PDA

Bekijk de volledige versie : Regio Codering op HD DVD's ??



Franklin
10-10-2007, 23:02
Ik heb een vraagje. Ik ben in het bezit van een hd dvdspeler voor de Xbox 360.
Nu was ik van plan om een standalone speler aan te schaffen.

Nu kom ik via google het volgende bericht tegen:

HD DVD is is niet meer regiovrij. De betreffende coderingen zijn inmiddels toegevoegd aan de betreffende spelers. de enige speler die wel regiovrij is is de speler van de xbox360. Dit las ik op Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/HD_DVD) ??

Aangezien ik al een verzameling heb van hd dvd's uit Amerika vraag ik me af of ik wel moet overgaan op een standalone speler?

Zijn er mensen hier die een standalone speler hebben en import hd dvd's die dit kunnen bevestigen?

Frenkel
11-10-2007, 04:53
Ik heb een vraagje. Ik ben in het bezit van een hd dvdspeler voor de Xbox 360.
Nu was ik van plan om een standalone speler aan te schaffen.

Nu kom ik via google het volgende bericht tegen:

HD DVD is is niet meer regiovrij. De betreffende coderingen zijn inmiddels toegevoegd aan de betreffende spelers. de enige speler die wel regiovrij is is de speler van de xbox360. Dit las ik op Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/HD_DVD) ??

Aangezien ik al een verzameling heb van hd dvd's uit Amerika vraag ik me af of ik wel moet overgaan op een standalone speler?

Zijn er mensen hier die een standalone speler hebben en import hd dvd's die dit kunnen bevestigen?

Op HDDVD is nog helemaal geen regiocodering van toepassing.
Alle huidige spelers zijn regiovrij en zullen dit te alle tijden blijven, ook al zou er in de toekomst regiocodering worden toegepast op HD DVD schijfjes.

Waar dat bericht van Wikipedia vandaan komt is mij een raadsel, maar het is simpelweg vals.

Hombre
11-10-2007, 07:16
HD-DVD heeft géén regio codering!!!!

Het is zelfs zo dat New Line in Amerika een aantal film dit jaar even alleen op Blu-Ray uitbrengt,
omdat de rechten van die films buiten Amerika bij andere maatschappijen liggen.
Een aantal van die films moet in de EU bv zelfs nog in de bioscoop komen.
Dit om zo die maatschappijen de beschermen tegen import van de regiovrije HD-DVD’s.

Uiteraard worden deze ondanks de Blu-Ray propaganda van “exclusief op BD”, volgend jaar gewoon op HD-DVD uitgebracht.

Frenkel
11-10-2007, 11:22
HD-DVD heeft géén regio codering!!!!



Uiteraard worden deze ondanks de Blu-Ray propaganda van “exclusief op BD”, volgend jaar gewoon op HD-DVD uitgebracht.

Wordt dat beweerd dan ? ,.... of is dit weer de zoveelste poging, BD "pootje lappen"

STaf
13-10-2007, 23:06
Ik heb een vraagje. Ik ben in het bezit van een hd dvdspeler voor de Xbox 360.
Nu was ik van plan om een standalone speler aan te schaffen.

Nu kom ik via google het volgende bericht tegen:

HD DVD is is niet meer regiovrij. De betreffende coderingen zijn inmiddels toegevoegd aan de betreffende spelers. de enige speler die wel regiovrij is is de speler van de xbox360. Dit las ik op Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/HD_DVD) ??

Aangezien ik al een verzameling heb van hd dvd's uit Amerika vraag ik me af of ik wel moet overgaan op een standalone speler?

Zijn er mensen hier die een standalone speler hebben en import hd dvd's die dit kunnen bevestigen?
Zeker GEEN regio codering, heb het vandaag(op een presentatie) nog bevestigd gekregen van een vertegenwoordiger van Toshiba...

Franklin
13-10-2007, 23:57
Oh gelukkig... Hopen dat het echter zo blijft. Want je weet maar nooit. Vandaag zeggen ze dit en morgen is het weer anders. Ik ga dan zeker nu voor een Toshiba kijken.

Frenkel
14-10-2007, 08:24
Oh gelukkig... Hopen dat het echter zo blijft.

En dat is nu afhankelijk van de filmmaatschapijen.
Disney/Beuna Vista, Sony, en vooral Fox is hardnekkig in het gebruik van regiocodering, en als die ooit op HD DVD zou willen gaan uitgeven, zal bij HD DVD ook regiocodering worden toegepast.
Ik vindt dat het regiovrij zijn wordt gezien als één van de voordelen van HD DVD eigenlijk ook een beetje onzin.

Franklin
14-10-2007, 11:50
En dat is nu afhankelijk van de filmmaatschapijen.
Disney/Beuna Vista, Sony, en vooral Fox is hardnekkig in het gebruik van regiocodering, en als die ooit op HD DVD zou willen gaan uitgeven, zal bij HD DVD ook regiocodering worden toegepast.
Ik vindt dat het regiovrij zijn wordt gezien als één van de voordelen van HD DVD eigenlijk ook een beetje onzin.

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Misschien is het in de toekomst mogelijk om de huidige hd dvd spelers dan weer regiovrij te maken zoals dat ook met de huidige dvdspelers kan.

STaf
14-10-2007, 12:20
En dat is nu afhankelijk van de filmmaatschapijen.
Disney/Beuna Vista, Sony, en vooral Fox is hardnekkig in het gebruik van regiocodering, en als die ooit op HD DVD zou willen gaan uitgeven, zal bij HD DVD ook regiocodering worden toegepast.
Ik vindt dat het regiovrij zijn wordt gezien als één van de voordelen van HD DVD eigenlijk ook een beetje onzin.
Waarom???? Het is net een groot voordeel, voor een goede 15 a 18€ koop je splinternieuwe films in Amerika, voor de verzendkosten betaal je voor surface-mail slechts een paar Euro... voor mij een groot voordeel!!!:-P (y)

TJ Weissel
14-10-2007, 12:30
Jup regiovrij! :D

STaf
14-10-2007, 12:44
Jup regiovrij! :D
Heb je nu eigenlijk al beslist wat het gaat worden?:confused: HD E1 of EP30?

TJ Weissel
14-10-2007, 12:48
Heb je nu eigenlijk al beslist wat het gaat worden?:confused: HD E1 of EP30?

Hier komt de HD EP30! (y)

Frenkel
14-10-2007, 13:52
Waarom???? Het is net een groot voordeel, voor een goede 15 a 18€ koop je splinternieuwe films in Amerika, voor de verzendkosten betaal je voor surface-mail slechts een paar Euro... voor mij een groot voordeel!!!:-P (y)

Ik bedoel ook niet het regiovrij zijn in het algemeen, want het is wel duidelijk dat dat aleen voordelen opleverd.
Aleen wordt HD DVD iets te vaak gezien als een regiovrij medium, maar dat is aleen maar zo omdat maatschapijen die op HD DVD uitbrengen, toch al geen regiocodering zouden toe passen.

TJ Weissel
14-10-2007, 13:55
Ik bedoel ook niet het regiovrij zijn in het algemeen, want het is wel duidelijk dat dat aleen voordelen opleverd.
Aleen wordt HD DVD iets te vaak gezien als een regiovrij medium, maar dat is aleen maar zo omdat maatschapijen die op HD DVD uitbrengen, toch al geen regiocodering zouden toe passen.

En de spelers kennen geen regiocodering.

rvvnr1
14-10-2007, 13:55
Ik vindt dat het regiovrij zijn wordt gezien als één van de voordelen van HD DVD eigenlijk ook een beetje onzin.
:shock: De enige reden die ik kan verzinnen dat je dit uberhaupt onzin vindt is dat je per se Nederlandse ondertitels nodig hebt, een groter aanbod en keuzevrijheid kan je toch anders onmogelijk niet als een voordeel zien??

Frenkel
14-10-2007, 14:33
:shock: De enige reden die ik kan verzinnen dat je dit uberhaupt onzin vindt is dat je per se Nederlandse ondertitels nodig hebt, een groter aanbod en keuzevrijheid kan je toch anders onmogelijk niet als een voordeel zien??

Nogmaals

Ik bedoel ook niet het regiovrij zijn in het algemeen, want het is wel duidelijk dat dat aleen voordelen opleverd.
Aleen wordt HD DVD iets te vaak gezien als een regiovrij medium, maar dat is aleen maar zo omdat maatschapijen die op HD DVD uitbrengen, toch al geen regiocodering zouden toe passen.

Heel die regiovrije hype van HD DVD is daarmee deels gebakke lucht,...want uiteindelijk trekt de filmmaatschapij aan het langste eind, zal er ooit iets van die betreffende maatschapij op HD DVD verkrijgbaar willen zijn.

Van mij mag heel die regiocodering natuurlijk zo snel mogelijk verdwijnen.

rvvnr1
14-10-2007, 15:08
Aleen wordt HD DVD iets te vaak gezien als een regiovrij medium, maar dat is aleen maar zo omdat maatschapijen die op HD DVD uitbrengen, toch al geen regiocodering zouden toe passen.
Voor zover ik weet is niet alleen de software maar ook de hardware regiovrij, op het afspelen van normale dvd's na dan, dus wordt t niet alleen als zodanig gezien maar is het ook daadwerkelijk zo!

T enige nadeel hiervan is dat sommige maatschappijen hier niets van willen weten en ons nog steeds lastig willen vallen met een beperking van onze keuze en daarom alleen voor Blu-Ray hebben gekozen. Bijzonder triest natuurlijk en voor mij dan ook (een van de) reden(en) om voorlopig niet aan Blu-Ray te beginnen.

hstadman
14-10-2007, 15:23
Voor zover ik weet is niet alleen de software maar ook de hardware regiovrij, op het afspelen van normale dvd's na dan, dus wordt t niet alleen als zodanig gezien maar is het ook daadwerkelijk zo!

T enige nadeel hiervan is dat sommige maatschappijen hier niets van willen weten en ons nog steeds lastig willen vallen met een beperking van onze keuze en daarom alleen voor Blu-Ray hebben gekozen. Bijzonder triest natuurlijk en voor mij dan ook (een van de) reden(en) om voorlopig niet aan Blu-Ray te beginnen.

Zo mis je wel films, en omgekeerd op blu-ray ook. Enige mogelijkheid is de samsung hybride speler, die helaas weer vertraagd is tot december in Amerika en hier wel later zal verschijnen. Het is wel vreemd dat veel merken nog niets doen met het hd fenomeen, ik mis philips en nog een paar andere merken die nog niets op de markt hebben gebracht.

rvvnr1
14-10-2007, 17:33
Enige mogelijkheid is de samsung hybride speler,....
Was ook mijn "oplossing" idd, maar zolang een hybride meer dan de prijs van twee losse apparaten kost begin ik er niet aan. Dus dan mis ik voorlopig nog maar wat titels. Daarnaast vind ik t aanbod van BR only titels ook nog niet bijster interessant.

STaf
14-10-2007, 17:53
Je hoeft helemaal geen films te missen hoor!!! Koop ze gewoon op dvd!!! Niet vergeten dat nieuwe films een behoorlijke kwaliteit bieden, ik ga voor HD DVD, maar heb ondertussen wel Spiderman 3 op dvd, niks mis mee...

STaf
14-10-2007, 17:54
Hier komt de HD EP30! (y)
OK! Véél plezier ermee man! Ik ga, als het goed is, morgen of overmorgen de HD E1 halen...(y)

Franklin
14-10-2007, 18:18
Ik ga zeker ook voor de HD EP30.

pretorian22
14-10-2007, 19:12
zojuist de EP30 besteld ;-)

Frenkel
14-10-2007, 20:23
Je hoeft helemaal geen films te missen hoor!!! Koop ze gewoon op dvd!!! Niet vergeten dat nieuwe films een behoorlijke kwaliteit bieden, ik ga voor HD DVD, maar heb ondertussen wel Spiderman 3 op dvd, niks mis mee...

Of je kiest voor BD en koopt die enkele Universal en Paramount titel gewoon op DVD. :roll: .
Kom op zeg.
Dat zijn argumenten die nog geen deuk in een pakje boter slaat.

STaf
14-10-2007, 21:29
Of je kiest voor BD en koopt die enkele Universal en Paramount titel gewoon op DVD. :roll: .
Kom op zeg.
Dat zijn argumenten die nog geen deuk in een pakje boter slaat.
Maar jongen toch, dat zijn helemaal geen"argumenten" geen hartaanval krijgen hoor:-P , ik bedoel enkel maar dat je met de gewone dvd ook nog rekening moet houden, en dat die ook nog een goed beeld geeft, "excuse me for having an opinion!!!!"

STaf
14-10-2007, 21:31
zojuist de EP30 besteld ;-)
bij?

Frenkel
15-10-2007, 05:08
Maar jongen toch, dat zijn helemaal geen"argumenten" geen hartaanval krijgen hoor:-P , ik bedoel enkel maar dat je met de gewone dvd ook nog rekening moet houden, en dat die ook nog een goed beeld geeft, "excuse me for having an opinion!!!!"

Dat je ook nog gewoon voor de DVD kan kiezen, en geen films hoeft te missen, is logisch...., en daarmee een beetje onzinnig "argument", of beter uitgedrukt "opmerking"

Maar we hebben het hier over HD media, en op dat gebied zul je (voorlopig) toch films moeten missen als je maar voor één formaat kiest,....daar veranderd DVD niets aan.

STaf
15-10-2007, 08:18
Dat je ook nog gewoon voor de DVD kan kiezen, en geen films hoeft te missen, is logisch...., en daarmee een beetje onzinnig "argument", of beter uitgedrukt "opmerking"

Maar we hebben het hier over HD media, en op dat gebied zul je (voorlopig) toch films moeten missen als je maar voor één formaat kiest,....daar veranderd DVD niets aan.
Als je blijft praten over "films missen" blijkbaar toch niet "logisch" genoeg, "DIEPE ZUCHT" Ik geef het op...:sad:

TJ Weissel
15-10-2007, 10:03
Maar we hebben het hier over HD media, en op dat gebied zul je (voorlopig) toch films moeten missen als je maar voor één formaat kiest,....daar veranderd DVD niets aan.

Ik mis liever Sony, Fox & Disney crap, dan Warner Bros, Weinstein, Universal, Paramount & Dreamworks kwaliteit en de independent HD-DVD releases niet te vergeten :D (dit is dan ook mijn bewuste keuze, en is dan ook mijn mening). (y)

pretorian22
15-10-2007, 11:14
bij?

bij DirectSale net als wel meer op dit forum geloof ik :)

hstadman
15-10-2007, 12:24
Ik mis liever Sony, Fox & Disney crap, dan Warner Bros, Weinstein, Universal, Paramount & Dreamworks kwaliteit en de independent HD-DVD releases niet te vergeten :D (dit is dan ook mijn bewuste keuze, en is dan ook mijn mening). (y)

Sony heeft wel mgm opgekocht met waarschijnlijk een van de grootste film archieven.

Fox is bijv. ook star wars, een mega seller, pirates of the caribbean is disney.......

hstadman
15-10-2007, 12:29
Dat je ook nog gewoon voor de DVD kan kiezen, en geen films hoeft te missen, is logisch...., en daarmee een beetje onzinnig "argument", of beter uitgedrukt "opmerking"

Maar we hebben het hier over HD media, en op dat gebied zul je (voorlopig) toch films moeten missen als je maar voor één formaat kiest,....daar veranderd DVD niets aan.


Met een goede upscaler in een dvd speler of een zeer goede losse upscaler mis je niet zoveel ten opzichte van een hd-dvd of blu-ray speler. Dat het beter is staat niet ter discussie maar je hoeft met het aanschaffen van dvd's niet veel te missen en heb je nog steeds vrije keuze, die je met hd content (nog) niet hebt.

Veel mensen (verreweg de grootste groep, niet de film fanaten)vinden geupscalde dvd's dicht genoeg bij hd content komen om voorlopig nog geen hd content te kopen en blijven afwachtend totdat een hybride speler betaalbaar wordt of een van de 2 formaten duidelijk een voorsprong heeft/neemt.

pretorian22
15-10-2007, 14:16
nou ik vind het verschil tussen een geupscalede dvd en een hd-dvd / blu ray behoorlijk groot hoor. veel scherper en gedetailleerder!

ook afhankelijk van de grootte van het scherm etv uiteraard.

om nog maar te zwijgen over het verschil in geluid!!!

maarja deze discussie is al op 100 verschillende plaatsen gevoerd en volgens mij degene die zeggen dat het weinig tot nix scheelt zijn nooit in het bezit van of de spelers of de receivers om optimaal ervan te kunnen genieten en weten dus niet helemaal waar ze het over hebben denk ik.

(ow ow zal nu wel weer hoop boze reacties krijgen maar goed)

TJ Weissel
15-10-2007, 14:22
Veel mensen (verreweg de grootste groep, niet de film fanaten)vinden geupscalde dvd's dicht genoeg bij hd content komen om voorlopig nog geen hd content te kopen en blijven afwachtend totdat een hybride speler betaalbaar wordt of een van de 2 formaten duidelijk een voorsprong heeft/neemt.


Dit heeft toch niets met filmfanaten te maken?.. eerder de early adopters.... en iemand die beweerd dat DVD bij HD content in de buurt kan komen heeft blijkbaar nog nooit 'n film in HD gezien. En zoals altijd zijn er mensen die afwachten... maar er zijn ook mensen die nu al willen genieten, en dit worden er gelukkig steeds meer :D

Is het bij deze met Pretorian eens.

hstadman
15-10-2007, 14:27
nou ik vind het verschil tussen een geupscalede dvd en een hd-dvd / blu ray behoorlijk groot hoor. veel scherper en gedetailleerder!

ook afhankelijk van de grootte van het scherm etv uiteraard.

om nog maar te zwijgen over het verschil in geluid!!!

maarja deze discussie is al op 100 verschillende plaatsen gevoerd en volgens mij degene die zeggen dat het weinig tot nix scheelt zijn nooit in het bezit van of de spelers of de receivers om optimaal ervan te kunnen genieten en weten dus niet helemaal waar ze het over hebben denk ik.

(ow ow zal nu wel weer hoop boze reacties krijgen maar goed)

Tja, die zijn er, die zeggen dat het prima voor hun is. beeld en geluid op een goede hd transfer is beter, dat staat buiten kijf. Niet iedereen vindt het noodzakelijk, dat is ook een feit. De meeste film liefhebbers zien echter wel in dat alles op HD niveau een mooiere ervaring biedt.

Alhoewel, een goede externe upscaler kan dichtbij komen maar nooit een originele hd bron overteffen, dat lijkt me nu wel duidelijk!

Feit blijft dat je het verschil van HD pas tot zijn recht komt op grotere schermen, vanaf 32 inch en 1080P/24 schermen.

Mix je oud met nieuw, dus een hd scherm met dvd, krijg je nauwelijks winst en mix je een HD speler met een crt of ander scherm(lage resolutie, oude tft/lcd schermen) is de winst ook erg klein. 720P en 1080P geven winst met HD spelers.

Alleen alles op HD afgestemd geeft ook de totale winst die je ervan mag verwachten. Ik ben ervan overtuigd overigens dat nog lang niet iedereen met een HD speler ook daadwerkelijk een HD receiver heeft, die dus HD audio kan afspelen, het blijft meestal bij een verhoogde dts rate, DD rate of ddplus rate, die wel hoger en beter is maar nog niet echt HD!

hstadman
15-10-2007, 15:02
Dit heeft toch niets met filmfanaten te maken?.. eerder de early adopters.... en iemand die beweerd dat DVD bij HD content in de buurt kan komen heeft blijkbaar nog nooit 'n film in HD gezien. En zoals altijd zijn er mensen die afwachten... maar er zijn ook mensen die nu al willen genieten, en dit worden er gelukkig steeds meer :D

Is het bij deze met Pretorian eens.

Enof dat ermee heeft te maken; die zijn eerder geneigd grote bedragen te besteden aan hun film hobby!
Een gemiddeld gezin zal niet snel 5000/10.000 euro aan hd spelers, hd receivers en speakers uitgeven, laat staan hd beamers of een dedicated room!

Die zijn tevreden met minder; bijv. geupscalde dvd's. Het grote gros koopt nog immers massaal dvd's!

Dat jij alles aan jezelf afspiegelt moet jij weten maar dat is verre van een realistische kijk op het HD gebeuren op dit moment.

De meeste mensen wachten niet op hd content maar op betaalbare prijzen voor alle hd apparatuur, want wil je alles op hetzelfde niveau hebben zul je toch een goede hd speler, een goede hd 1080p/24 scherm en eventueel een hdmi 1.3 HD geluid gecertificeerde receiver/versterker moeten aanschaffen. Goede schermen en goede HD spelers zijn de meeste mensen nog gewoon te duur, zo simpel is het!

Het is wachten op 2008, waar eindelijk betaalbare producten worden verwacht op HD gebiedt!

pretorian22
15-10-2007, 15:39
dat het teveel geld is voor de "gewone mensen" ben ik wel met je eens. ik denk idd dat alleen echte filmliefhebbers zoals veel op dit forum het geld ervoor overhebben.

Vaak nemen mensen al genoegen met een dvdspeler van het kruidvat en een kopie van een film van internet. en dan van ow wat mooi :)


Ikzelf geniet tot die tijd in ieder geval lekker van blu ray en hd dvd en alle audioformats op mijn plasma en receiver hoor ;-)

TJ Weissel
16-10-2007, 10:44
Enof dat ermee heeft te maken; die zijn eerder geneigd grote bedragen te besteden aan hun film hobby!
Een gemiddeld gezin zal niet snel 5000/10.000 euro aan hd spelers, hd receivers en speakers uitgeven, laat staan hd beamers of een dedicated room!

Die zijn tevreden met minder; bijv. geupscalde dvd's. Het grote gros koopt nog immers massaal dvd's!

Dat jij alles aan jezelf afspiegelt moet jij weten maar dat is verre van een realistische kijk op het HD gebeuren op dit moment.

De meeste mensen wachten niet op hd content maar op betaalbare prijzen voor alle hd apparatuur, want wil je alles op hetzelfde niveau hebben zul je toch een goede hd speler, een goede hd 1080p/24 scherm en eventueel een hdmi 1.3 HD geluid gecertificeerde receiver/versterker moeten aanschaffen. Goede schermen en goede HD spelers zijn de meeste mensen nog gewoon te duur, zo simpel is het!

Het is wachten op 2008, waar eindelijk betaalbare producten worden verwacht op HD gebiedt!

Ja is goed met je, ik ga even in 1 keer mijn hele HT vervangen .... nee ik doe het wel gewoon in fases.

Ik hoef niet meteen het beste van het beste en er zullen heel veel mensen zijn die nooit het beste van het beste willen en dan ook niets om de door jou zo geprezen HDMI 1.3 versterkers en 1080p/24f scherm geven, die nemen genoegen met 'n goedkoop LCDtje en 'n simpele HD DVD speler of bijv. 'n PS3 .... (dat is mijn idee dan).

Vreemde kijk heb jij toch op de wereld ;) .. alsof deze standaarden alleen 'n succes worden mits je 5.000/10.000 euro aan apparatuur hebt staan, en alsof je er alleen van kan genieten als je dat soort bedragen uitgeeft.

Edwin V
16-10-2007, 11:26
Veel mensen hebben nu ook niet de apparatuur om alles uit DVD te halen wat erin zit. Men kijkt gewoon een film op DVD en dat 't 'maar' aangesloten is via een scart op de TV maakt niks uit.
Die mensen kopen ook wel LCD's die nu niet meer zo geprijsd zijn. Als de HD spelers en discs ook in prijs dalen kopen ze die ook. Dan haalt men met goedkoper apparatuur ook niet alles uit HD, maar dat geeft niks want de spelers geven behalve een hoge resolutie ook een niet interlaced signaal af wat 't beeld sowieso al beter maakt voor de goedkopere schermen (dure interlacers en upscaling is niet nodig). Dus zelfs al ziet men de hogere resolutie niet op de afstand waarop men kijkt, het beeld is toch beter dan vroeger en als de prijzen en aanbod zijn zoals met dvd's nu dan gaat iedereen gewoon vanzelf mee.
Ook qua geluid kunnen mensen gewoon stereo blijven houden als 't ze niet interresseert. Dat staat ook het succes van HD niet in de weg.

Edgar Smit
16-10-2007, 11:30
Mannen, jongens, het is zo simpel.
Even terug naar het hokjesdenken, er zijn simpelweg 3 groepen mensen:

het gros van de mensen is al tevreden met een complete surroundset van max 600 euro en een HDready Scherm van 1200 euro. Die kopen voorlopig nog DVD's en voor die mensen is een upscale prachtig om te zien en te horen. Deze groep zal niet zo snel naar FullHD overstappen.

Er zijn ook mensen die beter willen, die kopen een betere HTset van rond de 2000 euro en een flatscreen van 2000 euro. Die mensen willen best upgradennaar FullHD maar hebben pas net alles gekocht en om binnen 5 jaar 2 TV's en 2 HT setups te verslijten gaat ze wat ver. Zij kopen dus een console voor HD content, weten dat er meer uit te halen valt maar wachten nog even af.

Dan zijn er nog mensen die graag alles als eerste willen hebben als het goed is, de early adaptors. Zij hebben al een FullHD staan, gebruiken inmiddels of een console, of een stand-alone, of beide of een combo ervan om zowel BD als HD-DVD te kijken.

Nu is het een feit dat de eerste groep het grootst is. Deze groep zal dus vrij lang wachten met overstappen naar een FullHD format, welke dat ook zal zijn.

De tweede groep struint over diverse fora, leest erg veel en vraagt af en toe wat advies of geeft af en toe wat advies, maar volgt de ontwikkelingen op FullHD gebied voorlopig nog met argusogen.

De laatste groep zijn de moderne boodschappers van het internet, degene die anderen willen overtuigen van goed het allemaal wel niet is. En sommigen doen dat voor HD-DVD, anderen voor BD, anderen voor FullHD in het algemeen en sommigen gaan daar ver in.

Franklin
16-10-2007, 11:41
Of je kiest voor BD en koopt die enkele Universal en Paramount titel gewoon op DVD. :roll: .
Kom op zeg.
Dat zijn argumenten die nog geen deuk in een pakje boter slaat.


Heb zojuist een PS3 voor een zacht prijsje kunnen bemachtigen, Heb meteen Open Season gekocht op Blu ray. Dan maar even 2 verschillende formaten. Misschien toch maar even wachten dat die combi spelers wat aantrekkelijker worden in prijs.

hstadman
16-10-2007, 14:39
Ja is goed met je, ik ga even in 1 keer mijn hele HT vervangen .... nee ik doe het wel gewoon in fases.

Ik hoef niet meteen het beste van het beste en er zullen heel veel mensen zijn die nooit het beste van het beste willen en dan ook niets om de door jou zo geprezen HDMI 1.3 versterkers en 1080p/24f scherm geven, die nemen genoegen met 'n goedkoop LCDtje en 'n simpele HD DVD speler of bijv. 'n PS3 .... (dat is mijn idee dan).

Vreemde kijk heb jij toch op de wereld ;) .. alsof deze standaarden alleen 'n succes worden mits je 5.000/10.000 euro aan apparatuur hebt staan, en alsof je er alleen van kan genieten als je dat soort bedragen uitgeeft.



nou ik vind het verschil tussen een geupscalede dvd en een hd-dvd / blu ray behoorlijk groot hoor. veel scherper en gedetailleerder!

ook afhankelijk van de grootte van het scherm etv uiteraard.

om nog maar te zwijgen over het verschil in geluid!!!

maarja deze discussie is al op 100 verschillende plaatsen gevoerd en volgens mij degene die zeggen dat het weinig tot nix scheelt zijn nooit in het bezit van of de spelers of de receivers om optimaal ervan te kunnen genieten en weten dus niet helemaal waar ze het over hebben denk ik.

(ow ow zal nu wel weer hoop boze reacties krijgen maar goed).



en nu komt het Weissel:



Dit heeft toch niets met filmfanaten te maken?.. eerder de early adopters.... en iemand die beweerd dat DVD bij HD content in de buurt kan komen heeft blijkbaar nog nooit 'n film in HD gezien. En zoals altijd zijn er mensen die afwachten... maar er zijn ook mensen die nu al willen genieten, en dit worden er gelukkig steeds meer :grin:

Is het bij deze met Pretorian eens.




Mijn antwoord hierop:



Enof dat ermee heeft te maken; die zijn eerder geneigd grote bedragen te besteden aan hun film hobby!
Een gemiddeld gezin zal niet snel 5000/10.000 euro aan hd spelers, hd receivers en speakers uitgeven, laat staan hd beamers of een dedicated room!

Die zijn tevreden met minder; bijv. geupscalde dvd's. Het grote gros koopt nog immers massaal dvd's!





Let vooral op zal niet snel!

Leuk dat je je eigen krom gepraat recht probeert te praten weissel, je verhaaltje slaat nergens op.

Jij bent hier de boodschapper van hd-dvd en loopt te verkondigen hoe goed alles niet is en hoe sneller aanschaffen hoe beter!
Nu doe je voorkomen alsof dat niet zo is en je tevreden bent met minder.

Jij kan overigens alleen genieten van een full hd scherm en HD content, gezien je post verleden. Zie post hierboven.

TJ Weissel
16-10-2007, 14:43
Leuk dat je je eigen krom gepraat recht probeert te praten weissel, je verhaaltje slaat nergens op.

Is dit het sterkste waar je mee kan komen?... nou dan is het ook wel weer duidelijk waar de kennis ligt.

Kunnen we gewoon weer lekker on topic verder! (y)

hstadman
16-10-2007, 14:57
Heb zojuist een PS3 voor een zacht prijsje kunnen bemachtigen, Heb meteen Open Season gekocht op Blu ray. Dan maar even 2 verschillende formaten. Misschien toch maar even wachten dat die combi spelers wat aantrekkelijker worden in prijs.

Precies hetgeen ik zeg in mijn posts dat de meeste mensen op een betaalbare hybride speler zitten te wachten of meer betaalbare stand alone spelers van beide kampen.

hstadman
16-10-2007, 14:59
Is dit het sterkste waar je mee kan komen?... nou dan is het ook wel weer duidelijk waar de kennis ligt.

Kunnen we gewoon weer lekker on topic verder! (y)

lezen is ook een vak he, kennis. Je kennis reikt niet verder dan fanboy praat over hd-dvd, misinformatie plaatsen over pip van blu-ray en je tegenspreken over je eigen HD voorkeuren.

Kortom, je komt nogal ongeloofwaardig over in deze thread.

Typisch een reactie van iemand die zichzelf heeft vastgeluld en niets zinnigs meer heeft te zeggen.

TJ Weissel
16-10-2007, 15:02
Hstadman, kap is met het eeuwige editen en aanpassen van je posts, en ook nog eens posts van anderen (in dit geval van pretorian) als je eigen posts bestempelen.

Begrijpend lezen en begrijpend schrijven, en nu gaarne on topic verder? begint 'n beetje kinderachtig te worden namelijk.

hstadman
16-10-2007, 15:09
Hstadman, kap is met het eeuwige editen en aanpassen van je posts, en ook nog eens posts van anderen (in dit geval van pretorian) als je eigen posts bestempelen.

Begrijpend lezen en begrijpend schrijven, en nu gaarne on topic verder? begint 'n beetje kinderachtig te worden namelijk.

Moet je mij maar niet quoten als ik nog niet met mijn verhaal klaar ben, weissel!

Er staat duidelijk bij:
Mijn antwoord hierop:

Je hebt je zonet volkomen vastgeluld en je praat complete onzin, ene keer is het hd hier en hd daar en nu ben je opeens tevreden met minder?!:nono:

Goed begrijpend lezen is voor jouw al een hele opgave, blijkt.

Ik zou dat toch maar doen, als je nog enigzins wat zinnigs wilt posten.

STaf
16-10-2007, 18:02
Dit heeft volgens mij niet veel meer te maken met de regiocodering van HD DVD's...

Franklin
16-10-2007, 18:18
Precies hetgeen ik zeg in mijn posts dat de meeste mensen op een betaalbare hybride speler zitten te wachten of meer betaalbare stand alone spelers van beide kampen.

Precies. Dan maar een xbox 360 met hd dvd en een PS3 ernaast puur voor de Blu ray.

Wat ik toch raar vind is dat men Blu ray de hemel in prijst omdat er meer data op kan?
Dit omdat ik dus nu naar een paar titels heb zitten kijken die bestaan uit 2 dvds.
Op 1 de film en de andere de extra's? En aangezien de extra's ook nog eens in SD formaat erop staan?

Franklin
18-10-2007, 10:37
Ik was van plan om voor de EP 30 te gaan. Maar aangezien mijn dvd collectie 95% uit regio 1 bestaat lijkt het mij beter om een Amerikaanse speler aan te schaffen. Omdat volgens mij de huidige hd dvdspeler niet regiovrij te maken is? In de begin tijd van de dvd had ik dat namelijk ook. Weet iemand waar ik een import hd dvdspeler kan krijgen?
Heb al gekeken bij Elvic. Daar wordt de Toshiba HD-A2 aangeboden voor 499 euro excl. omvormer.

TJ Weissel
18-10-2007, 10:40
Ik was van plan om voor de EP 30 te gaan. Maar aangezien mijn dvd collectie 95% uit regio 1 bestaat lijkt het mij beter om een Amerikaanse speler aan te schaffen. Omdat volgens mij de huidige hd dvdspeler niet regiovrij te maken is? In de begin tijd van de dvd had ik dat namelijk ook. Weet iemand waar ik een import hd dvdspeler kan krijgen?
Heb al gekeken bij Elvic. Daar wordt de Toshiba HD-A2 aangeboden voor 499 euro excl. omvormer.

De amerikaanse EP30 heet A30 (EP=Europe A=America)... Amazon misschien? (http://www.amazon.com/Toshiba-HD-A30-1080p-DVD-Player/dp/B000U6AHYS/ref=pd_bbs_1/104-0823798-0126321?ie=UTF8&s=electronics&qid=1192700338&sr=8-1)

Franklin
18-10-2007, 10:43
De amerikaanse EP30 heet A30 (EP=Europe A=America)... Amazon misschien? (http://www.amazon.com/Toshiba-HD-A30-1080p-DVD-Player/dp/B000U6AHYS/ref=pd_bbs_1/104-0823798-0126321?ie=UTF8&s=electronics&qid=1192700338&sr=8-1)

Ook toevallig. Daar ben ik dus nu aan het kijken. Alleen zij verschepen dit soort appartuur helaas niet naar Europa.

STaf
18-10-2007, 12:35
Om nog even terug te komen op de regiocodering: sinds gisteren de eigenaar van een HD E1, gewoon geen enkel probleem met gelijk welke disc, amerikaans of europees, no problem!!!(y) Ben eerst wel ongeveer 45 minuten aan het updaten geweest. Ben zeer tevreden over het beeld en geluid...kan (voorlopig) niet beter, ben wel benieuwd naar de toekomstige ervaringen met de nieuwe toestellen...rapporteren jongens!

TJ Weissel
18-10-2007, 12:35
Om nog even terug te komen op de regiocodering: sinds gisteren de eigenaar van een HD E1, gewoon geen enkel probleem met gelijk welke disc, amerikaans of europees, no problem!!!(y) Ben eerst wel ongeveer 45 minuten aan het updaten geweest. Ben zeer tevreden over het beeld en geluid...kan (voorlopig) niet beter, ben wel benieuwd naar de toekomstige ervaringen met de nieuwe toestellen...rapporteren jongens!

Gefeliciteerd!, hoe ging het updaten?

Joris Springer
18-10-2007, 20:15
Ik was van plan om voor de EP 30 te gaan. Maar aangezien mijn dvd collectie 95% uit regio 1 bestaat lijkt het mij beter om een Amerikaanse speler aan te schaffen. Omdat volgens mij de huidige hd dvdspeler niet regiovrij te maken is? In de begin tijd van de dvd had ik dat namelijk ook. Weet iemand waar ik een import hd dvdspeler kan krijgen?
Heb al gekeken bij Elvic. Daar wordt de Toshiba HD-A2 aangeboden voor 499 euro excl. omvormer.
maar HD DVD spelers zijn dat wel, tot er een regiocode voor wordt bedacht en zelfs dan zijn alleen de nieuwe discs regio gebonden (als dat al gaat gebeuren) dus maakt dat niet veel uit denk ik maar dat zie ik persoonlijk niet snel gebeuren dat er een regiocode op komt.

Frenkel
18-10-2007, 20:23
maar HD DVD spelers zijn dat wel, tot er een regiocode voor wordt bedacht en zelfs dan zijn alleen de nieuwe discs regio gebonden (als dat al gaat gebeuren) dus maakt dat niet veel uit denk ik maar dat zie ik persoonlijk niet snel gebeuren dat er een regiocode op komt.

Voor HD DVD is dit wel het geval, maar voor de DVD zit je natuurlijk wel met regiocodeering
Europeese HD DVD spelers kunnen geen Regio 1 DVD's afspelen, en aangezien de Toshiba HD DVD spelers bekend staan om hun uitmuntende upscale kwaliteit van DVD is dat toch wel jammer.

STaf
18-10-2007, 20:52
Gefeliciteerd!, hoe ging het updaten?
Bedankt! Ging redelijk vlot, er kwam eerst een schermpje met 38 updates, en daarna geïnstalleerd in 5 stappen, ongeveer 45 minuten later was het klaar. Ben zeer tevreden hoor!!! Ook over het upscalen, (y)

Franklin
18-10-2007, 21:41
maar HD DVD spelers zijn dat wel, tot er een regiocode voor wordt bedacht en zelfs dan zijn alleen de nieuwe discs regio gebonden (als dat al gaat gebeuren) dus maakt dat niet veel uit denk ik maar dat zie ik persoonlijk niet snel gebeuren dat er een regiocode op komt.

Precies. Daarom zou een Amerikaanse speler dus uitkomst bieden. Aangezien al mijn huidige hd dvds ook uit Amerika komen. En wat betreft de regio 2 dvds die speel ik dan wel af op de PS3 of Xbox 360.

Joris Springer
18-10-2007, 22:31
Mocht er een gegiocodering komen op HD DVD's dan neemt de Xbox360 HD DVD Add-On de regio codering aan van je Xbox360 geloof ik trouwens.

TJ Weissel
19-10-2007, 10:08
Mocht er een gegiocodering komen op HD DVD's dan neemt de Xbox360 HD DVD Add-On de regio codering aan van je Xbox360 geloof ik trouwens.

Waar komt deze wijsheid vandaan? :D