PDA

Bekijk de volledige versie : The Diary of Anne Frank [BBC]



Pieter V
18-10-2007, 14:50
LONDEN (ANP) - De BBC gaat een nieuwe miniserie maken over Anne Frank. Dat heeft de Britse omroep dinsdag gemeld. De jonge actrice Ellie Kendrick gaat de rol van het joodse meisje vertolken.

De productie komt volgend jaar in vijf delen op de zender. De BBC wil een versie maken waarmee het moderne publiek zich kan identificeren. ,,Anne was een moderne tiener'', aldus een zegsman. ,,Ze was slim, grappig en energiek.''

Ik ben hier wel benieuwd naar. De BBC komt altijd met goede WOII series.

Marcel Hagels
19-10-2007, 11:53
Zeker een project om naar uit te kijken.

steven van dijk
19-10-2007, 13:26
Ik hoop dat ze de rol van Pa Frank ook eens vertellen want dat is nogal dubieus geweest, maar dat zal wel niet.
Dus ik wacht info over de serie af anders kijk ik niet.

Fontane
19-10-2007, 13:28
Jammer dat de BBC dit doet, ik zou zo graag eens een mooi Nederlandse films/miniserie hierover willen zien.

In serie in de trend van VPRO's 'De Prins en het Meisje' of EO's 'Juliana'. Ik denk dat ook Nederlandse film makers, met de juiste publieke omroep (VPRO, NPS) daarbij, een top serie over Anne Frank zouden kunnen maken.

Hugo R
19-10-2007, 13:34
Ik ben toch wel benieuwd, ga dit wel met interesse volgen.

steven van dijk
19-10-2007, 13:53
Jammer dat de BBC dit doet, ik zou zo graag eens een mooi Nederlandse films/miniserie hierover willen zien.

In serie in de trend van VPRO's 'De Prins en het Meisje' of EO's 'Juliana'. Ik denk dat ook Nederlandse film makers, met de juiste publieke omroep (VPRO, NPS) daarbij, een top serie over Anne Frank zouden kunnen maken.

De Vpro zal hierover geen film maken vrees ik.
Ik denk eerder de Eo of Ncrv, ik vond Juliana niet zo bijzonder trouwens.
Mabel en de Prins was id erg goed gemaakt.

Juffiee
12-11-2007, 23:31
Best wel interessant gegeven...
Hopelijk weet de BBC karaktervolle acteurs te strikken om in deze serie te 'schitteren'...
maar dat zal wel geen problemen geven veronderstel ik.
Al wat meer gegevens bekend ondertussen?

HiddeV
13-11-2007, 19:01
Best wel interessant gegeven...
Hopelijk weet de BBC karaktervolle acteurs te strikken om in deze serie te 'schitteren'...
maar dat zal wel geen problemen geven veronderstel ik.
Al wat meer gegevens bekend ondertussen?

Stond gisteren iets in de NRC over deze serie. Zou geloof ik 6 afleveringen van 30 minuten worden en het filmen is al klaar.

Quido
13-11-2007, 19:14
De toneelbewerking met Jeroen Krabbé blijft het beste (heb nu zo'n zeven films/series over Anne Frank gezien). Al komt die Amerikaanse serie met Hannah Taylor-Gordon en Ben Kingsley dicht in de buurt; gaat ook nog verder nadat ze zijn opgepakt. Zou ook graag eens een Nederlandse serie of film over Anne Frank zien.

Robbie-x
23-11-2007, 22:51
Ik hoop dat ze de rol van Pa Frank ook eens vertellen want dat is nogal dubieus geweest, maar dat zal wel niet.
Dus ik wacht info over de serie af anders kijk ik niet.
Ging er ooit niet een verhaal dat hij zijn famillie heeft veraden om zijn zaakjes te beschermen?

Pieter V
04-05-2009, 11:04
Vanavond komt deze serie om 20:05 op SBS6.

http://www.sbs6.nl/web/show/id=108461/langid=43/dbid=126/typeofpage=73941

Khonnor
04-05-2009, 12:06
Ik vind films/series/docu's over Anne Frank altijd mega-interessant, maar toen ik dat vreselijke accent bij Anne Frank hoorde in het reclamespotje op SBS6, gingen mijn nekharen omhoog. Zo hoort Anne Frank gewoon niet te klinken. Don't ask why...