PDA

Bekijk de volledige versie : Expeditie Robinson 2007: De 100



intexor
30-09-2007, 14:39
Vanavond start in België op Kanaaltwee het nieuwe seizoen van Expeditie Robinson. Ik herinner me dat er voor de vorige edities ook een topic was dus leek het me niet meer dan normaal om ook voor deze negende editie eentje te openen.

Ik weet niet echt wat er van te verwachten maar de reclame geeft me heel sterk het Lost-gevoel. Honderd mensen op zo'n anders verlaten eiland zien is toch best een indrukwekkend beeld. Hoe de schifting juist gaat gebeuren is me nog niet duidelijk, wel is gezegd dat pas halverwege het seizoen de echte expeditie zoals vroeger van start zal gaan.

Met iets meer dan 1000 inschrijvingen en 100 deelnemers had je als kandidaat een vrij grote kans om er bij te zijn. Toevallig niemand van het forum die zijn kans gewaagd heeft? (herinner me dat er hier toch een paar leden zaten die zich al eens hadden ingeschreven). Helaas moesten zij wel zelf hun ticket betalen, wat blijkbaar velen in het verkeerde keelgat is geschoten (las ik ergens op een blog).

In ieder geval ben ik heel benieuwd hoe ze dit alles gaan aanpakken met 100 man, vanavond zullen we meer weten :)

Raimond Kieftenbeld
30-09-2007, 15:47
Hoi,ik ga vanavond zekers eens kijken ik ben wel benieuwt naar de nieuwe opzet.:mrgreen:

Fruity
30-09-2007, 17:12
Hoi,ik ga vanavond zekers eens kijken ik ben wel benieuwt naar de nieuwe opzet.:mrgreen:

Ik ook. Ik weet niet wat ik er van moet verwachten. 1 ding weet ik wel en dat is dat ze veel eten moeten zien te vinden :)

mercapto
30-09-2007, 19:16
En dat vinden ze niet dus eten ze elkaar op, Reality kannibalisme, yay!
Ga ook kijken, 21:30 als het goed is hier in NL :)

Dennis Oosterhuis
30-09-2007, 20:12
Ja, 21:30 uur op RTL 5. Ik heb me nog opgegeven, maar ben er helaas niet doorheen gekomen. :(

Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe opzet, inderdaad een beetje a la 'Lost'... :)

intexor
30-09-2007, 20:29
De aflevering is hier in België net gedaan en ik heb er van genoten. Het doet echt heel fel denken aan Lost en met 100 personen zitten er natuurlijk sowieso een aantal interessante personen in die zich ook meteen laten gelden. De promo voor aflevering 2 zag er al vrij brutaal uit trouwens!

Er moeten in de eerste helft van de expeditie 90 mensen afvallen, de overgebleven 10 strijden dan om de Robinson-titel 2007. Ik denk dat dit nog eens een top-editie gaat worden :)

mercapto
30-09-2007, 20:46
Lol.

"Als er wat meer luxe was en lekker eten had ik het eiland meer kunnen waarderen"

Die trut kent het hele programma niet zo te horen :D

Dennis Oosterhuis
30-09-2007, 21:41
Ja, je kunt meteen de zwakkeren er al uithalen, wat een jankers zeg! Die Iraida ofzoiets en die vriend van d'r, die Tim... :?

En die Bruno vind het wel erg leuk om de baas te spelen... :lol:

Patrick van den Hul
30-09-2007, 21:47
Het is leuke, sensationele televisie en sowieso een interessant sociaal experiment. Ik vraag me echter af of deze keuze uiteindelijk wel goed is voor het programma. Het begint verdacht veel op een sensatieprogramma als de Gouden Kooi te lijken.

Verfrissend is het in ieder geval wel. Heb me ook wel veel zitten ergeren aan onvolwassen mensen...

Raimond Kieftenbeld
30-09-2007, 21:52
Erg interresant om te zien zeg,dat word een leuk serie!

Maar ik had dat datzelfde gevoel ook wel een beetej Dennis,wat betreft de Gouden Kooi,alsje de promo ook zag voor de volgendeweek.

Het lastige is,je hebt 100 mensen bij mekaar zonder echt duidelijke leiding,dat gaat echt een probleem worden.

Verder heb je er figuren zoals Bruno tussen zitten die nogal wat hout op het vuur gooien,ook letterlijk trouwens,lol

Erg grappig om te zien,dat ze nog geen dag op het eiland waren,en dat er al verschilledne groepjes waren gevormd,eerlijk gezegd lijkt me dat ook beter als 1 grote groep.

mercapto
30-09-2007, 21:59
En voor beter gaan ze dus niet bij de programma leiding ;)
Het is allemaal veel minder gedetaileerd dan De Gouden Kooi dus heel erg zal het er niet op gaan lijken, gelukkig.

intexor
01-10-2007, 13:23
Lol.

"Als er wat meer luxe was en lekker eten had ik het eiland meer kunnen waarderen"

Die trut kent het hele programma niet zo te horen :D

Geweldig ja, en dan haar vriend "doe mij maar een magnetron-maaltijd", rofl.

Achja als Bruno nog een paar dagen het bereiden van eten in het honderd laat lopen dan vertrekken die twee alvast zo :)

monic27
01-10-2007, 15:41
Volgens mij waren er veeeeeel meer Belgen dan NL-ers. Of ik kan mij ook vergissen, maar ik heb er maar 1 of 2 gezien.
Verder vond ik het een rommelige uitzending en heb het einde niet eens gehaald, was het al zat.

intexor
01-10-2007, 16:09
Volgens mij waren er veeeeeel meer Belgen dan NL-ers. Of ik kan mij ook vergissen, maar ik heb er maar 1 of 2 gezien.


Da's denk ik maar een indruk hoor, zou me toch sterk verbazen als het niet gewoon 50/50 is. Er waren wel een aantal Belgen die in de eerste aflevering veel in beeld kwamen.

Jordy van Buel
01-10-2007, 16:47
Bruno is nu al mijn held van de Expeditie :D Als een echte survivaler is hij ook niet bepaald van om ook maar met iemand te discuteren! Geweldig!

Dennis Oosterhuis
01-10-2007, 16:54
Ja, dat leek wel een stopwoordje bij hem en dan ook nog verkeerd uitspreken... :lol:

intexor
01-10-2007, 17:09
Die Bruno leek me onmiddellijk een slechte keuze als verantwoordelijke. Maar volgens mij gaat hij in de volgende aflevering zijn Nederlandse evenknie tegenkomen (die ex-militair die ook wel lekker arrogant was maar waarschijnlijk een even slecht figuur had geslagen als ze hem leider hadden gemaakt).

Dennis Oosterhuis
01-10-2007, 18:09
Je bedoelt die vent met dat brilletje... Tja, mensen denken nu eenmaal te snel dat ze leiderskwaliteiten bezitten. :)

intexor
01-10-2007, 18:15
Je bedoelt die vent met dat brilletje... Tja, mensen denken nu eenmaal te snel dat ze leiderskwaliteiten bezitten. :)

Yep, je zag hem in de promo van de volgende aflevering op het eerste Robinson-parlement ook al in conflict gaan met één van de andere verantwoordelijken.

Ik vind het ook maar zielig, je gaat zien dat bepaalde mensen nu speciaal niet gaan meewerken omdat ze eigenlijk zelf leider hadden willen zijn. Maar conflict is waarschijnlijk wat ze willen hebben, waarom anders met 100 mensen beginnen :)

starbuck
01-10-2007, 18:22
Ook in huize Starbuck zitten we weer trouw te kijken naar E.R.
Van te voren dacht ik dat het wat moeilijk te volgen zou zijn met 100 deelnemers, moeilijk om dan gelijk een favo te krijgen, maar ik vind het toch wel weer boeiende tv.

Af en toe een muziekkeuze die niet in het programma past, tijdens tocht van boot met vlot naar strand werd er bijvoorbeeld harde rock je kamer in geslingerd. Jammer
En m'n oude trouwe E.R. begintune is er niet meer:sad:

Maar verder gaan we weer trouw kijken en ons ergeren aan de watjes onder de deelnemers.(y)

starbuck
01-10-2007, 18:49
Lol.

"Als er wat meer luxe was en lekker eten had ik het eiland meer kunnen waarderen"

Die trut kent het hele programma niet zo te horen :D

volgens mij is dit (http://www.iraida.nl/) iraida

http://www.robinsonfan.be/expeditierobinson2007/kandidaten/deel1/iraida.jpg

mercapto
01-10-2007, 19:06
Yup :)
Ze komt me erg bekend voor, geen idee waarvan.
En dan die lesbisch uitziende vrouw (heerlijk stereotype :P) die ook in discussie ging...dat gaat me nog wat worden :D

Fontane
01-10-2007, 19:21
Ik heb er echt van genoten. Expeditie Robinson is echt een van de programma's waar ik elk jaar weer naar uit zie! Wel erg jammer dat de intro tune verdwenen is, The Roch OST was blijkbaar niet meer goed genoeg. Is er ook iemand die weet welke score ze nu gebruiken?

Verder ben ik ook erg blij dat de kijkcijfers zo goed waren, bijna 850000. Ik hoop maar dat RTL5 een nieuw seizoen gaat maken na dit seizoen!

starbuck
01-10-2007, 19:23
Yup :)
Ze komt me erg bekend voor, geen idee waarvan.
En dan die lesbisch uitziende vrouw (heerlijk stereotype :P) die ook in discussie ging...dat gaat me nog wat worden :D

http://www.rtl.nl/reality/expeditierobinson/kandidaten/87greet306.jpg

starbuck
01-10-2007, 19:24
en ter compensatie van de vorige foto....

http://www.robinsonfan.be/expeditierobinson2007/kandidaten/deel2/xantippe.jpg

:cool:

mercapto
01-10-2007, 19:27
Ik zag inderdaad genoeg "talent" rondlopen ;)

Patrick van den Hul
01-10-2007, 19:52
Is er ook iemand die weet welke score ze nu gebruiken?

Ik heb heel wat mooie, recente muziek gehoord, maar kan er echt niet meer opkomen achteraf. Heb in ieder geval The Fountain gehoord...

edit: Herinner me nu weer dat Pirates 3 en 300 er ook inzaten.

Dennis Oosterhuis
01-10-2007, 20:39
Verder ben ik ook erg blij dat de kijkcijfers zo goed waren, bijna 850000. Ik hoop maar dat RTL5 een nieuw seizoen gaat maken na dit seizoen!
Da's een mooi aantal, ja, al denk ik dat er een groep mensen af gaan haken nu het bekend is dat ze zo'n grote groep gedumpt hebben. En uiteraard moet er nog een seizoen komen, ik wil dit toch echt wel een keertje meemaken! 8)

RobW
01-10-2007, 21:11
Ik heb heel wat mooie, recente muziek gehoord, maar kan er echt niet meer opkomen achteraf. Heb in ieder geval The Fountain gehoord...

edit: Herinner me nu weer dat Pirates 3 en 300 er ook inzaten.

Vergeet de soundtrack van Lost niet!

Patrick van den Hul
01-10-2007, 21:50
Vergeet de soundtrack van Lost niet!

Die heb ik gemist, zal er volgende aflevering op letten :smile:

Ashley v. R.
07-10-2007, 21:54
Omg, die Tim & Iraida. Gewoon geen woorden voor xD
Had wel verwacht dat diegene die niet meer wilde als eerst er uitgingen.
Ben benieuwd wat er volgende week weer gaat komen.

RobW
07-10-2007, 22:06
Geweldig genoten! Heerlijke dynamiek op deze manier! En genoeg vrouwelijk schoon!

Raimond Kieftenbeld
07-10-2007, 23:03
Ik ook,ik vond deze aflevering veel beter als de vorige,mooi om te zien hoe zo'n goep in elkaar steekt:smile: .


24 zijn er weg,maar is Iraida nou wel of niet meegegaan,dat was me niet duidleijk.Maar wat een troella is dat zeg,die araida,pfffffff.
Met die Tim,gaan ze vast nogwel meer problemen krijgen,dat is een raar mannetje,ik ben in ieder geval benieuwt naar de volgende aflevering!

intexor
08-10-2007, 14:54
Tjeezes die Tim en Iraida.. Hoe kan dat mens trouwens model zijn met zo'n zeugenkop, het is mij een raadsel. En dan die pantoffelheld Tim die haar op haar wenken moet bedienen :roll: Maar goed, ik heb zelden zo gelachen met Robinson als toen het koppel ruzie had op het einde van de aflevering :D En het is me ook niet duidelijk of ze nu al dan niet vertrokken is. Momenteel zou het leuker zijn als ze bleef ;)

Maar het was toch weer een zeer leuke aflevering. Bruno die nu toch beter overkomt als een echte leidersfiguur en de Belgische para-commando die terecht de Hollandse ex-militair even op zijn plaats zet ;)

Alleen kan ik begrijpen dat er 1/4e al spontaan vertrekt na een week, ik wil nu ook wel eens games en opdrachten zien. Maar dat zal waarschijnlijk sowieso wel volgen nu want ik betwijfel of de volgende keer nog veel mensen vrijwillig gaan willen vertrekken.

starbuck
15-10-2007, 19:03
Wat een loser die Sven, wordt niet gekozen als leider en gaat dan maar naar huis.:nono:

Patrick van den Hul
15-10-2007, 19:13
Wat een loser die Sven, wordt niet gekozen als leider en gaat dan maar naar huis.:nono:

En bedankt, ook hier graag spoiler tags, heb het gister niet gezien en ga dus zo de herhaling kijken :x

starbuck
15-10-2007, 19:19
En bedankt, ook hier graag spoiler tags, heb het gister niet gezien en ga dus zo de herhaling kijken :x


:oops:

zei ik Sven , ik bedoel Ben, of was het nou Gwen....

Patrick van den Hul
15-10-2007, 19:20
:oops:

zei ik Sven , ik bedoel Ben, of was het nou Gwen....

haha, nice try (y) Ach er valt vast nog genoeg te zien straks.

intexor
15-10-2007, 19:44
Mja dat vond ik ook maar een gare beslissing van Sven, zo'n reactie had ik van hem niet verwacht. Maar in de volgende aflevering gaat het spel dan eindelijk beginnen, benieuwd wat dat gaat brengen met toch nog altijd een aanzienlijke groep kandidaten.

monic27
15-10-2007, 20:43
gaaap.. ik vind het echt slaapverwekkend.
Al 3 afl. lang alleen maar verkiezingen.

Dennis Oosterhuis
15-10-2007, 21:46
Ja, en nog geen Robinson-proef gezien... :?

intexor
15-10-2007, 23:55
Ja, en nog geen Robinson-proef gezien... :?

Inderdaad het mag nu wel eens gaan beginnen, hopelijk volgende aflevering dus.

Melzz
16-10-2007, 08:36
Wat een loser die Sven, wordt niet gekozen als leider en gaat dan maar naar huis.:nono:

Inderdaad!! Eerst het mannetje uithangen en de boel een peptalk verkopen en hij ging de boel wel effe leiden....wordt ie niet gekozen....voelt ie zich beledigd en gaat met de staart tussen de benen weg. Watje...

Haha...en dat oude wijf op het einde...ook beledigd dat ze niet is gekozen....dit is leeftijdsdiscriminatie!! Eehhh....ja....dat klopt.....en nou opzouten van het eiland...hehheh...:)

Fontane
19-10-2007, 13:59
Aflevering 3 was inderdaad niet zo sterk, iets teveel gericht op de verkiezingen! Toch waren er weer zo'n 790000 kijkers. Daarmee is ER De 100 nu absoluut een van de beste bekeken programma's van RTL5.

Verder word aflevering 4 erg spannend! Hier zal de eerste spel plaats vinden, en de eerste stemming!

intexor
19-10-2007, 14:04
Hier in België zijn er maar zo'n 270.000 kijkers, maar ik weet niet of dit aantal in vorige jaren hoger lag. Het blijft wel één van de best bekeken programma's op Kanaaltwee, de zender die het hier uitzend.

Fontane
19-10-2007, 14:15
Hier in België zijn er maar zo'n 270.000 kijkers, maar ik weet niet of dit aantal in vorige jaren hoger lag. Het blijft wel één van de best bekeken programma's op Kanaaltwee, de zender die het hier uitzend.

Maar 270000 kijkers is voor Kanaal Twee toch wel redelijk goed? Ik meen, als Nederlander, dat Kanaal Twee niet een van de sterkste kanalen is... VTM en EEN dat zijn toch de twee grote spelers.

intexor
19-10-2007, 14:30
Maar 270000 kijkers is voor Kanaal Twee toch wel redelijk goed? Ik meen, als Nederlander, dat Kanaal Twee niet een van de sterkste kanalen is... VTM en EEN dat zijn toch de twee grote spelers.

Inderdaad, Kanaaltwee is het kleine broertje van VTM en met een kleine 300.000 kijkers is Expeditie Robinson één van hun publiekstrekkers. Toch is de serie in verhouding bij jullie een groter succes, bij ons scoren heel wat andere reality-programma's een stuk hoger dan ER.

Fontane
19-10-2007, 15:36
Inderdaad, Kanaaltwee is het kleine broertje van VTM en met een kleine 300.000 kijkers is Expeditie Robinson één van hun publiekstrekkers. Toch is de serie in verhouding bij jullie een groter succes, bij ons scoren heel wat andere reality-programma's een stuk hoger dan ER.

Is een van deze succes nummers ook het programma 71 Graden Noord? Want dit programma mogen we straks ook op de Nederlandse televisie gaan zien.

intexor
19-10-2007, 15:46
Is een van deze succes nummers ook het programma 71 Graden Noord? Want dit programma mogen we straks ook op de Nederlandse televisie gaan zien.

Nope, komt dacht ik ook op Kanaaltwee en kende matige belangstelling in het eerste seizoen, daarom dat ze het nu eens met bekende Vlamingen en Hollanders gaan doen. Maar het is zeker wel iets voor het Robinson-publiek lijkt me aangezien het ook om een extreme survival-expeditie gaat, maar dan in de kou i.p.v. de hitte natuurlijk.

Richard68
19-10-2007, 16:01
Ik had mij ook wwer eens ingeschreven. Maar helaas weer niet verkozen omdat ik schijnbaar een "normaal" beroep heb.

Als ik dan zie welke losers na 1 week al vrijwillig zijn opgestapt dan gaat je bloeddruk toch wel stijgen.

Dennis Oosterhuis
19-10-2007, 18:05
Ik had mij ook wwer eens ingeschreven. Maar helaas weer niet verkozen omdat ik schijnbaar een "normaal" beroep heb.

Als ik dan zie welke losers na 1 week al vrijwillig zijn opgestapt dan gaat je bloeddruk toch wel stijgen.
Ja, hier dus hetzelfde gevoel. Dat soort 'losers' hebben onze kans dus serieus door de neus geboord! :mad:

intexor
22-10-2007, 15:00
De eerste proeven hebben we ook weer gehad, niet dat er veel aan was met zoveel volk. Er moet nog steeds heel wat volk vertrekken voordat het weer echt leuk gaat worden met de opdrachten.

Ik vond het ook zeer jammer dat het verliezende team geen extra proef moest doen om te bepalen wie moest vertrekken, maar dat leider Ingeborg dat gewoon moest beslissen

Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar het blauwe team (Kamp Zuid denk ik?). Dat rode team komt me over als een bende softies op een tropische vakantie. Wel mogen er in het blauwe team duidelijk ook nog een aantal mensen vertrekken die niet in de expeditie thuishoren.

Olivier vd D.
25-10-2007, 08:51
Ah, een topic over ER van dit jaar, had het ff gemist. Uiteraard ben ik ook weer van de partij dit jaar. Dat er dit jaar maarliefst 100 mensen meedoen vind ik een erg leuk experiment. Ze weten er elk jaar weer een leuke draai aan te geven en te verrassen met nieuwe dingen. En dat heeft in de eerst paar afleveringen weer voor een hoop vermaak gezorgd. Ik vind het wel jammer dat Tim eruit is. Ergens had ik wel sympathie voor die jongen. Ik denk dat als hij een tweede kans gekregen had, welke hij overigens ook verdiend had na die excuusrap, hij veel was gegroeid in de expeditie. Die Iraida had gewoon geen beste invloed op hem. Lijkt me overigens ook behoorlijk lastig om daar als enige met je vriendin te zitten, en dan nog wel zo'n vriendin. Zou de relatie voorbij zijn inmiddels?

intexor
25-10-2007, 10:17
Zou de relatie voorbij zijn inmiddels?

Kan bijna niet anders, en zoniet dan verdienen ze elkaar ;)

Die rap was echt wel leuk gedaan, maar ik weet niet of het goedmaakt dat je zomaar iemand in het gezicht spuwt omdat er een opmerking gemaakt wordt over je vriendin. Dat is toch wel sociaal onaangepast gedrag, ook op een verlaten eiland.

En dat met die wok daarna was nu ook niet meteen de meest verstandige move om vrienden te maken.

Olivier vd D.
25-10-2007, 22:50
Die rap was echt wel leuk gedaan, maar ik weet niet of het goedmaakt dat je zomaar iemand in het gezicht spuwt omdat er een opmerking gemaakt wordt over je vriendin. Dat is toch wel sociaal onaangepast gedrag, ook op een verlaten eiland.

En dat met die wok daarna was nu ook niet meteen de meest verstandige move om vrienden te maken.
Ja, ik weet het, maar hij toonde berouw en de wil om positief te veranderen. Dat getuigt van inzicht en een goed hart. Wat mij betreft krijgt iedereen dan die tweede kans. Ik heb bij vorige expedities ook ogenschijnlijk onsympathieke mensen positief zien veranderen in de loop van de expeditie. Erg jammer dat men hem die tweede kans niet heeft gegeven.

Raimond Kieftenbeld
25-10-2007, 22:56
Hij gaf het zelf al aan,hij is niet te vertrouwen in zo'n grote groep.Hij kon zelf al niet garanderen dat het niet weer zou gebeuren.

Dus je neemt een risico met hem,als je ehm erbij wilt houden,ik persoonlijk denk dat het wel goed is,dat ie niet uitgekozen is.

Olivier vd D.
26-10-2007, 01:10
Hij gaf het zelf al aan,hij is niet te vertrouwen in zo'n grote groep.Hij kon zelf al niet garanderen dat het niet weer zou gebeuren.

Dus je neemt een risico met hem,als je ehm erbij wilt houden,ik persoonlijk denk dat het wel goed is,dat ie niet uitgekozen is.
Grappig dat jij dat opvat als een teken dat hij niet te vertrouwen is. In mijn beleving is hij slechts eerlijk door niets uit te sluiten. Ik waardeer dat in mensen.

intexor
26-10-2007, 01:32
Ja, ik weet het, maar hij toonde berouw en de wil om positief te veranderen. Dat getuigt van inzicht en een goed hart. Wat mij betreft krijgt iedereen dan die tweede kans. Ik heb bij vorige expedities ook ogenschijnlijk onsympathieke mensen positief zien veranderen in de loop van de expeditie. Erg jammer dat men hem die tweede kans niet heeft gegeven.

Ik moet je in die zin gelijk geven dat ik ieder seizoen na verloop van tijd ook verander van mening over bepaalde mensen doordat ze hun gedrag aanpassen, zowel positief als negatief. Vooral die Iraida vond ik absoluut onuitstaanbaar, Tim had inderdaad nog de moed om zich te excuseren. Maar naast zijn moeilijkheden om aan te sluiten bij de groep was hij gewoon ook niet weggelegd om op zo'n eiland te zitten. "Geef mij maar een magnetron-maaltijd"?? ;)

Zo'n figuren zijn leuk voor even maar laat nu de expeditie maar volop losbarsten. Uit de reclame voor volgende aflevering begrijp ik dat maar één van de 2 kampen overblijft aan het einde van de volgende aflevering Ik heb voorlopig een sterke voorkeur voor het blauwe kamp.

Olivier vd D.
26-10-2007, 03:27
Ik denk dat je te snel een labeltje op Tim hebt geplakt. Iedereen zegt van tijd tot tijd domme dingen. In een programma als ER zie je maar een heeeel klein deel van wat zich daar werkelijk afspeelt, en vaak is hetgeen je wel ziet ook nog uit de context gehaald. Kortom, je kan er gewoonweg niet over oordelen. Iraida is hoogstwaarschijnlijk niet de heks die velen nu denken dat ze is. Mag iemand geen slechte momenten hebben? Moet iedereen voldoen aan bepaalde normen?

Ik heb veel meer bewondering voor b.v. Tim en Iraida dan voor de tactisch spelende mensen die zich zoveel mogelijk op de vlakte houden, bang dat ze anders worden weggestemd.

intexor
26-10-2007, 15:54
Moet iedereen voldoen aan bepaalde normen?

Lijkt me toch van wel ja. Je zit op een eiland met 100 man dus moet je met elkaar leren opschieten (door het afspreken van normen). Iemand in het gezicht spuwen vind ik dan niet echt een voorbeeld van gezonde communicatie of aanvaardbaar gedrag. Zeggen dat je niet kan garanderen dat het niet meer gebeurt mag eerlijk zijn, maar het doet bij anderen ook het gevoel ontstaan dat je niet van plan bent om in de toekomst je gedrag te veranderen als je weer in dezelfde situatie komt. Zo wordt je natuurlijk snel een outcast, al dan niet terecht.

Achterbaks zijn zoals sommige anderen doen keur ik ook niet goed, maar ik heb de indruk dat degenen die ver willen komen weldegelijk hun mond opendoen (vaak te pas en te onpas zoals bijv. Bruno) en dat anderen (bijv. Sven) ondertussen vertrokken zijn.

Raimond Kieftenbeld
26-10-2007, 16:56
(y) Intexor,ik ben dat helemaal met je eens

Olivier vd D.
27-10-2007, 12:32
Lijkt me toch van wel ja. Je zit op een eiland met 100 man dus moet je met elkaar leren opschieten (door het afspreken van normen). Iemand in het gezicht spuwen vind ik dan niet echt een voorbeeld van gezonde communicatie of aanvaardbaar gedrag. Zeggen dat je niet kan garanderen dat het niet meer gebeurt mag eerlijk zijn, maar het doet bij anderen ook het gevoel ontstaan dat je niet van plan bent om in de toekomst je gedrag te veranderen als je weer in dezelfde situatie komt. Zo wordt je natuurlijk snel een outcast, al dan niet terecht.

Achterbaks zijn zoals sommige anderen doen keur ik ook niet goed, maar ik heb de indruk dat degenen die ver willen komen weldegelijk hun mond opendoen (vaak te pas en te onpas zoals bijv. Bruno) en dat anderen (bijv. Sven) ondertussen vertrokken zijn.
Volgens mij zijn gemeenschappelijke normen helemaal niet nodig om met mensen samen te kunnen leven. Waar eht volgens mij om draait is dat mensen zich niet moeten bemoeien met wat anderen doen en niet doen. Wat je elk jaar weer opnieuw ziet is dat mensen anderen hun wil willen opleggen. Soms lijkt dat sympathiek, soms niet. Maar het principe is exact hetzelfde. Men wil dat de ander voldoet aan bepaalde verwachtingen. En soms willen mensen gewoon wat te klagen hebben zodat ze het vingertje naar een ander kunnen wijzen en daarmee hun eigen zelfbeeld sterken. De ander is dan immers minder dan zij en dat voelt goed, tussen hun oren dan he. Ik word dagelijks met dit fenomeen geconfronteerd bij het opvoeden van mijn twee zoons. Er zijn geregeld momenten dat ik hen mijn wil wil opleggen omdat ik me daar beter bij voel. Ik zie ook dat zie daartegen protesteren. En vaak *** ik me er wel uit, maar kinderen hebben daar geen boodschap zolang je niet volledig eerlijk bent. En soms moet ik dan gewoon toegeven dat mijn verzoek onredelijk en onnodig was. Bij volwassenen escaleren dit soort ego-spelletjes al snel omdat beide partijen niet willen inbinden. Inbinden zou immers verlies aan zelfbeeld opleveren. Als je het zo kan bekijken zie je een heel merkwaardig schouwspel dat op sommige momenten gewoon ronduit lachwekkend is.

Raimond Kieftenbeld
27-10-2007, 12:45
Maar je ziit met een feit dat je met 100 mensen bij elkaar moet leven,danzijn er wel regels nodig om alles in goede banen te leiden.
Een mens is nog steeds altijd duidelijkheid nodig,en als dat er niet is word he een zooitje.

En zeg nou eerlijk,zou je het wel pikken als ze in je gezicht spugn,dat is wel zo ranzig,ik weet wel dat ik dat niet geaccepteerd had.

Olivier vd D.
27-10-2007, 12:51
Iemand in het gezicht spuwen vind ik dan niet echt een voorbeeld van gezonde communicatie of aanvaardbaar gedrag.
Wat de bespuwde vrouw zei was dan ook niet echt heel sympathiek, op zijn zachtst gezegd. Daar hoor ik je niet over. Tim heeft uitgelegd waarom hij heeft gespuugd. Tevens heeft hij tot tweemaal toe zijn excuses aangeboden, de tweede maal op zeer originele wijze. Daarnaast is hij ook altijd eerlijk geweest en heeft hij geen beloftes gedaan waarvan hij niet wist of hij zich eraan zou kunnen houden. De bespuwde vrouw heeft dingen gezegd die niet bepaald fraai waren. Daar had zij geen fatsoenlijke reden voor. Zij heeft nooit haar excuses aangeboden hiervoor. Wat mij betreft is Tim hier de meest sympathieke van de twee. Het triest-ironische is dat de bespuwde vrouw verder is en Tim het veld heeft moeten ruimen.

Olivier vd D.
27-10-2007, 13:17
Maar je ziit met een feit dat je met 100 mensen bij elkaar moet leven,danzijn er wel regels nodig om alles in goede banen te leiden.
Een mens is nog steeds altijd duidelijkheid nodig,en als dat er niet is word he een zooitje.

Zijn wij moderne mensen zo geconditioneerd met wetten en regels dat we werkelijk denken dat we niet meer zonder kunnen? Ik vrees van wel. Kijk voor de lol eens om je heen, is dit de maatschappij die jij het liefst zou zien? Snap je werkelijk niet dat overtreders en wetten elkaar in stand houden? Het is een vicieuze cirkel. Het resutaat is een maatschappij vol egoisten die denken dat het beveiligen van hun gecreerde wereldje ten koste van anderen van het grootste belang is. Natuurlijk krijg je dan een tegenkracht. Actie = reactie, dat leert iedereen bij natuurkunde op school.

Het enige wat nodig is, is dat mensen het inzicht krijgen dat repressie nooit een oplossing is. Je moet de ander niet willen onderdrukken om jezelf te profileren. Wanneer mensen dat begrijpen en allemaal gaan uitdragen wat ze in zichzelf voelen, dan zal je waarschijnlijk niet weten wat je overkomt. Ik ben ervan overtuigd dat zo'n eilandgemeenschap dan een geoliede machine wordt waar een enorme vreugde vanuit gaat omdat mensen niet belemmerd worden in het uitdragen van wie ze zijn. En iemand anders de ruimte geven om uit te dragen wie hij/zij is is echt niet zo moeilijk. Er is alleen een andere instelling/houding voor nodig.


En zeg nou eerlijk,zou je het wel pikken als ze in je gezicht spugn,dat is wel zo ranzig,ik weet wel dat ik dat niet geaccepteerd had.
Ik verwacht niet opmerkingen tegen anderen te maken zoals de bespuwde vrouw deed. Maar goed, als ik bespuugd zou worden, zou ik mezelf denk ik in eerste instantie even de gelegenheid geven om te doorgronden wat er nu werkelijk gebeurt en waarom eht gebeurt. Kortom, ik ga eerst bij mezelf te rade en betrek het niet op degene die mij bespuugd heeft. Daarmee wordt direct voorkomen dat de zaak escaleert. Als alles is bedaard moet het natuurlijk uitgesproken worden, maar dat uitspreken zou ik dan wel vanuit mezelf doen en niet beschuldigend naar de ander. Dus meer in de zin van "Ik heb jouw bespuging echt als vernederend ervaren" i.p.v. "Zoiets doe je toch niet?!". Op deze wijze geef je de ander ook de gelegenheid tot bezinning te komen. Een dergelijk akkefietje zou hoogstwaarschijnlijk in 10 minuten opgelost zijn. Het voorgaande uiteraard allemaal hypothetisch he.

Raimond Kieftenbeld
27-10-2007, 14:25
Zijn wij moderne mensen zo geconditioneerd met wetten en regels dat we werkelijk denken dat we niet meer zonder kunnen? Ik vrees van wel. Kijk voor de lol eens om je heen, is dit de maatschappij die jij het liefst zou zien? Snap je werkelijk niet dat overtreders en wetten elkaar in stand houden? Het is een vicieuze cirkel. Het resutaat is een maatschappij vol egoisten die denken dat het beveiligen van hun gecreerde wereldje ten koste van anderen van het grootste belang is. Natuurlijk krijg je dan een tegenkracht. Actie = reactie, dat leert iedereen bij natuurkunde op school.


Het enige wat nodig is, is dat mensen het inzicht krijgen dat repressie nooit een oplossing is. Je moet de ander niet willen onderdrukken om jezelf te profileren. Wanneer mensen dat begrijpen en allemaal gaan uitdragen wat ze in zichzelf voelen, dan zal je waarschijnlijk niet weten wat je overkomt. Ik ben ervan overtuigd dat zo'n eilandgemeenschap dan een geoliede machine wordt waar een enorme vreugde vanuit gaat omdat mensen niet belemmerd worden in het uitdragen van wie ze zijn. En iemand anders de ruimte geven om uit te dragen wie hij/zij is is echt niet zo moeilijk. Er is alleen een andere instelling/houding voor nodig.

Je vergeet 1 ding,het is een spel,ze zullen altijd willen laten zien dat ze beter zijn dat de ander,aleen 1 laa het op een positieve manier zien en de ander uit het in minder gepast gedrag.De ideale wereld bestaat niet,ook niet op z'n eiland,en mensen hebben echt naar mijn mening regels nodig om goed te functioneren.Zie b.v in het verkeer,ik bedoel het zal een zooitje worden als er geen regels zijn.

Ik verwacht niet opmerkingen tegen anderen te maken zoals de bespuwde vrouw deed. Maar goed, als ik bespuugd zou worden, zou ik mezelf denk ik in eerste instantie even de gelegenheid geven om te doorgronden wat er nu werkelijk gebeurt en waarom eht gebeurt. Kortom, ik ga eerst bij mezelf te rade en betrek het niet op degene die mij bespuugd heeft. Daarmee wordt direct voorkomen dat de zaak escaleert. Als alles is bedaard moet het natuurlijk uitgesproken worden, maar dat uitspreken zou ik dan wel vanuit mezelf doen en niet beschuldigend naar de ander. Dus meer in de zin van "Ik heb jouw bespuging echt als vernederend ervaren" i.p.v. "Zoiets doe je toch niet?!". Op deze wijze geef je de ander ook de gelegenheid tot bezinning te komen. Een dergelijk akkefietje zou hoogstwaarschijnlijk in 10 minuten opgelost zijn. Het voorgaande uiteraard allemaal hypothetisch he.

Ik zou ook niet van die opmerkingen maken,ik vind dat ook gespectloos,hetzelfde als dat ik spugen respectloos vind en minachtend.Daarom keur ik de actie van Tim en van die vrouw ook niet goed.Het feit voor mij blijft dat ie zelf nniet kon garanderen dat hij dat nooit weer op die manier zou doen.Hij is daar heel eerlijk over geweest,dat kan ik ehm nageven,maar hij vormt dan toch een risico voor een groep.Die vrouw had van mij part ook weg gemogen hoor.

En het is een spel,je wilt als groep verder komen,dan wil je toch het liefst de meest stabiele groep overhouden.Zekers omdat je toch dag en nacht met elkaar op 1 Eiland zit.Dat is Tim toch een risico.

Olivier vd D.
27-10-2007, 22:37
Ja, das waar, het is een spel. Dat wil ik nog weleens vergeten, omdat ik er niet zo naar kijk. Ik zie het als een experiment. En ach, wat is stabiel? Ik denk dat het erg belangrijk is om je best te doen met iedereen op te schieten, ook mensen die je wat minder liggen. In de finale ben je toch overgeleverd aan hoe anderen over je denken. Een open, eerlijke , sociale houding lijkt me dan het beste. En Tim een risico? Misschien wel, maar zonder risico's is het leven plat, saai en oninteressant. De westerse mens is gewend om alles te analyseren, alles af te wegen, tot het ziekelijke toe. Ik zou zeggen, volg gewoon je hart, doe i.p.v. denk, heb vertrouwen en laat het leven voor je zorgen. Een bekende Indiase guru, J.A. Krishnamurti, heeft ooit een keer zijn grote geheim gedeeld met zijn volgelingen. Hij zei dat zijn grote geheim was dat hij zich niet aan de dingen stoorde. Kortom, hij oordeelde, beoordeelde en veroordeelde mensen en situaties die op zijn pad kwamen niet. Er is alleen aanvaarding. En daar moet ik toch telkens aan denken als ik zie hoe die eilandbewoners elkaar om niks naar het leven staan.

Olivier vd D.
29-10-2007, 16:15
Zo, dat was een harde uitzending. Hop, een heel team eruit. Het zou mij niet verbazen als de winst van rood in de proef ervoor niet de doorslag heeft gegeven. Dit moet voor veel deelnemers een harde dobber zijn geweest, vooral omdat ze ongetwijfeld het gevoel hebben gehad dat ze er te plotseling en buiten hun schuld uitgevlogen zijn. Op zich wel jammer dat Bruno eruit is, ik vond het wel een spraakmakend figuur.

Raimond Kieftenbeld
29-10-2007, 17:06
Ik ben eigenlijk wel blij dat het goede team erin is gebleven,naar mijn mening dan(y) .

Maar ik had niet verwacht dat het andere team in z'n geheel zou moeten verdwijnen:) :!: Al met al een leuke aflevering,ik ben benieuwt naar de volgende!

Ik denk dat het moeilijk verkroppen is voor de deelnemers die weg moesten,dat ze zo in een moment er uit zijn gegooid
Ik ben benieuwt of ze nog terug zullen keren in de expeditie,dat zal niet de eerste keer zijn dat, dat gebeurd.....

Dennis Oosterhuis
29-10-2007, 17:32
Ook ik ben blij dat team Zuid verloor. Sinds de opsplitsing van de hele grote groep naar 2 minder grote en het rode team naar een ander strand moest, vond ik het blauwe team één brok arrogantie en verloor ik mijn sympathie. Zodoende werd ik dus een "rooie", maar dat het hele blauwe team ineens de expeditie moest verlaten was toch wel erg abrupt. En als ik het voorproefje voor volgende week mag geloven, zitten we dan al in de eindfase met de 10 laatst overgebleven deelnemers... Ik ben benieuwd!

intexor
30-10-2007, 14:27
Ik ben nogal ontgoocheld in de willekeurige manier waarop men bepaalt wie verder mag gaan. Had men nu echt geen leuke individuele proef kunnen uitdenken waarbij gewoon degenen die het best presteren mogen verdergaan?

Nuja roeien met de riemen die je hebt zeker, al vind ik de overblijvers niet bijster interessant, maar dat kan ook allemaal veranderen als we eindelijk met nog maar 10 kandidaten zitten en er hopelijk nog een paar leuke opdrachten volgen.

intexor
19-11-2007, 13:38
Nuja roeien met de riemen die je hebt zeker, al vind ik de overblijvers niet bijster interessant, maar dat kan ook allemaal veranderen als we eindelijk met nog maar 10 kandidaten zitten en er hopelijk nog een paar leuke opdrachten volgen.

Ondertussen kan ik toch een paar mensen appreciëren onder de 10 overblijvers. Vooral dan Vinnie, Hans, Marcel en Lieke.

Ik vind het wel erg jammer dat ze die Frans een tweede kans hebben gegeven (vooral dat "toedeloki"-gedoe kan ik echt niet meer horen), al was het in de aflevering van gisteren wel leuk om te zien hoe Muriël bijna flauw viel toen Frans ver geraakte in de immuniteitsproef ;)

Ben wel benieuwd hoe de verhoudingen in het kamp gaan evolueren nu lijkt dat de alliantie van de drie dames en Loek gefaald heeft, en meer dan terecht volgens mij

Al bij al ben ik toch nog altijd wat ontgoocheld in hoe ze het concept van 100 man op een expeditie hebben aangepakt. Maar toch wel mijn complimenten voor de locatie en bijhorende decoratie van dit jaar (bijv. een neergestort vliegtuig als decor voor de eilandraad is zeer mooi en draagt nog wat bij aan het Lost-gevoel dat ik al deze hele editie van ER heb ;))

starbuck
19-11-2007, 19:07
http://www.expeditie-robinson.tv/uploads/kandidaten/kandidaten2007/frans.jpg

toedeledoki:bier:

Frans is zeer om je aan te ergeren, maar levert wel goede televisie.

intexor
19-11-2007, 21:13
Ik heb gewoon zo'n medelijden met die vrouwen die daar met hem op die rots moeten zitten ;)

Patrick van den Hul
19-11-2007, 21:24
Ik heb gewoon zo'n medelijden met die vrouwen die daar met hem op die rots moeten zitten ;)

Ik ook, maar ik vind het nogal achterbaks om op het ene gezicht op te zetten als hij erbij is en zodra hij buiten hoorafstand is slaat dit 100% om en maken ze 'm belachelijk. Ik ben geen fan van Frans, maar hou absoluut niet van dat soort schijnheilig gedrag.

wimv
20-11-2007, 02:30
Wat een overdreven reactie van die Murriel, bijna flauwvallen omdat je er misschien uitgaat, je hebt met dat verliezerseiland toch nog een 2e kans.

Ik vind het dit jaar helemaal niks, alleen Vinnie en die Marcel steken er boven uit, die zullen er wel snel uitgaan.

Ook een slecht tijdstip om het uit te zenden, tegenover Voetbal Insite en Studio Voetbal!

intexor
20-11-2007, 12:18
Ik ook, maar ik vind het nogal achterbaks om op het ene gezicht op te zetten als hij erbij is en zodra hij buiten hoorafstand is slaat dit 100% om en maken ze 'm belachelijk. Ik ben geen fan van Frans, maar hou absoluut niet van dat soort schijnheilig gedrag.

Dat is ook wel natuurlijk. Ze moeten er maar iets van zeggen. Met het risico wel natuurlijk dat hij daarna nog minder genietbaar is om mee op een rots te zitten :D

intexor
22-12-2007, 19:01
Zo, morgen wordt alweer de finale van dit seizoen Expeditie Robinson uitgezonden.

Momenteel is enkel Vinnie zeker van een finaleplaats. Daar ben ik wel blij om maar ik denk dat de afvallers die bepalen wie uiteindelijk wint het hem niet zullen gunnen als hij bij de laatste 2 is, ook al heeft hij dit seizoen echt wel gedomineerd als het op proeven winnen aankwam.

Irritante Frans is dan net voor het einde ook nog uit de expeditie vertrokken, geheel op zijn eigen typische wijze zeg maar ;) Ik geloof echt geen seconde dat het zijn bedoeling was om op die manier uit de expeditie gezet te worden.

Verder vind ik het jammer dat Hans op het verliezerseiland terecht is gekomen. Er is nog één kans om terug te komen maar ik reken er niet op dat hij in de finale zal zitten. Voor de rest heb ik niet echt een voorkeur voor de finale onder de overgebleven kampleden. Maar ik hoop alvast dat we nog een mooie afsluiter krijgen van dit ietwat vreemde Robinson-seizoen. Wat me sowieso zal bijblijven zijn de kampleiders die bij bosjes vrijwillig vertrokken ;)

LJ
23-12-2007, 13:49
Zo, morgen wordt alweer de finale van dit seizoen Expeditie Robinson uitgezonden.

Momenteel is enkel Vinnie zeker van een finaleplaats. Daar ben ik wel blij om maar ik denk dat de afvallers die bepalen wie uiteindelijk wint ;)

Dit is,volgens mij, ook al aangegeven door Ernst-Paul. Gelukkig dit jaar geen eindeloze SMS studio uitzending, maar een gewoene echte finale (net als bij het eerste seizoen). Ben benieuwd wie gaat winnen. Zelf denk ik dat Willem en Lieke een goede kans maken, maar je weet het nooit.

Dennis Oosterhuis
23-12-2007, 15:23
Ik denk dat Willem wint, die speelt het spelletje heel slim...

Hugo R
23-12-2007, 16:39
Ik ga voor Vinnie

intexor
23-12-2007, 18:42
Ik denk dat Willem wint, die speelt het spelletje heel slim...

Inderdaad. Ik vind Marcel best een paranoia kerel maar hij heeft het wel vaak bij het rechte eind. Toen met dat complot en volgens mij ook over dat "berekende" in Willem zijn gedrag. En het zou volgens mij geen slechte winnaar zijn die Willem, aangezien hij bij de proeven ook vaak tweede was na Vinnie en toch ook wel eens iets gewonnen heeft.

intexor
23-12-2007, 18:43
Dit is,volgens mij, ook al aangegeven door Ernst-Paul. Gelukkig dit jaar geen eindeloze SMS studio uitzending, maar een gewoene echte finale (net als bij het eerste seizoen). Ben benieuwd wie gaat winnen. Zelf denk ik dat Willem en Lieke een goede kans maken, maar je weet het nooit.

Volgens mijn TV-gids duurt het programma maar net iets meer als een uur, dus inderdaad geen SMS gedoe dit jaar ;)

Dennis Oosterhuis
23-12-2007, 20:21
Volgens mijn TV-gids duurt het programma maar net iets meer als een uur, dus inderdaad geen SMS gedoe dit jaar ;)
Of ze moeten tijdens de laatste eilandraad (met de bewoners van het verliezers-eiland) in totaal 2 mensen overhouden die volgende week in de studio zitten, zodat ze alsnog zo'n SMS-gebaseerde finale kunnen houden... :|

Patrick van den Hul
23-12-2007, 21:50
Of ze moeten tijdens de laatste eilandraad (met de bewoners van het verliezers-eiland) in totaal 2 mensen overhouden die volgende week in de studio zitten, zodat ze alsnog zo'n SMS-gebaseerde finale kunnen houden... :|

Nee hoor, de winnaar is bekend :p

Terechte winnaar ook. Vond dit al met al misschien wel het minste seizoen.

intexor
24-12-2007, 00:07
Ik had het zeker niet verwacht, maar Vinnie is inderdaad de terechte winnaar van Expeditie Robinson. Respect voor een aantal afvallers die dat uiteindelijk inzagen en toch hun stem aan hem gaven.

Dennis Oosterhuis
24-12-2007, 01:23
Jammer dat Willem inderdaad een beetje een meeprater bleek te zijn. Maar ik was al zeker blij dat Muriel niet in de finale kwam, op de één of andere manier heb ik niks met dat mens...'k weet niet waarom...

Ow..en blij dat er deze keer weer gekozen is voor een niet-commercieelgerichte finale. (y)

Binnenkort maar weer een poging wagen om er ook eens doorheen te komen. :)

Patrick van den Hul
24-12-2007, 06:43
Binnenkort maar weer een poging wagen om er ook eens doorheen te komen. :)

Dan heb je iig al één SMS :)

Dennis Oosterhuis
24-12-2007, 10:28
Dan heb je iig al één SMS :)
:lol: Bedankt! (y)