PDA

Bekijk de volledige versie : FRS goes Blu-Ray Only



Hellboy
09-10-2007, 09:25
Kwam dit berichtje tegen op www.360only.nl (http://www.360only.nl)
Nieuws: Free Record Shop verkoopt alleen nog Blu-Ray filmsFree Record Shop, Nederlands grootste home entertainment winkelketen, heeft aangekondigd dat het vanaf nu af aan alleen nog maar Blu-ray films zal verkopen als opvolger van het succesvolle DVD formaat. Sinds de lancering van het high-definition formaat verkoopt het maar liefst vier keer beter dan de grote concurrent HD-DVD. Dit betekent dat Blu-ray weer een stapje dichter bij de overwinning is om het nieuwe standaard formaat te worden, al is deze strijd natuurlijk nog niet helemaal gestreden. Slechte zaak vind ik dit :(

arjan_ufo
09-10-2007, 09:55
Ben ik op zich met je eens,
maar ja aan de andere kant ze moeten een keer een keus maken.
en als de keus blu-ray is geworden, dan zal dat waarschijnlijk wel de nieuwe standaard gaan worden

Brian2
09-10-2007, 11:18
Ik was gisteren in de MM ArenA, en zag dat ze de ruimte die gereserveerd is voor HD DVD en Blu-ray flink was uitgebreid. Was het voorheen nog eerlijk verdeeld, nu nam Blu-ray een groter deel in beslag. Lijkt erop dat Blu-ray goede zaken doet in NL.

TJ Weissel
09-10-2007, 11:20
Oud nieuws natuurlijk, en 'n domme keuze van FRS... gelukkig koop ik al 6 jaar geen films meer bij die toko.

Hombre
09-10-2007, 11:52
Heel oud en incorrect nieuws.

De FRS gaat Blu-Ray meer aandacht geven, promoten en acties voeren.

Maar blijven we gewoon HD-DVD's verkopen.

rvvnr1
09-10-2007, 14:03
Dit is t originele bericht, uit de in de op ps3only.nl wel genoemde bron, met voor ons nogal oud nieuws:
"Free Record Shop, the Netherlands's largest home entertainment retailer, has announced that they have officially endorsed Blu-ray as the successor to DVD. Since Blu-ray has launched in the Netherlands, it has outsold HD DVD on an average of 4-to-1, showing business owners that the buying public is demanding high definition content, and they want that content on Blu-ray."

Er wordt daarin dus NIET gesproken over het laten vallen van HD DVD!!

Peter van santbrink
09-10-2007, 14:33
is het ook niet zo dat BR's gemiddeld wat duurder zijn ? zou dus ook een geldkeuze kunnen zijn voor FRS

TJ Weissel
09-10-2007, 14:34
is het ook niet zo dat BR's gemiddeld wat duurder zijn ? zou dus ook een geldkeuze kunnen zijn voor FRS

Mjah, en verder zal Sony hun films wat agressiever promoten, (niet voor niets dat frs.nl dubbel aantal BRD's beschikbaar zijn itt. HD DVD).

Lorre
09-10-2007, 16:02
Hah, toch grappig hoe mensen op dit forum nu Sony terug vervloeken omdat hun formaat een doorbraak gemaakt heeft. Als HD-DVD dit had gedaan dan was het heel anders. HD-DVD promoot nog meer hun formaat en daar klaagt niemand over? xD Begin dit zo funny te vinden. Voor mij maakt het niets uit aangezien ik toch enkel BR koop op het moment, maar ik koop al een hele tijd niets meer bij FRS. Ze zijn te duur en zeker met de HD-formaten. De keuze zal ook wel te maken hebben door het feit dat in de meeste winkels die ik kom enkel BR's verkopen en geen HD-DVD aanbieden. De enige winkels waar ik tot nu toe HD-DVD's heb aangetroffen is Media Markt en Extrazone.

Avalan
09-10-2007, 18:06
is het ook niet zo dat BR's gemiddeld wat duurder zijn ? zou dus ook een geldkeuze kunnen zijn voor FRS

Beetje rare redenering van je... Het is niet omdat het voor ons duurder is, dat de verkopers er ook meer winst op maken. Er is namelijk ook nog zoiets als inkoopprijs.
Overigens heb ik niet de indruk dat BDs gemiddeld gezien duurder zijn dan HD-DVDs. Althans in mijn lokale MM lijken de prijzen redelijk gelijklopend.

Peter van santbrink
09-10-2007, 18:54
Beetje rare redenering van je... Het is niet omdat het voor ons duurder is, dat de verkopers er ook meer winst op maken. Er is namelijk ook nog zoiets als inkoopprijs.
Overigens heb ik niet de indruk dat BDs gemiddeld gezien duurder zijn dan HD-DVDs. Althans in mijn lokale MM lijken de prijzen redelijk gelijklopend.

Net even gekeken en zit inderdaad geen verschil tussen (alleen heeft HD-dvd aantal van €19.99)

koop zelf eigenlijk vnl in Amerika omdat dit stukken goedkoper is en er regelmatig aanbiedingen zijn

thomas jr
09-10-2007, 19:03
Sorrie voor hd-fans maar ik verkoop die dingen en koop ze ook weer in maar de stand is nu ongeveer br:5 staat tot hd:1 qua doorverkoop........dus.
(y)

Richard68
09-10-2007, 19:07
Het intresseert mij eigenlijk geen r** wie er wint. Als er maar vlug nog maar 1 formaat overblijft zodat mensen kunnen gaan overstappen zonder de angst dat je nu wellicht voor de "betamax" versie kiest.

DVD blijft niets voor niets veel meer verkopen dan een van zijn beide opvolgers. Bijna niemand durft over te stappen.

Harrie van Geleuken
09-10-2007, 21:13
Het intresseert mij eigenlijk geen r** wie er wint. Als er maar vlug nog maar 1 formaat overblijft zodat mensen kunnen gaan overstappen zonder de angst dat je nu wellicht voor de "betamax" versie kiest.

DVD blijft niets voor niets veel meer verkopen dan een van zijn beide opvolgers. Bijna niemand durft over te stappen.

En..goed aangesloten HDMI of component komt men met dvd nog een heel eind !!:smile:

Reinbo
10-10-2007, 07:12
idd mijn naar 1080p geupscalde dvd's via HDMI zijn prachtig! Ik kan die 1,5 jaar van de Paramoount deal nog wel uitzingen...

Hombre
10-10-2007, 07:20
is het ook niet zo dat BR's gemiddeld wat duurder zijn ? zou dus ook een geldkeuze kunnen zijn voor FRS

Dat is ook een reden waarom de FRS voor BD kiest.

Bij BD heeft de FRS namelijk nog geen last van concurrentie van huishoud-, doe-het-zelf-, speelgoed en andere branche vreemde winkels. >>> blijft meer winst over dan bij DVD.

Echter de deal omvat meer. Want de FRS verkoopt ook veel Games, waar ook Sony achter zit. Daarnaast heeft Sony nog wat goed te maken met het mislukte en kosten verslindende UMD.

Ach je moet het verder ook allemaal zien als propaganda.

Het gevecht tussen BD en HD-DVD wordt namelijk niet uitgevochten door de voorkeur van de consumenten, maar vind plaats in de industrie en tussen de filmmaatschappijen en de retailers.

Wij als consumenten beslissen in dit geval niets, want de keuze wordt voor ons gemaakt - beter gezegd gekocht -.

Daarnaast is het wel ontzetten knap dat HD-DVD het zo goed doet in Nederland, terwijl Nederland niet eens een importeur van Toshiba A/V heeft en dat Universal nog steeds HD-DVD niet officieel heeft geïntroduceerd! Geen van de HD-DVD partijen (op Warner na) doet aan reclame of promotie (alleen het BD kamp maat reclame voor HD-DVD door daar steeds naar te verwijzen), maar men weet toch zonder inspanning een marktaandeel van 40% te halen…

Hellboy
10-10-2007, 08:57
Opzich maakt het me ( op dit moment ) ook niet veel uit wie er gaat winnen of wel. Aan de ene kant hoop ik HD-DVD omdat ik daar tot op heden een HD-DVD speler gekocht hebt voor me xbox360 ( een kleine 120eu ) maar als blijkt dat HD-DVD het toch niet gaat winnen op den duur koop k wel zo'n hybride lg/samsung player. Kan ik mooi me gekochte HD-DVDtjes afspelen op dat ding en kan ik mooi blu-raytjes aan gaan schaffen. Dan vind ik de 120eu die ik voor de HD-DVD wel jammer, maar ik zal er niet wakker van liggen dan :)

Frenkel
10-10-2007, 11:20
maar men weet toch zonder inspanning een marktaandeel van 40% te halen…

Bron ?

Zou best hoog zijn,...als het echt waar zou zijn.
Maar dat laatste bedwijfel ik dus.

Niet dat het iets uit maakt, want wie echt HD wil heeft natuurlijk beide.

Edwin V
10-10-2007, 14:48
het enige dat jammer zou zijn als er geen HD-DVD meer wordt gemaakt is dat we aan regiocodering vast zitten en dus geen goedkoper materiaal uit Amerika kunnen kopen. Dan zitten we vast aan FRS prijzen en bijvoorbeeld play.com.

Maar op den duur zal dat ook minder belangrijk worden (tenzij in Amerika veel meer uitgegeven blijft worden dan elders, voornamelijk speciale films zoals nu bijvoorbeeld Criterion doet, soms regiovrij soms ook weer niet).

Of we moeten spelers weer regiovrij gaan maken. Ik weet niet of dat eenvoudig is bij Blu-ray (en of men 't tegen kan gaan door nieuwe codes o.i.d. waardoor nieuwere BD's niet meer werken)

minimoke
10-10-2007, 19:21
Ik denk dat de industrie en de consument het nu toch wel eens zijn met elkaar.

Cijfers van een maandje terug spraken van 4/1 in het voordeel van Blu-ray in de UK en nu blijkt dit ook zo te zijn voor Free Record Shop in NL. En dat is nu toch niet bepaald de dvd-boer van achter de hoek.

Een heel duidelijk signaal voor hen die het WILLEN zien. Voor anderen blijft Blu-ray nog steeds het ondergeschikt formaat. Het is maar hoe je feiten interpreteert...

Ik vrees voor die laatsten dat de komende kerst- en nieuwjaarsperiode nog meer duidelijkheid zal scheppen... zeker met een ps3'tje voor slechts 400 eurootjes.

rvvnr1
10-10-2007, 19:47
...zeker met een ps3'tje voor slechts 400 eurootjes.
Dan heb ik toch liever voor t zelfde geld een topmodel hd dvd speler met 7 gratis hd dvd's (twv van zo'n 175 euro), maar goed...;)

De verhoudingen die elke keer genoemd worden zeggen nog helemaal niks, er worden simpelweg van beide nog veel te weinig verkocht!

Pieter Kleine
14-10-2007, 13:30
minimoke:


Cijfers van een maandje terug spraken van 4/1 in het voordeel van Blu-ray in de UK en nu blijkt dit ook zo te zijn voor Free Record Shop in NL.


Tot voor kort kocht ik via de internetsite van de FRS regelmatig nog hd-dvds. Inmiddels is dit minder, want de 10% kortingspas in online niet meer actief.
Maar er valt me wel een relevant ding op voor deze thread. Het aantal op de site beschikbare hd-dvds is terug gegaan van 50 naar 49. Hd-dvds die elders gewoon leverbaar zijn, staan bij de FRS online als niet leverbaar. Vreemd.
Daar staat tegenover dat het aanbod aan blu-ray op de site gestaag blijft stijgen.
Dat dus blu-ray bij de FRS beter verkoopt verbaast mij niks. Ik ben wel benieuwd naar de harde cijfers, want blu-ray kan het wel heel goed doen bij de frs, relatief gezien in relatie tot hd-dvd. Maar wie weet verkoopt de FRS maar 100 blu-ray's op weekbasis tegenover 25 hd-dvds. Dat geeft dan weer een ander beeld.
Ik blijf het wel gevaarlijk vinden dat de FRS op deze manier de markt wil manipuleren, en dat ten koste van de consument die geen vrije keuze wordt gelaten.

TJ Weissel
14-10-2007, 13:32
minimoke:


Tot voor kort kocht ik via de internetsite van de FRS regelmatig nog hd-dvds. Inmiddels is dit minder, want de 10% kortingspas in online niet meer actief.
Maar er valt me wel een relevant ding op voor deze thread. Het aantal op de site beschikbare hd-dvds is terug gegaan van 50 naar 49. Hd-dvds die elders gewoon leverbaar zijn, staan bij de FRS online als niet leverbaar. Vreemd.
Daar staat tegenover dat het aanbod aan blu-ray op de site gestaag blijft stijgen.
Dat dus blu-ray bij de FRS beter verkoopt verbaast mij niks. Ik ben wel benieuwd naar de harde cijfers, want blu-ray kan het wel heel goed doen bij de frs, relatief gezien in relatie tot hd-dvd. Maar wie weet verkoopt de FRS maar 100 blu-ray's op weekbasis tegenover 25 hd-dvds. Dat geeft dan weer een ander beeld.
Ik blijf het wel gevaarlijk vinden dat de FRS op deze manier de markt wil manipuleren, en dat ten koste van de consument die geen vrije keuze wordt gelaten.

(y)

Mark de Jong
14-10-2007, 14:04
Wat een lulkoek. In dat geval hadden ze net zo goed alleen Blu-ray kunnen aanbieden in het begin. Manipulatie is niet van toepassing als ze beide formaten aanvoeren (of althans niet zo extreem als jullie beweren). Een daling van 1 HD-DVD is geen reden tot alarm. Jezus, als we het nou over 5 of 10 titels hadden, maar 1... hou toch op. En wat betreft de leverbaarheid: dit gebeurt tevens bij DVD's. Ook weer een argument wat nergens over gaat. Kwestie van vraag en aanbod lijkt me.
En Blu-ray is goed leverbaar omdat FRS al voor deze post besloot echt verder te gaan met BD.

En TJ Weissel: had niet anders verwacht. Zolang het maar niets negatiefs is over HD-DVD...

Laat de flamewar beginnen...

Pieter Kleine
14-10-2007, 15:02
Mark de Jong

Een daling van 1 HD-DVD is geen reden tot alarm. Jezus, als we het nou over 5 of 10 titels hadden, maar 1... hou toch op.
Je mist de clue, Het gaat niet over een hd-dvd minder op de site, maar dat nieuwe hd-dvds niet worden toegevoegd aan het aanbod. Iets wat ik al langere tijd zie. Hd-dvds die ik elders dus wel kan bestellen en ook nog geleverd krijg. V.w.b. Hd-dvd volgt de frs niet het aanbod. Dat noem ik manipulatie van de markt. Iets wat je zelf ook impliciet constateert blijkens volgend citaat:


En Blu-ray is goed leverbaar omdat FRS al voor deze post besloot echt verder te gaan met BD.


Die opmerking over 'flame war', vind ik uit context. Ik plaats on topic een observatie over de mogelijke gevolgen van het FRS-beleid.

Ik vind de opstelling van de FRS jammer, want binnen het beschikbare aanbod kon ik daar nog wel zaken doen voor zowel hd-dvd als blu-ray. Maar bij gebrek aan nieuw aanbod hd-dvd doe ik nu dus elders zaken, wat natuurlijk de FRS weer klandizie kost.

Mark de Jong
14-10-2007, 15:41
Lijkt me dus heel logisch dat er niets aan het huidige aanbod wordt toegevoegd qua HD-DVD. FRS heeft, zoals gezegd, al een tijd voor het plaatsen van deze post laten weten alleen verder te willen gaan met BD.
Klandizie winnen ze op een later moment wel terug. Als er 1 op de 4 kopers alleen maar komt voor HD-DVD, valt het allemaal wel reuze mee, dat (klanten/financieel)verlies.
Wat dat betreft handelen ze met het oog op de toekomst en ik geef ze daar groot gelijk in.

TJ Weissel
14-10-2007, 15:46
En TJ Weissel: had niet anders verwacht. Zolang het maar niets negatiefs is over HD-DVD...

Laat de flamewar beginnen...

mmm.. heb toch het idee dat jij redelijk pro Blu-ray want jij doet precies hetzelfde wanneer Blu-ray in slecht daglicht staat... so be it... :)

Verder, wil 'n winkel als FRS HD DVD's verkopen, moeten ze wel in de collectie staan, en dit is nooit groot het geval geweest, bij de FRS is HD DVD dus eigenlijk al vanaf het begin het ondergeschoven kindje geweest, nieuwe titels hebben ze al zeker paar maanden niet meer ingekocht.

Peter van santbrink
14-10-2007, 16:08
Ik kijk gewoon welke versie het beste is (geluid, beeld) en als er geen verschil is neem ik de goedkoopste en dan kom je eigenlijk nooit uit bij een zaak als FRS, alleen als ze een actie hebben zoals nu (3=2 en toevallig :wink: BR)

Als FRS voor BR kiest is hun beslissing maar is niet echt klantvriendelijk; gooien ze alle HD-dvd's eruit of alleen die ook op BR uit komen ? zou raar zijn als ze de HD-dvd only films niet blijven aanbieden

Mark de Jong
14-10-2007, 16:20
mmm.. heb toch het idee dat jij redelijk pro Blu-ray want jij doet precies hetzelfde wanneer Blu-ray in slecht daglicht staat... so be it... :)

Klopt. Maar ik geef het openlijk toe, in tegenstelling tot jou.
Ik neem ook niet de moeite HD-DVD zwart te maken, iets wat de HD-DVD supporters wel bij BD neigen te doen.

Lorre
14-10-2007, 17:06
Verder, wil 'n winkel als FRS HD DVD's verkopen, moeten ze wel in de collectie staan, en dit is nooit groot het geval geweest, bij de FRS is HD DVD dus eigenlijk al vanaf het begin het ondergeschoven kindje geweest, nieuwe titels hebben ze al zeker paar maanden niet meer ingekocht.

Zever! FRS.nl had al een ruime tijd een HD-DVD aanbod in hun collectie staan. Elke week kwamen er wel nieuwe bij. Nu BR een tijdje uit is valt het mss voor hen meer op dat BR meer verkoopt dan HD-DVD en hebben ze een keuze gemaakt op dat gebied. Geef hen daar groot gelijk in. Waarom iets inkopen en aanbieden die amper verkoopt voor hen? Meer winkels doen dit. Winkels in België verhuren zelf uitsluitend BR omdat die dat formaat als overwinnaar zien.

Pieter Kleine
14-10-2007, 21:33
Waarom iets inkopen en aanbieden die amper verkoopt voor hen?


Voor de gewone winkel kan dit opgaan. Maar online werkt de FRS net als elke andere internetwinkel, een online bestelling wordt 1 op 1 doorbesteld bij de groothandel. Online hoeft men dus geen voorraad bij te houden, en hoef je dus daar ook niet op af te schrijven.

Lorre
15-10-2007, 06:23
Idd, maar FRS verkoopt niet enkel online en ook in hun winkels. Wat ze daar aanbieden bieden ze ook aan in hun winkels, dus ik snap het wel dat ze deze niet meer opnemen. Als het voor hun niet echt interessant is meteen de korte pijn dan het proberen te rekken. Mij maakt het niet echt uit omdat FRS zowel BR als HD-DVD niet genoeg aanbied in hun winkels om te kunnen spreken van een overwinning of nederlaag voor één van de twee formaten.

Jeroen D
15-10-2007, 07:23
Zever! FRS.nl had al een ruime tijd een HD-DVD aanbod in hun collectie staan. Elke week kwamen er wel nieuwe bij. Nu BR een tijdje uit is valt het mss voor hen meer op dat BR meer verkoopt dan HD-DVD en hebben ze een keuze gemaakt op dat gebied. Geef hen daar groot gelijk in. Waarom iets inkopen en aanbieden die amper verkoopt voor hen? Meer winkels doen dit. Winkels in België verhuren zelf uitsluitend BR omdat die dat formaat als overwinnaar zien.

Als de FRS een keuze wil maken omdat ze meer BR als HDDVD verkopen dan is dat toch hun goed recht ? Het is en blijft een winkel die zoveel mogelijk winst wil maken.....wat ook volstrekt normaal is volgens mij.

Pieter Kleine
15-10-2007, 07:24
Idd, maar FRS verkoopt niet enkel online en ook in hun winkels.


Ik ben regelmatige klant bij de FRS, en kan op basis van ervaring met meerdere winkels stellen dat de winkelvoorraad en de onlinevoorraad niet overeenstemmen. De winkelvoorraad HD-dvd xdie ik heb gezien is zelfs nog minder dan de online voorraad van 49 stuks.

Edwin V
15-10-2007, 07:27
De HD DVD's zijn/waren hier bij de FRS allemaal duurder dan bij de MM dus kocht ik ze niet bij de FRS. Tevens heb ik HD-DVD's uit Amerika gekocht omdat het aanbod groter was en ze een stuk goedkoper zijn. Ik ga straks ook Blu-ray kopen (heb 'n nieuwe TV besteld en een Blu-ray speler). In de 3=2 actie zal ik dus Blu-ray wel bij de FRS kopen.
Blu-ray uit Amerika zal ik ook wel doen als ze regiovrij zijn. Voor een deel zit ik dus aan dure niet regiovrije Blu-ray discs hetgeen ook de FRS verkoop kan stimuleren.

STaf
15-10-2007, 09:45
mmm.. heb toch het idee dat jij redelijk pro Blu-ray want jij doet precies hetzelfde wanneer Blu-ray in slecht daglicht staat... so be it... :)

Verder, wil 'n winkel als FRS HD DVD's verkopen, moeten ze wel in de collectie staan, en dit is nooit groot het geval geweest, bij de FRS is HD DVD dus eigenlijk al vanaf het begin het ondergeschoven kindje geweest, nieuwe titels hebben ze al zeker paar maanden niet meer ingekocht.
Klopt, hier in de free record shop hadden ze één exemplaar van "300" !!!!! Dat is gewoon lachwekkend....

STaf
15-10-2007, 09:48
Zever! FRS.nl had al een ruime tijd een HD-DVD aanbod in hun collectie staan. Elke week kwamen er wel nieuwe bij. Nu BR een tijdje uit is valt het mss voor hen meer op dat BR meer verkoopt dan HD-DVD en hebben ze een keuze gemaakt op dat gebied. Geef hen daar groot gelijk in. Waarom iets inkopen en aanbieden die amper verkoopt voor hen? Meer winkels doen dit. Winkels in België verhuren zelf uitsluitend BR omdat die dat formaat als overwinnaar zien.
Blu-ray films huren in België???? Waar dan??? Is niet te vinden jongen, niet zeveren....:-P

STaf
15-10-2007, 09:50
Blu-ray exclusief... en wat dan nog, laat ze, t'is een duur winkeltje met weinig keuze(MIJN mening), geef mij hier in België maar fnac of Makro, maar ik zal ook de meeste titels, net zoals mijn dvd's trouwens, gewoon on-line bestellen. Veel goedkoper, en tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad. Maar voor degene die nederlandse ondertitels moeten hebben, is dit uiteraard een probleem.

pretorian22
15-10-2007, 12:07
ik koop eigenlijk bijna nooit blu rays bij frs omdat ze gewoon heel duur ermee zijn. HD dvd's gaan nog wel voor zover ze die daar verkopen.

Maar ik koop me hd-dvd's en blu rays meestal bij Rodisc of online bij axelmusic

Hombre
15-10-2007, 12:56
Zever! FRS.nl had al een ruime tijd een HD-DVD aanbod in hun collectie staan. Elke week kwamen er wel nieuwe bij. Nu BR een tijdje uit is valt het mss voor hen meer op dat BR meer verkoopt dan HD-DVD en hebben ze een keuze gemaakt op dat gebied. Geef hen daar groot gelijk in. Waarom iets inkopen en aanbieden die amper verkoopt voor hen? Meer winkels doen dit. Winkels in België verhuren zelf uitsluitend BR omdat die dat formaat als overwinnaar zien.

Uhuuuuuuu, ze verkopen - correctie - ze hebben ook UMD in de bakken staan...

Lorre
15-10-2007, 15:54
Blu-ray films huren in België???? Waar dan??? Is niet te vinden jongen, niet zeveren....:-P


:') Kijk dan maar eens in Video-Palace Brugge. Daar staan er een heleboel BR films te huur. Dus ik zever niet.

@Vampire Hunter D: Wat zeg ik nou in men post? Ik zeg net hetzelfde als u. Het is natuurlijk normaal dat ze een keuze maken.

@Hombre: Ze verkopen ja, maar het brengt mss niet genoeg op voor hen. Ze verkopen idd UMD's, maar in de FRS in België zie ik amper nog nieuwe titels bijkomen. Enkel de voorraad blijft er staan.

Jeroen D
15-10-2007, 18:59
:') Kijk dan maar eens in Video-Palace Brugge. Daar staan er een heleboel BR films te huur. Dus ik zever niet.

@Vampire Hunter D: Wat zeg ik nou in men post? Ik zeg net hetzelfde als u. Het is natuurlijk normaal dat ze een keuze maken.

@Hombre: Ze verkopen ja, maar het brengt mss niet genoeg op voor hen. Ze verkopen idd UMD's, maar in de FRS in België zie ik amper nog nieuwe titels bijkomen. Enkel de voorraad blijft er staan.

Uh, dat bedoelde ik ook. Ik was het gewoon met je eens ;)

Lorre
16-10-2007, 05:54
Dacht al dat je men post verkeerd geïnterpreteerd had :oops:

TJ Weissel
16-10-2007, 10:05
Klopt. Maar ik geef het openlijk toe, in tegenstelling tot jou.
Ik neem ook niet de moeite HD-DVD zwart te maken, iets wat de HD-DVD supporters wel bij BD neigen te doen.

Nu wordt ie helemaal mooi, moge toch wel bekend zijn dat ik HD DVD fanboy #1 ben op dit forum (iig was tot kort geleden)... en het feit dat Blu-ray zwart te maken is, en HD DVD niet dat zegt toch genoeg over het eerste formaat (6)

Lorre
16-10-2007, 16:17
:')

Willy B.
16-10-2007, 19:15
Als je bij freerecordshop binnenkomt voor blu-ray films hebben ze meestal 6 of 7 titels liggen in de rekken meestal oudere films en met hd dvd hetzelfde nu dat ze alleen nog blu-ray doen zijn ik is nog is gaan zien is het zelfde gebleven 7 titels blu-ray ik vind dat maar geene vette zenne die freerecordshop in belgie.
Ik koop meestal online mijn hd dvd's en blu-ray's meer aanbod af en toe koop ik ook is in m.m.

Lorre
16-10-2007, 21:36
In de FRS in Roeselare is het niet veel beter. Daar hadden ze wel de nieuwe titels binnen (Spider-man 3, 300,...) maar het aanbod was ook maar schaars.

Mark de Jong
16-10-2007, 22:06
Nu wordt ie helemaal mooi, moge toch wel bekend zijn dat ik HD DVD fanboy #1 ben op dit forum (iig was tot kort geleden)... en het feit dat Blu-ray zwart te maken is, en HD DVD niet dat zegt toch genoeg over het eerste formaat (6)

Dat laatste wat je zegt interesseert me niet veel. Ik kan me nog wel herinneren dat je toendertijd eens hebt gepost dat je onpartijdig was. Plotseling fan-boy ? Dat je jezelf zo bent gaan bestempelen omdat medeforum-ers dat over je zeggen of hebben gezegd, zegt volgens mij genoeg over jezelf. Maar goed, daar ga ik voor de rest niet op in; wordt weer te persoonlijk allemaal.

Jeroen D
26-10-2007, 07:46
Gisteren heeft Free Record Shop bekendgemaakt Blu-ray Disc als het High Definition formaat van de toekomst te zien. In een toelichting werd onderstreept dat Blu-ray Disc de ultieme high definition beeld- en geluidservaring biedt.

Blu-ray geniet de overweldigende steun van de meeste fabrikanten van consumentenelektronica en de Hollywood-studio’s. Ook Free Record Shop België onderschrijft nu dit nieuwe formaat door zijn uitgesproken ondersteuning te geven aan Blu-ray Disc als opvolger van DVD en deze een prominentere plaats in de winkelschappen te geven.

Hans Breukhoven, CEO van Free Record Shop Holding, geeft aan dat deze keuze past in hun strategie met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen: "Steeds meer consumenten beschikken over een HD televisie. Blu-ray Disc biedt de mogelijkheid films te bekijken in de hoogst mogelijke high definition kwaliteit. De verkoopresultaten geven aan dat verreweg het grootste deel van de verkochte high definition schijfjes Blu-ray Discs zijn. Op basis van de kwaliteit, de ondersteuning vanuit de industrie en de huidige verkoopresultaten zijn we van mening dat Blu-ray het HD formaat van de toekomst is."

Sony Pictures Home Entertainment was in 2006 de eerste filmstudio die Blu-ray schijfjes op de markt bracht en managing director Benelux Pieter Swaelens is dan ook zeer te spreken over de stellingname van Free Record Shop: "We zijn erg blij dat Free Record Shop, net als wij, overtuigd is van de mooie toekomst van dit nieuwe formaat. We hebben in Europa al ruim 250.000 Blu-ray schijfjes verkocht* en de lancering van de PlayStation 3 met ingebouwde Blu-ray speler heeft ook een positieve invloed gehad op de verkoopcijfers. Sinds de introductie afgelopen maart is de verkoop van films op Blu-ray gemiddeld 4 keer hoger dan de verkoop van HD DVD schijfjes. Het is dus duidelijk dat er een grote behoefte bestaat aan high definition content en dat Blu-ray hiervoor de aangewezen drager is."

Seth__Gekko
26-10-2007, 11:14
Ik denk zolang de regiocode er blijft, er simpelweg gewoon meer Blu-Ray over de toonbank in NL/BE zullen gaan, daar de HD-DVD's zoveel goedkoper zijn via het internet, alleen de nl-subbed hddvds zullen nog even over de toonbank blijven gaan.

Edwin V
26-10-2007, 11:53
De benelux directeurmeneer is ook erg positief over de huidige behoefte aan HD content. Maar hij is allang blij dat een FRS voor Blu-ray kiest natuurlijk. Kan ie niet aankomen met dat DVD veel beter verkoopt. ;)

rvvnr1
26-10-2007, 14:23
Gisteren heeft Free Record Shop bekendgemaakt .....
Gisteren was nu niet bepaald 18 september.....:nono:
Voortaan even de BRON (http://www.hdtvmagazine.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=86&Itemid=39) vermelden lijkt me een kleine moeite.

scherpschutter
26-10-2007, 14:37
Gisteren heeft Free Record Shop bekendgemaakt Blu-ray Disc als het High Definition formaat van de toekomst te zien. In een toelichting werd onderstreept dat Blu-ray Disc de ultieme high definition beeld- en geluidservaring biedt.

Blu-ray geniet de overweldigende steun van de meeste fabrikanten van consumentenelektronica en de Hollywood-studio’s. Ook Free Record Shop België onderschrijft nu dit nieuwe formaat door zijn uitgesproken ondersteuning te geven aan Blu-ray Disc als opvolger van DVD en deze een prominentere plaats in de winkelschappen te geven.

Hans Breukhoven, CEO van Free Record Shop Holding, geeft aan dat deze keuze past in hun strategie met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen: "Steeds meer consumenten beschikken over een HD televisie. Blu-ray Disc biedt de mogelijkheid films te bekijken in de hoogst mogelijke high definition kwaliteit. De verkoopresultaten geven aan dat verreweg het grootste deel van de verkochte high definition schijfjes Blu-ray Discs zijn. Op basis van de kwaliteit, de ondersteuning vanuit de industrie en de huidige verkoopresultaten zijn we van mening dat Blu-ray het HD formaat van de toekomst is."

Sony Pictures Home Entertainment was in 2006 de eerste filmstudio die Blu-ray schijfjes op de markt bracht en managing director Benelux Pieter Swaelens is dan ook zeer te spreken over de stellingname van Free Record Shop: "We zijn erg blij dat Free Record Shop, net als wij, overtuigd is van de mooie toekomst van dit nieuwe formaat. We hebben in Europa al ruim 250.000 Blu-ray schijfjes verkocht* en de lancering van de PlayStation 3 met ingebouwde Blu-ray speler heeft ook een positieve invloed gehad op de verkoopcijfers. Sinds de introductie afgelopen maart is de verkoop van films op Blu-ray gemiddeld 4 keer hoger dan de verkoop van HD DVD schijfjes. Het is dus duidelijk dat er een grote behoefte bestaat aan high definition content en dat Blu-ray hiervoor de aangewezen drager is."

Waar heb ik dit eerder gezien?

Het komt me vaag bekend voor, maar ik kom er niet uit.

Iemand een idee? TJ misschien?

Brian2
26-10-2007, 14:45
Volgens mij was het doel duidelijk maken dat dit nu ook geldt voor België.

Jeroen D
26-10-2007, 14:58
Gisteren was nu niet bepaald 18 september.....:nono:
Voortaan even de BRON (http://www.hdtvmagazine.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=86&Itemid=39) vermelden lijkt me een kleine moeite.

Uhm, dit is mijn fout. Dit bericht was inderdaad voor Belgie bedoeld.

G.G.Ross
26-10-2007, 23:33
Het lijkt me wel duidelijk. HD DVD spelers zijn er tot op heden ternauwernood verkocht in Nederland. Blu-Ray standalone spelers trouwens ook niet, misschien zelfs nog wel minder. Wel zijn er een behoorlijk aantal PS3 spelers verkocht, en dat zijn dan zo ongeveer de enige spelers in het land waar de bij de FRS gekochte schijven op afgespeeld worden. Ergo de keuze van Breukhoven om HD DVD maar helemaal niet meer te gaan voeren. Daar zal Sony erg tevreden over zijn. Kortom; de format war is dus over in Nederland. Ik moet zeggen dat er ook werkelijk geen moer aan promotie voor HD DVD is gedaan. Het "success" van Blu-Ray is alleen te wijten aan de penetratie van PS3 machines in Nederland, daar ben ik van overtuigd. Aangezien er geen goede games worden uitgebracht voor de PS3 moeten de eigenaren toch iets met die apparaten niet waar ? Maar zolang die Blu-Ray spelers pas vanaf 400 euro te krijgen zijn en er nog een flink aantal belangrijke maatschappijen geen films uitbrengen op Blu-Ray, zal het allemaal bepaald geen vaart gaan lopen qua verkoop van Hard en Software in deze contreien. Waardeloze toestand, die HD format-war.

TJ Weissel
27-10-2007, 10:07
Het lijkt me wel duidelijk. HD DVD spelers zijn er tot op heden ternauwernood verkocht in Nederland. Blu-Ray standalone spelers trouwens ook niet, misschien zelfs nog wel minder. Wel zijn er een behoorlijk aantal PS3 spelers verkocht, en dat zijn dan zo ongeveer de enige spelers in het land waar de bij de FRS gekochte schijven op afgespeeld worden. Ergo de keuze van Breukhoven om HD DVD maar helemaal niet meer te gaan voeren. Daar zal Sony erg tevreden over zijn. Kortom; de format war is dus over in Nederland. Ik moet zeggen dat er ook werkelijk geen moer aan promotie voor HD DVD is gedaan. Het "success" van Blu-Ray is alleen te wijten aan de penetratie van PS3 machines in Nederland, daar ben ik van overtuigd. Aangezien er geen goede games worden uitgebracht voor de PS3 moeten de eigenaren toch iets met die apparaten niet waar ? Maar zolang die Blu-Ray spelers pas vanaf 400 euro te krijgen zijn en er nog een flink aantal belangrijke maatschappijen geen films uitbrengen op Blu-Ray, zal het allemaal bepaald geen vaart gaan lopen qua verkoop van Hard en Software in deze contreien. Waardeloze toestand, die HD format-war.

Ten 1e... Leestekens!.

Ten 2e FRS is niet de enige winkel in nederland, sterker nog het is 'n winkel waar ik zelden mijn films koop (1x per jaar misschien) en verder zijn er volgens mij wel wat meer HD DVD spelers verkocht in nederland dan jij denkt. nog even over de PS3 waarschijnlijk zal er nooit één mijn penetreren, vooral omtrent het door jouw aangehaalde Game-gebrek. :D

Grootste probleem van Blu-ray is nog steeds dat er bijna geen "Goede" films op te krijgen zijn.

Lorre
27-10-2007, 10:43
Weer een domme opmerking. Je zegt NOOIT vanwege het goede game-gebrek. Vergeet niet dat de PS3 nog veel aankomende toppers heeft. (Velen zijn multiplatform, maar ook enkele leuke exclusives) Elke console heeft een dipje na de release. De X-box 360 had maanden tussen releases dat er niets deftigs uitkwam en ook de Nintendo Wii heeft al een jaar voor mij niets meer geproduceerd.

Jij koopt mss niet vaak uw films in FRS, maar een ander groot deel mss wel. Vooral omdat veel mensen niet online kopen of het de moeite niet vinden om mss verder te rijden naar een andere winkel. De keuze van de format-war kan door alles beïnvloed worden en dit zal er toch wel 1 van zijn.

BR begint goed te lopen. Volgende maand alleen al verschijnen er veel leuke films en er zullen er nog komen. Ik heb het liever een beetje gespreid dan dat ze allemaal uitkomen in één keer.

rvvnr1
07-11-2007, 19:29
Op de gloednieuwe website van de FRS staan maar liefst 133 HD DVD's!! :shock:
Hieronder zelfs een hoop pre-orders zoals de releases van DFW a € 17,99 p/st.

TJ Weissel
07-11-2007, 19:31
Echt veel duidelijker is de site er niet op geworden, maar goed om te zien dat HD DVD niet vergeten wordt.

Brian2
07-11-2007, 19:46
Van Leest in Amstelveen verkoopt geen HD DVD's meer, in andere plaatsen nog wel?

Hombre
07-11-2007, 21:17
Zucht....

Kijk eens op deze links...

http://www.freerecordshop.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/FreeRecordShop-FRS_B2C_NL-Site/nl_NL/-/EUR/ViewFas-List;pgid=mml.YYJcQkNSR0QDEYWh8gXe0000obxHBMzk?fh_ Params=method%3DgetAll%26fh_refview%3Dsummary%26fh _reffacet%3Dproducttype%26fh_refpath%3Dfacet_10951 2832%26fh_location%3D%252f%252ffrs%252fnl_NL%252f_ shop%253e%257bfreerecordshop%257d%252fcategories%2 53c%257bfrs_02%257d%252fproducttype%253d82%26fh_ed s%3D%25c3%259f&SubCat=02

en deze

http://www.vanleest.nl/pages/marketingactions.asp?ActionID=5955&navid=47&subnavid=50028&gid=0

hstadman
07-11-2007, 21:48
Volgens mij hebben de personeelsleden van de FRS nog niet helemaal door dat van breukhoven blu-ray only wil?! LOL.:lol:

Berichten dat ze blu-ray only gaan en vervolgens de nieuwe website uitrusten met hd-dvd.

Edwin V
08-11-2007, 07:08
Volgens mij hebben de personeelsleden van de FRS nog niet helemaal door dat van breukhoven blu-ray only wil?! LOL.:lol:

Ha, nee dat weten ze inderdaad niet, ook niet in de winkels waar ik kom.

hstadman
08-11-2007, 07:12
Ha, nee dat weten ze inderdaad niet, ook niet in de winkels waar ik kom.
Vreemd is het allemaal wel; eerst verkondigen dat de baas van de FRS blu-ray only wil gaan en nu op de vernieuwde site zelfs meer hd-dvd's aanbieden!:wink: 8-)

Pieter Kleine
08-11-2007, 07:15
Deden ze dat ook maar in de winkel, waar de 10% kortingspas nog geldig is.

Edwin V
08-11-2007, 07:16
Deden ze dat ook maar in de winkel, waar de 10% kortingspas nog geldig is.
Ja die zou ook allang niet meer geldig moeten zijn en er zou wat anders komen maar daar hoor ik ook niks meer van.

hstadman
08-11-2007, 07:18
Ja die zou ook allang niet meer geldig moeten zijn en er zou wat anders komen maar daar hoor ik ook niks meer van.

De marges zijn waarschijnlijk zo klein dat het er niet meer van komt?! MM is vaak al net zo goedkoop zonder korting of goedkoper.

Edwin V
08-11-2007, 07:48
De marges zijn waarschijnlijk zo klein dat het er niet meer van komt?! MM is vaak al net zo goedkoop zonder korting of goedkoper.
Ik koop ook vrijwel geen nieuwe DVD's meer bij de FRS. De 3=2 actie of 2e halve prijs nog wel.

hstadman
08-11-2007, 07:54
Waarschijnlijk hebben ze onze thread gelezen daar de frs site weer down is!8-)

Seth__Gekko
08-11-2007, 09:27
Under construction!

windoweyez
08-11-2007, 09:42
Vreemd is het allemaal wel; eerst verkondigen dat de baas van de FRS blu-ray only wil gaan en nu op de vernieuwde site zelfs meer hd-dvd's aanbieden!:wink: 8-)

Zo vreemd is dat natuurlijk niet.
Alles wat ze nog over hebben van wat er nog in de winkels lag of wat er nog in bestelling was, wordt nu natuurlijk nog even via de site weggewerkt....

rvvnr1
08-11-2007, 18:13
Volgens mij hebben de personeelsleden van de FRS nog niet helemaal door dat van breukhoven blu-ray only wil?! LOL.:lol:


Zal mezelf dan nog maar een keer quoten:


Dit is t originele bericht, uit de in de op ps3only.nl wel genoemde bron, met voor ons nogal oud nieuws:
"Free Record Shop, the Netherlands's largest home entertainment retailer, has announced that they have officially endorsed Blu-ray as the successor to DVD. Since Blu-ray has launched in the Netherlands, it has outsold HD DVD on an average of 4-to-1, showing business owners that the buying public is demanding high definition content, and they want that content on Blu-ray."

Er wordt daarin dus NIET gesproken over het laten vallen van HD DVD!!

Edwin V
14-11-2007, 16:28
Het aanbod HD-DVD hier in de lokale FRS is nog nooit zo groot geweest als vandaag. Zelfs alle Harry Potters op HD DVD en geen op BD. Daarentegen wel 2001 op BD en weer niet op HD-DVD.

hstadman
15-11-2007, 04:37
Zal mezelf dan nog maar een keer quoten:

Wat betekend dit dan?!

" has announced that they have officially endorsed Blu-ray as the successor to DVD.":wink:

Edwin V
15-11-2007, 06:43
Ja die zou ook allang niet meer geldig moeten zijn en er zou wat anders komen maar daar hoor ik ook niks meer van.
En prompt mijn Free-ID gisteren ingenomen en heb ik een bonnenboekje (met maar weinig bonnen, 4 voor films). Het lijkt wel of de FRS deze thread leest. ;)

Maar goed, het HD-DVD aanbod is alleen maar groter geworden tot dusver.

Pieter Kleine
15-11-2007, 09:21
Wat betekend dit dan?!

" has announced that they have officially endorsed Blu-ray as the successor to DVD."


Dat ze blu-ray omarmen als opvolger van de dvd. Maar als jurist kan ik er een juridische vertaling aan geven: ze zeggen niet dat ze hd-dvd niet meer verkopen.

rvvnr1
15-11-2007, 11:26
Dat is dus precies wat ik bedoelde, blijkbaar had ik "endorsed" ook maar vet moeten maken en onderstrepen.... ;)

hstadman
15-11-2007, 11:57
Dat ze blu-ray omarmen als opvolger van de dvd. Maar als jurist kan ik er een juridische vertaling aan geven: ze zeggen niet dat ze hd-dvd niet meer verkopen.
Impliceert het zien van blu-ray als de opvolger van dvd niet dat ze hd-dvd derhalve zullen uitfaseren?! Meestal impliceert het dat je 1 van de 2 prefereert boven de andere.

*TIMMIE*
15-11-2007, 12:19
Zolang het verkoopt zullen ze het neit uitfaseren. Lijkt me ook onlogisch. Ze zullen de nadruk echter wel leggen op Blu Ray (bijvoorbeeld door middel van akties).

rvvnr1
15-11-2007, 12:43
T is niks meer of minder dan pure propaganda (ja daar is t woord weer ;) ) van het BR kamp om de grote massa te doen geloven wat zij willen dat men geloofd. Dit doen ze dan door dit op een enigzins vage manier naar buiten te brengen zodat ze het ene bereiken maar aan de andere kant nog wel juridisch sterk staan. De FRS kan door dit bericht ongetwijfeld ook weer een aardige duit geld in eigen zak steken.

*TIMMIE*
15-11-2007, 13:13
Oftewel het is puur marketing, zoals alle bedrijven dat gebruiken en is niet specifiek voor Blu Ray. Behoeftes worden gecreeerd voor de consument. HD DVD heeft daar geloof ik ook een handje van. ;)

TJ Weissel
15-11-2007, 13:15
Oftewel het is puur marketing, zoals alle bedrijven dat gebruiken en is niet specifiek voor Blu Ray. Behoeftes worden gecreeerd voor de consument. HD DVD heeft daar geloof ik ook een handje van. ;)

Geen kwaad woord over HD DVD he :mrgreen:

*TIMMIE*
15-11-2007, 13:17
Als het HD DVD kamp me nou een zak geld (zegge 150mln.) geeft praat ik nergens meer over. ;)

Richard B.
17-11-2007, 16:45
Ik zag dat de nieuwe Kubrick HD DVD's ook gewoon bij FRS in de schappen liggen. Voorlopig is die zogenaamde Blu-ray-exclusiviteit dus een beetje een papieren tijger. ;)

*TIMMIE*
18-11-2007, 16:09
Hier bij 2 frs, van Leest en Mediamarkt niet tegen gekomen van de week.