PDA

Bekijk de volledige versie : Guideplus+ probleempje



JansenenJansen
06-10-2007, 11:05
Hallo,

Wij hebben 2 vraagjes.
1. Kan iemand ons helpen met het installeren van onze Sony RDR-HX750 op de decoder Thomson TS4H (met satelietaansluiting, Canaal Digitaal) voor Guideplus+?

De aansluitingen zitten als volgt:
- de 1e scart gaat van de decoder (tv-symbooltje (moet misschien video-symbooltje zijn?)) naar de Sony recorder Line 1;
- de 2e scart gaat van de tv naar de Sony recorder line 3.
- de G-Link is aangesloten en het 'oog' ligt vooraan op de decoder.

De HX750 vraagt op een gegeven moment of de Thomson het zendernummer overschakelt naar 101, maar dat doet ie niet.
Hebben ook de decoder aan laten staan op Eurosport en nog geen respons.

2. Ook krijgen we de weergave van de foto's niet voor elkaar. Als we weergave van een foto vragen krijgen we alleen een zwart beeld.

Voor de rest werkt de HX750 prima, alleen krijgen we die 2 dingetjes maar niet voor elkaar...

Kan iemand ons helpen? Alvast heel erg bedankt !!

P@trick_DVD
07-10-2007, 19:31
- de G-Link is aangesloten en het 'oog' ligt vooraan op de decoder.

Op de decoder? Waar zit de infrarood ontvanger van de decoder dan? Werkt het zappen ook als je op deze plaats de afstandsbediening gebruikt?

Verder, vaak zijn er binnen Guide PLus+ vaak vaak meerdere coderingen mogelijk voor één merk. Bij mijn recorder (Pioneer) bestaat in ieder geval de mogelijkheid andere coderingen te proberen. Als alle opties niet werken, dan zou de code ook gedownload kunnen worden via Guide Plus+. Mocht dit allemaal niet werken, neem dan eens contact met Sony op.

JansenenJansen
08-10-2007, 16:58
Het infraroodlampje kun je vinden door met een zaklampje aan de voorkant van de decoder te schijnen.
Ik heb bij de ext. receiver setup het merk op ??? gezet (alhoewel Thomson er wel bij staat, maar niets doet). Nu kon ik de setup wel afmaken. Bij het verzenden van codes en bij de vraag of de ext. receiver het zendernummer overschakelde naar 101, schakelde hij over naar 1 (en andere keren gebeurde er helemaal niets). Dus nu gebeurd er in ieder geval iets. Es kijken wat er nu gaat gebeuren...

Groetjes

Bianca

Ruud Vorstermans
09-10-2007, 09:17
Er wordt bij het ingeven van welke decoder je hebt, onderscheid gemaakt tussen kabel, sateliet ed.
Maak je wel gebruik van de juiste keuze?

Wat ook wel eens wil helpen is je decoder op het hostkanaal zetten (Eurosport, die geeft nl. GuidePlus-signaal door) en je Sony dan 24 uur op stand-by laten staan.
Op die manier zal Guide+ de informatie van je decoder terug kunnen uploaden naar de Sony en mogelijk wordt je decoder daarna wel herkend.

JansenenJansen
09-10-2007, 09:43
Hoi,

Ik heb inderdaad sateliet aangegeven en ook de decoder staat op het hostkanaal (Eurosport). Ik heb met de instructies van Guideplus+ zelf alle kabels en instellingen etc. gecontroleerd, maar noppes.

Ook heb ik de Sony op stand-by gehad en helemaal aan gehad... alles geen succes.
Het rare is dat de Thomson decoder wel in de lijst staat, maar vervolgens wordt er dan gevraagd of de zender dan overschakelt naar 101 en dan gebeurd er niets. Als ik hem instel op bv Philips of ??? dan schakelt de decoder wel om, alleen ipv zender 101 naar zender 1. Maar de decoder reageert dan dus wel op de recorder.
Maar vooralsnog... Guideplus+ nul komma nul...

Ik heb het land en postcode etc. ingevoerd. Bij provider kan ik geen keuzes maken, vervolgens staat er dus wel Thomson in de lijst, maar daar doet ie niets mee...
Pfff, ik weet het echt niet meer... help...

Bianca