PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha reciever met stereo versterker



Hotsparky
03-10-2007, 20:52
Op dit moment heb ik een Yamaha RX-V757 met daarop een stereo versterker aangesloten. Mijn fronts worden dus aangestuurd via de stereo versterker en de center en de surrounds via de surround reciever.

In het boekje van de RX-V757 staat het volgende daarover:
When audio plugs are connected to the pre out jacks for output to an external amplifier, do not make connections to the CORRESPONDING speaker terminals.

Nu ben ik is rond aan het kijken voor een nieuwe reciever en de volgende modellen lijken mij interressant: Yamaha RX-V1700 RX-V2700 en de RXV1800, allemaal leuk en aardig maar in al die handleidingen wordt het volgende vermeld over het gebruik van een stereo versterker: When you make connections to the pre out jacks, do note make ANY connections to the speaker terminals

Let wel dat de front terminals van de reciever ook daadwerkelijk niet aangesloten zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, is het dus gewoon mogelijk om een stereo versterker op één van deze modellen aan te sluiten. Is er iemand met één van deze recievers die hier ervaring mee heeft?

Gerco Stuivenberg
07-10-2007, 20:19
Er zijn medeforummers die hun apparatuur zo aangesloten hebben en deze hebben daar voor zover ik weet tenminste, geen problemen mee ondervonden.

Rob G.
08-10-2007, 06:56
When you make connections to the pre out jacks, do note make ANY connections to the speaker terminals
Ik denk niet dat je alle speakerterminals ongemoeid moet laten bij het gebruik van enkele pre-outs, maar echt alleen de terminals behorende bij de specifieke kanalen. Dus niks aansluiten op de A en B en evt. C terminals van de fronts (ook geen sub).

De sub-out is tenslotte ook een pre-out die je gewoon kunt gebruiken terwijwl je de speakers 'gewoon' hebt aangesloten

Hotsparky
08-10-2007, 09:10
Inderdaad over due sub had ik nog niet eens nagedacht, en dat is natuurlijk ook een pre out. Ik ben inmiddels ook vene langs de Yamaha dealer geweest en daar werd ook verteld dat het gewoon mogelijk was.

Weer een vraag minder, nu alleen nog de keuze tussen de 1700 en de 1800 (y)

Rob Eric Blank
09-10-2007, 12:53
Ik heb zo lang gedraaid met een marantz PM7001 en SR7000, vooral op stereo zeker zeer goed. Dat zal bij de Yamaha ook vast het geval zijn.

Hotsparky
09-10-2007, 21:21
Ik heb toevallig vanmiddag de Yamaha RX-V1800(opvolger van de 1700). Alles aangesloten en werkt perfect.