PDA

Bekijk de volledige versie : Gaat Warner Blu-ray exclusive?



Brian2
30-10-2007, 13:04
Will Warner Bros. Endorse Blu-ray?
Studio executive hints that dual-format policy may be changing.
By Swanni

Washington, D.C. (October 30, 2007) -- Warner Bros. has been neutral in the Blu-ray-HD DVD disc war, releasing movies in both high-def formats.

However, that policy may be changing, says a top Warner executive.

Dan Silverberg, Warner's vice president of High-Definition media, hinted Monday at a Blu-ray briefing for the media that the studio might soon endorse Blu-ray.

Warner is now the only major studio that releases movies in both formats; two support HD DVD exclusively while four have endorsed Blu-ray.

But Home Media Magazine reports that Silverberg believes that Blu-ray may be winning the format war and, consequently, it may be time for the studio to pick one over the other.

“One thing that may be changing is our strategy,” he said. “When both formats launched and hardware prices were high, we made a decision to support both formats and let the consumer decide. But now that hardware pricing is affordable for both Blu-ray and HD DVD, it appears consumers no longer want to decide — so the notion of staying in two formats for the duration is something we are re-evaluating now that we are in the fourth quarter.”

The Warner executive noted that Blu-ray sales have topped HD DVD by a 2-1 margin over the last nine months.

While he didn't come out and endorse Blu-ray, it sounded like the studio had a clear favorite if it decides to endorse one format.

“We can definitely talk Blu-ray,” he said. “We are committed to the format.”

Warner's decision to support Blu-ray over HD DVD could have a major impact on the high-def disc format war. Without Warner, HD DVD's catalogue would only include titles from two studios.

http://www.tvpredictions.com/bluwarner103007.htm

Bettina
30-10-2007, 13:51
Wow ben benieuwd of dat waar is.

Welke twee studio's supporten HD only?





Will Warner Bros. Endorse Blu-ray?
Studio executive hints that dual-format policy may be changing.
By Swanni

Washington, D.C. (October 30, 2007) -- Warner Bros. has been neutral in the Blu-ray-HD DVD disc war, releasing movies in both high-def formats.

However, that policy may be changing, says a top Warner executive.

Dan Silverberg, Warner's vice president of High-Definition media, hinted Monday at a Blu-ray briefing for the media that the studio might soon endorse Blu-ray.

Warner is now the only major studio that releases movies in both formats; two support HD DVD exclusively while four have endorsed Blu-ray.

But Home Media Magazine reports that Silverberg believes that Blu-ray may be winning the format war and, consequently, it may be time for the studio to pick one over the other.

“One thing that may be changing is our strategy,” he said. “When both formats launched and hardware prices were high, we made a decision to support both formats and let the consumer decide. But now that hardware pricing is affordable for both Blu-ray and HD DVD, it appears consumers no longer want to decide — so the notion of staying in two formats for the duration is something we are re-evaluating now that we are in the fourth quarter.”

The Warner executive noted that Blu-ray sales have topped HD DVD by a 2-1 margin over the last nine months.

While he didn't come out and endorse Blu-ray, it sounded like the studio had a clear favorite if it decides to endorse one format.

“We can definitely talk Blu-ray,” he said. “We are committed to the format.”

Warner's decision to support Blu-ray over HD DVD could have a major impact on the high-def disc format war. Without Warner, HD DVD's catalogue would only include titles from two studios.

http://www.tvpredictions.com/bluwarner103007.htm

Rogier Burghout
30-10-2007, 14:10
Wow ben benieuwd of dat waar is.

Welke twee studio's supporten HD only?

Paramount en Universal.
Op zich een opvallende ontwikkeling, gezien het feit dat ze een A reeks titels (o.a. de Matrix trilogie) exclsuief op HD DVD hebben uitgebracht.

Bettina
30-10-2007, 14:20
De matrix wil ik wel op blu ray!

:) Echt een film om in HD formaat te bekijken.

Raimond Kieftenbeld
30-10-2007, 14:25
Ik hoop dat dit gaat gebeuren,ik zou wel graag inderdaad The Matrix op Blu Ray zien!(y)

En ik ben voor 1 format,welke het ook mag worden(het liefst Blu Ray),dus als dit een beslissende zet kan worden , dan kan ik het alleen maar toejuigen.

Maverick
30-10-2007, 15:04
Volgens mij is de Matrix is alleen op HDDVD uitgebracht i.v.m. de interactive mogelijkheden die Blu-ray op dat moment nog niet bood.
Hij is altijd al aangekondigd op blu-ray alleen zonder datum.

correct me if I am wrong

Brian2
30-10-2007, 15:13
Volgens mij is de Matrix is alleen op HDDVD uitgebracht i.v.m. de interactive mogelijkheden die Blu-ray op dat moment nog niet bood.
Hij is altijd al aangekondigd op blu-ray alleen zonder datum.

correct me if I am wrong

Volgens mij klopt dat.

Lorre
30-10-2007, 16:12
Paramount en Universal.
Op zich een opvallende ontwikkeling, gezien het feit dat ze een A reeks titels (o.a. de Matrix trilogie) exclsuief op HD DVD hebben uitgebracht.

Het zou op zich een goeie zet geweest zijn voor hen. Een paar titels exclusief eerder releasen op HD-DVD, het geld innen en dan alleen voor Blu-ray kiezen.
Ik zie Warner niet meteen overschakelen op BR only. Hun collectie op HD-DVD brengt ook nog teveel geld op denk ik.

Edwin V
30-10-2007, 16:55
Ik zie Warner niet meteen overschakelen op BR only. Hun collectie op HD-DVD brengt ook nog teveel geld op denk ik.
Ik denk dat beide nog weinig geld opbrengen in de ogen van de Warner bazen. Ze kunnen er met gemak een laten vallen.

vick86
30-10-2007, 17:13
Sorry maar dit bericht is weer eens zwaar uit zijn context gehaald naar pro blu-ray verhaal. Aangezien WB's keuze de oorlog zo goed als beslist lijken mij de huidige verkoopcijfers wel de minst belangrijke factor in de beslissing tot exclusiviteit. Het gaat er uiteindelijk om welk formaat WB beter vind en niet welke op dit moment het beste verkoopt.

Deze qoute viel mij ook op


“We can definitely talk Blu-ray,” he said. “We are committed to the format.”

In andere woorden "We kunnen het wel over Blu-ray hebben maar ik beloof niets".

freaky
30-10-2007, 17:27
Wat beklaag ik mij het dat ik vorig weekend een HD-DVD speler heb aangeschaft, als dit waar is heeft zo'n speler geen nut meer en heb ik gewoon € 300 vergooid :( :( :( :( :( :(

vick86
30-10-2007, 17:39
Wat beklaag ik mij het dat ik vorig weekend een HD-DVD speler heb aangeschaft, als dit waar is heeft zo'n speler geen nut meer en heb ik gewoon € 300 vergooid :( :( :( :( :( :(

Maak je geen zorgen het enige wat op dit moment zeker is is dat WB haar positie aan het overdenken is. De rest is niets behalve uit de context gehaalde qoutes en pure speculatie.

Jeroen D
30-10-2007, 17:45
Wat beklaag ik mij het dat ik vorig weekend een HD-DVD speler heb aangeschaft, als dit waar is heeft zo'n speler geen nut meer en heb ik gewoon € 300 vergooid :( :( :( :( :( :(

Daarom koop ik ook nog niets. Als je een BR of HDDVD speler aanschaft dan loop je gewoon risico, 1 van beide formaten gaat (hopelijk) immers verdwijnen.

Marcel W
30-10-2007, 17:47
Toch wel jammer als het die kant uit zou gaan. Ik bezit beide formaten (circa 20 HD-DVD en 10 BluRay) en van beide een standalone speler (Toshiba en Sony), en vrijwel zonder uitzondering vind ik de beeldkwaliteit van de HD-DVD beter dan die van BluRay, ondanks de grotere capaciteit van de laatste. Sommige BluRay's zijn maar marginaal beter dan de standaard DVD uitvoering.
Geeft maar weer eens aan, dat het gros van het publiek zich laat misleiden door reclame en geilt op het etiketje van Sony, terwijl er beter te krijgen is. In het land der blinden is één oog koning. Zonde.

rdevries
30-10-2007, 18:20
Fantastish nieuws! ....

Ik denk dat Warner een les heeft geleerd van Paramount. Zelfs MET transformers op HD-DVD die week, werden er MEER blu-rays verkocht.

This is the beginning of the end boys and girls!

Raimond Kieftenbeld
30-10-2007, 18:20
Daarom koop ik ook nog niets. Als je een BR of HDDVD speler aanschaft dan loop je gewoon risico, 1 van beide formaten gaat (hopelijk) immers verdwijnen.


Daarom heb ik dus een PS 3,is altijd nog bruikbaar als DVD speler en console,en de PS 3 is denk ik ook een grote troef in dit verhaal.

vick86
30-10-2007, 18:53
Persoonlijk vind ik dit trouwens een verschrikkelijk slecht moment om hier over te beginnen aangezien geen van beide formaten een duidelijke voorsprong heeft en de ps3 op dit moment de verkoopcijfers te veel beinvloed. Ik zou het dan ook niet begrijpen als Blu-ray nu wint aangezien het nog niet bewezen is dat de filmliefhebber/consument dit formaat ook echt wil. Als blu-ray dankzij de ps3 wint geeft dat maar weer eens aan dat de echte consumenten (diegenen die een stand-alone speler kopen in dit geval) er niet toe doen. Niets tegen Blu-ray overigens maar laat het zich eerst maar eens echt bewijzen.

Frenkel
30-10-2007, 19:49
Er gingen al geruchten de laatste week dat Warner zijn neutraliteit zou opgeven, aleen is het nog niet bekend welke ze laten vallen.
het lijkt er nu op dat ze BD gaan ondersteunen, maar anderzijds zal het me ook niet verbazen als dit vals blijkt te zijn, an dat ze voor HD DVD gaan,.... of dat ze voorlopig bijde blijven uitgeven, wat ik eerder vermoed.

Nu is het gewoon wachten op een officiele reactie van Warner op deze geruchten.
Die kan nu natuurlijk niet lang uitblijven.

windoweyez
30-10-2007, 20:35
Als dit klopt dan is die hele format-war voorbij, lijkt mij....

Pieter Kleine
30-10-2007, 21:55
Paar maanden geleden was de situatie nog omgekeerd, toen dacht men dat Warner met blu-ray zou stoppen. Is niet gebeurd. Zou het, het einde van hd-dvd betekenen? Dacht van niet. Daarvoor is er al te veel software van beide formaten beschikbaar. Plus dat er nog steeds twee grote maatschappijen zijn die hd-dvd exclusief zijn. Of Warner exclusief blu-ray is pas zeker als dit officieel bekend wordt gemaakt.

Maar in het betreffende artikel staat ook het volgende citaat:
"One thing that may be changing is our strategy," he said. "When both formats launched and hardware prices were high, we made a decision to support both formats and let the consumer decide. But now that hardware pricing is affordable for both Blu-ray and HD DVD, it appears consumers no longer want to decide — so the notion of staying in two formats for the duration is something we are re-evaluating now that we are in the fourth quarter."
En dat vind ik een zeer verwarrende zin. Mogelijk dat ze kiezen voor hd-dvd.

Maar is nog een heel andere uitleg mogelijk. Blijkbaar was de bestaande strategie dat warner tijdelijk voor een dubbel formaat ging. Het citaat suggereert dat dit wel eens een permanente strategie kan worden, want de consument wil immers niet meer kiezen (voor één formaat).

Newboy
30-10-2007, 22:08
Persoonlijk vind ik dit trouwens een verschrikkelijk slecht moment om hier over te beginnen aangezien geen van beide formaten een duidelijke voorsprong heeft en de ps3 op dit moment de verkoopcijfers te veel beinvloed. Ik zou het dan ook niet begrijpen als Blu-ray nu wint aangezien het nog niet bewezen is dat de filmliefhebber/consument dit formaat ook echt wil. Als blu-ray dankzij de ps3 wint geeft dat maar weer eens aan dat de echte consumenten (diegenen die een stand-alone speler kopen in dit geval) er niet toe doen. Niets tegen Blu-ray overigens maar laat het zich eerst maar eens echt bewijzen.

De "echte consumenten" zoals jij ze noemt zijn hardcore. De early adopters. En die groep is bijzonder klein. Het is overduidelijk dat de PS3 het blu-ray format een grote ruggesteun geeft. Net als de PS2 een katalysator was voor DVD. Hell, als ik geen PS3 had was ik echt niet van plan 800€ te betalen voor een speler die alleen maar films kan lezen.

HD-DVD is wat..., 9 maanden eerder gereleased? In die 9 maanden heeft Blu-ray HD-DVD al voorbijgestoken. In een bericht van zdnet.be staat dat in de eerste 9 maanden van 2007 15.800 Blu-ray-films zijn verkocht in Belgische winkels tegenover 3.200 HD-DVD films. Ik vermoed dat deze cijfers ook wel in de omringende landen als Nederland en Frankrijk gelden. Had Microsoft in zijn 360 een HD-DVDspler gestoken dan waren deze cijfers heel wat anders geweest.

En nu dat de PS3 in prijs is gezakt zal Blu-ray nog meer verkopen. Zelfs in de VS waar HD-DVD in het begin sterk stond worden nu meer Blu-rays verkocht dan HD-DVD wat op zich al vreemd is want er zijn meer standalone HD-DVD players verkocht. Oh wait, here comes PS3 again! En ik denk toch dat de verkoop van de schijfjes belangrijker is dan de spelers maar dat wil Toshiba niet gezegd hebben... Europa is eigenlijk al een verloren zaak voor HD-DVD.

Als je enkel focust op het feit dat de Blu-ray versie van "300" meer dan het dubbele haalt van de HD-DVD versie in verkochte exemplaren is dat al een uitgemaakte zaak wat Warner uiteindelijk zal kiezen.

Newboy
30-10-2007, 22:11
Sorry maar dit bericht is weer eens zwaar uit zijn context gehaald naar pro blu-ray verhaal. Aangezien WB's keuze de oorlog zo goed als beslist lijken mij de huidige verkoopcijfers wel de minst belangrijke factor in de beslissing tot exclusiviteit. Het gaat er uiteindelijk om welk formaat WB beter vind en niet welke op dit moment het beste verkoopt.

Deze qoute viel mij ook op



In andere woorden "We kunnen het wel over Blu-ray hebben maar ik beloof niets".

Je vertaald het verkeerd. "We kunner het zeker over Blu-ray hebben, wij ondersteunen het format

Pieter Kleine
30-10-2007, 22:12
Zelfs in de VS waar HD-DVD in het begin sterk stond worden nu meer Blu-rays verkocht dan HD-DVD wat op zich al vreemd is want er zijn meer standalone HD-DVD players verkocht.


Ik lees juist constant in de analyses dat hd-dvd in verkoopcijfers juist nu meer toegroeit (in de USA) dan naar blu-ray. Een andere trend dan je hier neerzet.

Pieter Kleine
30-10-2007, 22:17
Je vertaald het verkeerd. "We kunner het zeker over Blu-ray hebben, wij ondersteunen het format

Juiste correctie. Maar ook deze zin kan anders worden begrepen, warner had een voorkeur voor hd-dvd.
Je zou het dan zo kunnen lezen: we hebben een voorkeur gehad voor hd-dvd, maar ondersteunen ook blu-ray: ofwel permanente voorzetting dubbele formaten.
Ofwel het artikel roept alleen maar vragen op.

rvvnr1
30-10-2007, 23:53
Denk dat Warner zich nog wel drie keer achter de oren krabt voordat ze uberhaupt een formaat laten vallen, zeker nu er al bij diverse ketens in Amerika HD DVD spelers worden verkocht voor onder de 200 dollar.

En als je dan deze zin leest:
"But now that hardware pricing is affordable for both Blu-ray and HD DVD, it appears consumers no longer want to decide"
dan lijkt t er idd sterk op dat ook Warner geen keuze gaat maken. Of ze moeten zo ontiegelijk arrogant zijn om de consument, die in hun ogen niet wil beslissen, nu dan maar de keuze door de strot te duwen door een zijde te kiezen.

Edwin V
31-10-2007, 06:56
vrijwel zonder uitzondering vind ik de beeldkwaliteit van de HD-DVD beter dan die van BluRay, .
Als dat inderdaad zo is zou ik 't ook erg jammer vinden. Heb nu nog alleen HD DVD gezien maar heb ook een Blu-ray speler gekocht die ik deze week krijg.
Maar misschien is de Sony speler wel gewoon slechter dan de Toshiba speler waardoor je mindere beeldkwaliteit ziet.

Regiocodering vind ik nog een bijkomend nadeel van Blu-ray. Dat valt niet goed te praten.

Maar goed, het is nog niet zo ver waarschijnlijk. Van mij mogen ze allebei blijven bestaan.

Edwin V
31-10-2007, 06:59
Maar in het betreffende artikel staat ook het volgende citaat:
"One thing that may be changing is our strategy," he said. "When both formats launched and hardware prices were high, we made a decision to support both formats and let the consumer decide. But now that hardware pricing is affordable for both Blu-ray and HD DVD, it appears consumers no longer want to decide — so the notion of staying in two formats for the duration is something we are re-evaluating now that we are in the fourth quarter."
En dat vind ik een zeer verwarrende zin. Mogelijk dat ze kiezen voor hd-dvd.

Maar is nog een heel andere uitleg mogelijk. Blijkbaar was de bestaande strategie dat warner tijdelijk voor een dubbel formaat ging. Het citaat suggereert dat dit wel eens een permanente strategie kan worden, want de consument wil immers niet meer kiezen (voor één formaat).
Ik denk dat die zin inderdaad erop slaat dat men beide formaten wil ondersteunen omdat de consument ook niet kiets voor één.

vick86
31-10-2007, 07:17
Je vertaald het verkeerd. "We kunner het zeker over Blu-ray hebben, wij ondersteunen het format

Ik vertaalde wat bedoelt werd niet wat er letterlijk gezegd word. Wij ondersteunen het formaat zegt helemaal niets op dit moment ondersteunen ze beide formaten dus als je die man had gevraagd over HD-dvd dan had hij zelfde antwoord gegeven. Het blu-ray kamp denkt feest te kunnen vieren maar zelfs al is die man voor blu-ray is dan betekent dat nog niets aangezien hij de beslissing niet in zijn eentje neemt.

Rut
31-10-2007, 09:14
Ik vertaalde wat bedoelt werd niet wat er letterlijk gezegd word. Wij ondersteunen het formaat zegt helemaal niets op dit moment ondersteunen ze beide formaten dus als je die man had gevraagd over HD-dvd dan had hij zelfde antwoord gegeven. Het blu-ray kamp denkt feest te kunnen vieren maar zelfs al is die man voor blu-ray is dan betekent dat nog niets aangezien hij de beslissing niet in zijn eentje neemt.

com·mit·ted [kf'miTJd] (bijvoeglijk naamwoord; voltooid deelwoord van commit)

1 toegewijd
overtuigd


2 geëngageerd

Brian2
31-10-2007, 10:37
The film industry trade journal The Hollywood Reporter reports from the gala launch party for Blu-ray editions of "Cars" and "Ratatouille." At the party:

Walt Disney Studios Home Entertainment worldwide president and Blu-ray proponent Bob Chapek blasted the rival HD DVD camp with fierce rhetoric.
Fox Home Entertainment president Mike Dunn chastised Paramount and blasted Microsoft with harsh statements.
Warner High-Definition Media VP Dan Silverberg admitted "one thing that may be changing is our strategy," and that a change could come as early as the end of the fourth quarter.
Most notably, The Hollywood Reporter reveals how Warner will decide if they will go with Blu-ray or HD DVD:

A Warner source said the studio is watching what happens now that Wal-Mart and other big retailers are selling entry-level Toshiba HD DVD players for less than $200, about half what the cheapest Blu-ray player costs. If there is a significant spike in HD DVD software sales, the studio may cast its lot with that format, whereas if there is no real impact, Warner may go Blu-ray only.via The Hollywood Reporter (http://www.n4g.com/ClickOut.aspx?ObjID=78962)

Allemaal Blu-ray importeren dus :D

Sicco
31-10-2007, 10:50
ik moest toch even bij de eigenschappen van het plaatje kijken om te zien wat je bedoelde ;)

Seth__Gekko
31-10-2007, 11:03
Storm in een glas water bedoel je?

Ja klopt dat bedoelde hij ermee, aan het naampje te zien!

Pieter Kleine
31-10-2007, 15:42
Allemaal Blu-ray importeren dus


Uh, en wat dan van de regiocode?

Lorre
31-10-2007, 17:30
Disney had beter uitgehaald naar zichzelf om de POTC framing probs nog niet opgelost te hebben.

Frenkel
31-10-2007, 18:05
Uh, en wat dan van de regiocode?
Het gaat hier toch om Warner, en die gebruiken geen regiocode's !.

Richard68
31-10-2007, 18:15
Het boeit mij echt voor geen meter wie er wint als er nu eindelijk nu maar eens een formaat overblijft.

Ze kunnen kletsen wat ze willen. Deze formatenoorlog doet zowel HD-DVD als Blue ray geen goed. De grote winnaar is DVD. Mensen stappen niet over zolang beide formaten blijven bestaan.

Het kon ook nog wel eens de kant van de SACD opgaan. Leuk speeltje, superiere audio kwaliteit, maar geen hond die het koopt omdat het grote publiek (en die bepalen toch of een produkt een success of mislukking is) CD meer dan goed genoeg vindt.

Men kan best eens zijn hand overspelen met als gevolgd dat beide formaten mislukken en dat wij gewoon vrolijk DVD's blijven kopen.

Pieter Kleine
31-10-2007, 18:36
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Rhodanos http://www.dvd.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1249912#post1249912)
Uh, en wat dan van de regiocode?


Het gaat hier toch om Warner, en die gebruiken geen regiocode's !.

De originele poster had het over blu-ray in z'n algemeenheid, zo te lezen.

Henkske22
31-10-2007, 20:09
Het gaat hier toch om Warner, en die gebruiken geen regiocode's !.
Als ze ZOUDEN stoppen met hddvd dan komt er denk ik ook een regiocode voor de blu's

hstadman
31-10-2007, 20:16
Denk dat Warner zich nog wel drie keer achter de oren krabt voordat ze uberhaupt een formaat laten vallen, zeker nu er al bij diverse ketens in Amerika HD DVD spelers worden verkocht voor onder de 200 dollar.

En als je dan deze zin leest:
"But now that hardware pricing is affordable for both Blu-ray and HD DVD, it appears consumers no longer want to decide"
dan lijkt t er idd sterk op dat ook Warner geen keuze gaat maken. Of ze moeten zo ontiegelijk arrogant zijn om de consument, die in hun ogen niet wil beslissen, nu dan maar de keuze door de strot te duwen door een zijde te kiezen.

Dat is wel vaker gebeurd toch. Is wel beter daar je je dan gewoon op 1 format kunt richten.

hstadman
31-10-2007, 20:20
http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/1239693/2/istockphoto_1239693_storm_in_glass_of_water.jpg Ofwel: storm in een glas water ;)

Rob,

je kunt helaas niet ontkennen dat ketens blu-ray only verkopen en dat meer en meer maatschappijen gaan neigen naar blu-ray i.p.v. hd-dvd. Met name de nog dual of onafhankelijke maatschappijen gaan toch steeds meer richting blu-ray.

rvvnr1
31-10-2007, 20:32
Met name de nog dual of onafhankelijke maatschappijen gaan toch steeds meer richting blu-ray.
Waar baseer je dat nou weer op?? Dacht toch echt dat Paramount/Dreamworks onlangs voor HD DVD only hebben gekozen.....

Pieter Kleine
31-10-2007, 21:15
http://www.widescreen-vision.de/?article_id=619371 is een Duitstalig artikel gebaseerd op dezelfde geruchtmakende uitspraken.



Er bemerkte weiter, dass die Hardware-Preise einen Punkt erreicht hätten, an denen der Konsument nicht mehr entscheiden wolle, welches Format nun tatsächlich technisch überlegen sei, sondern endlich einsteigen möchten. Er spielt damit offensichtlich auf die preisgünstigen Toshiba-Player an, die bei Amazon und Wal Mart angeboten werden. Weiterhin sagte er "die Vorstellung, bei zwei Formaten auf Dauer zu bleiben, sei etwas was die Firma derzeit neu bewertet".



Hun conclusie: Warner zou wel eens voor hd-dvd exclusief kunnen gaan.

STaf
31-10-2007, 21:50
Ik denk dat beide nog weinig geld opbrengen in de ogen van de Warner bazen. Ze kunnen er met gemak een laten vallen.
Laat het dan Blu-ray zijn!!! Microsoft moet maar wat geld in de zakken van WB stoppen!!!:-P

STaf
31-10-2007, 21:54
http://www.widescreen-vision.de/?article_id=619371 is een Duitstalig artikel gebaseerd op dezelfde geruchtmakende uitspraken.



Hun conclusie: Warner zou wel eens voor hd-dvd exclusief kunnen gaan.
Vertaling, ik versta geen Pools!!!:-P

hstadman
31-10-2007, 23:02
Waar baseer je dat nou weer op?? Dacht toch echt dat Paramount/Dreamworks onlangs voor HD DVD only hebben gekozen.....

Gekozen?Gekocht bedoel je en dat contract is een kortlopend contrct. Dus binnen een paar jaar kunnen ze overstappen op blu-ray.

hstadman
31-10-2007, 23:15
Vertaling, ik versta geen Pools!!!:-P

De komende tijd zal duidelijk worden of Warner naar een andere stategie moet overstappen, aldus Dan Silverburg.

Verder zouden ze moeten analiseren of het verstandig is om nog 2 formaten te blijven ondersteunen daar de goedkope hd-dvd spelers van toshiba op een dusdanig laag niveau zijn beland dat er veel mensen bereidt zijn nu over te stappen.


Een overstap zou de definitieve doodsteek voor blu-ray kunnen betekenen.
Het komt erop neer dat strategisch gezien om hd-dvd only te gaan een goede zet voor Warner zou zijn en Sony in een lastig parket zou brengen, daar hd-dvd een concurrerend formaat is. Dit zou betekenen dat sony pas laat over zou stappen naar hd-dvd en daardoor aan marktaandeel zou verliezen met hun dochter filmmaatschappij(sony pictures/MGM).

Brian2
31-10-2007, 23:27
De originele poster had het over blu-ray in z'n algemeenheid, zo te lezen.

Klopt. Ondanks het feit dat er regio-locked BD's zijn, zijn er ook genoeg BD's die regio vrij zijn.


Gekozen?Gekocht bedoel je en dat contract is een kortlopend contrct. Dus binnen een paar jaar kunnen ze overstappen op blu-ray.

Klopt, ze hebben (naar veluidt) $150 miljoen gehad voor hun exclusiviteit, maar die duurt maar 18 maanden.

hstadman
31-10-2007, 23:31
Klopt. Ondanks het feit dat er regio-locked BD's zijn, zijn er ook genoeg BD's die regio vrij zijn.



Klopt, ze hebben (naar veluidt) $150 miljoen gehad voor hun exclusiviteit, maar die duurt maar 18 maanden.

Er is voor sony dan nog steeds geen man overboord;

dan wordt blu-ray exclusief voor de playstation 3 en hd-dvd de standaard voor dvd films.

Volgens analisten wordt 200 dollar/euro gezien als het omslagpunt waarbij menig persoon bereidt is om over te stappen op HD.

Dit is voor Europa helaas niet helemaal waar. De goedkoopste spelers moeten nogal wat features ontberen en de 350 euro spelers komen pas in de buurt van features die nodig/nuttig zijn voor HD schermen, zoals 24bps , upscaling etc. Daar waar de Blu-ray spelers wel al die features bezitten.

Voordat het hier 200 euro is zijn we zeker nog wel een jaar verder!

rvvnr1
01-11-2007, 00:35
Gekozen?Gekocht bedoel je en dat contract is een kortlopend contrct.
Prima, maar daar gaat t niet over. Jij beweert dat er maatschappijen zijn die richting Blu-Ray gaan. Ik zie dat op dit moment niet, sterker nog ik zie eerder t tegenovergestelde, dus noem er eens 1 dan. Oh en een bronvermelding is dan ook wel aardig.... ;)

hstadman
01-11-2007, 00:42
Prima, maar daar gaat t niet over. Jij beweert dat er maatschappijen zijn die richting Blu-Ray gaan. Ik zie dat op dit moment niet, sterker nog ik zie eerder t tegenovergestelde, dus noem er eens 1 dan. Oh en een bronvermelding is dan ook wel aardig.... ;)

Deze onder andere:
http://life.tweakers.net/nieuws/48654/japanse-porno-industrie-duikt-op-blu-ray.html;)

Het lijkt er sterk op dat het niet alleen gaat om hd-dvd vs blu-ray maar ook veel werelddelen zijn verschillend verdeeld. Zo is hd-dvd klein in europa, groter in de USA en in Japan is blu-ray weer groter.

STaf
01-11-2007, 09:33
De komende tijd zal duidelijk worden of Warner naar een andere stategie moet overstappen, aldus Dan Silverburg.

Verder zouden ze moeten analiseren of het verstandig is om nog 2 formaten te blijven ondersteunen daar de goedkope hd-dvd spelers van toshiba op een dusdanig laag niveau zijn beland dat er veel mensen bereidt zijn nu over te stappen.


Een overstap zou de definitieve doodsteek voor blu-ray kunnen betekenen.
Het komt erop neer dat strategisch gezien om hd-dvd only te gaan een goede zet voor Warner zou zijn en Sony in een lastig parket zou brengen, daar hd-dvd een concurrerend formaat is. Dit zou betekenen dat sony pas laat over zou stappen naar hd-dvd en daardoor aan marktaandeel zou verliezen met hun dochter filmmaatschappij(sony pictures/MGM).
Bedankt!!!(y)

Edwin V
01-11-2007, 10:34
Wat ik wel eens lees is dat men voor HD-DVD kiest vanwege het betere filmaanbod van de studio's. Dan is 't toch knap dat Blu-ray met crappy films meer verkoopt.

STaf
01-11-2007, 12:45
Maar WB verdient zelfs met mindere HD DVD verkopen toch nog genoeg. Elk Blu-ray schijfje moet in een Sony fabriek worden vervaardigt, dus meer kosten voor de filmmaatschappij... Met HD DVD kunnen ze de schijfjes gewoon, mits enige aanpassing, in de eigen fabrieken maken. Snap nog altijd niet dat Blu-ray zoveel aanhang heeft. Inferieure mogelijkheden wat betreft interactiviteit, gewone dvd-menu-tjes, problemen(fouten) zat met de films zelf, Sony die de hele boel domineert, en een standaard die zelfs nog steeds niet op punt staat. De Blu-ray+ beveiliging van Fox is trouwens ook al gekraakt... Reactie's graag:-P

Lorre
01-11-2007, 16:38
Niet enkel de beveiliging van BR is gekraakt. Ik vind ook al HD-DVD versies van Transformers online.

STaf
01-11-2007, 17:26
Maar dat gebeurt toch met alle soorten van beveiliging??? Er is altijd wel iemand die slimmer is...

TJ Weissel
01-11-2007, 17:28
Dan is 't toch knap dat Blu-ray met crappy films meer verkoopt.

Mjah, het Sony aanbod laat te wensen over... en ja knap dat ze veel verkopen.. mogelijk het playstation-publiek?

Trat
01-11-2007, 18:16
Maar WB verdient zelfs met mindere HD DVD verkopen toch nog genoeg. Elk Blu-ray schijfje moet in een Sony fabriek worden vervaardigt, dus meer kosten voor de filmmaatschappij... Met HD DVD kunnen ze de schijfjes gewoon, mits enige aanpassing, in de eigen fabrieken maken. Snap nog altijd niet dat Blu-ray zoveel aanhang heeft. Inferieure mogelijkheden wat betreft interactiviteit, gewone dvd-menu-tjes, problemen(fouten) zat met de films zelf, Sony die de hele boel domineert, en een standaard die zelfs nog steeds niet op punt staat. De Blu-ray+ beveiliging van Fox is trouwens ook al gekraakt... Reactie's graag:-P
WB die schijfjes maakt in een fabriek???
Inferieure mogelijkheden?
Interactiviteit?
Problemen/fouten?

Trat
01-11-2007, 18:18
Niet enkel de beveiliging van BR is gekraakt. Ik vind ook al HD-DVD versies van Transformers online.HD-DVD rips zie je nu pas omdat er ook nu pas een beetje films voor uitkomen.

Trat
01-11-2007, 18:19
Een overstap zou de definitieve doodsteek voor blu-ray kunnen betekenen.
Het komt erop neer dat strategisch gezien om hd-dvd only te gaan een goede zet voor Warner zou zijn en Sony in een lastig parket zou brengen, daar hd-dvd een concurrerend formaat is. Dit zou betekenen dat sony pas laat over zou stappen naar hd-dvd en daardoor aan marktaandeel zou verliezen met hun dochter filmmaatschappij(sony pictures/MGM).
Droom verder.

STaf
01-11-2007, 18:23
WB die schijfjes maakt in een fabriek???
Inferieure mogelijkheden?
Interactiviteit?
Problemen/fouten?
Ja:-P

STaf
01-11-2007, 18:25
:confused: twee posts terug was het nog een argument tegen BD?



Jij draait ook om als een blad aan een boom ;).
Ik bedoel gewoon dat uiteindelijk toch wel elke soort van beveiliging wordt gekraakt, dus dat dit eigenlijk een beetje zinloos is. Ook wat betreft regio)codering, die HD DVD natuurlijk niet heeft:wink:

Trat
01-11-2007, 18:29
Ja:-P
Nou, gewoon niet dus... dacht ik al.

STaf
01-11-2007, 18:39
Nou, gewoon niet dus... dacht ik al.
WB die schijfjes maakt in een fabriek???: waar anders, in een snoepwinkel?
Inferieure mogelijkheden?: geen pip commentaar, gewone saaie dvd achtige menu's
Interactiviteit? : geen u-control(universal), geen internetmogelijkheden(blood diamond, 300 enz.)
Problemen/fouten? : gebrekkige versie van pirates.... nog wat weten???
Ik beweer niet dat HD DVD perfect is, maar er zijn tenminste van in het begin een aantal standaarden vastgelegd, bij Blu-ray rotzooien ze maar wat aan, met al hun versie's en verschillende beveiligingen die zo goed zijn dat niet eens Blu-ray splers de schijfjes kunnen afspelen...(y)

Pieter Kleine
01-11-2007, 18:41
Wat Warner ook doet, beide formaten blijven het gewoon redden. Wat wel zo goed is voor ons consumenten, want hardware is daardoor heel wat in prijs gedaald en uiteindelijk zal software ook wel goedkoper moeten worden.
Voor een aantal maanden was de discussie hd-dvd zal niet overleven, want slechts Universal is hd-dvd exclusief. Hd-dvd is er nog steeds. Als Warner blu-ray zou gaan heb je nog altijd Universal en Paramount en aantal onafhankelijke maatschappijen die hd-dvd ondersteunen. Als Warner voor enkel hd-dvd gaat heb je nog steeds Sony (en Fox, is deze ook niet van Spny) en Buena Vista met onafhankelijke maatschappijen die blu-ray blijven ondersteunen.
Maat ik zet mijn geld op mijn eerdere analyse Warner blijft pro hd-dvd en blu-ray.

Trat
01-11-2007, 18:50
WB die schijfjes maakt in een fabriek???: waar anders, in een snoepwinkel?
Je bedoelde hun eigen fabriek he? Eerlijk toegeven, je bedoelde hun eigen fabriek. Maar dat doen ze niet in hun eigen fabriek. Dus kunnen ze net zo goed dat bij Sony laten doen (Maxel maakt trouwens ook BR schijven). Maar goed, als HD-DVD schijfjes zoveel goedkoper zijn zag je al die prijzen wel naar beneden gaan. Helaas, dit is niet het geval dus hebben we niet zoveel aan dit fabeltje.


Inferieure mogelijkheden?: geen pip commentaar, gewone saaie dvd achtige menu'sDat is bij de 1.3 BR spelers wel anders. BTW. Je bent denk ik met 4 andere mensen in NL de enige die hier wat om geeft of daarom een HD-DVD speler kopen. Heb geen statische onderbouwing hiervoor (best gevaarlijk dus, maar gaat om het idee) - gewoon een gevoel.

Interactiviteit? : geen u-control(universal), geen internetmogelijkheden(blood diamond, 300 enz.)Ow, dat is vanaf profiel 1.3 toch ook gewoon mogelijk? Mijn PS3 wordt daar deze maand naar geupdate. Ik hoor echter niet bij die 5 personen in NL die ook op basis daarvan een overweging maakt tussen BR en HD-DVD. Zit je trouwens vaak met je HD-DVD speler op het net?

Problemen/fouten? : gebrekkige versie van pirates.... nog wat weten???
He? Waar heb je het over? Ligt dat niet aan de authoring? Dat was namelijk de consensus dacht ik. Maar goed. Jij je puntje.

Ik beweer niet dat HD DVD perfect is, maar er zijn tenminste van in het begin een aantal standaarden vastgelegd, Ja, dat vooral Toshiba de spelers gaat maken...

bij Blu-ray rotzooien ze maar wat aan, met al hun versie's en verschillende beveiligingen die zo goed zijn dat niet eens Blu-ray splers de schijfjes kunnen afspelen...(y)
He? Waar heb je het nu weer over?

TJ Weissel
01-11-2007, 18:59
Trat niet zo provoceren he... newbees moeten weten waar ze staan :D ...

Trat
01-11-2007, 19:07
Trat niet zo provoceren he... newbees moeten weten waar ze staan :D ...
Haha, ik sta daar waar ik jou kan dissen. (y)

Pieter Kleine
01-11-2007, 21:50
Citaat:
bij Blu-ray rotzooien ze maar wat aan, met al hun versie's en verschillende beveiligingen die zo goed zijn dat niet eens Blu-ray splers de schijfjes kunnen afspelen...(y)


He? Waar heb je het nu weer over?



http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54957, problemen in Amerika
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55522, problemen met Duitse blu-ray Die Hard 4.0

STaf
01-11-2007, 21:52
Je bedoelde hun eigen fabriek he? Eerlijk toegeven, je bedoelde hun eigen fabriek. Maar dat doen ze niet in hun eigen fabriek. Dus kunnen ze net zo goed dat bij Sony laten doen (Maxel maakt trouwens ook BR schijven). Maar goed, als HD-DVD schijfjes zoveel goedkoper zijn zag je al die prijzen wel naar beneden gaan. Helaas, dit is niet het geval dus hebben we niet zoveel aan dit fabeltje.

Dat is bij de 1.3 BR spelers wel anders. BTW. Je bent denk ik met 4 andere mensen in NL de enige die hier wat om geeft of daarom een HD-DVD speler kopen. Heb geen statische onderbouwing hiervoor (best gevaarlijk dus, maar gaat om het idee) - gewoon een gevoel.
Ow, dat is vanaf profiel 1.3 toch ook gewoon mogelijk? Mijn PS3 wordt daar deze maand naar geupdate. Ik hoor echter niet bij die 5 personen in NL die ook op basis daarvan een overweging maakt tussen BR en HD-DVD. Zit je trouwens vaak met je HD-DVD speler op het net?

He? Waar heb je het over? Ligt dat niet aan de authoring? Dat was namelijk de consensus dacht ik. Maar goed. Jij je puntje.
Ja, dat vooral Toshiba de spelers gaat maken...

He? Waar heb je het nu weer over?
Bedankt dat je me gelijk geeft.... dus voor jou kunnen ale eigenaars met een oudere Blu-ray speler de pot op??? Vriendelijke jongen....Blu-ray 1.1, 1.2... waar houd het op? dat bedoel ik juist, bij HD DVD vanaf dag één de juiste versie.

STaf
01-11-2007, 21:54
Citaat:
bij Blu-ray rotzooien ze maar wat aan, met al hun versie's en verschillende beveiligingen die zo goed zijn dat niet eens Blu-ray splers de schijfjes kunnen afspelen...(y)


http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54957, problemen in Amerika
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55522, problemen met Duitse blu-ray Die Hard 4.0
Bedankt voor de steun (y)

Trat
01-11-2007, 22:10
Bedankt dat je me gelijk geeft.... dus voor jou kunnen ale eigenaars met een oudere Blu-ray speler de pot op??? Vriendelijke jongen....Blu-ray 1.1, 1.2... waar houd het op? dat bedoel ik juist, bij HD DVD vanaf dag één de juiste versie.
Waarin geef ik je dan gelijk? Volgens mij heb ik je zwaar gedist namelijk. Daarom moet je als BR klant gewoon een PS3 kopen (zijn er al zo'n 10 miljoen van verkocht); die kun je gewoon updaten. Dat ding kan straks zelfs 100 en 200GB schijven lezen.

Trat
01-11-2007, 22:11
Bedankt voor de steun (y)
Nou, wat een steun. Als hij nou met echte problemen kwam. Dit zijn incidenten. Ik wil nog wel eens zien hoe je HD-DVD speler met zijn tijd mee moet gaan.

En dan weer, wat een fanboy gehalte. Als HD-DVD nog minder aan gaat slaan koop je toch gewoon een BR speler? Probleem opgelost.

vick86
01-11-2007, 22:27
Niet overdrijven Trat volgens http://www.nexgenwars.com/ zijn er slechts 5 miljoen ps3 verkocht. Hoe betrouwbaar die cijfers zijn weet ik ook niet maar het lijkt me sterk dat er twee keer zoveel verkocht zijn als dat zij zeggen.

Edwin V
02-11-2007, 07:13
Citaat:
bij Blu-ray rotzooien ze maar wat aan, met al hun versie's en verschillende beveiligingen die zo goed zijn dat niet eens Blu-ray splers de schijfjes kunnen afspelen...(y)


http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54957, problemen in Amerika
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55522, problemen met Duitse blu-ray Die Hard 4.0
Het meest vervelende is dan nog dat een firmware update bij de stand alone spelers niet via internet automatisch kan worden gedaan zoals de X-Box en PS3 het doen en dat die firmware updates lang kunnen duren. En als 't hardwarematig niet kan ben je zuur. Ik heb een Pioneer Blu-ray gekocht (BDP-LX70A), moet nog binnenkomen maar ik hoop toch wel dat ik alle films kan blijven kijken. Specials als PiP en internet access hoeft van mij niet. Op een Duits forum wordt wel door leden gemeld dat Pioneer Die Hard 4 wel kan afspelen en dat de problemen voornamelijk bij Samsung spelers ligt.

Trat
02-11-2007, 07:45
Het meest vervelende is dan nog dat een firmware update bij de stand alone spelers niet via internet automatisch kan worden gedaan zoals de X-Box en PS3 het doen en dat die firmware updates lang kunnen duren. En als 't hardwarematig niet kan ben je zuur. Ik heb een Pioneer Blu-ray gekocht (BDP-LX70A), moet nog binnenkomen maar ik hoop toch wel dat ik alle films kan blijven kijken. Specials als PiP en internet access hoeft van mij niet. Op een Duits forum wordt wel door leden gemeld dat Pioneer Die Hard 4 wel kan afspelen en dat de problemen voornamelijk bij Samsung spelers ligt.
FW update kan ook misschien ook via een DVDtje gaan: FW downloaden, op DVD branden en je speler updaten.

Edwin V
02-11-2007, 09:11
FW update kan ook misschien ook via een DVDtje gaan: FW downloaden, op DVD branden en je speler updaten.
Dat is wel zo maar dergelijke updates komen vaak minder frequent en daardoor later. Het is veel handiger als je je speler aanzet hij automatisch de nieuwste firmware gaat downloaden. Snap niet dat de Blu-ray associatie niet bij de tijd is en dit gewoon als eis had vastgelegd.

hstadman
02-11-2007, 09:39
Maar WB verdient zelfs met mindere HD DVD verkopen toch nog genoeg. Elk Blu-ray schijfje moet in een Sony fabriek worden vervaardigt, dus meer kosten voor de filmmaatschappij... Met HD DVD kunnen ze de schijfjes gewoon, mits enige aanpassing, in de eigen fabrieken maken. Snap nog altijd niet dat Blu-ray zoveel aanhang heeft. Inferieure mogelijkheden wat betreft interactiviteit, gewone dvd-menu-tjes, problemen(fouten) zat met de films zelf, Sony die de hele boel domineert, en een standaard die zelfs nog steeds niet op punt staat. De Blu-ray+ beveiliging van Fox is trouwens ook al gekraakt... Reactie's graag:-P

Dat is niet meer helemaal waar. In Azie staat de eerste onafhankelijke blu-ray pers en die gaat dus ook voor de japanse porno industrie blu-ray schijfjes persen! Naarmate er meer blu-ray persen worden verkocht, zijn de filmmaatschappijen ook vrijer in het kiezen van een bedrijf die voor hun de schijfjes perst! Meer concurrentie zou ook kunnen beteken dat de schijfjes goedkoper worden voor de fabrikanten en ook uiteindelijk voor de consument!

Feit is dat beide beveiligingen al zijn gekraakt. Zowel van HD-dvd als van blu-ray. Ook de nieuwste variant van blu-ray heeft binnen een aantal dagen het onderspit moeten delven!

Ze leren het nooit, wat betreft beveiliging! Wat ze willen is dat het voor de gemiddelde consument net lastig genoeg is om geen copieen te maken. De die-hards komen er toch wel door!

Trat
02-11-2007, 10:54
Dat is wel zo maar dergelijke updates komen vaak minder frequent en daardoor later. Het is veel handiger als je je speler aanzet hij automatisch de nieuwste firmware gaat downloaden.Moet er wel connectiviteit voor zijn. Mijn PS3 doet dat wel. (y)

Snap niet dat de Blu-ray associatie niet bij de tijd is en dit gewoon als eis had vastgelegd.Tja, dat kost tijd: snelle marktpenetratie en korte termijn strategie.

Edwin V
02-11-2007, 18:54
Tja, dat kost tijd: snelle marktpenetratie en korte termijn strategie. Dergelijke mentaliteit is niet netjes richting de consument. Ze iets door de strot proberen te duwen in plaats van eerst goed uitwerken.

Trat
02-11-2007, 19:43
Dergelijke mentaliteit is niet netjes richting de consument. Ze iets door de strot proberen te duwen in plaats van eerst goed uitwerken.
Tja, zo draaien miljoenen mensen dagelijks Vista...

vick86
02-11-2007, 19:47
Tja, zo draaien miljoenen mensen dagelijks Vista...

Voor een keer heb je gelijk. Al blijft het een slechte zaak.

Edwin V
03-11-2007, 06:32
Tja, zo draaien miljoenen mensen dagelijks Vista...
Da;s een mooie vergelijking inderdaad. Vista en Blu-ray.

Op mijn PC komt voorlopig ook geen Vista.

Trat
03-11-2007, 08:44
Da;s een mooie vergelijking inderdaad. Vista en Blu-ray.

Op mijn PC komt voorlopig ook geen Vista.

Ik moet niet eens een PC. ;)

Edwin V
03-11-2007, 09:23
Ik moet niet eens een PC. ;)
M'n baas heeft betaald dus dan zeg ik geen nee. :)

Rogier Burghout
03-11-2007, 09:40
Tja, zo draaien miljoenen mensen dagelijks Vista...

Zo is het eigenlijk bij alle OS'en gegaan van MS, maar Viasta is de eerste zonder echte significante toevoegingen of verbeteringen tov zijn voorganger en degene met de grootste compatibiliteitsproblemen van een OS ooit...

TJ Weissel
03-11-2007, 10:34
Denk dat 'n OS ook echt volkomen los staat van 'n media-drager. ? of begrijp ik het nou verkeerd?

Roy de Jong
15-08-2008, 14:12
Inmiddels is Warner over op Blu-Ray. Gelieve hier verder te discussieren:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57135&page=33&highlight=warner+blu