PDA

Bekijk de volledige versie : luidsprekers voor pioneer vsx-817



wietse
29-10-2007, 20:53
ik ben op zoek naar een speakerset voor op een pioneer vsx-817 versterker.
-mijn budget is ongeveer €200 het mag ook iets duurder zijn maar liefst niet meer dan €300.
-mijn kamer is ongeveer 16m²
-er moet niet persee een subwoofer bijzijn
-ik zou graag als voorste speakers vloerstaanders hebben
-het is voor films en muziek

nu luister ik gewoon naar 4.0 met wat oude speakers en ik mis niet echt een subwoofer

bsmpower
05-11-2007, 18:51
Toevallig vandaag staan luisteren naar een aantal vloerstaande luidsprekers bij de Mediamarkt en ik vond de Heco Victa 500 een erg goede box (voor dat geld)! Warme klant en genoeg bass dat een sub niet nodig is (vind ik).

Kost bij de MM 200,- per stuk maar op internet voor 160,- per stuk te vinden. Dus dan zit je wel net buiten budget :-s.

Luister die boxen maar eens. Misschien is het wat?!

Gerco Stuivenberg
05-11-2007, 22:16
Ik vond de Heco Victa 500 een erg goede box (voor dat geld)! Warme klant en genoeg bass dat een sub niet nodig is (vind ik).
Als je een luidspreker met deze belastbaarheid aansluit op een eindtrap (als die van) de Pioneer VSX-817, dan vind ik dat logisch. Deze luidspreker vraag om een krachtige eindversterker en die van de Pioneer VSX-817 is modaal. :roll:

Het beste kun je volgens mij kiezen voor een luidspreker kiezen met een maximale belastbaarheid ongeveer tussen de 70 en 140 Watt en die dan combineren met een sub. In een kamer als die van jou kun je over het algemeen ook geen volwaardige 5, 6, of 7.1 opstelling plaatsen vanwege de beperkte ruimte en bijbehorende opstellingsmogelijkheden. Zelf zou ik daarom beginnen met een sateliet-luidspreker systeem. :wink:

wietse
06-11-2007, 20:28
welke speakers zou je me dan aanraden

Gerco Stuivenberg
08-11-2007, 22:27
welke speakers zou je me dan aanraden
In principe zijn alle luidsprekers aan te raden. Het belangrijkste is dat jij nu en in de toekomst tevreden bent met jouw keuze.

Deze wordt mede bepaald door:

De grootte van de kamer die je nu gebruikt of waar je naar toe gaat verhuizen.
Waar je de luidsprekers voor wilt gaan gebruiken. Meer met beeld of meer zonder beeld.
De luidsprekers die je nu gebruikt en wat je er mee wilt gaan doen.
Jouw persoonlijke smaak kwa geluid.
Het geld wat je aan deze hobby wilt besteden en hoe ver je daarmee wilt gaan.Je kunt dus beter geen luidsprekers kopen alleen omdat ze in de winkel of bij iemand anders mooi klinken. :wink:

Jasper_K
19-11-2007, 18:27
... Deze luidspreker vraag om een krachtige eindversterker ...

De website van dit merk geeft zelf een aanbevolen vermogen van de versterker aan "vanaf 30 Watt". Helemaal omdat daar ook een gevoeligheid van 91db gespecificeerd is lijkt me niet dat hier zware eindversterkers voor nodig zijn.

(Ik denk ook niet dat mensen met een zware Mark Levinson eindtrap naar deze speakers zullen kijken als ze naar nieuwe speakers op zoek zijn, al weet je natuurlijk nooit :wink: )

Ik zou deze combinatie in ieder geval niet op basis van de specificaties afschrijven (maar dat zou ik zo-wie-zo niet snel doen) ...

Gerco Stuivenberg
19-11-2007, 19:30
Vanaf 30 Watt betekent dat je een versterker kunt gebruiken die last-stabiel is en daardoor een hogere stroomsterkte kan leveren. Dit zijn meestal buizenversterkers en versterkers die "klasse A" geschakeld zijn.

Ik zou deze combinatie in ieder geval niet op basis van de specificaties afschrijven (maar dat zou ik zo-wie-zo niet snel doen) ...
Dat dacht ik vroeger ook. Maar door mijn elektrotechnische achtergrond weet ik nu ook waarom het geluid op een gegeven moment anders gaat klinken wanneer je langdurig er naar luistert. ;)

Jasper_K
20-11-2007, 10:45
Vanaf 30 Watt betekent dat je een versterker kunt gebruiken die last-stabiel is en daardoor een hogere stroomsterkte kan leveren. Dit zijn meestal buizenversterkers en versterkers die "klasse A" geschakeld zijn.

Dat dacht ik vroeger ook. Maar door mijn elektrotechnische achtergrond weet ik nu ook waarom het geluid op een gegeven moment anders gaat klinken wanneer je langdurig er naar luistert. ;)

<geenZinInDiscussiemodus> Natuurlijk joh, je hebt helemaal gelijk. Je hebt tenslotte een electrotechnische achtergrond </geenZinInDiscussiemodus>

(hmmm ... toch dan eens op het web zoeken naar iemand met een Heco Victa 500 / Pass Labs combinatie :mrgreen: )

hstadman
20-11-2007, 10:53
<geenZinInDiscussiemodus> Natuurlijk joh, je hebt helemaal gelijk. Je hebt tenslotte een electrotechnische achtergrond </geenZinInDiscussiemodus>

(hmmm ... toch dan eens op het web zoeken naar iemand met een Heco Victa 500 / Pass Labs combinatie :mrgreen: )

Pass labs maakt mooie versterkers. Echter denk ik niet dat iemand die een goede pass labs kan betalen 200 euro voor speakers uitgeeft.

Jasper_K
20-11-2007, 11:55
Pass labs maakt mooie versterkers. Echter denk ik niet dat iemand die een goede pass labs kan betalen 200 euro voor speakers uitgeeft.

My point exactly ... :bier:

Ik denk ook niet dat iemand met een buizenversterker of een klasse A versterker 200 euro voor speakers uitgeeft. Die liggen over het algemeen in een iets andere prijsklasse.