PDA

Bekijk de volledige versie : Muur- of plafondbeugel voor B&W 602 S3's



MZonneveld
19-10-2007, 15:54
Ik heb een viertal B&W 602 S3 luidsprekers, die ik als achter- en
zijspeakers aan de muur of plafond wil bevestigen. Hiervoor heb ik beugels
nodig, die aan de volgende eisen voldoen:

- De beugel moet een speaker kunnen dragen met de volgende specs:

Hoogte: 490mm
Breedte: 236mm
Diepte: 293mm
Gewicht: 10.5kg

- Het moet een klemsysteem zijn, want er mag niet in de speakers geschroefd worden.

- De beugel moet verstelbaar zijn, zodat de speaker zowel schuin naar
beneden kan wijzen en naar links en rechts bijgesteld kan worden.

Bestaat er zo'n type beugel?

Gerco Stuivenberg
21-10-2007, 14:03
Ik denk het niet. De construktie van dergelijke beugel is volgens mij daarvoor te ingewikkeld. Dit soort beugel heeft te maken met veel soorten krachten die er dan op uitgeoefend worden.

Je zou kunnen overwegen om een soort harnas voor de luidspreker te kunnen maken. ;)

MZonneveld
22-10-2007, 06:55
Daar was ik al bang voor ;P Over een "harnas" zou ik goed moeten nadenken, want ik wil er geen extra klankkast/rammelbak omheen hebben.

Bedankt tot zover...

Seth__Gekko
22-10-2007, 07:00
Waarom? Je kan toch hieraan denken?

http://www.vogels.com/detail.asp?ISSAID=270&ParentID=31&ChildID=82&PlineId=0

MZonneveld
22-10-2007, 12:44
Waarom? Je kan toch hieraan denken?

http://www.vogels.com/detail.asp?ISSAID=270&ParentID=31&ChildID=82&PlineId=0


Dat is exact wat ik nodig heb. Thanx :)

Seth__Gekko
22-10-2007, 14:48
No problemo, je bent niet de eerste die ik erop attendeer :wink: ik kwam ze eens tegen met het surfen en lijken me mooie beugels. Niet goedkoop die Vogels, maar dan heb je ook wat.

Gerco Stuivenberg
22-10-2007, 20:37
Ik had gezocht naar beugels voor aan het plafond, maar als je ze alleen maar aan de wanden wilt monteren, dan zijn de beugels die Seth Gekko ook prima.:bier:

Art2D2
25-11-2007, 16:32
Seth,

Heb je ervaring met die beugels? Wordt de klank en het frequentie bereik van de speakers nog aangetast door gebruik te maken van dit soort beugels? Ik ben ook op zoek naar nieuwe speakers en wil dit keer boekenplank modellen, maar ik moet ze waarschijnlijk wel aan de muur bevestigen. De beugels zien er goed uit, maar ik vraag met dus af of het invloed heeft op je speakers of niet.

Seth__Gekko
26-11-2007, 07:04
Geen idee, ik heb er geen ervaring mee, als alles goed vast zit, dan zal het niet erg veel invloed hebben denk ik.