PDA

Bekijk de volledige versie : Transformers best verkochte HD titel



Frenkel
23-10-2007, 06:06
Volgens Paramount zijn er de eerste week 190.000 exemplaren van "Transformers" op HD DVD verkocht.
Hiermee is de "Transformers" HD DVD de beste verkochte HD titel (in de eerste week van release), ooit.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Michael_Bay/DreamWorks/Paramount/Disc_Sales/Transformers_HD_DVD_Smashes_First-Week_Sales_Records/1093

Ik ben benieuwd of HD DVD hiermee weer terug boven het markaandeel van 50% kan komen tegenover BD.
De Disney Blu Ray BOGO actie (Buy One, Get One, oftewel 2 halen, 1 betalen) , heeft namelijk ook voor een flinke stijging van BD verkopen gezorgd.

STaf
23-10-2007, 07:14
Volgens Paramount zijn er de eerste week 190.000 exemplaren van "Transformers" op HD DVD verkocht.
Hiermee is de "Transformers" HD DVD de beste verkochte HD titel (in de eerste week van release), ooit.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Michael_Bay/DreamWorks/Paramount/Disc_Sales/Transformers_HD_DVD_Smashes_First-Week_Sales_Records/1093

Ik ben benieuwd of HD DVD hiermee weer terug boven het markaandeel van 50% kan komen tegenover BD.
De Disney Blu Ray BOGO actie (Buy One, Get One, oftewel 2 halen, 1 betalen) , heeft namelijk ook voor een flinke stijging van BD verkopen gezorgd.

Afwachten er komen trouwens nog wel een aantal goede (nieuwere) films aan, The Reaping, Pan's Labyrinth enz.

rvvnr1
23-10-2007, 12:28
En zet daar voor de gein eens de normale dvd verkopen tegenover: 8,3 miljoen in de eerste week waarvan 4,5 miljoen op de eerste dag!!

TJ Weissel
23-10-2007, 12:41
En zet daar voor de gein eens de normale dvd verkopen tegenover: 8,3 miljoen in de eerste week waarvan 4,5 miljoen op de eerste dag!!

Ja zet daar ook het aantal verkochte DVD spelers en HD DVD spelers tegenover, komen er toch wel weer hele andere cijfertjes naar voren... zo kan je bezig blijven.

Heb deze ook staan, nog niet de feature bekeken wel de extra's en moet zeggen het is 1 van de meest verzorgde HD DVD's tot nu toe. (y)

rvvnr1
23-10-2007, 14:01
En zet daar voor de gein eens de normale dvd verkopen tegenover: 8,3 miljoen in de eerste week waarvan 4,5 miljoen op de eerste dag!!
M.a.w.: Met deze schamele aantallen kan er voorlopig de eerste jaren, als het er al ooit van komt en in tegenstelling tot wat velen willen geloven, gesproken worden van een winnend HD formaat.

Zo duidelijk?? ;)

TJ Weissel
23-10-2007, 14:12
M.a.w.: Met deze schamele aantallen kan er voorlopig de eerste jaren, als het er al ooit van komt en in tegenstelling tot wat velen willen geloven, gesproken worden van een winnend HD formaat.

Zo duidelijk?? ;)

Ach DVD deed er ook 4 jaar over om 'n beetje los te komen... geduld is 'n schone zaak :)

Franklin
23-10-2007, 14:15
[quote=Frenkel;1244316]Volgens Paramount zijn er de eerste week 190.000 exemplaren van "Transformers" op HD DVD verkocht.
Hiermee is de "Transformers" HD DVD de beste verkochte HD titel (in de eerste week van release), ooit.

Mooi. Daar zit mijn aankoop dus ook in. Heb hem alleen nog niet binnen.(y)

STaf
24-10-2007, 10:00
Durf hem niet goed te kopen, ben een beetje bang dat de special effects wel fantastisch zijn, maar het verhaal?

TJ Weissel
24-10-2007, 11:15
Durf hem niet goed te kopen, ben een beetje bang dat de special effects wel fantastisch zijn, maar het verhaal?

Het verhaal is een beetje mediocre maar het past 'n beetje in het rijtje als 300, visueel prachtig enigzins moderne pulpwaarde :D

Heb de HD DVD Feature (extra's wel btw). nog niet gekeken, maar denk dat het iig zeer leuk screening materiaal is voor de minder met film-hobby-bedeelde medemens

Seth__Gekko
24-10-2007, 11:27
Tssk gewoon kopen joh, lekker verstand op nul en gááán. (enige nadeel is de erg duffe/suffe humor van de robts)

pretorian22
24-10-2007, 16:47
heb de mijne gister binnengekregen super beeld en super geluid!!! mooier geluid dan ik had verwacht zelfs

Toppertje!

Franklin
24-10-2007, 17:52
Nou die van mij lag vandaag in de brievenbus. Vanavond maar eens bekijken.
Bij de film inderdaad effe verstand op nul. Maar dit wordt mijn demo om aan mensen te laten zien wat nou HD-DVD is(y)

STaf
24-10-2007, 17:59
Nou die van mij lag vandaag in de brievenbus. Vanavond maar eens bekijken.
Bij de film inderdaad effe verstand op nul. Maar dit wordt mijn demo om aan mensen te laten zien wat nou HD-DVD is(y)
Dan haal ik hem maar hé, ik heb net "the reaping" en "300" gaan halen, de verslaving slaat toe!!!

Frenkel
24-10-2007, 18:04
Dan haal ik hem maar hé, ik heb net "the reaping" en "300" gaan halen, de verslaving slaat toe!!!

En nu Blu Ray nog ! ;)

Franklin
24-10-2007, 18:05
Dan haal ik hem maar hé, ik heb net "the reaping" en "300" gaan halen, de verslaving slaat toe!!!

Hou op... Weet wat je bedoeld. Mijn vrouw heeft de creditcard al verstopt...
Maar dat maak niet uit. Gewoon inloggen bij Amazon en bestellen.:x

Seth__Gekko
24-10-2007, 19:19
The Reaping :cool:

Frenkel
27-10-2007, 07:39
Ik ben benieuwd of HD DVD hiermee weer terug boven het markaandeel van 50% kan komen tegenover BD.
De Disney Blu Ray BOGO actie (Buy One, Get One, oftewel 2 halen, 1 betalen) , heeft namelijk ook voor een flinke stijging van BD verkopen gezorgd.


verkoopspercentage van de betrefende week (Nielsen Videoscan):

51% voor Blu-Ray, 49% voor HD DVD.
De BOGO actie heeft er dus voor gezorgd dat BD het nipt heeft kunnen winnen van HD DVD.

Het volgende overzicht geeft het percentage van de verkochte aantalen per titel weer.
(op de 100 Transformers zijn er 9.47 POTC2 verkocht, enz. enz.)

Transformers 100
POTC2 9.47
POTC1 9.12
F4:ROTSS 5.47
Apocalypto 5.02
DejaVu 3.71
Prestige 3.6
WildHogs 3.53
Reaping-BD 3.42
300-BD 3.37

Knocked Up 2.54

300-HD 2.06

Evan Almighty 1.97

Reaping-HD 1.87

Met uitzondering van Reaping en 300 vielen alle BD's in de top 10 onder de Disney BOGO actie.

De best verkochte HD DVD (Transformers) heeft bijna 40 keer zoveel exemplaren verkocht dan de 2e best verkochte HD DVD ( Knocked Up).

Het zijn maar cijfers natuurlijk,... maar wel leuk om te volgen.

Edwin V
27-10-2007, 08:44
Koopt men nog steeds de misframede POTC of is dat probleem inmiddels opgelost?

TJ Weissel
27-10-2007, 10:08
Koopt men nog steeds de misframede POTC of is dat probleem inmiddels opgelost?

Blijkbaar wel, en Disney gaat er onbeschaamd mee door... toppertje (y)

Edwin V
27-10-2007, 17:59
Da's echt onbeschaamd zeg. Fouten maken is al erg genoeg, maar vervolgens gewoon blijven doorverkopen alsof er niks aan de hand is vind ik niet kunnen.

Paramount doet 't wat dat betreft veel netter. Hoewel er ongetwijfeld geen extra's komen op de Jack Ryan box en ze alleen de cover aanpassen nemen ze wel de moeite om alles terug te nemen en te corrigeren.

Jammer, geen POTC voor mij dan op BD.

peanut1685
29-10-2007, 10:35
Volgens Paramount zijn er de eerste week 190.000 exemplaren van "Transformers" op HD DVD verkocht.
Hiermee is de "Transformers" HD DVD de beste verkochte HD titel (in de eerste week van release), ooit.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Michael_Bay/DreamWorks/Paramount/Disc_Sales/Transformers_HD_DVD_Smashes_First-Week_Sales_Records/1093

Ik ben benieuwd of HD DVD hiermee weer terug boven het markaandeel van 50% kan komen tegenover BD.
De Disney Blu Ray BOGO actie (Buy One, Get One, oftewel 2 halen, 1 betalen) , heeft namelijk ook voor een flinke stijging van BD verkopen gezorgd.

Volgens meer onafhankelijke bronnen (dus niet paramount zelf') zijn er geen 190.000 ex verkocht maar rond de 115.000 ex. (http://bluray.highdefdigest.com/news/) Dat maakt toch een verschil van 35%! Tel daarbij op dat de geluidskwaliteit, ondanks dat mensen tevreden zijn niet zo mooi is als Michael Bay zelf wilde (lees de forums er maar op na) en de conclusie luidt dat de hd-dvd versie misschien niet de beste is, slechts de beste voorhanden.

rvvnr1
29-10-2007, 11:39
Volgens meer onafhankelijke bronnen (dus niet paramount zelf') zijn er geen 190.000 ex verkocht maar rond de 115.000 ex. (http://bluray.highdefdigest.com/news/) .
Er staat wel estimating oftewel zij schatten t aantal, dus dat is ook niet bepaald betrouwbaar. Er zullen best 190.000 exemplaren bij Paramount de deur zijn uitgegaan en in de werkelijkheid wat minder doorverkocht aan de consument.


Tel daarbij op dat de geluidskwaliteit, ondanks dat mensen tevreden zijn niet zo mooi is als Michael Bay zelf wilde (lees de forums er maar op na)
Welke? Er zijn er zoveel.....

peanut1685
30-10-2007, 07:19
Je hebt gelijk, uit de deur is nog niet verkocht, ach alles is relatief. Wij als consument kunnen nu tenminste de films op en goede kwaliteit bekijken en dat is onze winst.