PDA

Bekijk de volledige versie : Sony 40X3500, 40W3000 of toch 40W2000?



Rick Lanting
02-10-2007, 19:14
Ik ben er (bijna) uit, het moet een van deze drie gaan worden. Daarbij gaat mijn voorkeur voornamelijk uit naar de X3500 of W3000, maar door de komst van de W3000 is de W2000 wel erg scherp geprijsd.

Als ik het goed heb is het enige verschil tussen de X3500 en de W3000 het design en de MotionFlow 100Hz techniek. Daarbij vraag ik me af iemand toevallig beide modellen naast elkaar heeft kunnen zien en weet of dat ene verschil een prijsverschil van bijna 400 euro waard is?

Daarnaast wil ik even horen wat men hier denkt van de verschillen tussen de W2000 en de W3000. De W3000 heeft namelijk de volgende nieuwe mogelijkheden meegekregen:
- 24p True Cinema
- 10-bit paneel met 1024 kleurgradaties (t.o.v. 8-bit en 256 kleurgr.)
- 1.800:1 contrast (beide)
- 16.000:1 dynamisch contrast (t.o.v. 8.000:1)
- x.v.Colour capability
- Theatre Sync (voor automatische synchronisatie van beeld en geluid)
- 3x HDMI 1.3 (t.o.v. 2x)
- High-Def DVB-c tuner (alleen nog CAM nodig)
- Bravia Engine EX (i.p.v. standaard Bravia Engine)
- € 2199 t.o.v. € 1449 (X3500 is € 2399)

Wat ik ermee wil doen is voornamelijk TV kijken (DVB-c incl. HD-kanalen), dat kan via de W3000/X3500 ingebouwde DVB-c HD tuner of via de Samsung DCB-H360R decoder die ik al heb. Daarnaast veel films kijken en games spelen via de PlayStation 3 (HDMI), waarbij ik met films Blu-ray bedoel. Als laatste gebruik ik ook mijn media center pc erop, maar dit is het minst boeiende aspect. TV-kijken, Blu-ray films kijken en games spelen zijn de belangrijkste doelen.

Als ik zo de prijsverschillen gaat het eigenlijk tussen de X3500 en de W2000, tenzij ik de W3000 nog ergens voor pakweg € 1900 kan vinden. Het prijsverschil tussen de W2000 en de andere twee vind ik echter enorm, en hoewel de features behoorlijk wat extra's brengen, is het toch lastig om af te wegen wat nu de beste keuze is. Vandaar mijn vraag of iemand al ervaring heeft met deze modellen (mag ook simpelweg in een winkel gezien zijn) en wat de bevindingen daar van zijn? Al het andere commentaar is uiteraard ook welkom.

Avalan
02-10-2007, 22:18
Ik wou een hele tijd geleden ook de W2000, totdat ik die in een lokale MM eens een gewone DVD zag afspelen (nochtans over HDMI). Het zag er regelrecht ellendig uit, en de HD-Ready die er naast stond en maar de helft kostte speelde de W2000 gewoon naar huis.
Als ik van jou was zou ik die dus zeker links laten liggen. Laat je vooral niet misleiden aan de HD-demo's in de winkels als je thuis nog grotendeels gewone SD content gaat bekijken.
Uiteindelijk ben ik zelfs helemaal van LCD weggebleven.
Over die andere twee modellen kan ik helaas niets zeggen want ken er helemaal niets van en heb ze ook nog niet gezien.

Rick Lanting
02-10-2007, 23:33
Punt is juist dat ik eigenlijk totaal geen SD-content meer kijk. Ok, TV dan wel, maar dat doe ik via de Samsung DCB-H360R DVB-c decoder. Die heeft een heel goede upscaler, op die manier kijk ik al op 1080i naar alle SDTV uitzendingen. Dat geeft duidelijk een veel beter beeld dan als ik hem op 576p in stel, of als ik het analoge TV signaal gebruik. Daar zit ik dus niet over in.

Vandaar dat ik dus ook voor een Full HD ga en niet voor HD Ready. Want voor de rest is alles HD content, ook sommige TV-uitzendingen, maar vooral films en games.

Dus vergeet SD-content, ik wil juist weten hoe de TV's presteren bij HD-content. ;-)

Vincent25
19-10-2007, 16:36
Dan kom je ze toch eens bekijken in het echt ? :)