PDA

Bekijk de volledige versie : HDTV: interactieve tv van kpn? sateliet? kabel?



woutencin
27-09-2007, 13:36
OK op veel forum topics heb ik toch wel gelezen dat we beter voor de kabel kunnen gaan.
Maar toen ik bij mijn leverancier kwam om zijn verhaal te vragen kwam hij met interactieve tv van KPN. Heeft iemand hier al ervaring mee?? wat is de kwaliteit op een full hdtv? wat zijn de voor en nadelen hiervan. ik vind het namelijk schrikbarend veel goedkoper dan kabel.
maar ik wiol wel DE perfecte beeldkwaliteit voor mijn tv.
Mijn leverancier wilde zelf de kpon gaan testen al, maar kon mij dus nog niet vertellen wat zijn bevindingen zijn.
bedankt!

woutencin
29-09-2007, 13:08
Heeft er nog helemaal niemand iets van de interactieve tv van KPN gehoord!!??
ok dan wil ik het zo vragen:
Stel he, geld speelt geen rol ik koop een sony HD televisie van 102 cm diameter, wat adviseren jullie mij erbij te nemen?
satelliet met 1 kop, 2 koppen of zou je toch dan voor digitale kabel van pc kiezen?

Brian2
29-09-2007, 13:26
Als je DE perfecte beeldkwaliteit wilt voor je TV, dan ga je voor de kabel. Op het moment worden de publieke zenders en de RTL zenders al doorgegeven met 8 mbit/s wat een factor 2,5 is (ongeveer) ten opzichte van de satelliet. Hoe de beeldkwaliteit van KPN is, weet ik niet, maar ik heb gehoord dat het niet veel soeps is. De capaciteit die KPN tot haar beschikking heeft is namelijk niet enorm groot, dus moet er veel compressie worden toegepast. Het is dus schrikbarend veel goedkoper, omdat je ook mindere kwaliteit krijgt.

Harrie van Geleuken
04-10-2007, 11:51
Als je DE perfecte beeldkwaliteit wilt voor je TV, dan ga je voor de kabel. Op het moment worden de publieke zenders en de RTL zenders al doorgegeven met 8 mbit/s wat een factor 2,5 is (ongeveer) ten opzichte van de satelliet. Hoe de beeldkwaliteit van KPN is, weet ik niet, maar ik heb gehoord dat het niet veel soeps is. De capaciteit die KPN tot haar beschikking heeft is namelijk niet enorm groot, dus moet er veel compressie worden toegepast. Het is dus schrikbarend veel goedkoper, omdat je ook mindere kwaliteit krijgt.

De RTL zenders een perfecte beeldkwaliteit ??? De publieken wel ,vooral ned.1 en 2 springen er duidelijk in positeve zin uit !
Kijk naar de nieuwsuitzending van RTL-4 en het beeld is niet echt scherp !
Het NOS journaal op ned 1 is gewoon perfect !

Brian2
05-10-2007, 20:09
Ok, kan ik in meegaan, maar dat ligt niet aan de bitrate die gebruikt wordt, dat is een probleem van RTL zelf. De vraag in de OP was waar hij de beste beeldkwaliteit zou krijgen, en dat is bij de kabel.

rover8772
09-10-2007, 16:59
Dit is pure koppelverkoop wat kpn hier doet.
wil je interactieve tv van kpn, moet je dus een adsl abbo hebben van kpn of van planet..
leuk als je via de kabel, of net als ik een andere adsl provider hebt.
bijkomend feit is dat als je dan kiest voor een adsl abbo van kpn of planet, je niet de volledige bandbreedte voor internet hebt (immers bandbreedte voor interactieve tv gaat van de totale bandbreedte af, je houdt dus ongeveer 3 Mbit/s over voor internet !)

interactieve tv van kpn ? NEE NU EVEN NIET !

Ocram Porein
12-10-2007, 17:22
OK op veel forum topics heb ik toch wel gelezen dat we beter voor de kabel kunnen gaan.
Maar toen ik bij mijn leverancier kwam om zijn verhaal te vragen kwam hij met interactieve tv van KPN. Heeft iemand hier al ervaring mee?? wat is de kwaliteit op een full hdtv? wat zijn de voor en nadelen hiervan. ik vind het namelijk schrikbarend veel goedkoper dan kabel.
maar ik wiol wel DE perfecte beeldkwaliteit voor mijn tv.
Mijn leverancier wilde zelf de kpon gaan testen al, maar kon mij dus nog niet vertellen wat zijn bevindingen zijn.
bedankt!

Even wat mensen behoeden voor een onzinnige aankoop :-)

De term "Full HD" is een Marketing truc van de fabrikanten om meer van veel duurdere TV's te verkopen.. Full HD is een coole term voor de reeds lange tijd bestaande HD 1080P standaard en heeft alleen zin als je Blue Ray of HDDVD films afspeelt op een TV die minstens 42 Inch beeld diagonaal heeft.. kleinere TV's kunnen niet Full HD gemaakt worden, de pixels zouden dan zo klien worden, dat is (op dit moment) technisch onmogelijk.. en al zou het mogelijk zijn, het is onzinnig dit te willen, want je kunt het verschil toch niet zien.

Het menselijke oog wordt namelijk de limiteerende factor.. verschil tussen 720P(HD Ready) of 1080P is voor een normaal mens niet waarneembaar op een scherm van 42 Inch, pas bij veel grotere formaten (vanaf 57 inch) zou iemand met goede ogen een verschil kunnen zien.. en dan nog, dan zou je een perfect opgenomen film moeten hebben, anders gaan andere zaken als ghosting, onscherpte roet in het eten gooien.

Televisieuitzendingen worden zowieso niet in Full HD uitgezonden.

Meer over de onzin van Full HD hiero:
http://www.gezemel.nl/?p=484
en
http://news.digitaltrends.com/talkback207.html

Even over interactieve TV van KPN (voorheen Mine TV), die geeft nog steeds geen HDTV zenders door, hoewel ik ergens heb gelezen (weet niet meer waar) dat "ze er mee bezig" zijn. Maar standard Digitale TV via Interactieve TV van KPN, is al veel beter dan gewoon analoog natuurlijk (wel DVD kwaliteit, Wel Dolby Digital (AC3), Wel EPG, Wel Film On Demand).

Ik wacht ondertussen al bijna 2 jaar op digitale TV via mijn ADLS account bij Xs4all, maar op de een of andere manier schiet het niet op met Xs4all, KPN kan blijkbaar niet de kwaliteit en service bieden die XS4ALL voor ogen heeft, eind 2006 werd "ïn de loop van 2007" wat nu alweer is veranderd in "in de loop van 2008".

Naja, ik wacht het nog maar even af, misschien ga ik voorlopig toch maar aan de digitale Kabel TV. Als KPN straks via Xs4all wat beters te bieden heeft kan ik altijd weer overstappen.

Ocram

woutencin
28-10-2007, 12:21
ok, maar nu is het feit daar dat wij inderdaad 57 inch krijgen, dus het is weldegelijk een betere kwalitieit.
Wij hebben besloten eerst te kijken wat Digitenne doet, of het volstaat, en daarna gaan we denk ik toch over op de kabel....of sateliet..pfffft!! kon je het beide maar een maandje testen he!!?? i kdenk dat dit soort dingen ook erg persoonlijk is...bedankt voor de reacties!

Brian2
28-10-2007, 12:59
Ik zou toch echt als laatste optie voor Digitenne gaan. Ok, het is lekker goedkoop, maar je gaat (vooral op jouw scherm) echt zien dat de kwaliteit gewoon het minst is van alle opties. Je beste optie qua beeldkwaliteit is echt digitale kabel.

Grovert
03-12-2007, 22:49
Even wat mensen behoeden voor een onzinnige aankoop :-)

De term "Full HD" is een Marketing truc van de fabrikanten om meer van veel duurdere TV's te verkopen.. Full HD is een coole term voor de reeds lange tijd bestaande HD 1080P standaard en heeft alleen zin als je Blue Ray of HDDVD films afspeelt op een TV die minstens 42 Inch beeld diagonaal heeft.. kleinere TV's kunnen niet Full HD gemaakt worden, de pixels zouden dan zo klien worden, dat is (op dit moment) technisch onmogelijk.. en al zou het mogelijk zijn, het is onzinnig dit te willen, want je kunt het verschil toch niet zien.

Het menselijke oog wordt namelijk de limiteerende factor.. verschil tussen 720P(HD Ready) of 1080P is voor een normaal mens niet waarneembaar op een scherm van 42 Inch, pas bij veel grotere formaten (vanaf 57 inch) zou iemand met goede ogen een verschil kunnen zien.. en dan nog, dan zou je een perfect opgenomen film moeten hebben, anders gaan andere zaken als ghosting, onscherpte roet in het eten gooien.



Geen flame intended, maar dat het menselijk oog zoveel detail niet kan waarnemen is natuurlijk onzin. Nog afgezien van het 'feit' dat het technisch onmogelijk zou zijn, getuige mijn 40" 1080p scherm aan mijn muur.

Ik werk in de simulatorwereld en een van de problemen is een F-16 piloot visueel accuraat een toestel laten detecteren op 15-20km(wat het menselijk oog kan). Er is geen enkele HD beamer te koop die een pixel op 2 meter afstand zo klein kan projecteren als een vliegtuig op die afstand zou moeten zijn. En dan praat ik over beamers van 5000 euro per stuk(x10 in een dome), niet over een Frikan-Dell van 100 euro.

Dan hebben we het niet eens over contrast. We kunnen namelijk een lucifer zien ontbranden op 10km afstand in pikkedonker. Afstand lijkt me ook niet onbelangrijk: Ga eens 5cm van je FullHD zitten, dan kan ik de pixels tellen hoor.

FullHD en HD-ready mag dan marketing zijn, maar onzin omdat we het toch niet kunnen zien is het zeker niet.

John778
09-09-2010, 11:35
Dames en heren dvd.nlers! ik heb net een handige site gevonden over Interactieve TV (http://www.internetentv.nl/wat-is-interactieve-tv/), maar niemand kan me nou s een keer vertellen waarom het altijd zo verrekte langzaam is. KOMT DIT OOIT NOG GOED?

johanhoitink
09-09-2010, 17:55
vind iemand het nog belangrijk om niet alleen dat laatste beetje kwaliteit, maar ook inhoud mee te nemen in je beslissing?
UPC HD pakkket/ 17 met optie tot 20 HD kanalen:
Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, RTL4 HD, RTL5 HD, RTL7 HD, RTL8 HD, SBS6 HD, NET5 HD, Veronica HD, Eurosport HD,
HISTORY HD, Discovery HD, National Geographic Channel HD, MTVN HD, Eén HD, myZen.tv HD, Film1 HD*, Sport1 HD*, Eredivisie Live 1 HD*. (*xtra los abonnement)
KPN interactief HD pakket/ 14 HD kanalen:
Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, RTL4 HD, RTL5 HD, RTL7 HD, RTL8 HD, SBS6 HD, Net5 HD, Veronica HD, Discovery Showcase HD,
Animal Planet HD, één HD, Ketnet HD

Eric van Ballegoie had eerder zo'n mooi overzichtje (http://nl.hardware.info/reviews/1599/overzicht-hdtv-zenders), maar is al ff niet bijgehouden (hint! aan eric).

Claudio Santulli
09-09-2010, 20:13
Digitenne (DVB-T) moet je echt heel ver weg van blijven, dan kan je nog beter analoog kijken.
Digitaal is geen synoniem voor beter beeld. Het geeft hoogstens de garantie dat je compressie heb. Dat hebben alle versies DVB, en laat daar nou digitenne flink door de mand vallen. Ik heb het in het prille begin twee weken gehad, en was er heel snel klaar mee. Groot scherm + Digitenne is een contradictie....., echt!!

Inmiddels heeft de kabel (DVB-C) de kwaliteit van de satelliet ingehaald. (DVB-S)
Alhoewel ze praktisch niet onder doen voor elkaar, is de kabel toch iets beter, en geen rare conderings pulsen die na een maand vervallen (i.v.m. opnames)

Uiteraard is de grote bandbreedte van Glasvezel de toekomst, maar momenteel beperkt leverbaar.
Ik heb zelf UPC en C.D. Ik kan je de kabel zeer aanraden om de kwaliteit (lees: mijn 60") maar ook de features, zoals timeslip, Digitale Video Recorders met meerdere tuners, ondemand..., enz.enz.
En een shitload aan zenders, dan te bedenken dat je er maar één tegelijk kan kijken. :mrgreen:


Full HD is er idd niet in HDTV land, hoogstens 1080i, echter kan een Full HD tv deze wel pixel per pixel weergeven, waar een hd ready (1360x768) altijd lijnen of pixels bij moet bedenken (1280x720) of weg moet halen. (1920x1080)
Je haalt dus het maximale uit je signaal.

Wel ben ik het eens dat het verschil tussen 720p en 1080i/p kleiner is dan je zou verwachten, zelfs op een 60".
Het verschil daarintegen tussen SD 720x576i en HD 1280x720/1920x1080 is wel fors waar te nemen.
Dus voor het ideale beeld iig een HDTV pakket. Ondanks niet alle zenders nu nog vol van de resolutie genieten, kijk je wel al op de best mogelijke manier. ook wat SD betreft. ;-)