PDA

Bekijk de volledige versie : HDMI vraag



Hennuh
02-11-2007, 14:28
Hallo beste mensen,

ik ben Ron nieuw op dit forum en zit met een dringende vraag, heb al veel doorgelezen hier maar kom er niet uit.

Ik heb de AVR 1708 van Denon besteld met hdmi 1.3a
Nou zeggen ze op de website dat je de receiver goed kan koppelen met de dvd speler 1740... maar die heeft hdmi 1.0 zover ik er uit op kan maken
http://www.lookenlisten.nl/index_ie.html

Mijn vraag is als ik straks een cd wil gaan luisteren is het dan voldoende om alleen een hdmi kabel te gebruiken of moet er ook een optische kabel komen:confused:

Alvast bedank, groeten Ron

Seth__Gekko
02-11-2007, 14:34
Voor het afspelen van dvd's en cd's is hdmi 1.0 voldoende. Het 1.3 protocol gaat pas spelen wanneer je op HD-DVD of Blu-Ray de geluidssporen wilt gebruiken van de hoge kwaliteit audio sporen (HD/True/DD/DTS)

Alexander D
02-11-2007, 19:45
Hallo beste mensen,

ik ben Ron nieuw op dit forum en zit met een dringende vraag, heb al veel doorgelezen hier maar kom er niet uit.

Ik heb de AVR 1708 van Denon besteld met hdmi 1.3a
Nou zeggen ze op de website dat je de receiver goed kan koppelen met de dvd speler 1740... maar die heeft hdmi 1.0 zover ik er uit op kan maken
http://www.lookenlisten.nl/index_ie.html

Mijn vraag is als ik straks een cd wil gaan luisteren is het dan voldoende om alleen een hdmi kabel te gebruiken of moet er ook een optische kabel komen:confused:

Alvast bedank, groeten Ron

En voor cd's zou je ook analoge interlinks kunnen proberen of je dat beter vindt klinken.

Hennuh
03-11-2007, 18:41
Bedankt voor de respons, ik ga wel voor de aansluit manier die het beste geluid geeft. Voldoet een goede HDMI kabel dan?

Alexander D
03-11-2007, 19:10
Bedankt voor de respons, ik ga wel voor de aansluit manier die het beste geluid geeft. Voldoet een goede HDMI kabel dan?

Dat moet je proberen. Misschien hoor je geen verschil tussen tussen audio over hdmi of over analoge interlinks.

Gewoon naar een goede dealer gaan en vragen of je wat mag testen (eventueel tegen betaling van borg) thuis.