PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe AV-R en Speler-tips nodig.



martin
28-10-2007, 13:04
Hoi Na een tijd genoten te hebben met m'n Rotel RSP-1066 en RMB-1075 kriebelt het toch weer om wat nieuws te kopen. Een nieuwe versterker zoals bv Onkyo TX-NR905 of de Denon AVR 4308. De Denon is wel een stuk duurder terwijl de Onkyo een goede prijs kwaliteit verhouding heeft en THX Ultra 2 er extra bij heeft. Ook wil ik naast mijn Denon 3930 een goeie HD en/of Blu ray speler bij hebben hoofdzakelijk nog voor het geluid, voor het beeld ben ik nog afhankelijk van een RGB-Scart aansluiting (Projectie TV).

Vraag:

Is het mogelijk om het HD geluid via digitale aansluiting naar de versteker te laten lopen en het beeld via scart naar tv?
De 5.1 analoge ingang op de versterker wil ik reseveren voor de 3930 (DVD-A en SCAD). Zoja, gaat dat dan via een hdmi kabel of coaxiaal?

DVDProfilersFilmgek
29-10-2007, 19:35
Hoi Na een tijd genoten te hebben met m'n Rotel RSP-1066 en RMB-1075 kriebelt het toch weer om wat nieuws te kopen. Een nieuwe versterker zoals bv Onkyo TX-NR905 of de Denon AVR 4308. De Denon is wel een stuk duurder terwijl de Onkyo een goede prijs kwaliteit verhouding heeft en THX Ultra 2 er extra bij heeft. Ook wil ik naast mijn Denon 3930 een goeie HD en/of Blu ray speler bij hebben hoofdzakelijk nog voor het geluid, voor het beeld ben ik nog afhankelijk van een RGB-Scart aansluiting (Projectie TV).

Vraag:

Is het mogelijk om het HD geluid via digitale aansluiting naar de versteker te laten lopen en het beeld via scart naar tv?
De 5.1 analoge ingang op de versterker wil ik reseveren voor de 3930 (DVD-A en SCAD). Zoja, gaat dat dan via een hdmi kabel of coaxiaal?

Ik wil niet op je vragen ingaan, maar je wel een ongevraagde tip geven, je wilt een vermogen uitgeven aan een nieuwe versterker en een hele goede Blu Ray speler, maar ik heb je huidige spulletjes even bekeken via de link die je geeft, niks mis mee, heel mooi spul.
Alleen die TV, heb dezelfde gehad(lelijk woord) vanaf het begin dat hij uitkwam, heeft mij trouw gediend en heb er echt van genoten, maar hij is niet meer van deze tijd. Heeft bij mij na de laatste aanschaf nog een halfjaar ruimte inbeslaggenomen, doch is in die tijd niet opgehaald door degene die hem gratis krijgen kon.... Doch op internet was ik hem heel snel kwijt(y) voor een net prijsje.

Persoonlijk zou ik in jouw geval niet gaan voor een nieuwe versterker, wel voor een Blu Ray of HD DVD speler maar zeker niet voordat ik eerst een andere TV zou aanschaffen.
De PS3 heeft bijvoorbeeld niet eens een scart aansluiting.....

Deze TV heb ik nu als opvolger voor de Thomson:

http://www.kieskeurig.nl/product/D4017F1AD7703232C12571E70044EA0F.htm

ook een projectiegeval, en als je dat hebt gezien.... dag Thomson. Zeker als je een Blu Ray - of HD DVD speler, of een goede upscalende DVD speler gebruikt, blijft er van je Thomson niets meer overeind. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb er zelf ook jaren van genoten, maar in vergelijking met de Sony kun je beter gaan voor een nieuwe TV en de versterkers nog even laten staan, je hebt goed spul! , je TV is de zwakste schakel.

Gerco Stuivenberg
29-10-2007, 22:11
Vraag:

Is het mogelijk om het HD geluid via digitale aansluiting naar de versteker te laten lopen en het beeld via scart naar tv?
De 5.1 analoge ingang op de versterker wil ik reseveren voor de 3930 (DVD-A en SCAD). Zoja, gaat dat dan via een hdmi kabel of coaxiaal?

HD geluid kan alleen via HDMI of als meer-kanaals analoog naar de receiver gestuurd worden. Beeld kan wel via scart, maar dit is dan geen HD. In jouw geval kan het geluid dan alleen als standaard DD, DTS of 2-kanaals PCM naar de AV processor gestuurd worden, omdat de meerkanaals audio ingang voor SACD gebruikt wordt.

De speler moet dan het HD geluid "down-sizen" of de "core" er uit laten halen zodat je het digitaal via de coaxiale verbinding naar de receiver gestreamd kan worden.

Kwa beeld zal je met de huidige set-up ook weinig de voordelen van BD ervaren vanwege dat wat DVDPF ook aangeeft, de TV die je nu hebt. :(

Wil je overstappen naar HD, dan moet het grootste en belangrijkste gedeelte van jouw set-up gewijzigd worden.

Zelf zou ik ook eerst de TV vervangen en overwegen om één of twee van de spelers te verkopen zodat je ook wat meer geld hebt voor een verdere upgrade. ;)

martin
30-10-2007, 17:53
Hoi beide bedankt voor jullie reactie.
Inderdaad de TV had al vervangen kunnen zijn maar ik wacht hiermee totdat ik verhuisd ben en dan beslis (ruimte afhankelijk) of ik een projector neem of een biggie TV. Die Sony ziet er inderdaad cool uit en niet zo super duur.

De site heb ik al een jaar niet meer onderhouden maar de 2 dvd spelers zijn al vervangen door een DVD 3930 van denon. Als m'n voorversterker ruimte had gehad voor 2x multi channel in dan had ik deze niet hoeven te vervangen.

Ik ga nog even lekker goed nadenken wat ik zal doen en wat ik zal kopen. Wat ik nu wel weet is dat het HD geluid alleen via de HDMI kabel kan of analoog.