PDA

Bekijk de volledige versie : Mag ik bij iemand thuis naar de KDS-55A2000 kijken?



j.bussink
06-10-2007, 20:33
Hallo allemaal,

Ik ben Joop Bussink uit Doetinchem, ik wil een Sony KDS-55A2000 kopen, maar kan hem hier nergens in een winkel bekijken, omdat ze deze niet hebben. Daarom heb ik een vraagje of ik bij iemand thuis (die een Sony KDS-55A2000 heeft) kan komen kijken, hoe de verticale kijkhoek is (zit/lig nl. graag op de bank) heb er voor de rest alleen maar goede dingen over gehoord. Het liefst natuurlijk hier in de buurt.

Bedankt alvast!!!!!

(y)

Alexander D
07-10-2007, 13:16
Er is hier een forumlid met deze tv, dus wellicht dat hij zal reageren. ;)

DVDProfilersFilmgek
07-10-2007, 20:00
Hallo allemaal,

Ik ben Joop Bussink uit Doetinchem, ik wil een Sony KDS-55A2000 kopen, maar kan hem hier nergens in een winkel bekijken, omdat ze deze niet hebben. Daarom heb ik een vraagje of ik bij iemand thuis (die een Sony KDS-55A2000 heeft) kan komen kijken, hoe de verticale kijkhoek is (zit/lig nl. graag op de bank) heb er voor de rest alleen maar goede dingen over gehoord. Het liefst natuurlijk hier in de buurt.

Bedankt alvast!!!!!

(y)


Even de routeplanner gestart, 156,2 km is niet echt in de buurt.

Toch kan je misschien even bellen met Sony, zij weten over het algemeen wel waar ze er 1 hebben staan. (Al zal dat wat moeilijker worden, bij 2 winkels bij mij in de buurt is hij niet meer aanwezig MM Cruqius en BCC Alkmaar)

En dan misschien wel een goede tip, als je echt serieus tot aanschaf wilt overgaan, dan kun je eens bij deze winkel kijken (internet pagina):idea:

http://www.mokio.nl/Beeld_Geluid/Televisie/Projectie_TV/Sony/56_Inch/Sony_KDS-55A2000

Deze winkel heeft een 8 dagen omruilgarantie, zodoende kun je op je gemak zelf thuis het toestel beoordelen. Je betaald bij deze winkel iets meer, maar daar staat natuurlijk ook deze service tegenover.

Nog een tip, ik heb bij deze TV (ja ook bij die winkel) in totaal 5 jaar garantie gekocht, het is een Sony garantie, ik weet niet of dit nog bestaat, maar dat kun je aan die winkel vragen.:idea:

Alexander D
07-10-2007, 20:13
Is er trouwens niet een nieuw model gekomen in de USA?

Blijkt nog niet zeker of die ook naar hier komt meen ik.

DVDProfilersFilmgek
07-10-2007, 20:30
Is er trouwens niet een nieuw model gekomen in de USA?

Blijkt nog niet zeker of die ook naar hier komt meen ik.

Met de ontwikkelingen van nieuwere Sony modellen heb ik me niet echt bezig gehouden, dus daar kan ik niet een antwoord op geven. Ik heb wel gehoord van de nieuwe JVC toestellen:

http://www.mokio.nl/Beeld_Geluid/Televisie/Projectie_TV/JVC/

Ze zijn wat duurder dan de Sony's , ze zouden ook goed moeten zijn, doch ik ben ze helaas nog niet in het "wild" tegengekomen.

Momenteel loopt de ontwikkeling van de laser TV nog, maar dat zou werken met een DLP chip en daar heb ik in Full HD nog geen kennis mee gemaakt, wel met een projector, maar dat viel me toch een klein beetje tegen. Helaas stond de Samsung bij PolElectro in Amsterdam uit, dat was ook een DLP Projectie TV, maar de lamp was stuk zeiden ze, die heb ik helaas ook niet kunnen zien.

Begrijp me goed, ik ben niet aan het kijken voor een andere TV, ben super tevreden met de Sony, ben alleen benieuwd of er andere toestellen zijn die ook een beetje in de buurt kunnen komen van deze Sony.( op projectiegebied dan)

j.bussink
07-10-2007, 20:31
Nou, als er dan een nieuwe komt, mogen ze deze wel weer goedkoper maken.

j.bussink
07-10-2007, 20:36
Ik heb nog een vraagje, ik ben een voetbal gek en een film gek, hoe zijn de beelden tijdens de voetbalwedstrijd? En kun je me vertellen hoe de kijkhoek is, als ik zit of ga liggen op de bank (dat liggen doe ik vooral graag)? Mijn TV staat dan op een kast van 50 cm hoog.

j.bussink
07-10-2007, 20:39
Heb iemand gesproken die in Berlijn op IFA-beurs is geweest en die vertelde mij dat in de laatste test de laser tv was ontploft, dus duurt nog wel even, denk ik.

DVDProfilersFilmgek
07-10-2007, 21:36
Ik heb nog een vraagje, ik ben een voetbal gek en een film gek, hoe zijn de beelden tijdens de voetbalwedstrijd? En kun je me vertellen hoe de kijkhoek is, als ik zit of ga liggen op de bank (dat liggen doe ik vooral graag)? Mijn TV staat dan op een kast van 50 cm hoog.


Voetbal, niet gek op, maar de TV geeft alle analoge uitzendingen heel mooi door, met de opmerking dat als ze iets uitzenden in slechte kwaliteit, dan zie je dat ook.

Film, en met name vanaf een originele DVD is perfect, gewoon genieten.

Kijkhoek, zolang je met je hoofd op schermhoogte blijft is deze goed. Ga je staan kijken of op de grond liggen, dan wordt het beeld iets donkerder. De mijne staat op een TV meubel dat maar 38cm hoog is, en op de bank liggend/helemaal onderuitgezakt zittend, blijft het beeld optimaal. (hoe hoog is je bank:?: ;) )

Zelf heb ik al heel lang een wat grotere maat TV, het zal even wennen zijn in het begin, maar als je het eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer. Wat is je kijkafstand?
Zelf zit ik op 2,5 a 3 meter en dat is perfect met dit scherm.

DVDProfilersFilmgek
07-10-2007, 21:47
Heb iemand gesproken die in Berlijn op IFA-beurs is geweest en die vertelde mij dat in de laatste test de laser tv was ontploft, dus duurt nog wel even, denk ik.

De Laser ontploft :?: ( tenminste ik neem maar even aan dat het de laser unit is)..... nou had ik ergens gelezen dat de levensduur van de laser heel lang zou moeten zijn, veel langer als van een projectielamp. Toch wil ik dat wel eens zien, net als een Full HD DLP Projectie TV, het is al weer lang geleden dat ik een gewone Thomson DLP projectie TV heb gezien, en deze viel mij toen heel erg tegen, beeld was wel mooi, maar je moest hem bijna in het donker zetten om wat te kunnen zien.

Momenteel zijn de Sony's en JVC's top als ik de berichten goed heb gelezen, ben helaas de nieuwe JVC's nog niet tegengekomen, vraag me ook af waarom ze zoveel duurder zijn dan een Sony, al is dat voor het grote model weer minder tov van de Sony 70inch

jeroenenagnes
08-10-2007, 07:21
Is zo'n Sony nou ook geschikt om te gamen?
PS3/360/Wii...


Jeroen.

Ps....en wat is de afstand nu bij jou routeplanner? ;-)

DVDProfilersFilmgek
08-10-2007, 09:37
Is zo'n Sony nou ook geschikt om te gamen?
PS3/360/Wii...


Jeroen.

Ps....en wat is de afstand nu bij jou routeplanner? ;-) 141,9km

Super geschikt om mee te gamen, zeer snelle reactietijd, geen last van inbranden.

Er staat een PS3 op aangesloten, voornamelijk voor Blue Ray er worden op dat toestel bijna geen spelletjes mee gespeeld, maar dat is wel getest en je het beeld is naar onze persoonlijke mening..... heel mooi.

De Wii heeft helaas maar 480p aan boord, maar dat is best nog wel om aan te zien, de Xbox 360 moet via component, en daar ondersteund de Sony enkel 1080i , maar dat is geen straf om naar te kijken. De hoogste resolutie via VGA van de Xbox wordt ook niet ondersteund door de Sony.... Sony en Microsoft:(

TheFixer
20-10-2007, 15:14
Zelf zit ik op 2,5 a 3 meter en dat is perfect met dit scherm.

Begrijp ik het nou goed? Jij hebt die 55 inch en je zit er op 2,5 a 3 meter vanaf en dat kijkt perfect??? WHOW !!!!!!

Mbt die verticale kijkhoek, als ik nou het verticale midden van het beeld op ooghoogte instel (dmv de tv te plaatsen op een kastje van de juiste hoogte) dan zit ik toch goed neem ik aan he (letterlijk) ? Luistert dit echt zo nauw btw? In de tijd dat er nog projectie-tv's in de winkels stonden zag je altijd dat als je maar iets bukte bijv. dat het beeld al donker of vaag werd, dus dit vind ik wel belangrijk om te weten.

Ben ook geïnteresseerd in dit soort tv's, groot beeld, voor relatief weinig pegels, en scheelt je ook nogeens maandelijks euri's aangezien die bakbeesten ongeveer de helft aan stroom trekken als even grote plasma's (steekt middelvinger op richting Eneco ;-) )

Maar idd zie je ze verrekt weinig, zelfs op internet! Laat staan bij een fysieke winkel. Zwaar irritant als je zo'n ding eens live wil zien.

Vind het trouwens wel eng om zo'n tv "op de gok" te kopen bij een internetshop,
A: omdat je niet live heb kunnen zien hoe het beeld is,
en B: omdat je zo'n gigant niet ff-tjes terug stuurt als ie niet bevalt of niet deugt. Ik zie mezelf al naar 't postkantoor sjouwen met een 50 / 55 inch tv onder me'n arm (bij wijze van spreken).....

Oh ja en C: veel van die internetshops versturen met TPG, nou dan mag je van geluk spreken als je tv intact arriveert, die TPG-lui behandelen pakketten meestal alsof er pleepapier in zit ipv breekbaar spul, (denk aan de openingsscene van Ace Ventura...)Dus geen erg prettig gevoel als je een tv laat bezorgen door die gasten vind ik.

Zelf ben ik aan 't zoeken geweest naar die KDS 50 (of 46) E3000, lijkt me een machtig toestel, FullHD, etc., maar die schijnt hier blijkbaar niet te koop te zijn in dit land :-(

Als je aan het shoppen ben voor een tv dan wil je 2 dingen vinden op internet:
Reviews / gebruikerservaringen, en prijspeil.

Je vindt na veel zoeken en gedoe hooguit wat amerikaanse reviews maar daar hebben ze hele andere specs en vaak ook nog andere typenummers, dus daar heb je ook niet heel erg veel aan.

Als iemand een toko weet in Nederland die wél in dit soort tv's doet, lees ik het graag.

DVDProfilersFilmgek
20-10-2007, 23:00
Begrijp ik het nou goed? Jij hebt die 55 inch en je zit er op 2,5 a 3 meter vanaf en dat kijkt perfect??? WHOW !!!!!!

Mbt die verticale kijkhoek, als ik nou het verticale midden van het beeld op ooghoogte instel (dmv de tv te plaatsen op een kastje van de juiste hoogte) dan zit ik toch goed neem ik aan he (letterlijk) ? Luistert dit echt zo nauw btw? In de tijd dat er nog projectie-tv's in de winkels stonden zag je altijd dat als je maar iets bukte bijv. dat het beeld al donker of vaag werd, dus dit vind ik wel belangrijk om te weten.

Ben ook geïnteresseerd in dit soort tv's, groot beeld, voor relatief weinig pegels, en scheelt je ook nogeens maandelijks euri's aangezien die bakbeesten ongeveer de helft aan stroom trekken als even grote plasma's (steekt middelvinger op richting Eneco ;-) )

Maar idd zie je ze verrekt weinig, zelfs op internet! Laat staan bij een fysieke winkel. Zwaar irritant als je zo'n ding eens live wil zien.

Vind het trouwens wel eng om zo'n tv "op de gok" te kopen bij een internetshop,
A: omdat je niet live heb kunnen zien hoe het beeld is,
en B: omdat je zo'n gigant niet ff-tjes terug stuurt als ie niet bevalt of niet deugt. Ik zie mezelf al naar 't postkantoor sjouwen met een 50 / 55 inch tv onder me'n arm (bij wijze van spreken).....

Oh ja en C: veel van die internetshops versturen met TPG, nou dan mag je van geluk spreken als je tv intact arriveert, die TPG-lui behandelen pakketten meestal alsof er pleepapier in zit ipv breekbaar spul, (denk aan de openingsscene van Ace Ventura...)Dus geen erg prettig gevoel als je een tv laat bezorgen door die gasten vind ik.

Zelf ben ik aan 't zoeken geweest naar die KDS 50 (of 46) E3000, lijkt me een machtig toestel, FullHD, etc., maar die schijnt hier blijkbaar niet te koop te zijn in dit land :-(

Als je aan het shoppen ben voor een tv dan wil je 2 dingen vinden op internet:
Reviews / gebruikerservaringen, en prijspeil.

Je vindt na veel zoeken en gedoe hooguit wat amerikaanse reviews maar daar hebben ze hele andere specs en vaak ook nog andere typenummers, dus daar heb je ook niet heel erg veel aan.

Als iemand een toko weet in Nederland die wél in dit soort tv's doet, lees ik het graag.


Even met Sony bellen, zij kunnen je misschien wel informeren waar er ergens 1 speelt.

Dan heb ik in deze post al vermeld over een winkel met een EIGEN bezorgdienst, deze behandeld je nieuwe TV echt niet als ware het een rol WC papier:mrgreen:

Vind ze zelfs momenteel erg prijsgunstig, ik was toen wel effe duurder uit, maar goed, ik geniet er nu al weer een half jaar van.

Met een beetje googlen vind je bergen informatie over deze TV, er was/is een duits forum dat mij over de streep heeft getrokken, en ook de TV in werking bij It's in Alkmaar, waar hij toen nog stond.

Zolang je hoofd zich ergens op beeldhoogte bevind blijft het beeld perfect, je moet echt gaan staan of vanaf de vloer gaan kijken om te zien dat het beeld dan iets minder wordt, maar dat effect is niet meer zo groot als van de eerste generatie projectie TV's, en ik kan het weten want tot voor kort had ik er nog 1;)

jeroenenagnes
21-10-2007, 20:34
Bij de MM in Breda stond het grote broertje te spelen.
Mogelijk kan je daar kijken?
Wij zijn inmiddels voor een andere tv gegaan, maar niet omdat we deze slecht vinden oid.


Jeroen.

DVDProfilersFilmgek
21-10-2007, 22:19
Bij de MM in Breda stond het grote broertje te spelen.
Mogelijk kan je daar kijken?
Wij zijn inmiddels voor een andere tv gegaan, maar niet omdat we deze slecht vinden oid.


Jeroen.

Gewoon gaan waar je op dat moment het meest content mee bent. Hoop dat je huidige TV je ook maar lang en tevredenheid mag dienen, want daar gaat het tenslotte om.(y)

Denk niet dat je die grote kunt vergelijken met zijn iets kleinere broer, die grote staat ook bij de MM in Alkmaar. Die grotere komt op een of andere manier toch anders over. Kan het niet echt onder woorden brengen, maar die grotere komt bijna pompeus :shock: over, het is een joekel van een TV. De 55 inch ziet er iets beschaafder :wink: uit, al mogen ze hem wel bij me neerzetten:mrgreen:

jeroenenagnes
22-10-2007, 06:32
Ja die grote is inderdaad echt een joekel.
Mijn vrouw vond echter de 55 te groot worden.
De Toshiba 47Z3030D staat nu in bestelling.
Met 119cm ben ik ook zeer tevreden en ik vind de Toshiba lcd's erg goed presteren.


Jeroen.

TheFixer
23-10-2007, 15:19
Wow Heftig toestel hoor die Toshiba, lijkt me wel een knaller!! Mooi design ook.

Ik zie btw ineens die Sony KDS-55A2000 voor 1664 euro bij het internetwarenhuis.

Bij een tent waar ik NOOIT van gehoord heb, en die ineens een veel lagere prijs hanteert dan de rest raak ik altijd wat achterdochtig....Maar goed, voor geïnteresseerden is het misschien een tip.

Weet iemand of dit een beetje fatsoenlijke toko is toevallig?

http://www.internetwarenhuis.nl/index.asp?pid=SO-2201-00&ns_campaign=Projectie%20TVs&ns_mchannel=prijsvergelijker&ns_source=Kieskeurig&ns_linkname=Sony%20KDS%2055A2000&ns_fee=0.00



Het hier al eerder genoemde probleem van de verkrijgbaarheid (cq prijs) van die projectielampen heb ik ook gezien, je kan Googlen tot je een ons weegt maar op internet vind ik die dingen ook niet binnen Nederland.

Je vindt ze wel op amerikaanse sites , voor 200 - 250 dollar, maar ja, is dat nou wel een goed idee om ze daar te bestellen???

Ok je zou sony dan kunnen bellen hoe je eraan kan komen, maar een erg geruststellende gedachte is het voorlopig niet...

TheFixer
23-10-2007, 16:19
Net even gebeld met Sony badhoevedorp, en gevraagd waarom op Sony.nl maar 2 rearprojectie tv's staan en op Sonystyle.com wel 14! En hoe kan ik aan zo'n toestel komen hier?

De rear projectie tv's van Sonystyle.com zijn en komen hier niet beschikbaar (KDF-50E3000, KDS-50A2020, etc), volgens die man zijn dat ook sowieso ntsc's en daar zijn geen europese equivalenten voor (jammer).

Sony gaat rear projectie afbouwen.

--Hoe gaat het als de lamp vervangen moet worden, want ze zijn hier op internet nauwelijks tot niet te vinden?

Mensen die nu zo'n toestel hebben kunnen met Sony bellen als de lamp vervangen moet worden, waarna men verbonden wordt met hun parts&repair center (oid). Die vertellen je dan of die lamp leverbaar is en wat het kost.
Helaas heb je daar dus vooraf geen inzicht in.

De vraag die ik stelde: "Stel ik koop nu een Sony rear projecie tv en over 5 jaar is de lamp aan vervanging toe, en deze blijkt niet meer leverbaar (ook ivm dat ze op den duur willen stoppen met rearprojectie) ", wat dan??" , leverde het volgende antwoord op:

In dat geval biedt Sony een vervangend nieuw toestel aan (flatscreen LCD), met een geringe bijbetaling (de man had het over 100 a 200 euro). Voorwaarde is alleen dat dit binnen de garantie valt, men zou dan de 5jaar aanvullende garantie moeten afsluiten bij aankoop.

DVDProfilersFilmgek
23-10-2007, 17:12
Mijn 50 inch HD Ready lamp schijnt rond de 200 euro te kosten, die TV heeft enkel de standaard garantie, de 55 inch Full HD heb ik gekocht met die 5 jaar garantie, dus de eerstkomende 4,5 jaar zit ik nog gebakken.

Sony en JVC maken beiden in mijn ogen de beste Rear Projectie TV's. Ik hoop niet dat ze met afbouwen stoppen bedoelen, maar gewoon wat minder modellen en misschien wat minder intensief van model wisselen. De KDS-55A2000 is best wel een populair toestel onder de liefhebbers van een wat groter scherm, denk niet dat Sony dat deel van de markt zomaar even helemaal opgeeft.

Die winkel kan dat best voor die prijs aanbieden, in het verleden is dit toestel wel vaker voor een zogenaamd lage prijs aangeboden, maar als je hem besteld kun je wachten tot je een ons weegt, ze hebben namelijk geen voorraad en die komt er misschien ook niet, maar het staat natuurlijk wel leuk dat je zo goedkoop bent:nono: Alleen niet netjes voor een eventuele klant. En dan moet je bij zaken met die opvallend lage prijzen ook nog eens uitkijken dat je niet een gerefurbished geval krijgt. BTW, op dit moment heeft de site een storing...:-(

Ik ken nu al iemand die hem voor die prijs (1703,-- incl. bezorgen) direct gaat aanschaffen (mits het natuurlijk een nieuwe toestel is waarbij je die 5 jaar garantie kunt bestellen).... koopje(y)

j.bussink
28-10-2007, 09:04
Hallo allemaal,
Nou ik heb hem gekocht de KDS 55A2000 ik heb hem nu bijna een week in mijn bezit, en voor degene die twijfelen, doen!!!!!! Voetballen een dikke voldoende en films (vooral dvd) een dikke 10, je waant jezelf echt in een bioscoop. Ik ben dus diegene die dicht bij dat internetwarenhuis woont en de tv zelf heb opgehaald voor 1664,- euri's. Echt geen geld voor zo'n tv.

Alexander D
28-10-2007, 09:20
Proficiat!

Heel weinig geld voor zoveel tv! :-P

DVDProfilersFilmgek
28-10-2007, 14:33
Wauw, ja dat is echt een koopje, ik heb er wel een paar euries meer voor betaald, maar dat mag de pret niet drukken.

Dat ie je maar heel lang trouw en naar volle tevredenheid mag dienen(y)

Dukkha
30-10-2007, 03:37
Ik ben aan het twijfelen voor deze ofwel de KDL 52W3000 LCD...Ik ben gister gaan kijken naar de KDS en had liever de 3000 gehad maar die komt niet uit in europa...Nuja als ik een nieuwe tv koop wil ik wel dat het een nieuwe is...en geen verouderd model dat ik nieuw koop...KDS2000 is ondertussen wel al een jaar oud ofzo...Daar waar ik hem zag (officieel sony verkooppunt) was hij nog steeds 3000 euro dus zou ik eerder voor die lcd gaan die maar een paar honderd euro's duurder is en natuurlijk plat scherm heeft... Ook lijken mij (ook al zijn ze op specs minder) die lcd's mij een mooier en contrastvoller scherm te bieden dan de rear projections...Ik weet niet de kleuren enzo lijken mij zo dof op die kds...Ook moet je om de paar jaar uiteraard die lamp veranderen... Was totaal van plan die rear projectie te kopen (toch zeker de kds3000) maar vermits die hier niet uitkomt kan ik mss beter voor een nieuwer lcd model gaan...(http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&productId=8198552921665119487) heeft geen motionflow en lagere contrast ratio maar het beeld leek mij toch wel deftig zijn in de winkel...Wat denken jullie?

DVDProfilersFilmgek
30-10-2007, 11:21
Ik ben aan het twijfelen voor deze ofwel de KDL 52W3000 LCD...Ik ben gister gaan kijken naar de KDS en had liever de 3000 gehad maar die komt niet uit in europa...Nuja als ik een nieuwe tv koop wil ik wel dat het een nieuwe is...en geen verouderd model dat ik nieuw koop...KDS2000 is ondertussen wel al een jaar oud ofzo...Daar waar ik hem zag (officieel sony verkooppunt) was hij nog steeds 3000 euro dus zou ik eerder voor die lcd gaan die maar een paar honderd euro's duurder is en natuurlijk plat scherm heeft... Ook lijken mij (ook al zijn ze op specs minder) die lcd's mij een mooier en contrastvoller scherm te bieden dan de rear projections...Ik weet niet de kleuren enzo lijken mij zo dof op die kds...Ook moet je om de paar jaar uiteraard die lamp veranderen... Was totaal van plan die rear projectie te kopen (toch zeker de kds3000) maar vermits die hier niet uitkomt kan ik mss beter voor een nieuwer lcd model gaan...(http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&productId=8198552921665119487) heeft geen motionflow en lagere contrast ratio maar het beeld leek mij toch wel deftig zijn in de winkel...Wat denken jullie?

Ga voor die LCD, dat heb je eigenlijk al besloten:!:

Voor de mensen die niet bang zijn voor een projectie tv met superbeeld, durf ik nog steeds de KDS 55A2000 onder de aandacht te brengen, een hele fijne TV:idea:

Mensen die alleen maar plat willen, ja een plasma of LCD is dan het enige alternatief(y)