PDA

Bekijk de volledige versie : Bekabeling



Koofie
28-08-2001, 02:23
Nou ben ik een Audio/Video enthousiast, wel een vrij kritische maar nog geen FIEL.

En ik weet dat kabels veel uit maken voor veel eisende mense.
Nou heb ik wel een av-scartkabel gekocht van 40,-(niet echt veel als je ziet dat ik voor een vette audiokabel 150,- neer leg) met kopere pluggen en RGB aansluiting gebruikt maar vraag menog steeds of er niet een betere kabel is en hoeveel dat dan zou gaan koste en of er dan echt beeldverbetering is.

Voor Audio weet ik het wel te vinden, maar ik ben nog steeds op zoek naar de ultime video kabel, wel voor RGB aansluiting dan, 4pins of scart.

misschien 1 van de DVD.nl crew mensen die wat meer weten ?

Koofie
28-08-2001, 17:27
jesus een hele dag is deze topic er AL. En nog helemaal niemand gereageerd. Volgens mij weten de meeste mensen hier echt niet waar ik het over heb ofzo :)

Alex van den Berg
28-08-2001, 18:21
Ik had je thread vannacht al gezien, maar het leek me toch beter om even een reactie van de DVD.nl ploeg af te wachten... :)

Aan mijn DVD speler hangt een scartkabel van ruim 100,=.
De koperen pluggen waar je het over hebt, heten officieel gold-plated (bladgoud) wat ervoor zorgt dat er geen oxidatie (roest...) kan ontstaan, waardoor een goede verbinding gegarandeerd is.

Verder zullen alle 'betere' kabels een volledige pin-bezetting hebben, waarbij gebruik gemaakt wordt van kabels met een zo laag mogelijke weerstand (zilver-legering) en een totale afscherming d.m.v. een folie in combinatie met een gevlochten mantel...

Arnold van Oostrum
28-08-2001, 21:31
Tja, bij die mensen van de DVD.nl crew zitten ook maar mensen met een baan, die dit als pure hobby erbij doen. En dan is het alweer zomaar avond voordat je het forum kunt bekijken.

Maar goed.
Ik gebruik een Oehlbach scart kabel. Een dure, met de eigenschappen zoals door Alex - Open Mind beschreven. Prijs ongeveer €90,-.
Ervaringen, het beeld is veel rustiger, kleuren zijn net een tikkeltje helderder, wit is zeker helderder. Ik zou niet meer anders willen.

Alex van den Berg
28-08-2001, 22:07
Tja, bij die mensen van de DVD.nl crew zitten ook maar mensen met een baan, die dit als pure hobby erbij doen.

Ik vergeet soms hoe bevoorrecht ik ben om meestal zelfstandig thuis achter mijn PC te werken en tussendoor lekker op het net te kunnen surfen... Dan vergeet je al snel wat hobby en wat werk is...
Maar goed... Ik heb nog een hoop te doen... tot later! :D

Koofie
28-08-2001, 22:37
K dat zocht ik dus zo een kabel, maar weet iemand waar ik zo een High-end scart kan halen ?

Koofie
28-08-2001, 22:38
bij de Hi-Fi winkel hadden ze alleen maar speaker kabels :(

ja en van dat gold en silver plated wist ik, dat heb je ook met speaker kabels. Maar tnx dat er gereageerd is

Nu alleen nog ff winkel zoeke

martin
30-08-2001, 21:01
tja winkels genoeg toch met mooie kabels.

M Markt verkoopt Oehlbach scartkabels kijk een's naar de XXL serie.

Koofie
31-08-2001, 11:24
Hey jonges zijn Ixos Kabels ook goed ?

ik had een paar hele mooie gezien
en daar wil ik er 1 van kope misschien