PDA

Bekijk de volledige versie : DVD techniek te hoog gegrepen voor SONY



Edwin V
13-05-2002, 18:55
De foutcorrectie bij Sony spelers laat zeer te wensen over. Zolang een disk geen fouten heeft gaat het goed, maar bij een kleine fout loop de speler onmiddellijk vast, terwijl de DVD op diverse andere merken wel goed blijft doorspelen. Sony laat weten dat dit aan de disk ligt en niet aan de speler aangezien alle spelers bij Sony dit probleem hebben.

Dit geeft zeer te denken over de toekomst als de techniek nog ingewikkelder wordt.

Als men een speler binnen de garantietermijn ter reparatie aanbiedt draait men zelf op voor de kosten als Sony vindt dat het apparaat zo behoort te werken.

Als men buiten de garantietermijn de speler aanbiedt en Sony heeft wel een firmware upgrade, dan draait men ook op voor alle kosten (ondanks dat de fout er al vanaf het begin in zat).

Tijdens het navragen over het hoe en waarom bleek dat ook iemand anders met precies hetzelfde probleem zijn speler ter reparatie had aangeboden en dus ook opdraait voor de kosten terwijl er niets verbeterd is. Wie weet hoeveel meer van dit soort gevallen er zijn.

Wat de consument ervan denkt, vindt Sony totaal onbelangrijk. Zo onbelangrijk zelfs dat ze bereid zijn een klant te verliezen die in de loop der jaren duizenden guldens heeft uitgegeven aan Sony apparatuur.

Ook heeft Sony blind vertrouwen in hun reparatieafdeling. Zoveel zelfs dat toen ik het apparaat de eerste keer ter reparatie aanbood, ik het apparaat volgens Sony gerepareerd heb teruggekregen. Toen ik na de tweede 'reparatie' vroeg hoe dit kon melde men mij dat men na de eerste reparatie de speler had gecontroleerd en dat de disk goed afspeelde. Dit hield men dus zelfs vol nadat men zei dat de disk fout was!

Dus wees gewaarschuwd bij de aanschaf van Sony apparatuur. mankementen liggen alleen aan het apparaat als andere apparaten hetzelfde mankement niet hebben. Strukturele fouten zijn dus geen fouten voor Sony.

Dave
13-05-2002, 19:06
FF kort antwoorden, ik weet niet waar jij dit alles op baseert maar als je dit doet op het Moulin Rouge! probleem dan trek je wel erg snel conclusies, ik heb zelf alleen met MR! heen probleem gehad verder nog nooit niks terwijl ik zat andere spelers heb meegemaakt die wel fouten geven die op mijn SONY speler gewoon niet voorkomen (zelfde disc)
Dit bv bij:
Philips (Veel gezien)
JVC
Panasonic
Samsung (Veel gezien)
Vestel (Veel gezien)

Dus voor mij blijft Sony gewoon een HEEEEEEEEEEEL Goed merk wat spelers betreft!!!

de andere merken waar veel achter staat zal ik zo 1,2,3 niet meer aanschaffen...

Verder wil ik kwijt dat de service die ik heb meegemaakt bij Sony altijd goed verlopen is en dit heb ik bij andere fabrikanten (zie de gene met veel erbij) toch weleens anders meegemaakt...
maarja, je moet het maar net treffen...

Gegroet,
Mr Blonde :cool:

Edwin V
13-05-2002, 19:30
Ik heb bij mijn vorige speler ook problemen gehad (beeld haperde soms bij dubbelaags DVD's). Ook mijn auto CD speler deed het na een jaar niet meer en na twee jaar begon mijn Minidisk speler ook mankementen te vertonen.

Ik had me al neergelegd bij het Moulin Rouge probleem maar dat ze tegen de afspraken in daar nog geld voor gaan vragen is de druppel. Ik koop niets meer van Sony.

Dave
13-05-2002, 20:52
Ik heb bij mijn vorige speler ook problemen gehad (beeld haperde soms bij dubbelaags DVD's). Ook mijn auto CD speler deed het na een jaar niet meer en na twee jaar begon mijn Minidisk speler ook mankementen te vertonen.

Ik had me al neergelegd bij het Moulin Rouge probleem maar dat ze tegen de afspraken in daar nog geld voor gaan vragen is de druppel. Ik koop niets meer van Sony.

Ja dat eerste is inderdaad zeer vervelend, ik heb gelukkig nog geen tot weingig problemen met Sony gehad.

En het tweede probleem, tja vind het wel raar dat ze zich er zo makkelijk vanaf maken:confused:

Edwin V
14-05-2002, 14:09
Ik heb vandaag mijn speler terug gekregen voor €34. Op de speler zit een uitdraai geplakt van Mr. Blonde's post op dvd.nl betreffende het Moulin Rouge probleem dat het aan de schijf ligt omdat sommige schijfjes wel goed zijn. Dit is dus de argumentatie van Sony. Dat mijn Sony DVP715 de "foute" disk wel gewoon afspeelt evenals de speler op mijn PC doet blijkbaar helemaal niet ter zake. Dit is gewoonweg ongehoord.

Let wel, ik had me al neergelegd bij het feit dat de 735 wat dit betreft slechter is dan de 715. Maar om daar dan tegen de afspraken in €34 voor te vragen gaat mij te ver. Helaas heb je als eenling altijd ongelijk. Het enige dat ik kan doen is dus geen Sony meer kopen en andere mensen aanmoedigen dit ook niet te doen.

Mike Philippens
14-05-2002, 14:19
Ook mijn auto CD speler deed het na een jaar niet meer en na twee jaar begon mijn Minidisk speler ook mankementen te vertonen
Mijn spullen doen het nog perfect. Mijn CD wisselaar doet het na 10 jaar zelfs nog perfect! Hij is nu in de auto van mijn broer ingebouwd en de speler+radio heeft het gewoon altijd goed gedaan. Dus Sony blijkt wél in staat apparatuur te maken.
Je geeft zelf al aan dat je andere speler het gewoon goed doet. Zoals ik al eerder zei kan het een combinatie van beiden zijn: een iets te intolerant afgestelde speler en/of een foutje op de DVD. Edwin zegt het ook al: er zijn meerdere spelers die problemen hebben. En niet alle problemen liggen aan de spelers.

Inderdaad een beetje raar dat Sony de consument laat betalen voor iets waar ie duidelijk niets aan kan doen. Sony is echter berucht als het gaat om de garantie voorwaarden heel letterlijk te nemen. Mijn broer heeft nl bij Modern gewerkt en wist me te vertellen dat ze geen garantie aanspraken meer honoreren als je slechts één dag later komt. Anderen willen nog wel eens een oogje dichtknijpen.

Het is uiteraard een heel vervelend voorval, maar het zegt niets over de kwaliteit van Sony, maar meer over hun klantonvriendelijke garantie afhandeling.

g-e-k-k-o
14-05-2002, 14:35
Ik heb een ps2 gehad (sony), die dvd speler die erin zat zuigde van alle kanten.
Heb nu gewoon een Philips standalone gekocht voor 199 Euro (612 serie)
Die is stukken maar dan ook echt stukken beter op alle fronten,snelheid,beeld,geluid.

Dave
14-05-2002, 17:58
Ik heb vandaag mijn speler terug gekregen voor €34. Op de speler zit een uitdraai geplakt van Mr. Blonde's post op dvd.nl betreffende het Moulin Rouge probleem dat het aan de schijf ligt omdat sommige schijfjes wel goed zijn.



Had jij of hun dat erop geplakt??
Toch wel humor anders...

maaruh ben wel met je eens dat het zeer raar is dat hij op de ene speler wel pakt en de andere niet, dit moet gewoon niet mogen...

Hoop dat je bij je volgende spullen meer geluk hebt...

Groeten,
Mr Blonde:cool:

Dave
14-05-2002, 17:59
Het is uiteraard een heel vervelend voorval, maar het zegt niets over de kwaliteit van Sony, maar meer over hun klantonvriendelijke garantie afhandeling.

Yep, zo denk ik er ook over...

Edwin V
15-05-2002, 21:29
Had jij of hun dat erop geplakt??Dit had Sony erop geplakt, met roze merkstift het internetadres gemerkt. Zo van kijk daar eens, wij hebben gelijk.

Overigens is de kwaliteit van deze speler dus wel minder dan die van enkele andere merken in dit opzicht. Mijn PC speler kostte misschien €150 terwijl de Sony toch €700 kostte. Dat andere spelers ook wel eens problemen hebben betekent dat die dus ook niet goed zijn.

Bovendien als ik de speler in de 2x stand zette, speelde de speler wel gewoon door en werd de fout dus overgeslagen. Dit hadden ze ook eenmalig kunnen doen bij een dergelijk probleem.

Je wilt toch ook een goede airbag in je auto ook al hoop je hem nooit nodig te hebben.

Dave
16-05-2002, 07:30
Dit had Sony erop geplakt, met roze merkstift het internetadres gemerkt. Zo van kijk daar eens, wij hebben gelijk.

Overigens is de kwaliteit van deze speler dus wel minder dan die van enkele andere merken in dit opzicht. Mijn PC speler kostte misschien €150 terwijl de Sony toch €700 kostte. Dat andere spelers ook wel eens problemen hebben betekent dat die dus ook niet goed zijn.

Bovendien als ik de speler in de 2x stand zette, speelde de speler wel gewoon door en werd de fout dus overgeslagen. Dit hadden ze ook eenmalig kunnen doen bij een dergelijk probleem.

Je wilt toch ook een goede airbag in je auto ook al hoop je hem nooit nodig te hebben.

ten eerste, humor de site waar je zelf post krijg je een bericht van... :rolleyes:

ten tweede ben ik het verder volkomen met je eens, een apparaat moet gewoon goed werken verder geen gedoe, daar koop je het apparaat tenslotte voor...

Bora
16-05-2002, 11:24
LOL !!!

Sony service center (kunnen we het eigenlijk wel zo noemen??) die de verklaring van een probleem uit de threads haalt van dit forum...

Eigenlijk zijn die 34 Euro voor Mr. Blonde ! :D

Dave
16-05-2002, 11:29
LOL !!!

Sony service center (kunnen we het eigenlijk wel zo noemen??) die de verklaring van een probleem uit de threads haalt van dit forum...

Eigenlijk zijn die 34 Euro voor Mr. Blonde ! :D


HAHAHAHAH, lol!!!

ik wacht de overmaking af:D

Maar inderdaad zeker wel lachuh zoiets...:rolleyes:

Moet toch eigenlijk niet kunnen he...

Jaded
16-05-2002, 11:38
Misschien is de reparateur wel Mr Blonde himself ....

:)

Dave
16-05-2002, 11:41
Misschien is de reparateur wel Mr Blonde himself ....

:)

Nope toch niet ben wel een SONY liefhebber maar ben geen monteur, zit nog op school ben student... Heb wel een weeekendbaantje maar ben geen monteur dan;)

MNI
16-05-2002, 12:03
Ik heb een half jaar geleden last gehad met mijn sony dvd speler.
Hij begon te haperen, over te slaan en sommige dvd's pakte hij niet meer. De speler had nog garantie.

Weg gebracht en 2 weken later weer opgehaald. Perfect.
Pakt alles weer, slaat nooit meer over en loopt als een tierelier .

Voordat ik deze wegbracht stond mijn speler OP mijn versterker.
Niet goed dus want de dvd-speler werd gloeiend heet. Binnen en buitenkant. Na reparatie uiteraard de versterker en de speler verwisselt. Perfect. De dvd-speler blijft perfect koud. Dus als je per ongeluk je dvd-speler op je versterker hebt staan dan zou ik hem voor de zekerheid even omdraaien. Je versterker zou je dvd speler zo kunnen beinvloeden door de warmte dat deze niet zo goed functioneert.

Luchtgordijn Bogey
18-05-2002, 13:02
Voordat ik deze wegbracht stond mijn speler OP mijn versterker.
Niet goed dus want de dvd-speler werd gloeiend heet. Binnen en buitenkant. Na reparatie uiteraard de versterker en de speler verwisselt. Perfect. De dvd-speler blijft perfect koud. Dus als je per ongeluk je dvd-speler op je versterker hebt staan dan zou ik hem voor de zekerheid even omdraaien. Je versterker zou je dvd speler zo kunnen beinvloeden door de warmte dat deze niet zo goed functioneert. Zeer goede tip van MNI, veel mensen weten dit niet. Visueel lijkt het logischer om de lage DVD- of CD-speler bovenop de hoge versterker of receiver te plaatsen, dus vandaar dat deze fout vaak gemaakt wordt.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor andere mechanische apparaten zoals cassettedecks, videorecorders en MD-recorders, ook nooit bovenop een warmteproducerend apparaat zetten.

Overigens is het ook voor de levensduur van de versterker of receiver zelf goed als die zijn warmte goed kwijt kan. De levensduur van electronische componenten zoals condensators, transistors en ICs (chips) is korter naarmate ze in een warmere omgeving verkeren.

Paul Ranft
19-05-2002, 08:59
Hetzelfde geldt natuurlijk voor andere mechanische apparaten zoals cassettedecks, videorecorders en MD-recorders, ook nooit bovenop een warmteproducerend apparaat zetten.


Beter nog. De afzonderlijke componenten niet rechtstreeks op elkaar stapelen.

Voor wat betreft de € 34,00 bij Sony. Die had ik dus nooit betaald. Dan betaalt de leverancier van de player maar aan Sony. Ik in ieder geval niet zei de gek. Consumentenrecht heet zoiets.
En als je niet betaalt zullen ze wel beweren dat je de player niet terug krijgt. Ook dat kunnen ze vergeten. Jij bent tenslotte eigenaar van het produkt. Moet je gewoon wel even vertellen dat je de gang van zaken niet kan waarderen en dat je uit principe overwegingen dit voor wilt leggen aan een rechter. Kijk maar eens hoe snel je je player terugkrijgt en zonder kosten!

Edwin V
22-05-2002, 15:49
Voordat ik de speler ging ophalen had ik eerst Sony opgebeld. Ik had alles uitgelegd maar de onderzoekskosten moest en zou ik betalen.

Als allerlaatste mogelijkheid om Sony de kans te geven mijn onvrede weg te nemen heb ik hetzelfde nog eens per brief gedaan. Vandaag heb ik antwoord gekregen op die brief. Daarin werd uitgelegd wat ze geconstateerd hadden (de DVD film is fout want andere Sony spelers doen het ook niet goed). Daar had ik inmiddels al vrede mee, maar nu komt het vervolg. Sony meldt:

"Verder kunnen wij u berichten dat de onderzoekskosten per abuis aan u in rekening zijn gebracht. Wij bieden u hiervoor onze oprechte excuses aan en zullen het bedrag van €34,= overmaken op uw bankrekening."

Na al dat gedoe blijkt een brief dus wel te helpen.
Excuus geaccepteerd:).
Door administratieve handelingen kan de overmaking enige tijd duren maar zodra het geld binnen is zal ik Sony apparatuur niet meer automatisch uitsluiten van aanschaf.:)

Jammer voor Mr. Blonde, maar die €34,= komt terug;)

Dave
22-05-2002, 16:33
Jammer voor Mr. Blonde, maar die €34,= komt terug;)

HAHA,
neej ben zelfs zeer blij voor je, toch nog een mooie oplossing van SONY he ;)

ennuh een mooi dvdtje van die 34 euro halen, memento bv!?

Edwin V
23-05-2002, 06:27
HAHA,
neej ben zelfs zeer blij voor je, toch nog een mooie oplossing van SONY he ;)

ennuh een mooi dvdtje van die 34 euro halen, memento bv!? Alles verloopt uiteindelijk volgens afspraak. Jammer alleen dat dit blijkbaar niet telefonisch kan, had mij en Sony tijd bespaard.

Voor die €34,= kan ik wel bijna 2 DVD's halen!:)

Guest-06
23-05-2002, 17:46
[Knip]
Dus voor mij blijft Sony gewoon een HEEEEEEEEEEEL Goed merk wat spelers betreft!!!
[Knip]
Verder wil ik kwijt dat de service die ik heb meegemaakt bij Sony altijd goed verlopen is en dit heb ik bij andere fabrikanten (zie de gene met veel erbij) toch weleens anders meegemaakt...

Een merk is pas een HEEEEEEEEEEEEEEL goed merk als je de service niet nodig hebt ...

Edwin V
24-05-2002, 20:51
Gisteren de DVD Moulin Rouge omgeruild en meteen gecontroleerd op het 39:47 probleem. Dit keer speelde hij gewoon door (ook na een aantal keren proberen). Echter vandaag toen ik de hele film heb gekeken stopte de speler bij 39:47 en sprong toen terug naar hoofdstuk 10. Ik terug naar hoofdstuk 12. Dit keer bleef de DVD een seconde hangen om daarna verder te gaan. Ik heb toen de film uitgekeken en ben toen weer teruggegaan naar hoofdstuk 12. Het probleem bleef bestaan (soms na 1x proberen verder, en soms na 2x) toen heb ik de eject knop ingedrukt, even gewacht en de DVD opnieuw gestart. Weer na hoofdstuk 12 en de DVD speelde probleemloos door. Opnieuw vele malen 'teruggespoeld' maar de DVD bleef probleemloos doorspelen. De DVD heeft dus een foutje waar de Sony afleeseenheid af en toe last van heeft (maar wel voorspelbaar: als het één keer goed gaat blijft het goed gaan, als het één keer fout gaat blijft het fout gaan). Het is dus niet een foutcontroleprobleem (hoewel je de fout wel met een controle kan verhelpen) maar een aflees probleem. Misschien hebben DVD spelers die CD/RW ook kunnen afspelen hier minder problemen mee.

Anonymous
26-05-2002, 20:00
Zie wel weer een raar bericht zeg, ik hem echt nog nooit deze
klachten als standaard gezien bij Sony, zelf heb ik het ook en
ben er tevreden mee en ik heb ook heus wel hier en daar
een beschadigd DVDtje die hij zelfs foutloos afspeelt.

Zelfs mijn Ps2 doet het perfect ! En dat is ook Sony, dus idd
een beetje raar verhaal waarvan ik me afvraag waar je dat
allemaal vandaan heb.Volgens mij heb je gewoon last van
een maandagochtend product waar overal wel eens kan
voorkomen.

Verder heb je wel gelijk in de moeilijkheid bij de Sony want
als het binnen de normen valt dan wordt er niks aan gedaan,
maar goed, dat vind philips van de blauwe of groene kleurvlekken
in de 9525 ook dat dat binnen de normen valt.

Edwin V
28-05-2002, 06:46
Volgens mij heb je gewoon last van
een maandagochtend product waar overal wel eens kan
voorkomen.De speler is in ieder geval geen maandagochtend product, tenzij men in de Sony fabriek alleen op maandagochtend werkt.

En waar ik het allemaal vandaan heb? De realiteit is soms raarder dan de fictie.

Anonymous
28-05-2002, 07:03
De speler is in ieder geval geen maandagochtend product, tenzij men in de Sony fabriek alleen op maandagochtend werkt.

En waar ik het allemaal vandaan heb? De realiteit is soms raarder dan de fictie.

Begrijp me niet verkeerd hoor, je mag best je visie hebben over
een bepaald product, alleen ben het niet met je eens :D Maar
goed, als we het allemaal met elkaar eens waren dan was het
wel een hele saaie wereld ;)

Mike Philippens
28-05-2002, 08:22
dus idd een beetje raar verhaal waarvan ik me afvraag waar je dat allemaal vandaan heb
Hmmm...een beetje vreemde reactie, Paul. Edwin heeft gewoon een heel duidelijk probleem met zijn DVD speler. Dit verzint hij natuurlijk niet om interessant te doen. En dat ie zeer ontevreden is over de afhandeling is ook meer dan terecht. Sony heeft dat gelukkig op het laatste moment nog rechtgetrokken maar het verdient alleminst een schoonheidsprijs. Ik denk dat het een afstellingsprobleem is van de speler, aangezien ie het op een andere wel doet.
Als consument mag je bepaalde dingen van een apparaat en de organisatie die erachter staat verwachten, en zo mag Edwin best een hoge verwachting hebben van Sony. Ik deel niet de mening dat Sony geen DVD spelers kan maken, want dit lijkt mij ook een redelijk geïsoleerd incident. Evengoed bijzonder vervelend als het jouw apparaat is. En dan is het niet leuk om te horen dat iemand zegt dat je niet moet zeuren en je verhaal in twijfel trekt... Als ik zo'n verhaal zou horen in de winkel waar ik iets gekocht heb dat niet voldoet zou ik 'best een beetje geïrriteerd' reageren :rolleyes:

Anonymous
28-05-2002, 15:44
Hmmm...een beetje vreemde reactie, Paul.

Ja kwam ook een beetje raar me strotje uit, sorry daarvoor
(aan edwin gericht)

Maar ik vind de afschrijving gelijk zo drastisch van voor sony
dvd techniek te hoog gegrepen.Er zijn wel degelijk veel
producten die van dit merk verkocht worden en daaronder
ook dvd spelers, en als ik de verkoopcijfers erbij pak en
de terugkomst met defect bij de TD kan ik je VERZEKEREN
dat Sony niet nummer 1 is ;) :D

Maar het is heel vervelend voor Edwin en hij moet ook beslist
bij zijn dealer zijn, bij sony zelf gaan klagen heeft totaal geen
nut omdat die eerder onder de indruk zijn als een dealer
tegen ze tekeer gaan dan een klant die ze kunnen inruilen
voor 10 andere, beetje lullig gezegd, maar dat is nu eenmaal zo :(

Edwin V
18-07-2002, 19:31
Vorige week heeft Sony de €34 eindelijk teruggestort op mijn bankrekening:) .

Dave
18-07-2002, 19:32
Vorige week heeft Sony de €34 eindelijk teruggestort op mijn bankrekening:) .

BETER, zo hoort het, eind goed al goed(met Sony):D

Edwin V
19-07-2002, 06:41
Inderdaad, eind goed al goed. Van mij mag dit draadje dicht want ik denk niet dat er een sequel komt.:)

Christiaan Sauer
20-07-2002, 21:29
Voor wat betreft de € 34,00 bij Sony. Die had ik dus nooit betaald. Dan betaalt de leverancier van de player maar aan Sony. Ik in ieder geval niet zei de gek. Consumentenrecht heet zoiets.
En als je niet betaalt zullen ze wel beweren dat je de player niet terug krijgt. Ook dat kunnen ze vergeten. Jij bent tenslotte eigenaar van het produkt.

Bij een winkelier die ZIJN rechten kent zul je toch zeer zeker je spullen NIET terug krijgen. En wel om de volgende reden: kijk maar eens in het wetboek (weet bij god niet welk, en welk wetnummer:D ), maar er is dus wel degelijk een wet die vertelt dat je voor dit soort dingen zult moeten betalen. En als je daar niet voor betaald dan krijg je je spullen gewoon niet terug. Simpel as that. Sorry Paul.

Edwin V
09-09-2002, 07:29
Al mijn 3 jaar oude RCV DVD's spelen niet meer af op mijn Sony DVP735 van 1,5 jaar oud. Aangezien de meeste andere forumleden geen problemen hebben met deze DVD's is mijn conclusie dat de Sony dus een slechte speler is. Sony heeft voor mij nu definitief afgedaan.
:mad:

seetie
09-09-2002, 08:33
Ik koop helemaal geen SONY. Ik hoor te vaak om mij heen dat er trammelant mee is.

Rudy Mas
09-09-2002, 09:30
Al mijn 3 jaar oude RCV DVD's spelen niet meer af op mijn Sony DVP735 van 1,5 jaar oud. Aangezien de meeste andere forumleden geen problemen hebben met deze DVD's is mijn conclusie dat de Sony dus een slechte speler is. Sony heeft voor mij nu definitief afgedaan.
:mad:

Volgens mij is het toch wel een combinatie van beide hoor.

Mijne Philips DVD730 kan bijvoorbeeld de RCV schijfjes van Scream 1 & 2 en The English Patient niet afspelen. De speler kan het schijfje gewoon niet vinden. Terwijl mijn DVD-ROM en mijne goedkope Mustek speler daar geen problemen mee heeft.

Het rare is dat enkel RCV DVD's dit probleem geven op de Philips DVD-spelers. (En ik ben niet de enige die dit probleem heeft. Het is zelfs zo dat andere modellen van Philips dezelfde problemen geven met deze schijfjes!)

Volgens mij is het dus een combinatie van DVD-speler techniek en de techniek van de productie van die DVD schijfjes die deze problemen veroorzaken.

En dergelijke problemen zal waarschijnlijk ook wel bestaan met andere merken van spelers en schijfjes.

Edwin V
09-09-2002, 12:38
En dergelijke problemen zal waarschijnlijk ook wel bestaan met andere merken van spelers en schijfjes. Andere spelers hebben ook problemen is geen excuus dat mijn Sony niet meer werkt. En het was al my second Sony DVD.

Rudy Mas
09-09-2002, 12:42
Andere spelers hebben ook problemen is geen excuus dat mijn Sony niet meer werkt. En het was al my second Sony DVD.

Tja, je leest dikwijls dat DVD x op Speler y niet werkt.

Het rare is dat het niet altijd in dezelfde combinatie is. Ik heb in ieder geval op mijn Mustek en PC DVD-ROM geen problemen met deze oude RCV DVD's. En op mijn Philips speler is dat vanaf de eerste dag al geweest. Kreeg altijd de melding "NO DISC".

Zal weinig aan te doen zijn vermoed ik. In ieder geval steekt Philips het op RCV en RCV op Philips. :(

Edwin V
10-09-2002, 07:30
Zal weinig aan te doen zijn vermoed ik. In ieder geval steekt Philips het op RCV en RCV op Philips. :( Zo is het ook met Sony. Rest ons niets anders dan iedereen te waarschuwen deze merken te mijden.

Edwin V
10-09-2002, 07:33
FF kort antwoorden, ik weet niet waar jij dit alles op baseert maar als je dit doet op het Moulin Rouge! probleem dan trek je wel erg snel conclusies, ik heb zelf alleen met MR! heen probleem gehad verder nog nooit niks terwijl ik zat andere spelers heb meegemaakt die wel fouten geven die op mijn SONY speler gewoon niet voorkomen Ik mag dan wel een snelle conclusie getrokken hebben maar het is wel de juiste nu blijkt dat niet alleen MR problemen geeft maar ook al mijn oude RCV disks.
Sony is gewoon (ook) niet goed.

seetie
10-09-2002, 07:34
Zo is het ook met Sony. Rest ons niets anders dan iedereen te waarschuwen deze merken te mijden.

tip 1: koop niets van Philips waar bewegende delen in zitten :D
tip 2: koop niets van Sony waar bewegende delen in zitten :D :D

Mike Philippens
10-09-2002, 11:32
tip 1: koop niets van Philips waar bewegende delen in zitten :D
tip 2: koop niets van Sony waar bewegende delen in zitten :D :D
Nou...ik wil het scherper stellen: koop helemaal niets van Fielipps want het is in mijn ogen allemaal kötzooi. Het probleem met die lui is dat het lijkt of dat ze vaak té lang nadenken over iets waardoor het over-engineered wordt. En ik heb een aantal Philips producten gehad en ze hebben allemaal van die hele irritante grapjes ingebouwd die ik bij Sony nog nooit ben tegengekomen.
Het gaat dus niet zozeer om kwaliteitsproblemen, maar meer om imbeciele combinaties van features, ontbrekende features of ingewikkelde bediening. Nu is dat laatste subjectief, maar Sony is voor mij nog altijd hét merk dat de meest ergonomische en gemakkelijkst te bedienen apparatuur maakt. En ik vind het er mooier uitzien dat Phlipps.
Ik heb met Sony nog nooit ellende gehad. Een keer is mijn dvd speler kapot geweest en dat is denk ik veroorzaakt doordat ik 'm een hele tijd op mijn receiver had staan waardoor ie veel en veel te heet werd. Hij is netjes gerepareerd binnen de garantietermijn en verder geen probleem.
Het enige is dat ie erg truttig is met vuile discs. Nou...daar kan ik mee leven want mijn schijven zijn smetteloos.

Edwin V
10-09-2002, 11:59
Het enige is dat ie erg truttig is met vuile discs. Nou...daar kan ik mee leven want mijn schijven zijn smetteloos. De RCV disks zijn bij mij ook smetteloos. Toch is die Sony te truttig om deze te lezen.

Erik T
10-09-2002, 14:39
Wat is dan wel een goede DVD speler die totaal geen problemen heeft??

Een yamaha of een kenwood ofzow? ?

Mike Philippens
10-09-2002, 14:55
Wat is dan wel een goede DVD speler die totaal geen problemen heeft?? Een yamaha of een kenwood ofzow? ?
Ik denk dat ze allemaal wel wat zullen hebben. Yamaha gebruikt dacht ik Philips loopwerken. Zegt niets natuurlijk want de electronica is dan weer van Yamaha.
Wat mij tegenvalt is dat ik al een paar keer rare verhalen heb gehoord over Denon. Goede spelers natuurlijk, maar ik heb hier al een paar keer berichten gelezen over discs die haperen en dan moet je weer een firmware update gaan halen. Is geen groot probleem, maar zoiets verwacht je niet van zo'n merk als Denon...

Zoals ik al zei heb ik zelf geen problemen met Sony gehad. Eigenlijk gaat bij mij haast nooit wat kapot. En doorgaans werkt het ook allemaal zoals ik verwacht - behalve met Philips dan. Het enige dat mij straks ervan zal weerhouden om weer een Sony DVD speler te kopen is dat ze zo gruwelijk duur zijn om regiovrij te maken.

starbuck
10-09-2002, 15:21
tip 1: koop niets van Philips waar bewegende delen in zitten :D


nou, mijn philips cd-i speler doet het anders nog prima:cool:



en wat sony betreft, jaren geleden de sony dvp-s325 aangeschaft nooit geen klacht gehad, en sinds 6 maanden heb ik de sony davs-800 en die loopt ook als een tierelier, ook mijn 330 dvd schijven zijn vlek en lijmloos, het moet het gunstige harderwijkse vochtigheidsklimaat wezen denk ik.;)

Alex van den Berg
10-09-2002, 15:52
Ik heb al zo'n anderhalf jaar een Sony DVP-CX860 300 disc wisselaar...
GEEN ENKEL PROBLEEM! OOK NIET MET RCV...
Sterker nog... Ik ben er zo tevreden over, dat ik een maand geleden een tweede speler van hetzelfde type heb aangeschaft!

Een klein nadeel is dat ze allebei tegelijk reageren op dezelfde IR-afstandsbediening... Dit in tegenstelling tot de CD-spelers van Sony waarvoor men 3 verschillende ID's kan instellen. Maar dat probleem ben ik aan het oplossen door het zelf ontwikkelen van een IR-controller waarmee de signalen over de beide spelers worden verdeelt...

Guest-06
10-09-2002, 16:18
Ik denk dat ze allemaal wel wat zullen hebben. Yamaha gebruikt dacht ik Philips loopwerken. Zegt niets natuurlijk want de electronica is dan weer van Yamaha.Nope, ook de electronica is Philips.
Sterker nog, een vriend van me heeft een Philips en ik een Yamaha, zelfs het menu en de afstandsbediening is hetzelfde en ook een fout in het afspelen van MP3 vindt op beiden exact hetzelfde plaats.
Het kastje is anders, dat wel ja.

Anonymous
10-09-2002, 16:24
Yamaha en philips hetzelfde ? FUN,
wist wel dat Marantz en Philips ook hetzelfde
menu konden en praktisch dezelfde ab erbij
leveren :)

Reginald
10-09-2002, 16:28
Bij ons thuis hebben we ook altijd al sony gehad en idd ook nog nooit problemen gehad. we hebben zelfs een super oude tv en cd-speler die het nog steed doen. Heb wel een nieuwe SONY-tv en SONY-dvdspeler gekocht om mijn dvd af te spelen. Ik denk dat je gewoon pech moet hebben.

Mike Philippens
10-09-2002, 17:17
Yamaha en philips hetzelfde ? FUN,
wist wel dat Marantz en Philips ook hetzelfde
Philips en Marantz...is dat niet verleden tijd? Ik dacht dat Marantz en Denon nu vriendjes waren geworden.

Dave
10-09-2002, 18:11
Ik mag dan wel een snelle conclusie getrokken hebben maar het is wel de juiste nu blijkt dat niet alleen MR problemen geeft maar ook al mijn oude RCV disks.
Sony is gewoon (ook) niet goed.


Tja da's minder voor je, ik heb er speciaal mijn RCV (met oude logo) DVD's nog eens op na gelopen maar ik ondervind geen problemen, verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik meer andere spelers ken die het echt niet doen zoals het moet...

Maarja als jij geen Sony meer wil is dat aan jouw, ik blijf een voorstander van ze... ;)

Anonymous
10-09-2002, 22:12
Volgens mij nog steeds, maar zal eens kijken Mike.

Edwin V
11-09-2002, 06:55
verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik meer andere spelers ken die het echt niet doen zoals het moet...Dat is nu juist het probleem. Het gaat mij helemaal niet om Sony onderuit te halen, maar als niemand verontwaardigd is over het feit dat de kwaliteit niet goed genoeg is zal er nooit wat veranderen. Iedereen is toch ook verontwaardigd als Disney weer eens een DVD uitbrengt die ver onder de maat is?

Ik heb nooit problemen met Philips apparatuur gehad maar ga ook niet zeggen dat ze prima spullen maken omdat ik genoeg mensen hoor die wel problemen hebben. Dus als iemand zegt dat Sony top producten maakt dan is dat heel, heel erg kort door de bocht.

Dave
11-09-2002, 07:57
Dat is nu juist het probleem. Het gaat mij helemaal niet om Sony onderuit te halen, maar als niemand verontwaardigd is over het feit dat de kwaliteit niet goed genoeg is zal er nooit wat veranderen. Iedereen is toch ook verontwaardigd als Disney weer eens een DVD uitbrengt die ver onder de maat is?

Ik heb nooit problemen met Philips apparatuur gehad maar ga ook niet zeggen dat ze prima spullen maken omdat ik genoeg mensen hoor die wel problemen hebben. Dus als iemand zegt dat Sony top producten maakt dan is dat heel, heel erg kort door de bocht.
OK, hier geef ik je ook gelijk in, Tis inderdaad allemaal door massaproductie wel slechter geworden in kwaliteit, vroeger was alls een stuk degelijker, daarvoor ga ik ook liever voor de betere series van de merken dan de standaart series in die betere series zit altijd betere kwaliteit maar het kan altijd beter door meer aandacht.

Kick Koopman
13-09-2002, 09:49
Ik heb drie jaar geleden de DVP-S725 gekocht. Gelijk bij de aankoop heb ik em regiovrij laten maken. Kostte toen bij mekaar zo'n tweeduizend piekkies.... Loopt nog steeds als een trein! Deze is inmiddels verhuisd naar de slaapkamer en heb ik de 405 gekocht, ook van Sony. Ook deze heb ik voor 50 eurootjes regiovrij laten maken.
Ik heb trouwens alles (behalve de luidsprekers) van Sony, ik ben er zeer tevreden over!
Ik denk dat hier sprake is van pechgevallen en dat als de topic over Philips of welk merk dan ook zou gaan er precies dezelfde verhalen naar boven komen.;)

Mike Philippens
13-09-2002, 09:56
Ook deze heb ik voor 50 eurootjes regiovrij laten maken.
Waar laat jij dat doen voor €50? Ik moest 3x zoveel betalen voor een DVDPlus module (incl inbouw).

Kick Koopman
13-09-2002, 10:01
Bij de MediaMarkt in Amsterdam. De speler kostte € 249,00 en het ombouwen € 50,00 extra. Dat 'ombouwen' duurde trouwens maar een paar minuten. Ze hebben kennelijk een geheime afstandsbedieningscode want volgens mij hebben ze die tijd alleen maar nodig gehad om em uit- en weer in te pakken! Thuis kon ik niets aan de speler zien en hij eet alles!!(6)

Dave
13-09-2002, 10:03
Bij de MediaMarkt in Amsterdam. De speler kostte € 249,00 en het ombouwen € 50,00 extra. Dat 'ombouwen' duurde trouwens maar een paar minuten. Ze hebben kennelijk een geheime afstandsbedieningscode want volgens mij hebben ze die tijd alleen maar nodig gehad om em uit- en weer in te pakken! Thuis kon ik niets aan de speler zien en hij eet alles!!(6)

Mooie info (y)

Toch eens nakijken hoe dat zit allemaal :cool:

Mike Philippens
13-09-2002, 10:28
Dat 'ombouwen' duurde trouwens maar een paar minuten. Ze hebben kennelijk een geheime afstandsbedieningscode
Heel erg raar. Overal waar je kijkt hoor je dat Sony een bitch is om regiovrij te maken en dat ie ervoor open moet, chips wisselen enzo. Dat hebben ze bij mij ook gedaan (heb erbij gezeten). Wat het kan zijn is dat het spelers zijn met een regiovrije firmware die ze alleen nog maar moeten activeren. Ik zie zo links en rechts op internet dat ze ook zo te koop zijn. Via Hong Kong geloof ik.

seetie
13-09-2002, 10:35
Heel erg raar. Overal waar je kijkt hoor je dat Sony een bitch is om regiovrij te maken en dat ie ervoor open moet, chips wisselen enzo. Dat hebben ze bij mij ook gedaan (heb erbij gezeten). Wat het kan zijn is dat het spelers zijn met een regiovrije firmware die ze alleen nog maar moeten activeren. Ik zie zo links en rechts op internet dat ze ook zo te koop zijn. Via Hong Kong geloof ik.

Of je bent flink genomen door de MM... Men koopt regiovrije spelers in, doet alsof ze regio 2 zijn. De verkoper vraagt: wil je hem regiovrij? En als je ja zegt doen ze even simsalabim en zo steekt hij/zij/MM effies 50 eurotjes in de zak.

Het zou me niets verbazen als ik gelijk heb.

Dave
13-09-2002, 10:38
Of je bent flink genomen door de MM... Men koopt regiovrije spelers in, doet alsof ze regio 2 zijn. De verkoper vraagt: wil je hem regiovrij? En als je ja zegt doen ze even simsalabim en zo steekt hij/zij/MM effies 50 eurotjes in de zak.


Zou een slim truukje zijn, niet toevallig iemand die bij MM een 405 gekocht heeft maar hem niet regiovrij heeft laten maken maar wel de optie heeft op te proberen of die bv R1 kan afspelen?

Dan zijn we er achter...

Kick Koopman
13-09-2002, 10:44
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel vreemd vond dat het zo snel ging maar ik heb thuis meerdere imports regio 4 en 1 en ze spelen zonder problemen af, zelfs videotapes kopieren lukt dus de Macrovision protection is er ook af!

Ramon
15-09-2002, 18:48
Oke, weet je hoe ze de ns305, ns405, ns700, ns900 en de opvolgers ns705 en ns905 regiovrij maken? dit is een handelingetje van nog geen 5 seconden...er bestaat nl. een soort universele afstandsbediening waarmee je d.m.v. achtereenvolgens 1,2,3,4,5 drukt op de ab., de speler regiovrij wordt...Als de speler de ingetoetste code pakt, dan komt er in het display: "success" te staan, wat betekent dat de handeling gelukt is. En voila, de speler is regiovrij...Toch wel een beetje een naaistreek van MediaMarkt om daar zo veel voor te vragen :nono: Of de macrovision ook uitgeschakeld wordt betwijfel ik...

seetie
17-09-2002, 07:16
Oke, weet je hoe ze de ns305, ns405, ns700, ns900 en de opvolgers ns705 en ns905 regiovrij maken? dit is een handelingetje van nog geen 5 seconden...er bestaat nl. een soort universele afstandsbediening waarmee je d.m.v. achtereenvolgens 1,2,3,4,5 drukt op de ab., de speler regiovrij wordt...Als de speler de ingetoetste code pakt, dan komt er in het display: "success" te staan, wat betekent dat de handeling gelukt is. En voila, de speler is regiovrij...Toch wel een beetje een naaistreek van MediaMarkt om daar zo veel voor te vragen :nono: Of de macrovision ook uitgeschakeld wordt betwijfel ik...

Nou? Zat ik dichtbij of niet?

Dave
17-09-2002, 07:18
Nou? Zat ik dichtbij of niet?

Welke AB, welke codes (ook voor de 400 graag)

Ik wil het weten (6) :( :eek: (y)

Ramon
17-09-2002, 16:11
Sorry, maar welk merk ab. het was weet ik niet meer, de code die je in moet voeren is; 1,2,3,4,5 en jammer genoeg werkt het niet op de 400 :( mzzl

Dave
18-09-2002, 09:41
Sorry, maar welk merk ab. het was weet ik niet meer, de code die je in moet voeren is; 1,2,3,4,5 en jammer genoeg werkt het niet op de 400 :( mzzl
jammer, toch bedankt voor de info;)

Johan van den D.
18-09-2002, 20:17
correct rotterdam wou mij zo,n 2,5 jaar geleden 300 guldens laten betalen voor het regiovrijmaken van mijn nieuwe dvd speler
was nu bijna 2000 en als regiovrij was ie 2300 guldens
zijn echt gek daarzo
niet gedaan dus
maar verder ...het betref een sony dvd speler en heb er verder geen last mee dat ie vastloop ofzo
fout correctie werk dus wel goed denk ik
tenzij de schijf ernstig is beschadigd maar dan werk er geen een merk meer denk ik