PDA

Bekijk de volledige versie : Bridge: Bud Spencer & Terence Hill - 4 DVD's vanaf 6-11 verkrijgbaar



Arnold van Oostrum
18-10-2007, 23:53
Bridge: Bud Spencer & Terence Hill - 4 DVD's vanaf 6-11 verkrijgbaar



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2817)

hstadman
18-10-2007, 23:58
Deze films vallen eigenlijk onder "guilty pleasures". Ze zijn niet echt goed te noemen maar meer jeugdsentiment en geinig. Niet meer dan dat.

Herman ter Lingen
19-10-2007, 06:50
wat is "BEELDFORMAAT 4:3 letterbox" ?

hstadman
19-10-2007, 09:17
wat is "BEELDFORMAAT 4:3 letterbox" ?

Geen idee, denk het haast wel. Er zaten in de 6 disk box ook een paar bij met 16:9 volgens mij.

Martino
19-10-2007, 12:15
Van My Name is Nobody heb ik de duitse versie. Deze...
http://www.invelos.com/mpimages/40/4010884529487.5f.jpg

Tenminste met beeldformaat Widescreen 2.35:1. Prefereer ik toch meer...

scherpschutter
19-10-2007, 13:50
wat is "BEELDFORMAAT 4:3 letterbox" ?

4:3 letterbox wil zeggen dat het beeld is afgestemd op de klassieke (4:3) televisies maar niet beeldvullend is; je hebt dus boven en onder een vrij brede zwarte band. Men zegt ook wel dat het niet-anamorf is.
Op een breedbeeldtelevisie (16:9) worden de zijkanten van het beeld opgerekt (of het beeld wordt in het midden van het beeld weergegeven, men heeft dan zwarte banden rondom!); men kan dit via de televisie en/of de DVD-speler corrigeren. Indien de DVD-speler een functie heeft om dit te doen, gebruik die dan, aangezien deze de plaats van de ondertitels vasthoudt (bij instelling via de tv - bijv. de zoomfunctie - worden deze vaak uit het beeld geschoven).

Ik heb in deze reeks de eerste twee Trinity-films; de beeldkwaliteit is erg matig en de geluidskwaliteit ronduit zwak. Hopelijk zijn deze beter.
En inderdaad: guilty pleasures, meer niet.

Herman ter Lingen
19-10-2007, 18:18
4:3 letterbox wil zeggen dat het beeld is afgestemd op de klassieke (4:3) televisies maar niet beeldvullend is; je hebt dus boven en onder een vrij brede zwarte band. Men zegt ook wel dat het niet-anamorf is.
Op een breedbeeldtelevisie (16:9) worden de zijkanten van het beeld opgerekt (of het beeld wordt in het midden van het beeld weergegeven, men heeft dan zwarte banden rondom!); men kan dit via de televisie en/of de DVD-speler corrigeren. Indien de DVD-speler een functie heeft om dit te doen, gebruik die dan, aangezien deze de plaats van de ondertitels vasthoudt (bij instelling via de tv - bijv. de zoomfunctie - worden deze vaak uit het beeld geschoven).

Ik heb in deze reeks de eerste twee Trinity-films; de beeldkwaliteit is erg matig en de geluidskwaliteit ronduit zwak. Hopelijk zijn deze beter.
En inderdaad: guilty pleasures, meer niet.

Duidelijk.
De benaming Letterbox(ed) kende ik wel, maar vond hem in combinatie met 4:3 een beetje vreemd (ik was al even vergeten dat die TV's ook nog bestaan:oops: ). Men is bij de uitgevers trouwens niet erg eenduidig. Soms zie je de vermelding "16:9 widescreen (2.35:1)", waarbij je er zelf achter moet komen of het al of niet anamorf is. De leukste vind ik: "geschikt voor alle beeldformaten". Het is ook een onderwerp waarover pagina's vol zijn geschreven.

Overigens staat deze uitgever (Bridge) niet echt bekend om goede kwaliteit.