PDA

Bekijk de volledige versie : ik zoek een av receiver



wietse
23-10-2007, 11:58
ik ben 15 jaar en ben op zoek naar een receiver voor op mijn kamer (ongeveer 16m²).
ik wil hem 50% gebruiken om films te kijken en 50% om muziek te luisteren.
mijn budget is ongeveer €400 voor een receiver en speakers samen. de speakers zijn maar voorlopig (binnen een jaar ga ik er nieuwe kopen) het moet dus vooral een goede receiver zijn. ik dacht zo aan een €300 voor de receiver en €100 voor de speakers

ik vraag me ook af of er av receivers bestaan met een vga uitgang (ik gebruik als tv nl. een tft-monitor van samsung. in dat scherm zit er ook een ingang voor dvi die zou ik kunnen aansluiten aan een hdmi poort maar.
is er dan een verschil in kwaliteit met vga.

Seth__Gekko
24-10-2007, 10:54
Zou inderdaad erg zonde van je budget zijn om nu voor 1 jaar speakers te kopen.

Edgar Smit
24-10-2007, 12:21
2 opties eigenlijk:

De eerste optie die Rob geeft is een erg mooie waar je echt wel langer dan 1 jaar mee vooruit kan.

De tweede optie is een all-in-one pack met losse componenten van HK, YAMAHA of Denon, deze zijn vaak verkijgbaar bij dozenschuivers als BCC, MM en liggen meestal tussen de 400 en 800 euro, vaak afhankelijk van het soort speakers wat je er bij krijgt. Yamaha levert eigen sattelietsetjes die voor film leuk zijn maar voor muziek veel minder, HK en Denon worden vaak met KEF eitjes of JBL setjes geleverd en die klinken over het algemeen wel wat beter dan de Yamaha speakertjes. Voordeel is dat je in een keer alles nieuw hebt en gradueel kan upgraden. Nadeel is dat je vooral de speakers eigenlijk wel moet gaan upgraden.

Als je niets tegen tweedehands hebt, zou ik echt voor de optie van Rob gaan want dan ben je voorlopig klaar en heb je meer tijd om te sparen voor nog mooiere spullen ;) .

wietse
24-10-2007, 13:07
ik denk dat ik een pioneer vsx-817 ga kopen en dan een paar tweedehands boxen.
dan kan ik nog uitbreiden.

is een pioneer ook goed voor muziek?

Edgar Smit
24-10-2007, 14:02
Witese, elk merk is in principe goed voor muziek zolang jij het goed vind klinken.
Het vervelende is dat iedereen op zijn eigen manier luisterd en zoveel mensen, zoveel smaken, ook qua geluid van een merk receiver. Het beste is dus even luisteren naar zo'n pioneer op boxen die je eventueel kunt/wilt kopen, dan hoor je ongeveer wel of de sound hiervan jouw aanspreekt of niet.

wietse
06-11-2007, 20:33
ik heb de pioneer vsx-817 gekocht en ben er heel tevreden van (mijn ouders wouden niet dat ik tweedehands koopte)
ik ben er zeer tevreden over nu moet ik alleen nog een setje goede speakers kopen

Seth__Gekko
07-11-2007, 12:52
ik heb de pioneer vsx-817 gekocht en ben er heel tevreden over,(mijn ouders wilden niet dat ik tweedehands kocht).
Ik ben er zeer tevreden over, nu moet ik alleen nog een setje goede speakers kopenVeel plezier, neem een paar cd's mee en luisteren maar!

Seth__Gekko
08-11-2007, 14:48
Subtiel, Seth ;) (duurde even voor ik het zag :D):mrgreen: hehe scherp:mrgreen: