-rayspeler, dit is een hele goede en je kunt er ook nog op gamen. Hij is nu nog 600 euro incl. 2 games maar er gaan geruchten dat hij binnenkort (voor de kerst en anders de beginmaanden van 2008 ) voor 399 euro op de markt zal gaan komen. Je zei dat je toch nog een tijdje zou wachten dus dat komt dan mooi uit. Je houdt op deze manier dan ruim 600 euro over en daar kan je dan andere dingen mee doen. Een aparte HD-dvdspeler van kopen, bijvoorbeeld. Waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit dan 600 euro, terwijl de kwaliteit van de aparte spelers veel beter zal zijn dan die van die ene combi-speler, naar mijn mening. Je zou van die 600 euro trouwens ook gewoon een hd-televisie (of anders een hd-receiver) kunnen kopen als je die nog niet hebt trouwens, of gewoon nog even kunnen wachten of HD-dvd het uberhaupt wel redt. Als dat het geval is dan kan je er altijd nog een HD-dvdspeler bij kopen voor een zacht prijsje. Op deze manier ben je dan minder geld kwijt dan bij de aankoop van een dure, vaak mindere combi-speler.

Pieter Kleine
24-09-2007, 19:33
2de generatie Combo-speler van LG


Dat ding wordt helaas aldus, areadvd.de peperduur.

BASIL
24-09-2007, 20:56
Dat ding wordt helaas aldus, areadvd.de peperduur.

Vreemd want meestal is LG goedkoper. :confused:

BASIL
24-09-2007, 21:00
Als je 1035 euro voor een combi-speler uit wil geven zou ik het gewoon anders doen.

Waarom 1035€? De Combo-speler van samsung gaat ongeveer 800€ kosten.:smile:

Frenkel
25-09-2007, 05:07
Dat ding wordt helaas aldus, areadvd.de peperduur.
Ik denk dat ze die adviesprijs nog wel gaan aanpassen.
In de VS is de adviesprijs van de LG gezakt tot onder die van de Samsung, waarna ook samsung zijn beoogde adviesprijs liet zaken (van $1049 naar $999).
En dit terwijl bijde spelers nog niet op de markt zijn !.

TJ Weissel
25-09-2007, 10:27
Ik zal ook nog even wachten met de combispelers daar deze nog niet compatible zijn met de nieuwste blu-ray specificaties.

Henkske22
25-09-2007, 10:55
Ik zal ook nog even wachten met de combispelers daar deze nog niet compatible zijn met de nieuwste blu-ray specificaties.

Die blu-ray specs blijven voorlopig nog wel veranderen:D

DaMan
25-09-2007, 15:23
Volgens 'n onderzoek van Understanding & Solutions (U&S) is 't laatste kwartaal van 2007 cruciaal voor de oorlog tussen Blu-ray & HD DVD.

Q4 critical for competing HD formats (http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/q4-critical-for-competing-hd-formats.html)

Avalan
25-09-2007, 17:02
Volgens een ander onderzoek zijn 90% van de onderzoeken waardeloos :).

Edwin V
25-09-2007, 20:30
Volgens een ander onderzoek zijn 90% van de onderzoeken waardeloos :).
Dus kans van 9 op 10 dat dat onderzoek zelf ook waardeloos is. ;)

Avalan
26-09-2007, 17:50
Dus kans van 9 op 10 dat dat onderzoek zelf ook waardeloos is. ;)

;)

René.
26-09-2007, 22:45
Bedankt voor de reacties, ga dat ding van LG nog ff niet halen dan, heb nog ff geduld :) en ik ben Nintendo, een Playstation komt er bij mij niet in :)

Pieter Kleine
27-09-2007, 11:26
En weer een voorspelling, deze keer zou hd-dvd het wel eens kunnen winnen, als .......
http://hddvd.highdefdigest.com/news/show/Industry_Forecasts/Forrester:_Format_War_is_Blu-rays_to_Lose/1005

Ach ja, het houdt je bezig. Intussen groeit mijn hd-dvd én blu-ray verzameling gestaag.

Harrie van Geleuken
28-09-2007, 14:13
Ah ok, had het effen anders geïnterpreteerd.
Ik denk dat op dit moment HD-DVD nog interessanter is, wegens een stuk goedkoper. Qua features/kwaliteit zijn ze vergelijkbaar. Op langere termijn gaat BluRay zeker concurrentieel geprijsd zijn. Veel mensen hebben nu al een BluRay speler in de vorm van een PlayStation 3 die tot voor kort de goedkoopste BluRay speler was en enorm veel waar voor zijn geld bood.
De prijzen van de schijfjes daarentegen zijn wel vergelijkbaar.

Net aangeschaft voor ruim 500 Euro de Sony BR-P 300 ! Is al heel wat lager dan de vorige series.

Pieter Kleine
28-09-2007, 15:03
Weer een onderzoek: http://www.highdefdigest.com/news/show/Best_Buy/Industry_Trends/Best_Buy_Survey:_Consumers_Still_Confused_About_HD/1013

Kern daarvan: een heleboel mensen hebben geen benul van wat HD inhoudt en denken bijvoorbeeld dat een hdtv voldoende is om van HD te kunnen genieten én hebben alleen maar een budget voor die hdtv!

Edwin V
10-10-2007, 18:20
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=19127

:lol:

TJ Weissel
11-10-2007, 09:45
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=19127

:lol:

Daar moet je voor ingelogd zijn en 'n member, ongetwijfeld 'n propoganda bericht (6)

Edwin V
11-10-2007, 12:42
In 't kort gaat 't hierover:

Een Blu-ray fan heeft een leuk meisje leren kennen. Toen ze een poster o.i.d. zagen waarop stond dat een film op HD-DVD en Blu-ray werd uitgebracht zei ze dat ze 't leuk vond dat de film op HD DVD uitkwam aangezien haar vader HD DVD heeft.

De jongen is hierdoor gefrustreerd en weet niet of hij 't nu moet uitmaken met haar. :lol:

Een opmerking van een reageerder:
Je kunt dan wel Transformers bij haar thuis gaan kijken.

Andere reageerders zeggen dat ie 't inderdaad maar moet uitmaken. Niet heulen met de vijand dus. :lol:

Hier ook samengevat:
http://whiggles.landofwhimsy.com/archives/2007/10/the_more_important_things_in_l.html

Avalan
11-10-2007, 13:16
Daar moet je voor ingelogd zijn en 'n member, ongetwijfeld 'n propoganda bericht (6)

www.bugmenot.com ;) (en vooral zeer handig is de bijhorende Firefox plugin).
Hoedanook een zeer geinige thread :).