PDA

Bekijk de volledige versie : Denon importeren



sjoerd2009
04-10-2007, 12:44
Hoi ik zit met nee vraagje, ik weet niet in welk ander forum dit thuis hoord
Ik ben van plan om een denon te kopen, nu heb ik ondervonden dat deze in Amerika een stuk goedkoper zijn. Nu was mijn vraag is het niet goedkoper om zo,n product uit Amerika te importeren, hoe gaat dat in zijn werk, en heeft er al iemand ervaring mee?

groeten Sjoerd

Edgar Smit
04-10-2007, 12:48
Sjoerd, het volgende:

1) de stroomvoorziening in America is anders dan hier (110v vs 220v) dus technisch moet je al aanpassingen laten doen
2) de verzendkosten zullen geen 10 USD zijn en ook de douane zal hoogstwaarschijnlijk een leuke naheffing sturen.
3) Wat ga je doen als het apparaat stuk gaat binnen de garantie? Naar Amerika sturen?

Kortom, het idee op zich is leuk, maar velen anderen hebben al met dat bijltje gehakt.

wushu-4-ever
04-10-2007, 20:14
Sjoerd, het volgende:

1) de stroomvoorziening in America is anders dan hier (110v vs 220v) dus technisch moet je al aanpassingen laten doen
2) de verzendkosten zullen geen 10 USD zijn en ook de douane zal hoogstwaarschijnlijk een leuke naheffing sturen.
3) Wat ga je doen als het apparaat stuk gaat binnen de garantie? Naar Amerika sturen?

Kortom, het idee op zich is leuk, maar velen anderen hebben al met dat bijltje gehakt.
1) Gewoon een converter/omzetter kopen (15 euro). Wel goed opletten op het aantal watt dat je receiver nodig heeft, anders kan je alsnog je receiver verpesten en heb je er niets meer aan.
2) Tja, verzendkosten kunnen flink oplopen, dus afhankelijk van de prijs van de receiver kan het wel of niet interessant zijn. De douane hoeft geen probleem te zijn. Mijn geimporteerde blu ray player is er bij de douane ook niet uitgepikt. Just let the seller mark your package down as a gift.
3) Dan kun je geen gebruik maken van de garantie en heb je behoorlijk pech! Mocht er dus wat gebeuren dan zul je zelf de reparatiekosten moeten betalen. Persoonlijk heb ik het risico genomen dat eventuele defecten pas na de garantieperiode optreden.

Dan heb ik een vraag aan Sjoerd: Waar wil je je receiver kopen? Dit aangezien Amerikaanse audio- of electronicazaken 999 van de 1000 keer enkel aan verzending binnen de US doen.

Edgar Smit
04-10-2007, 21:22
1) Gewoon een converter/omzetter kopen (15 euro). Wel goed opletten op het aantal watt dat je receiver nodig heeft, anders kan je alsnog je receiver verpesten en heb je er niets meer aan.
2) Tja, verzendkosten kunnen flink oplopen, dus afhankelijk van de prijs van de receiver kan het wel of niet interessant zijn. De douane hoeft geen probleem te zijn. Mijn geimporteerde blu ray player is er bij de douane ook niet uitgepikt. Just let the seller mark your package down as a gift.
3) Dan kun je geen gebruik maken van de garantie en heb je behoorlijk pech! Mocht er dus wat gebeuren dan zul je zelf de reparatiekosten moeten betalen. Persoonlijk heb ik het risico genomen dat eventuele defecten pas na de garantieperiode optreden.

Dan heb ik een vraag aan Sjoerd: Waar wil je je receiver kopen? Dit aangezien Amerikaanse audio- of electronicazaken 999 van de 1000 keer enkel aan verzending binnen de US doen.
1) kan, maar is audiotechnisch gezien niet de beste/mooiste oplossing. Ook toch wel een risico als je niet goed weet waar je aan begint.
2)Hoeft inderdaad niet, je kunt mazzel hebben, laten verpakken als gift, geen bon erbij en geen bekende firmanaam als afzender dekt een hoop risico's. Garanties heb je helaas nooit, het is namelijk aan de douane zelf om te bepalen of zij wel of niet naheffen en zonder factuur zelfs op hoge marktwaardes.
3)garantie blijft een hekel punt mijns inziens maar dat is een risico wat je zelf moet bepalen, evenals het verzenden.

En wat wushu4ever zegt, controleer vordat je besteld of er wel naar het buitenland verzonden wordt en of een giftwrap (kadoverpakking) mogelijk is.

Alexander D
05-10-2007, 08:11
Kijk eventueel eens of je het apparaat in Duitsland kunt krijgen voor een aantrekkelijke prijs (bijv. via http://www.guenstiger.de of http://www.preissuchmachine.de). Je hebt dan in ieder geval gewoon een 220V apparaat, en geen gedonder met importheffingen.

Zoals Rob al aangeeft, gezien de prijzen in Duitsland is importeren vanuit de USA gewoon niet slim.

Peter Porrio
05-10-2007, 08:28
Ik heb zelf mijn Denon reciever en DVD-speler gehaald bij www.audiovision-shop.de (http://www.audiovision-shop.de)
Prima service en scheelde meer dan 300 euro met Nederland.

sjoerd2009
06-10-2007, 07:27
oke bedankt voor je reactie, maar dan heb je een Duitse Reciever:) zal es kijken