PDA

Bekijk de volledige versie : Disney Announces Major Blu-ray Disc Releases for 2008



Marco1983
01-11-2007, 10:24
Walt Disney Studios Home Entertainment announced today more innovations in the Blu-ray format with the Studio's first ever Platinum Blu-ray release, the Studio's first BD-Live title, and full motion picture-in-picture Blu-ray bonus features.

The Studio announced the first animated Platinum coming to Blu-ray will be the timeless treasure Sleeping Beauty. Releasing Sleeping Beauty on Blu-ray marks a milestone for the format as these titles are not released until a format has been proven both technologically and in terms of consumer acceptance - and Disney's animated releases in the past have been a major catalysis for any format's growth. Pinocchio's release on VHS and Snow White's release on DVD marked major growth milestones for both of those formats. The Sleeping Beauty Blu-ray Disc release will also include a virtual castle and multi-player activities - both utilizing the BD-Live technology.

Lorre
01-11-2007, 11:55
En laten we allen hopen dat deze allemaal de juiste framing heeft. (y)

Marco1983
01-11-2007, 12:32
Ze gaan volgens mij gewoon de dvd datum volgen met het uitbrengen van blu ray. Want Doornroosje staat bijvoorbeeld volgend jaar op de planning.

Trat
01-11-2007, 18:31
Komen er ook HD-DVD versies?

Pieter Kleine
01-11-2007, 18:43
Disney is blu-ray exclusive.

Trat
01-11-2007, 22:06
Disney is blu-ray exclusive.
"Ai, dan weet we dat", zeggen alle oma's, opa's, mama's, papa's, ooms & tantes. "Dan moeten we toch een BR player hebben..."

Lorre
01-11-2007, 22:08
Vergeet niet dat die velen opgegroeid zijn met die Classic's. Het is niet omdat jij de stoere jan wilt uithangen en niets geeft om toffe klassiekers dat het merendeel van de bevolking dat ook doet. Ik hou van de Disney tekenfilms. Ik had ze op VHS, nu DVD en later koop ik ze me allemaal op BR. Dat is dan ook de enige collectie die ik graag terug double dip.

Trat
01-11-2007, 22:08
En je hebt gelijk, mijn hart klopt er gelijk wat sneller van! :-PWaarom, wat doet dit dan met je? Verkoop je gewoon je HD-DVD speler op marktplaats (als is het aanbod er wel groot) en koop je een BR spelertje of, beter, een PS3.

Newboy
02-11-2007, 01:59
Dat niet alleen, maar nog maar eens van "pinnokio tot doornroosje en de schone slaapster", is dat alles wat Disney Blu-ray te bieden heeft? Dan mogen ze van mij Blu-ray exclusive blijven.

Graag, want we weten allemaal dat disney animatiefilms zelfs meer verkopen dan gewone "live films". Hoe meer BD schijfjes worden verkocht hoe beter :D

Trat
02-11-2007, 07:43
Graag, want we weten allemaal dat disney animatiefilms zelfs meer verkopen dan gewone "live films". Hoe meer BD schijfjes worden verkocht hoe beter :D
Klopt en er worden sowieso ook meer BR schijfjes geproduceerd doordat alle games op de PS3 op BR staan.

Ronald Stiebolt
02-11-2007, 09:41
Zeur- en bashposts verwijderd. Gaarne ALLEEN inhoudelijke discussie!!!

STaf
02-11-2007, 09:43
Waarom, wat doet dit dan met je? Verkoop je gewoon je HD-DVD speler op marktplaats (als is het aanbod er wel groot) en koop je een BR spelertje of, beter, een PS3.
(y) Ga ik doen!!!

Trat
02-11-2007, 10:13
(y) Ga ik doen!!!
Verstandig! http://forums.highdefdigest.com/showthread.php?t=10996

TJ Weissel
02-11-2007, 10:19
Zeur- en bashposts verwijderd. Gaarne ALLEEN inhoudelijke discussie!!!

Bashen komt van 2 kanten (zie posts van Trat)... wel eerlijk houden ;).

Ps. het grootste voordeel van Blu-ray is nu weg, daar de beveiliging niet meer werkt dit is 'n grote tegenslag voor zowel Disney als Sony & Fox, de enige reden dat Blu-ray nog in leven was zou de beveiliging zijn. Nu is er geen reden meer om de content op de duurste concurrent te stampen.

Zou mij benieuwen hoe lang Disney Blu-ray exclusive blijft, ps. zijn de framing problemen al opgelost?

Trat
02-11-2007, 10:20
Zou mij benieuwen hoe lang Disney Blu-ray exclusive blijft, ps. zijn de framing problemen al opgelost?
Ik denk dat ze dat wel blijven hoor... http://forums.highdefdigest.com/showthread.php?t=10996

Mark de Jong
02-11-2007, 10:21
Jezus, give it a rest man. Wat een ge-emmer.

Trat
02-11-2007, 10:23
Jezus, give it a rest man. Wat een ge-emmer.
Zinloze post, nietwaar? We staan niet voor de klas, meneer.

Lorre
02-11-2007, 13:04
Bashen komt van 2 kanten (zie posts van Trat)... wel eerlijk houden ;).

Ps. het grootste voordeel van Blu-ray is nu weg, daar de beveiliging niet meer werkt dit is 'n grote tegenslag voor zowel Disney als Sony & Fox, de enige reden dat Blu-ray nog in leven was zou de beveiliging zijn. Nu is er geen reden meer om de content op de duurste concurrent te stampen.

Zou mij benieuwen hoe lang Disney Blu-ray exclusive blijft, ps. zijn de framing problemen al opgelost?

Euhm, ook HD-DVD heeft probs met hun beveiliging hoor. Vele films van Universal zijn al gekraakt en op het net gezet.

Disney heeft nog maar 1 keer zo'n framing probleem gehad en deze hebben ze niet opgelost nee...

TJ Weissel
02-11-2007, 13:05
Euhm, ook HD-DVD heeft probs met hun beveiliging hoor. Vele films van Universal zijn al gekraakt en op het net gezet.

Disney heeft nog maar 1 keer zo'n framing probleem gehad en deze hebben ze niet opgelost nee...

Ik bedoel ook dat het 'n voordeel voor blu-ray was.. dat de beveiliging zo goed was ;)

Lorre
02-11-2007, 13:07
Jup, maar dat heb ik al meer gehoord. Bij DVD hadden ze ook een revolutionair systeem na een tijdje die niet te kraken was. NIETS is onfeilbaar en het verbaasd me dan ook niet dat de BR disc's nu al gekraakt zijn. Het zou me verbazen als het niet zo was. xD

TJ Weissel
02-11-2007, 13:11
Jup, maar dat heb ik al meer gehoord. Bij DVD hadden ze ook een revolutionair systeem na een tijdje die niet te kraken was. NIETS is onfeilbaar en het verbaasd me dan ook niet dat de BR disc's nu al gekraakt zijn. Het zou me verbazen als het niet zo was. xD

Ach, de grote mannen hadden de stille hoop :D

Mark de Jong
02-11-2007, 13:20
Zinloze post, nietwaar? We staan niet voor de klas, meneer.

Had het meer over je voorganger (wat verwacht je anders met een minuut tussenpoos). Don't take it personal...

Trat
02-11-2007, 14:00
Had het meer over je voorganger (wat verwacht je anders met een minuut tussenpoos). Don't take it personal...
Haha, 2 minuten is anders ook rap hoor. (y)

Newboy
02-11-2007, 18:59
Klopt en er worden sowieso ook meer BR schijfjes geproduceerd doordat alle games op de PS3 op BR staan.

Euh, ik dacht dat dit een discussie was over Disney en niet over games :confused:

Trat
02-11-2007, 19:39
Euh, ik dacht dat dit een discussie was over Disney en niet over games :confused:
Blijkt het opeens dat je de hele discussie dus niet gelezen hebt...

Newboy
03-11-2007, 03:02
Blijkt het opeens dat je de hele discussie dus niet gelezen hebt...

Zit jij dan niet in de verkeerde thread?

Trat
03-11-2007, 08:47
Zit jij dan niet in de verkeerde thread?
Blijk ik ook nog eens gelijk te hebben...

Newboy
03-11-2007, 13:23
Blijk ik ook nog eens gelijk te hebben...

Met meer BD verkoop bedoel ik films, geen games. Dus wij beiden hebben gelijk.

TJ Weissel
03-11-2007, 13:25
:lol: wat 'n niveau ... welles... nietus! ...

Evil Hobbit
03-11-2007, 23:07
Hoop dat de disc regiovrij is en gewoon op de PS3 draait.

Frenkel
04-11-2007, 06:26
Hoop dat de disc regiovrij is en gewoon op de PS3 draait.

Die kans zit er dik in.
Disney/Beuna Vista gebruiken die regiocodering voornamelijk op de recente Bioscoopreleases.

P.S.

De films hoeven niet eens zo oud te zijn om regiovrij te worden uitgebracht,...zo wordt "Cars" regiovrij uitgebracht ("Ratatouille" is dan weer regiogecodeerd).
Bij "Cars" is dit natuurlijk goed nieuws, aangezien de NL/BE release pas in Februari uit komt, en aanzienlijk duurder zal zijn.

Liever helemaal geen regiocodering natuurlijk, maar het is al een stuk beter dan wat Fox doet, die echt alles van regiocodering voorziet.

Trat
04-11-2007, 10:00
Met meer BD verkoop bedoel ik films, geen games. Dus wij beiden hebben gelijk.
Nee, ik heb gelijk. Beiden gelijk bestaat niet. Tenzij je beiden hetzelfde zegt, en dat doen we niet.

Trat
04-11-2007, 10:01
:lol: wat 'n niveau ... welles... nietus! ...
Ik pas me altijd makkelijk aan...

Newboy
04-11-2007, 11:05
Nee, ik heb gelijk. Beiden gelijk bestaat niet. Tenzij je beiden hetzelfde zegt, en dat doen we niet.

En waarom heb je nu gelijk? PS3 games heeft toch niets met Disney te maken?

Marcel W
04-11-2007, 11:11
Ik pas me altijd makkelijk aan...
Dat was mij (als stille lezer) nog niet opgevallen. Net een maand lid maar het toontje van je postings komt nogal superieur, arrogant en ps3-fanboy-overgoten over.
Nickname een samenvoegsel van 'troll' en 'rat'?

STaf
04-11-2007, 12:10
Dat was mij (als stille lezer) nog niet opgevallen. Net een maand lid maar het toontje van je postings komt nogal superieur, arrogant en ps3-fanboy-overgoten over.
Nickname een samenvoegsel van 'troll' en 'rat'?
:-P

Pieter Kleine
04-11-2007, 12:51
Nickname een samenvoegsel van 'troll' en 'rat'?


Kunnen we het aub zakelijk houden, al is het om deze thread niet te vervuilen met onnodige persoonlijke aanvallen.


On topic. Ik ben wel benieuwd of op vlak van beeld blu-ray voor animatie in zijn algemeen en specifiek Disney gericht wel meerwaarde heeft.

Evil Hobbit
04-11-2007, 20:01
Die kans zit er dik in.
Disney/Beuna Vista gebruiken die regiocodering voornamelijk op de recente Bioscoopreleases.

P.S.

De films hoeven niet eens zo oud te zijn om regiovrij te worden uitgebracht,...zo wordt "Cars" regiovrij uitgebracht ("Ratatouille" is dan weer regiogecodeerd).
Bij "Cars" is dit natuurlijk goed nieuws, aangezien de NL/BE release pas in Februari uit komt, en aanzienlijk duurder zal zijn.

Liever helemaal geen regiocodering natuurlijk, maar het is al een stuk beter dan wat Fox doet, die echt alles van regiocodering voorziet.

Wat een gedoe allemaal :D En ik verheug me zo op een Ratatouille Blu-ray...

Edwin V
05-11-2007, 06:33
On topic. Ik ben wel benieuwd of op vlak van beeld blu-ray voor animatie in zijn algemeen en specifiek Disney gericht wel meerwaarde heeft.
Ook animatie ziet er beter uit in HD qua detail. Vooral de computer geanimeerde films bevatten erg veel detail. Gewone tekenfilms wat minder denk ik, maar dat moet ik eerst eens zien.

crocs
22-11-2008, 20:10
Ook animatie ziet er beter uit in HD qua detail. Vooral de computer geanimeerde films bevatten erg veel detail. Gewone tekenfilms wat minder denk ik, maar dat moet ik eerst eens zien.Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit van de Sleeping Beauty/Doornroosje Blu-ray. Is het de moeite waard om deze Blu-ray aan te schaffen. Even de dure prijs van 29,99 buiten beschouwing houden.

rogue
22-11-2008, 21:19
Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit van de Sleeping Beauty/Doornroosje Blu-ray. Is het de moeite waard om deze Blu-ray aan te schaffen. Even de dure prijs van 29,99 buiten beschouwing houden.
Heel kort: ja.

Iets langer: de beeldkwaliteit is echt verbluffend goed. Kleuren zijn prachtig, er zit diepte in, alles klopt met deze release. Daarnaast natuurlijk een karrevracht aam extra's.
Ik had mijzelf voorgenomen om niet de Disneys op BD te kopen (op de Pixars na), maar na zoveel goede reviews ben ik overstag gegaan, en heb er zeker geen spijt van. Echt een prachtige blu-ray, waar je meerdere malen van kan genieten (y).

Frank
22-11-2008, 22:04
Het beeld van Sleeping Beauty is prachtig, zeker de moeite waard om aan te schaffen.

Bettina
22-11-2008, 22:39
Het beeld van Sleeping Beauty is prachtig, zeker de moeite waard om aan te schaffen.

Helemaal mee eens, het is niet een van mijn favorite disney's maar ik ben toch erg blij dat ik hem heb.
Het ziet er ongelooflijk mooi uit.

Fonzie
23-11-2008, 08:30
Mee eens met bovenstaande reacties, ook niet een van mijn favoriete Classics (had liever gezien dat ze met Lion King oid waren begonnen ;)) maar wel een top aanvulling aan je verzameling. Als alle classics zo mooi zijn opgepoetst vanaf nu, dan ga ik toch mijn voornemen om niet alles opnieuw te kopen werderom overboord gooien ..

Edwin V
23-11-2008, 12:37
Sleeping Beauty ziet er inderdaad fantastisch uit. Ook andere conventionele 2D animatie heeft meerwaarde op blu-ray zelfs al zijn die niet zo gedetailleerd. De zwarte teken lijntjes zijn op blu-ray gewoon haarscherp evenals de kleurovergangen. Bij DVD zit er altijd een kleine waas omheen door compressie, en de lijntjes verlopen soms niet gelijkmatig bij beweging op DVD. Ik denk dus zeker dat Lion King en Aladdin er fantastisch uit gaan zien.

crocs
23-11-2008, 15:33
Ik dank jullie allemaal (y)
Sleeping Beauty Blu-ray zal ik zeker gaan kopen.

BrianB
25-11-2008, 18:50
The Lion King en Aladdin zijn gemaakt in het CAPS systeem, dus die worden gewoon digitaal overgezet naar Blu-Ray :). Die komen er dus ongetwijfeld geweldig uit te zien.

scheur
26-11-2008, 13:08
Ik begin nu ook sterk te twijfelen aan mijn voornemen om niets te vervangen......:-?

nmbs
27-11-2008, 14:47
Ik zou heel graag The Lion King op BD willen bewonderen. Beeld en geluid moeten gewoon subliem zijn!

stfn
07-12-2008, 02:02
Ik heb even een paar vragen, hopelijk kan iemand me hiermee helpen :wink:

Heb op het moment een redelijk bescheiden Blu-Ray collectie maar ben van plan er een aantal online te bestellen, nu heb ik uit andere discussies kunnen opmaken dat de Disney Blu-rays van Amazon UK de Nederlandstalige Audio bevatten, weet iemand of dit voor Play.com ook zo is?

Aangezien ik even zit te twijfelen tussen deze twee hoop ik van niet, maakt de keuze wat makkelijker (6) , ook wil ik even vragen of deze versies de slipcase bevatten die ik hier bij de MediaMarkt zie liggen, ziet er wel leuk uit namelijk..


Excuus als ik fout zit, wou er geen nieuw topic voor openen, alvast bedankt voor de reacties!

Frank
07-12-2008, 08:41
Lang niet alle blu-ray's uit Engeland hebben Nederlandse audio en/of ondertiteling, maar als ze Nederlandse audio en/of ondertiteling hebben dan maakt het niet uit of je ze bij Amazon.co.uk besteld of bij Play.com. Play.com is over het algemeen wel iets goedkoper.

rvvnr1
07-12-2008, 09:24
.... ook wil ik even vragen of deze versies de slipcase bevatten die ik hier bij de MediaMarkt zie liggen, ziet er wel leuk uit namelijk..
Heb er de laatste tijd een aantal besteld maar geen van allen had een slipcase/sleeve.

misterfun
07-12-2008, 11:12
heb wall-e zitten kijken en uit de voorstukjes haal ik dat pinnokio de volgende wordt, klopt dat ?

Bettina
07-12-2008, 11:24
heb wall-e zitten kijken en uit de voorstukjes haal ik dat pinnokio de volgende wordt, klopt dat ?

Klopt!

misterfun
07-12-2008, 12:06
SUPER!!! is er ook al een release datum bekend ?

Fonzie
07-12-2008, 12:13
Voorjaar weer he, maart geloof ik.

crocs
07-12-2008, 20:18
Heb op het moment een redelijk bescheiden Blu-Ray collectie maar ben van plan er een aantal online te bestellen, nu heb ik uit andere discussies kunnen opmaken dat de Disney Blu-rays van Amazon UK de Nederlandstalige Audio bevatten, weet iemand of dit voor Play.com ook zo is?Ik kan alleen zeggen dat Sleeping Beauty 50Th Anniversay Blu-ray Nederlandse ondertiteling en Nederlandse spraak bevat. Er zit ook een slipcase/sleeve op. En tevens een DVD (de 3e disc) waar de film ook op staat. Net zoals de Blu-ray bevat de DVD ook Nederlandse spraak en ondertiteling

stfn
07-12-2008, 22:27
Ik kan alleen zeggen dat Sleeping Beauty 50Th Anniversay Blu-ray Nederlandse ondertiteling en Nederlandse spraak bevat. Er zit ook een slipcase/sleeve op. En tevens een DVD (de 3e disc) waar de film ook op staat. Net zoals de Blu-ray bevat de DVD ook Nederlandse spraak en ondertiteling

Bedankt! gelijk besteld