PDA

Bekijk de volledige versie : Harry Potter HD-DVD vs Blu Ray dilemma



freaky
29-10-2007, 21:50
Ik heb dus beiden een Blu Ray en HD-DVD speler, maar zit me nu al hele tijd af te vragen welke versie van Harry Potter het best zal zijn om aan te schaffen omdat ik nergens site vind met de specs van bedien. Blu-Ray heeft 50 gb ruimte waardoor ik denk dat deze mooier kwaliteit zal hebben, maar aan de andere kant heeft HD-DVD Dolby Digital Plus en True HD maar die heeft dan maar 30 gb aan ruimte.

Welke versie is er technisch het best?

Evil Hobbit
29-10-2007, 21:59
Beeldkwaliteit zal gelijk zijn. Op beide discs zal dezelfde transfer verschijnen.

Brian2
29-10-2007, 22:04
Video zal hetzelfde zijn, audio specs kunnen verschillen. Ik zou afwachten tot dat bekend is.

Dai
29-10-2007, 22:17
Ik geloof dat de extra's op blu ray in hd wordt getoond, hd dvd weer niet. Hd dvd heeft weer als grote pluspunt picture in picture en web gerelateerde extra's.

Hd dvd
Disc Features:
• A&E documentary • Featurettes: "Trailing Tonks"
• Additional "Focus Points" Making-of Vignettes • 10 minutes of never before seen footage

HD Exclusive Content:
• In Movie Experience
• Web-Enabled Content: "Pick Your Favorite Scenes"
• "Fun and Games" interactive editing feature

Blu ray
Disc Features:
• A&E documentary • Featurettes: "Trailing Tonks"
• Additional "Focus Points" Making-of Vignettes • 10 minutes of never before seen footage

HD Exclusive Content:
None

Werner
29-10-2007, 22:19
Ik heb nog geen BR of HD speler, maar als het aan mij lag zou ik voor de BR gaan. Betere audiospecs zijn toch een must voor een SFX-film als Potter. En elke PiP-featurette is natuurlijk leuk.

Qua beeld zal overigens alleen een hond met 10/10 visie het verschil tussen de twee zien.

Pieter Kleine
29-10-2007, 22:39
Ik heb begrepen uit aantal artikelen dat de hd-dvd versie van Harry Potter 5 meer (interactieve) extra's heeft dan de blu-ray. De overige films zouden gelijk zijn qua extra's. Verder is bij mediadis de hd-dvd versie €10 euro goedkoper dan de blu-ray versie. Zie ook: http://www.areadvd.de/blu-ray/2007/Harry_Potter_BD_HD_DVD.shtml
Ik ben dus voor de hd-dvd versie gegaan.

Pieter Kleine
29-10-2007, 22:42
Werner Peeters:


En elke PiP-featurette is natuurlijk leuk.



Is dat niet die In Movie Experience die enkel op de hd-dvd versie is.

Werner
29-10-2007, 23:00
Werner Peeters:


Is dat niet die In Movie Experience die enkel op de hd-dvd versie is.

Yep!

Hombre
30-10-2007, 08:12
Ik heb dus beiden een Blu Ray en HD-DVD speler, maar zit me nu al hele tijd af te vragen welke versie van Harry Potter het best zal zijn om aan te schaffen omdat ik nergens site vind met de specs van bedien. Blu-Ray heeft 50 gb ruimte waardoor ik denk dat deze mooier kwaliteit zal hebben, maar aan de andere kant heeft HD-DVD Dolby Digital Plus en True HD maar die heeft dan maar 30 gb aan ruimte.

Welke versie is er technisch het best?

Warner MOET wel een BD 50GB disc gebruiken, want de 25 GB enkel laags is te weinig. Dus als de HD-DVD 30 GB nodig heeft kunnen ze niet anders....

Verder is het zo dat alhoewel de BD dan 50 GB kan bevatten, deze zelden word gebruikt. Vergelijk het maar met een DVD-9. Die heeft 8.5 GB, maar word gemiddels met niet meer dan 6.5 - 7 GB geguld.

Ergo meer opslag capaciteit zeg totaal niets over de technische kwaliteit van het content. Het lijkt er dus nu op dat velen in deze marketing truc trappen :-(

Edwin V
30-10-2007, 09:41
Harry Potter & Goblet of Fire ziet er ook prachtig uit op HD-DVD dus als Warner geen fouten maakt moet deze nieuwe Potter ook op 30GB passen zonder kwaliteitsverlies (in verhouding tot wanneer 50GB gebruikt zou worden). Gelukkig maar want Warner maakt voor beide formats hetzelfde beeld en dan zou de Blu-ray uitgave eronder te lijden hebben. Kiezen op het vlak van opslagcapaciteit is volgens mij ook onzin.

Frenkel
30-10-2007, 12:32
In de VS komen alle Potters in 2 disc versie uit (ook de HD DVD), .... en hier aleen Order of the Phoenix.

Ben benieuwd of er verschil zal zijn tussen onze 1 disc versie's, en de 2 disc versie's in de VS,... anders zijn die 2 Disc Editions ook gewoon een marketing truc van HD DVD en Blu-Ray.

Of krijgen ze in de VS veel meer extra's ?

minimoke
30-10-2007, 12:40
Als ze gebruik gaan maken van de 50GB van Blu-ray dan kan het grootste verschil liggen in het geluidformaat.

Op Mediadis wordt aangegeven dat de Blu-ray versie PCM zou hebben. Indien dit zo blijkt te zijn zou mijn keuze in jouw geval niet moeilijk zijn.

Ik hoef niet te kiezen... heb me beperkt tot 1 formaat en hoop echt dat de PCM op de schijfjes zal staan.

rvvnr1
30-10-2007, 13:00
In de VS komen alle Potters in 2 disc versie uit (ook de HD DVD), .... en hier aleen Order of the Phoenix.
Hoe kom je daarbij?? Voor zover ik weet zijn t zowel hier als daar 1 disc edities...

pretorian22
30-10-2007, 13:55
Als ze gebruik gaan maken van de 50GB van Blu-ray dan kan het grootste verschil liggen in het geluidformaat.

Op Mediadis wordt aangegeven dat de Blu-ray versie PCM zou hebben. Indien dit zo blijkt te zijn zou mijn keuze in jouw geval niet moeilijk zijn.

Ik hoef niet te kiezen... heb me beperkt tot 1 formaat en hoop echt dat de PCM op de schijfjes zal staan.


volgens Mediadis zullen de HD DVD versies Dolby TrueHD soundtracks bevatten trouwens.

Frenkel
30-10-2007, 20:28
Hoe kom je daarbij?? Voor zover ik weet zijn t zowel hier als daar 1 disc edities...

Bij Amazon. com geven ze bij de Harry Potter Box het volgende aan:


Limited Edition Package Includes:
Special Trunk Packaging
Two-Disc Editions of Harry Potter 1-5
Harry Potter Interactive DVD Game
5 Collectible Bookmarks
16 Collectible Trading Cards

rvvnr1
30-10-2007, 21:27
Bij Amazon. com geven ze bij de Harry Potter Box het volgende aan:

Amazon is voor zulk soort dingen een hele onbetrouwbare bron. Er staat op diezelfde pagina ook dat de box 7 discs bevat en op de pagina's van de losse uitgaven wordt weer gesproken over 1 disc en die hebben dan weer een beeldverhouding van 1.66:1....

Willy B.
01-11-2007, 14:42
Ik ga ook voor de hd dvd versie van harry potter 1-5 box.

Henkske22
01-11-2007, 21:01
Vind het zonde om de box tekopen. volgend jaar komt er toch weer een nieuwe disc uit. Zit je met 1 box en 1 losse disc. Koop ze wel los

vick86
01-11-2007, 21:18
Of je flikkert de doos gewoon weg. Het is toch maar een stukje karton om de doosjes bij elkaar te houden.

Pieter Kleine
01-11-2007, 21:37
Vind het zonde om de box tekopen. volgend jaar komt er toch weer een nieuwe disc uit. Zit je met 1 box en 1 losse disc. Koop ze wel los


Denk dat de volgende film pas in 2009 op dvd, enz. uitkomt. Het volgende deel komt toch pas december 2008 in de bioscoop.

Frenkel
01-11-2007, 21:49
Of je flikkert de doos gewoon weg. Het is toch maar een stukje karton om de doosjes bij elkaar te houden.

:lol: Het leven is soms zo simpel.

vick86
01-11-2007, 21:59
:lol: Het leven is soms zo simpel.

Alleen hebben wij mensen er een gewoonte van gemaakt om moeilijk te doen.

vick86
01-11-2007, 22:45
Sorry voor de dubbelpost maar ik zit net te denken dat met al die prijsdalingen op de HD-dvd speler Harry Potter het misschien wel eens beter zou kunnen doen op HD-dvd dan Blu-ray want wie denk je dat al die goedkopere spelers gaan kopen: Precies gezinnen met kinderen/tieners.

Lorre
01-11-2007, 23:10
Terug kan er daarover gediscussieerd worden. De mensen kunnen dan ook HP zien liggen en zeggen:"Als het echt moet kopen we een PS3. Dan kan hij er nog spelletjes op spelen ook..."

vick86
01-11-2007, 23:22
Er kan inderdaad over gediscussieerd worden (ook bij de ps3 zit potter publiek) maar een ding lijkt mij duidelijk de verkoopcijfers voor Harry Potter zouden weleens de belangrijkste kunnen worden in de oorlog tot nu toe en eventueel een bepalende factor in het verdere verloop ervan.

Henkske22
02-11-2007, 06:29
Of je flikkert de doos gewoon weg. Het is toch maar een stukje karton om de doosjes bij elkaar te houden.

True true, en dan maar hopen dat de andere discs passende hoesjes hebben bij deze set

Edwin V
02-11-2007, 08:07
True true, en dan maar hopen dat de andere discs passende hoesjes hebben bij deze set
Heb je bij HD-DVD en Blu-ray meer kans op dan bij DVD.
Los kopen moet je niet doen, zijn dezelfde doosjes en dan ben je duurder uit.

vick86
02-11-2007, 08:19
Los kopen moet je niet doen, zijn dezelfde doosjes en dan ben je duurder uit.

Laten we eerlijk zijn dat is de enige reden waarom we de box kopen en tot 2009 is het een mooi boxje. (en daarna kan je hem wegflikkeren)

Dai
14-11-2007, 18:08
Net de Potter-box ontvangen. Heel snel gekeken naar de eerste deel van de reeks. Ben een beetje geschrokken van de beeldkwaliteit. Normaal zie je in 1 oog opslag het verschil tussen standaard en hd, ik zie amper verschil. Order of phoenix is wel prima (hd-waardig).

Pieter Kleine
14-11-2007, 18:28
Blu-ray of HD-dvd?

Dai
14-11-2007, 18:33
Blu-ray of HD-dvd?

Betreft Hd dvd

*TIMMIE*
14-11-2007, 18:43
Sorry voor de dubbelpost maar ik zit net te denken dat met al die prijsdalingen op de HD-dvd speler Harry Potter het misschien wel eens beter zou kunnen doen op HD-dvd dan Blu-ray want wie denk je dat al die goedkopere spelers gaan kopen: Precies gezinnen met kinderen/tieners.

Die vervolgens ook Disney willen, zoals Ratatouille, en die blijken enkel op Blu Ray uit te komen. Zo eenvoudig is dat dus niet te stellen dat men alleen naar prijs kijkt. ;)

Seth__Gekko
14-11-2007, 19:17
Jammer dat de oudere films niet erg veel beter zijn op de sd t.o.v. hd

Dai
14-11-2007, 21:47
Jammer dat de oudere films niet erg veel beter zijn op de sd t.o.v. hd

Zo oud is het niet, volgens mij uit 2001. Ik stel mijn mening over deel 1 bij. Het is gewoon troep. Dat Warner Brothers dit (deel 1) compleet met beeldruis/vuil/beschadigingen durft uit te geven. Detail ontbreekt volkomen, gezichten zijn alleen maar bleek. Andere delen zijn voorzover ik heb bekeken (hoofstukken doorbladert) prima.

Lorre
15-11-2007, 07:21
Als het zo zit koop ik me enkel deel 5. Hoe zien Deel 2 - 4 er dan uit?

Pieter Kleine
15-11-2007, 07:41
Deel 4 had al zeer goede recensies.

Edwin V
15-11-2007, 07:55
Deel 4 had al zeer goede recensies.
Die heb ik al een tijdje op HD-DVD (UK versie) en die ziet er inderdaad goed uit.

AntS
15-11-2007, 09:28
Dit is wat Warner Home Video zelf opgeeft.
Bron: http://hddvd.highdefdigest.com/news/show/Disc_Announcements/Warner/New_Details_Emerge_for_Blu-ray,_HD_DVD_editions_of_Harry_Potter_Years_1-5_Gift_Set/975

Warner Home Video has revealed new details for the Blu-ray and HD DVD releases of 'Harry Potter Years 1-5,' including first word of several extras exclusive to the new limited edition gift set.

According a new press release from the studio (http://home.businesswire.com/portal/site/google/index.jsp?ndmViewId=news_view&newsId=20070917006585&newsLang=en), both the HD DVD and Blu-ray versions of 'Years 1-5' will span seven discs -- five HD-30s on the HD DVD, and five BD-50s for the Blu-ray for each of the films, plus two additional standard-def discs with exclusive bonus content.

Each of the first four movie discs will replicate the same bonus materials as found on their respective two-disc standard-def DVD counterparts, including audio commentaries, multiple featurettes, deleted scenes and more.

The fifth disc (for 'Order of the Phoenix') will mirror the extras found on the concurrently-released HD DVD and Blu-ray editions of that disc, including all of the high-def exclusives (http://www.highdefdigest.com/news/show/Disc_Annoucements/Warner/Harry_Potter_and_the_Order_of_the_Phoenix_Gets_Blu-ray,_HD_DVD_Date_Years_1-5_Also_Due/946) previously outlined for that release.

The two discs of bonus content will be a mix of interactive games, and never-before-seen 'Potter' content. The first disc, entitled "Hogwarts Challenge," will include what Warner describes as a "unique interactive gaming experience with 14 adventure games based on the first three Harry Potter films, and containing clips from the fourth and fifth films." The second disc, "Bonus Materials," will feature more than three hours of all-new content from past Harry Potter films. (Note that both discs of bonus content will also be included in the concurrently-released 'Years 1-5' standard-def DVD release.)

All three versions of 'Years 1-5' will come housed in collectible packaging, including five unique metal bookmarks for each "book" in the set, and four packages of Harry Potter Trading Cards.

rvvnr1
15-11-2007, 12:17
Vreemd persbericht, er zijn tenslotte vijf films maar deel 5 bestaat uit 2 discs. In totaal zouden het dus 8 schijfjes moeten zijn....

Hombre
15-11-2007, 13:02
Net de Potter-box ontvangen. Heel snel gekeken naar de eerste deel van de reeks. Ben een beetje geschrokken van de beeldkwaliteit. Normaal zie je in 1 oog opslag het verschil tussen standaard en hd, ik zie amper verschil. Order of phoenix is wel prima (hd-waardig).

De DVD van het eerste deel was ook niet zo goed qua beeldkwaliteit.
Ik denk eigenlijk dat de bron gewoon niet zo goed is.

freaky
15-11-2007, 18:24
Hoe zit het nu echt met beeldkwaliteit van alle 4 de harry potter films op HD-DVD of Blu-Ray, want ik weet nu nog altijd niet welke van de beide soorten ik moet nemen, denk dat ik voor blu ray ga, zou liever de HD-DVD hebben maar denk dat HD-DVD zal uitsterven.

Dai
15-11-2007, 18:36
Hoe zit het nu echt met beeldkwaliteit van alle 4 de harry potter films op HD-DVD of Blu-Ray, want ik weet nu nog altijd niet welke van de beide soorten ik moet nemen, denk dat ik voor blu ray ga, zou liever de HD-DVD hebben maar denk dat HD-DVD zal uitsterven.

Ik ondervind alleen problemen met deel 1. De overige delen zien er prima uit. Wat wel opvalt aan de jonge gezichten, is dat ze nogal bleekjes uitzien, weinig karakteristiek in tegenstelling tot de oudere acteurs. Zal wel te maken hebben met de dikke laag make-up om de puisten weg te werken.

Pieter Kleine
15-11-2007, 20:37
Mogelijk hebben we te maken met een zeer goede hd-transfer die de beperkingen van het bronmateriaal goed laten zien. Kijk eens naar het volgende citaat van de dvd-home recensie van de dvd:



Het beeld van deze 2.35:1 anamorphic widescreen DVD is over het algemeen scherp met goed contrast en schaduwdetail. Er zijn enkele scènes die er soft en onscherp uitzien door het gebruik van "Filters" en de vele special effect. De kleuren zijn helder en fel, maar ook hier geldt dat deze soms stilistisch zijn aangepast d.m.v. het gebruik van (blauwe)filters. Hierdoor ontstaat er bij deze scènes een wat magisch/soft beeld, die ook de vele lagen special effects wat verbergt. Toch is er veel diepte en detail in het beeld, zodat de rook en stofdeeltjes en de stilistische belichting perfect worden weergegeven. De beeldruis ontbreekt. Wel zijn er een klein niet storende aantal minimale digitale "compressie" foutje en wat solarisatie. Ook zijn er door het stilistisch en het super35 mm proces in een aantal scènes is wat filmgrain aanwezig. Verder een prima transfer.

freaky
16-11-2007, 11:59
Welke is nu beter, blu ray of HD DVD. want ga er morgen misschien om en ben er nog niet aan uit.

*TIMMIE*
16-11-2007, 12:11
Ligt eraan wat je belangrijk vindt. Qua geluid is het verschil tussen een Dolby Digital True HD of een PCM uncompressed geluidstrack. De HD DVD heeft een paar extra features (interactief).

Ik ga zelf voor de Blu Ray vanwege PCM. :)

Pieter Kleine
16-11-2007, 22:32
Tussen de inefficiënte PCM en lossless Dolby TrueHD track is geen verschil vast te stellen.


dvd-home.nl, die verder een duidelijke voorkeur voor de hd-dvd heeft vanwege:
- Echter de DD+ tracks ( op de hd-dvds, ik)hebben een streepje voor op de standaard DD tracks (op de blu-ray, ik)door een voller en rijker geluidbeeld met meer detail, betere spreiding en grotere dynamiek
- meer extra's.

Nu maar hopen dat mediadis mijn box snel gaat versturen.

Arnold van Oostrum
16-11-2007, 22:54
dvd-home.nl, die verder een duidelijke voorkeur voor de hd-dvd heeft vanwege:
- Echter de DD+ tracks ( op de hd-dvds, ik)hebben een streepje voor op de standaard DD tracks (op de blu-ray, ik)door een voller en rijker geluidbeeld met meer detail, betere spreiding en grotere dynamiek
- meer extra's.

Nu maar hopen dat mediadis mijn box snel gaat versturen.


Ja, maar als je een PCM 5.1 of Dolby True HD voorhanden hebt, dan luister je toch niet meer naar de DD (+) track? Dus wat maakt het verschil dan nog uit.
Op gebied van extra's biedt de HD DVD iets meer met Movie Experience optie en Online Extra (via internet).

Pieter Kleine
16-11-2007, 23:56
Ja, maar als je een PCM 5.1 of Dolby True HD voorhanden hebt, dan luister je toch niet meer naar de DD (+) track? Dus wat maakt het verschil dan nog uit.



Er zullen nog heel veel mensen zijn die de pcm 5.1. of dolby true hd track (nog) niet kunnen beluisteren, zoals ik vanwege hardwarebeperkingen. Die zijn dus aangewezen op de dd of dd+ track.

Lorre
17-11-2007, 00:57
Even vermelden dat ik gezien heb dat deel 1 tot 3 geen in movie experience bevat. Anders had ik deel 1 en 2 ook wel gedaan op HD-DVD.

Arnold van Oostrum
17-11-2007, 02:50
Er zullen nog heel veel mensen zijn die de pcm 5.1. of dolby true hd track (nog) niet kunnen beluisteren, zoals ik vanwege hardwarebeperkingen. Die zijn dus aangewezen op de dd of dd+ track.
Dat kan ik mij haast niet voorstellen.
Een PCM 5.1 track (en andere hoog resolutie audiotracks) beluister je door je BD of HD DVD speler via de 5.1 analoge uitgang aan te sluiten op je AV receiver. De decodering van de audiotrack wordt dan door de BD / HD DVD speler gedaan.

vick86
17-11-2007, 08:55
Dat kan ik mij haast niet voorstellen.
Een PCM 5.1 track (en andere hoog resolutie audiotracks) beluister je door je BD of HD DVD speler via de 5.1 analoge uitgang aan te sluiten op je AV receiver. De decodering van de audiotrack wordt dan door de BD / HD DVD speler gedaan.

Ik ben geen expert maar word dat dan (als je geen dure installatie hebt) niet gedownsampled? Dan heb je er namelijk nog weinig aan.

Hombre
17-11-2007, 10:45
Dat kan ik mij haast niet voorstellen.
Een PCM 5.1 track (en andere hoog resolutie audiotracks) beluister je door je BD of HD DVD speler via de 5.1 analoge uitgang aan te sluiten op je AV receiver. De decodering van de audiotrack wordt dan door de BD / HD DVD speler gedaan.

Veel 5.1 setjes en receivers hebben 1 of geen analoge 5.1 ingang.
Als deze er wel is, is deze vaak ook al ingebruik voor de b.v sacd.dvd-a.
Niemand kruipt achter zijn installatie om telkens even 6 kabeltjes te wisselen…..

Pieter Kleine
17-11-2007, 11:00
Om maar een voorbeeld te noemen de ps3 heeft geen analoge 5.1 uitgang, enkel hdmi.

Edwin V
17-11-2007, 15:04
Als deze er wel is, is deze vaak ook al ingebruik voor de b.v sacd.dvd-a.
Niemand kruipt achter zijn installatie om telkens even 6 kabeltjes te wisselen…..
Of je hebt twee externe 5.1 ingangen. ;)

Pieter Kleine
17-11-2007, 17:18
Hoe?

Hombre
17-11-2007, 22:41
Hoe?

Ja en 12 hoogwaardige kabels nodig :-(
Lekker voordelig.... en dan mis je zelfs nog 1 set.

Raimond Kieftenbeld
18-11-2007, 02:08
De DVD van het eerste deel was ook niet zo goed qua beeldkwaliteit.
Ik denk eigenlijk dat de bron gewoon niet zo goed is.

helemaal mee eens,ik heb hier ook het eerste deel op DVd,en er is nogal wat artifacts ruis te zien in behoorlijk wat scenes.Vooral op een groot scherm is dat goed te zien van dichtbij,ik heb wel heel wat betere dvd's gezien.

Harrie van Geleuken
18-11-2007, 13:11
Ligt eraan wat je belangrijk vindt. Qua geluid is het verschil tussen een Dolby Digital True HD of een PCM uncompressed geluidstrack. De HD DVD heeft een paar extra features (interactief).

Ik ga zelf voor de Blu Ray vanwege PCM. :)

Inderdaad PCM,want dan kun je een wat oudere versterker prima gebruiken..(PCM uncompressed via de 5.1 analoge output geeft een prima :grin: resultaat !

TJ Weissel
18-11-2007, 13:16
De DVD van het eerste deel was ook niet zo goed qua beeldkwaliteit.
Ik denk eigenlijk dat de bron gewoon niet zo goed is.

bron is gewoon identiek aan de andere films.

Hombre
18-11-2007, 16:41
Inderdaad PCM,want dan kun je een wat oudere versterker prima gebruiken..(PCM uncompressed via de 5.1 analoge output geeft een prima :grin: resultaat !

Dat kan dus ook bij HD-DVD met Dolby Tru-HD en is dus geen legitiem argument......

Pieter Kleine
20-11-2007, 22:11
Recensie areadvd.de


Bild 76 %


"Harry Potter und der Stein der Weisen" lässt erkennen, dass zwischen dem ersten Film und dem jüngsten Teil der Serie inzwischen schon ein halbes Jahrzehnt steht. So erreicht das Bild in der Gesamtheit nicht ganz die Schärfe von "Harry Potter und der Orden des Phönix" und wirkt auch etwas körniger. Dennoch wirkt das Bild überwiegend recht detailliert und bietet einen guten Schärfe-Vorsprung gegenüber der DVD. Ebenso wie beim aktuellsten Film ist aber auch bei "Harry Potter und der Stein der Weisen" die Schärfe immer wieder leichten Schwankungen unterworfen und lässt auch einige Szenen etwas blass wirken. Die optischen Verfremdungen des Masters lassen aufgrund der harten, etwas überdrehten Kontraste auch bei der HD DVD Details in dunklen Bildbereichen häufiger verschwinden und die gesamte Farbgebung wird durch einen starken Orange/Grünstich dominiert. Die kräftige Sättigung der Farben lässt auch ab und zu Farbrauschen erkennen. Die Kompression arbeitet trotz des körnigen Ausgangsmaterials recht sauber.


Kern: de film heeft niet dezelfde scherpheid als Harry Potter 5. Het beeld is wel beter dan dat van de dvd. Maar dat is hierboven ook al vastgesteld.

Evil Hobbit
20-11-2007, 22:59
Heb ze ook maar gehaald vandaag. Je ziet duidelijk dat de eerste film alweer wat ouder is en dat Columbus manier van filmen een veel warmer en zachtere tint met zich meebrengt. Dit verklaard waarom de film er minder scherp en helder uitziet. De transfer zelf is wel van hoge kwaliteit met diepe zwart tinten en gedetailleerde weergaven. Prima beeld maar idd niet zo schitterend als 3 4 en vooral 5.

Grappig detail, de blu-ray is gewoon de US uitgave, inclusief FBI warning en mpaa keuring er voor.

vick86
22-11-2007, 20:43
Waarschijnlijk dachten ze dat de films recent genoeg waren om ze direct over te zetten maar de eerste twee films hadden zeker baad gehad bij een kleine poetsbeurt. Ze zien er echt niet slecht uit maar het had zeker beter gekund en bij HD verwacht je gewoon perfectie.

Lorre
22-11-2007, 23:02
Vind het toch maar een zwak argument van sommige leden hier. Deel 1 en 2 ietsje ouder... Spider-man is ook van 2002 en die heeft wel een betere transfer gekregen naar Blu-ray. Warner hoefde gewoon de films een nieuwe poetsbeurt te geven voor ze zo vlug op beide formaten te willen uitbrengen. Ik blijf de eerste 2 films geld smijt weg vinden. Beeld kon veel beter.

Ettepet
23-11-2007, 00:11
Wat ik me herinner van de bios was dat ik het beeld niet heel veel beter vond dan dat van een (de) dvd.

vick86
23-11-2007, 09:24
Vind het toch maar een zwak argument van sommige leden hier. Deel 1 en 2 ietsje ouder... Spider-man is ook van 2002 en die heeft wel een betere transfer gekregen naar Blu-ray. Warner hoefde gewoon de films een nieuwe poetsbeurt te geven voor ze zo vlug op beide formaten te willen uitbrengen. Ik blijf de eerste 2 films geld smijt weg vinden. Beeld kon veel beter.

Eigenlijk zou dit niet door de kwaliteitscontrole heen mogen komen. Schijnbaar zijn ze bij Warner echter blind of gewoon te lui voor een fatsoenlijk poetsbeurt.

AntS
23-11-2007, 15:23
Eigenlijk zou dit niet door de kwaliteitscontrole heen mogen komen. Schijnbaar zijn ze bij Warner echter blind of gewoon te lui voor een fatsoenlijk poetsbeurt.
Precies.

Lorre
23-11-2007, 16:33
Ben het eens met vick86. Binnen een jaar ofzo krijgen we dan wel een bericht dat er een remastered versie komt van zowel 1 en 2.

Edwin V
23-11-2007, 17:37
Eigenlijk zou dit niet door de kwaliteitscontrole heen mogen komen. Schijnbaar zijn ze bij Warner echter blind of gewoon te lui voor een fatsoenlijk poetsbeurt.
Tremors in de US dan bijvoorbeeld. Alles is perfect aan het beeld uitgezonder 1 ding: edge enhancement. Dat is wel zo erg op HD en daar hoeven ze de film niet eens voor op te poetsen!

Pieter Kleine
26-11-2007, 19:11
Ik heb inmiddels mijn hd-dvd box ook binnen en heb onmiddelijk mijn HP1 hd-dvd (afgespeeld met de x box add on en pc op tv aangesloten) vergeleken met de dvd-versie (geupscaled naar 1080p via ps3).
Ik vind de kwaliteit van de hd-dvd beter dan dat van de dvd. Het beeld van de hd-dvd is in zijn algemeenheid rustiger. Op momenten zie je ook dat het beeld van de hd-dvd scherper is, op andere momenten zie je dat minder. De kleuren werken beter op de hd-dvd. Er natuurlijk ook even geluisterd naar de soundtracks, en die van de hd-dvd (dd+ alleen al) klinkt veel beter dan die van de dvd, meer gedetailleerd en afgewogen. Eigenlijk valt mij nu pas op dat het beeld van de dvd toch wel wat tegenvalt.

Er viel mij wel iets anders op. Op een zeker moment kreeg ik het idee dat aan de zijkanten van de film wat beeld wegviel. Ik dacht eerst aan overscan via de pc, maar een testdisc wees uit dat er daar geen sprake van is. Er is dus echt wat beeld weggevallen. Mogelijk vindt dat zijn verklaring in het feit dat de film op de hd-dvd in formaat 2.40:1 staat en niet in formaat 2.35:1 als op de dvd.

Pieter Kleine
26-11-2007, 23:11
Lees dat de hd-dvd een heel speciaal interactief iets heeft. Weet niet zo wat ik er van moet vinden: Live Community Screening. Dit werkt als volgt:


Dubbed "Live Community Screening," the new feature will allow multiple owners of the 'Order of the Phoenix' HD DVD to simultaneously watch the film via their own individual web-connected players. Playback is controlled by a single "host" user, who initiates the invitation-only viewing, and can control the film by pausing and playing the feature on everyone else's machines. Even more cutting edge, Warner says participants will also be able to text between their remote devices, creating a virtual "live chat" environment while they watch.

Ofwel je kunt met je vrienden elk thuis via de verschillende op internet aangesloten hd-dvd spelers gelijktijdig naar de film kijken en via tekstberichten communiceren.

Maar .... is het niet veel leuker om gewoon bij iemand thuis te gaan kijken????

vick86
27-11-2007, 09:02
Maar .... is het niet veel leuker om gewoon bij iemand thuis te gaan kijken????

Trieste constatering: Tegenwoordig heeft niemand meer echte vrienden die gewoon bij je thuis komen. Alles gaat over het internet.

TJ Weissel
29-11-2007, 14:57
Trieste constatering: Tegenwoordig heeft niemand meer echte vrienden die gewoon bij je thuis komen. Alles gaat over het internet.

speak for yourself :mrgreen:

pretorian22
29-11-2007, 15:13
ik ga garegeld bij vrienden een filmpje kijken of gezellig daar gamen ofzo hoor. en uiteraard komen die ook bij mij langs. ik vind het zwaar overdreven dat iedereen zogenaamd alleen maar via internet contact heeft

Bij mij is dit in ieder geval niet zo gelukkig

Edwin V
29-11-2007, 15:58
of gezellig daar gamen ofzo hoor.
Dat bespaart in ieder geval een X-Box live abonnement. ;)

kruspe
03-12-2007, 20:49
weet iemand of de harry potter box op[ blu ray bij amazon.com (die giftset dus) ook hier af te spelen is op de ps3?
Op de site van amazon staat dat ie regio 1 is (of A zoals dat bij blu ray heet dacht ik)
maar op deze site: http://bluray.liesinc.net/ staat dat ie wel hier af te spelen is...ik wil deze graag voor mijn vrouw kopen voor kerst, maar dan moet ik het wel zeker weten natuurlijk.

Pieter Kleine
11-12-2007, 23:49
http://gizmodo.com/gadgets/the-state-of-hd-dvd/the-state-of-hd-dvd-330684.php

Een heel lang verhaal over hd-dvd, maar voor dit topic ook een stukje vergelijking van HP hd-dvd en blu-ray.

kruspe
12-12-2007, 00:58
http://gizmodo.com/gadgets/the-state-of-hd-dvd/the-state-of-hd-dvd-330684.php

Een heel lang verhaal over hd-dvd, maar voor dit topic ook een stukje vergelijking van HP hd-dvd en blu-ray.

heb het net gelezen, maar wat mij opvalt is dat op de foto's van de HD DVD versies van harry potter en 300 een regio codering staat aangegeven, terwijl HD DVD's toch allemaal regiovrij zijn?

Pieter Kleine
12-12-2007, 20:39
Regio 1 geldt voor dvd only. Blijkbaar zit daar ook een dvd-kant aan de schijf.

Edwin V
16-12-2007, 14:37
http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/blu-ray-box-harry-potter-includes-hd-dvd-disc-by-mistake.html

Da's dan weer 't nadeel van een dual format producent. ;)

kruspe
16-12-2007, 16:07
http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/blu-ray-box-harry-potter-includes-hd-dvd-disc-by-mistake.html

Da's dan weer 't nadeel van een dual format producent. ;)

das schrikken!!!!
Ik heb die van mij net nagekeken, maar gelukkig allemaal blu-ray.....

TJ Weissel
16-12-2007, 16:11
http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/blu-ray-box-harry-potter-includes-hd-dvd-disc-by-mistake.html

Da's dan weer 't nadeel van een dual format producent. ;)

Ach is gewoon 'n poging de beste kwaliteit te leveren (6)

Wim S.
16-12-2007, 16:12
Heeft de USA LE van de Blu-Ray ook NL subs?

kruspe
16-12-2007, 16:13
Heeft de USA LE van de Blu-Ray ook NL subs?

ja, behalve deel 1, die heeft alleen engelse en spaanse subs.
Deel 2 t/m 5 zijn ook nederlands gesproken.

Wim S.
16-12-2007, 16:20
Oke bedankt, zit er over te twijfelen om 'm te kopen. Maar ik wacht een recensie over de blu-ray box even af.

Frenkel
16-12-2007, 17:03
Oke bedankt, zit er over te twijfelen om 'm te kopen. Maar ik wacht een recensie over de blu-ray box even af.

Recensie's van 4 van de 5 Potter films bij Highdefdigest:
http://www.highdefdigest.com/

En de recensie "The Goblet of fire" zal wel snel volgen.

Wim S.
16-12-2007, 17:44
Bedankt overall gezien ga ik toch maar voor de Blu-Ray, aangezien de extra's voor mij niet zo belangrijk zijn en ik dan toch kies voor het beste beeld en geluidskwaliteit.

En inmiddels besteld bij amazon.com. :)

Pieter Kleine
16-12-2007, 17:57
ik dan toch kies voor het beste beeld en geluidskwaliteit

Die snap ik niet.

Wim S.
16-12-2007, 18:20
Die snap ik niet.

Klopt je hebt gelijk, ik meende te hebben gezien dat de beeld- en audiokwaliteit van de Blu-Ray beter was dan de HD DVD maar na nog eens te hebben gekeken zijn ze vrijwel gelijk. Mar ik zag dat de Hd DVD box geen NL subs heeft dus dan alsnog ga ik voor de Blu-Ray Box.