PDA

Bekijk de volledige versie : The Brave One - Jodie Foster (2007)



Erwin_W
29-09-2007, 17:18
Gister gezien.. zeeeeer indrukwekkende film.. heftige scenes die je aan het denken zetten.. wist eerst niet eens wat voor film dit was, maar na het zien is dit voor mij de film van 2007 (ja zelfs boven Transformers die ik al fantastisch vond.. hoewel dat natuurlijk een heel ander soort film is :))


http://media.movieweb.com/galleries/3999/posters/poster1_huge.jpg

Erica is een vrouw die aangevallen wordt in een buitenwijk van New York. Hierna volgt er een periode waarin ze dit drama probeert te verwerken, maar haar trauma slaat om in wraakzucht en ze gaat de straat op, op zoek naar de daders en gerechtigheid. Mercer, een rechercheur van de politie, komt in tweestrijd te staan door zijn werk om het geweld van Erica op straat te stoppen en aan de andere kant zijn begrip voor haar wraaktocht.

http://thebraveone.warnerbros.com/

Sjeisbroochem
29-09-2007, 17:20
aaah de vrouwelijke charles bronson

Mark de Jong
30-09-2007, 00:51
Deze was echt matig. En dat einde, no thanks.

Khonnor
30-09-2007, 03:49
The Brave One VS Death Sentence?

Dat gevoel had ik namelijk bij het zien van de trailers. Maar dan de ene film met een vrouw en de ander met een man. Death Sentence was wel gaaf, maar wat ik dodelijk irritant vind aan Jodie Foster is dat ze niet normaal kan praten en echt ELKE zin op een afgrijselijke manier probeert te fluisteren.

"I want my dog back!!"

Waarschijnlijk gaan we 'm dinsdag toch zien, omdat er geen andere leuke film draait. En na afloop, naar de Sneak uiteraard. Iemand enig idee wat de hint is in Pathe Schouwburgplein?

John Sital
30-09-2007, 08:29
Deze was echt matig. En dat einde, no thanks.


mwah vond hem zeker niet slecht, en einde zat er eigenlijk dik aan te komen, zoals gezegd geen slechte film, wordt wel een aanschaf

Marcel v/d H.
02-10-2007, 12:22
The Brave One (Neil Jordan, 2007)
Ik had tot voor The Brave One vier films gezien van regisseur Neil Jordan, waarvan twee goede en twee nogal tegenvallende films. Mona Lisa en The Crying Game vielen me nogal tegen, Interview with the Vampire en Michael Collins waren wel goed. The Brave One valt hier eigenlijk net tussenin. De regie en het acteerwerk zijn dik in orde, maar het verhaal laat nogal wat te wensen over. Eigenlijk is het een soort van vrouwelijke versie geworden van The Boondock Saints, een vrouw neemt na de moord op haar vriend het heft in eigen handen en gaat voor eigen rechter spelen. Ook het personage van Terrence Howard lijkt nogal op het personage van Willem Dafoe, vooral wanneer de agent op de crime-scene aan het rondwandelen is. Verder enorm veel toevalligheden, voorspelbare momenten en een verschrikkelijk fout cliche-einde. Toch nog een voldoende omdat de film ook wel zijn momenten heeft. 6.0