PDA

Bekijk de volledige versie : instellingen speakers



kevin23
16-10-2007, 16:55
beste lezers,

ik ben nieuw hier op het forum en ben pas een maandje bezig met mijn eigen thuis bios:)

ik heb alleen een vraag of iemand mij kan helpen met de instellingen van de luidsprekers.

ik heb:
onkyo tx-sr804E reciever
onkyo dv-sp504E dvd speler
bose accoustimas 5 front
JBL nothridge EC-35 center
pioneer cs-777 surround back
onkyo actieve subwoofer max 250W

nu kan ik op de reciever voor de front, center en surround de volgende instellingen kiezen:
40, 60, 80(THX), 90, 100, 120,150, 200 HZ of full band

en subwoofer
dubble bass of LFE only(THX)

hoe moeten de instellingen staan?
hoe ver moet de subwoofer staan(volume)

wie kan mij helpen AUB.

groeten,
kevin

Alexander D
16-10-2007, 18:07
Beste Kevin,

Welkom op het forum. :-P

De vragen waar jij mee zit zijn al door heel veel andere mensen in het verleden gesteld. Als je dus goed gebruik maakt van de zoekfunctie kun je heel veel antwoorden vinden.

Kijk ook maar eens in dit topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54598

Mocht je na goed zoeken toch nog vragen hebben moet je natuurlijk stellen maar alles wat jij nu wil weten kun je zeker op het forum vinden!

Succes en veel leesplezier.(y)

Gerco Stuivenberg
16-10-2007, 20:59
ik heb:
onkyo tx-sr804E reciever
onkyo dv-sp504E dvd speler
bose accoustimas 5 front
JBL nothridge EC-35 center
pioneer cs-777 surround back
onkyo actieve subwoofer max 250W


In jouw geval is het lastig om de receiver juist in te stellen. Dit heeft te maken met de verschillende soorten en merken luidsprekers die je er nu op aangesloten hebt. Wat ik echter niet begrijp is dat je de Pioneer cs-777 aangesloten hebt als "surround back". Die kun je waarschijnlijk beter als "front" gebruiken omdat dit de grootste luidsprekers zijn en dan de Bose AM 5 als surround.

Nog beter is om er voor te zorgen dat je luidsprekers, m.u.v. de sub, van 1 merk gebruikt. Dit lost al een heel groot deel van jouw probleem op. Op advertentie-sites zoals marktplaats, staan regelmatig advertenties van mensen die ze o.a. als complete sets verkopen. Je moet er alleen op letten dat dan geen luidsprekersysteem koopt dat voor een PC bedoeld is. ;)

Om te bepalen welk merk luidsprekers jij nou het beste kan kiezen, zou je een middagje de tijd moeten nemen om in diverse elektronica winkels te gaan kijken en vooral luisteren. :smile:

kevin23
17-10-2007, 18:14
beste,

alvast bedankt voor de reacties.

ik ben van plan om volgende maand nieuwe front speakers te kopen jbl northridge E80.
en dan de bose als surround te gebruiken.

hoe kunnen dan nu het best de instellingen staan

Rob Eric Blank
19-10-2007, 10:37
beste,

alvast bedankt voor de reacties.

ik ben van plan om volgende maand nieuwe front speakers te kopen jbl northridge E80.
en dan de bose als surround te gebruiken.

hoe kunnen dan nu het best de instellingen staanJe meot gewoon een beetje proberen en beluisteren wat JIJ het fijnst vind klinken!

Gerco Stuivenberg
05-11-2007, 20:46
hoe kunnen dan nu het best de instellingen staan
Je moet de luidsprekers zo in stellen dat je een lineair frekwentieverloop hebt en dat het bij stereo net zo goed klinkt als bij surround. (6)

Seth__Gekko
07-11-2007, 08:40
Je moet de luidsprekers zo in stellen dat je een lineair frekwentieverloop hebt en dat het bij stereo net zo goed klinkt als bij surround. (6)
Stereo net zo goed klinkt als bij surround? Goed is natuurlijk veels te subjectief om te meten:wink:

Peter Porrio
07-11-2007, 09:08
ik ben van plan om volgende maand nieuwe front speakers te kopen jbl northridge E80.
en dan de bose als surround te gebruiken.


Heb je die JBL Northridge E80 al geluisterd op jouw reviever? Als ik eerlijk ben denk ik dat je jouw Onkyo reciever een beetje te kort doet met deze speaker. Mijns inziens verdient ie betere (en ja waarschijnlijk dus ook duurdere) speakers. Het is tenslotte een Onkyo uit de 8-serie! ;)

Ik kan je het beste aanraden om in een audiowinkel verschillende speakers op een Onkyo te gaan beluisteren en zo bepalen wat je 't lekkerst vindt klinken. Neem wat muziek CD's mee die je goed kent en luister kritisch naar muzikaliteit, helderheid, basweergave, scheiding van instrumenten, etc.