PDA

Bekijk de volledige versie : Laatste Fox Blu-ray disks kunnen niet afgespeeld worden door DRM



DaMan
04-10-2007, 08:38
De laatste Blu-ray disks van Fox Home entertainment kunnen niet afgespeeld worden door brakke DRM technologie.
Fox Blu-ray discs can't be played because of DRM (http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/fox-blu-ray-discs-cant-be-played-because-of-drm.html)

Het gaat om de volgende titels; The Day After Tomorrow & Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer.

Diverse gebruikers melden dit op 't AVSforum, dat ze 'n vage foutmelding te zien krijgen dat de disk pas afgespeeld kan worden na 'n firmware upgrade.

Niet de eerste keer dat DRM de eerlijke koper benadeeld :(

Harrie van Geleuken
04-10-2007, 11:16
De laatste Blu-ray disks van Fox Home entertainment kunnen niet afgespeeld worden door brakke DRM technologie.
Fox Blu-ray discs can't be played because of DRM (http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/fox-blu-ray-discs-cant-be-played-because-of-drm.html)

Het gaat om de volgende titels; The Day After Tomorrow & Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer.

Diverse gebruikers melden dit op 't AVSforum, dat ze 'n vage foutmelding te zien krijgen dat de disk pas afgespeeld kan worden na 'n firmware upgrade.

Niet de eerste keer dat DRM de eerlijke koper benadeeld :(

Ik zou het houden bij Sony Pictures of Warner...kan er weinig misgaan !!

Pieter Kleine
05-10-2007, 18:35
Fox plaatst nu de schuld bij de makers van de blu-ray-spelers. Deze zijn niet nog gereed gemaakt om de nieuwe BD-Java discs af te kunnen spelen. Firmware upgrades zijn hiervoor nodig. Heb zelf gelukkig de PS3 die dit probleem niet heeft. Het lijkt vooral de eerste generatie spelers te betreffen. Mooi kloten, dat je eerst een paar weken moet wachten voordat je een gekochte disc kunt afspelen.

Edwin V
06-10-2007, 08:59
Ik vind 't maar vreemd dat men zo omgaat met de consument. Willen ze het formaat goed promoten dan moeten ze dit soort zaken niet doen. Stand alone spelers zijn behoorlijk geprijsd en dan kunnen ze niet eens alles. Wil men alleen snel geld verdienen ofzo?
Dat een speler geen DTS-HD ondersteunt is jammer maar nog overheen te komen maar als een speler een nieuwe disc helemaal niet kan afspelen is dat erg kwalijk.

http://bluray.highdefdigest.com/news/show/Fox/Technical_Glitches/Fox_Speaks_Out_on_Silver_Surfer,_Day_After_Tomorro w_Blu-ray_Playback_Problems/1042

2 minuten laadtijd is ook wel erg lang.

BassFace
06-10-2007, 09:43
Yep als je nu al met blueray zit dan wordt er je nog eerst een kloot afgedraaid, want je moet bij wijze van spreken telkens er een nieuwe film uitkomt je speler gaan upgraden om de film te kunnen afspelen. Lijkt me trouwens niet leuk telkens je standalone speler te moeten upgraden.

Frenkel
06-10-2007, 15:19
Yep als je nu al met blueray zit dan wordt er je nog eerst een kloot afgedraaid, want je moet bij wijze van spreken telkens er een nieuwe film uitkomt je speler gaan upgraden om de film te kunnen afspelen. Lijkt me trouwens niet leuk telkens je standalone speler te moeten upgraden.

Met de nadruk op "bij wijzen van spreken" :)

BassFace
20-10-2007, 11:49
Met de nadruk op "bij wijzen van spreken" :)

Het is en blijft een grote naaistreek, net alsof hun standaard nog niet volledig is uitgewerkt. Is hetzelfde als dat ze een audio cd uitbrengen die je niet kan afspelen in je pc wegens kopieerbescherming.

DVDProfilersFilmgek
22-10-2007, 19:17
Het is en blijft een grote naaistreek, net alsof hun standaard nog niet volledig is uitgewerkt. Is hetzelfde als dat ze een audio cd uitbrengen die je niet kan afspelen in je pc wegens kopieerbescherming.

Ik wordt zelf een beetje naar bij het idee dat men bij zomaar een update in de toekomst.... het je onmogelijk wordt gemaakt kan worden om nog maar 1 schijf af te kunnen spelen omdat men bijvoorbeeld vind dat je wel lang genoeg genoten hebt van de content en dat je eerst maar weer eens wat moet gaan betalen.....

Of een Update die bepaald dat als je schijfjes meer dan 15 jaar (of roep maar wat) oud zijn, je eerst weer nieuwe licentie moet nemen op de software om ze af te mogen spelen.....

Net zoiets als je je originele DVD gaan spelen en je dan ook nog eens wordt getreiterd door BREIN en al die andere ongein teksten en filmpjes die je waarschuwen dat origineel kijken zoveel fijner is..... soms ben je een paar minuten verder eerdat je kan beginnen met je film, kan daar soms witheet om worden en dan denken..... je zou toch gvd bijna een kopie:evil: nemen om verlost te worden van dat gezeik, het lijkt bijna wel of ze dat willen met hun gezemel, en dat bij elke DVD weer opnieuw en opnieuw en opnieuw, gelukkig zijn er wel schijfjes die je snel vooruit kun spoelen met die ongein, maar bij die schijfjes waarbij dat niet kan erger ik mij vaak groen en geel.

Ja, Sony zou je denk ik het liefst in de boeien willen slaan en je dwingen om alleen dat af te spelen waar zij toestemming voor geven:wink: , helaas voor Sony, ik probeer nog altijd zelf te zien wat ik wil, op welke plek en wanneer ik dat wil, het is van de gekke dat zij denken te kunnen bepalen of je je schijfje wel of niet in een PC of waar dan ook wat zij niet goed vinden af te mogen spelen. (vond het helemaal van de gekke dat die idioten dachten het recht te hebben om virussen op hun schijven te zetten)

BassFace
22-10-2007, 19:27
Ik moet zeggen, het doet blueray geen goed dat geklungel. Ik stond op het punt een speler te kopen tegen het einde van het jaar, maar ik wil er zeker van zijn dat ie alle bluerays gaat kunnen afspelen, ook in de toekomst, zonder dat ik firmware updates moet gaan downloaden ofzo.

rvvnr1
22-10-2007, 20:17
.....maar ik wil er zeker van zijn dat ie alle bluerays gaat kunnen afspelen, ook in de toekomst, zonder dat ik firmware updates moet gaan downloaden ofzo.
Die zekerheid zal je nooit en te nimmer krijgen, er zullen altijd om wat voor reden dan ook updates door je strot geduwd kunnen worden. Met idd het mogelijke gevolg dat je de nieuwe schijfjes waarvoor je update moest installeren wel kunt afspelen maar de oudere in een keer dienst weigeren.

BassFace
22-10-2007, 20:34
Die zekerheid zal je nooit en te nimmer krijgen, er zullen altijd om wat voor reden dan ook updates door je strot geduwd kunnen worden. Met idd het mogelijke gevolg dat je de nieuwe schijfjes waarvoor je update moest installeren wel kunt afspelen maar de oudere in een keer dienst weigeren.

nou, da's flink ruk :nono:

Frenkel
23-10-2007, 06:34
nou, da's flink ruk :nono:
Dan maar voorlopig geen HD DVD of Blu Ray speler aanschaffen.

STaf
23-10-2007, 10:12
Dan maar voorlopig geen HD DVD of Blu Ray speler aanschaffen.
Wel een HD DVDspeler hoor!!!!:-P

Jeroen D
23-10-2007, 10:41
nou, da's flink ruk :nono:

Inderdaad. De nieuwe formaten doen niet erg hun best om geliefd te worden bij het grote publiek. Bij HDDVD maken ze bijvoorbeeld weer gebruik van flippers :x
Lekker hoor.