PDA

Bekijk de volledige versie : opstelling speakers in kamer met rare vorm



wietse
04-11-2007, 19:54
____________
!x tv x! x = speakets (center staat onder de tv)
! -------- tv = mijn tv
! z ! z = daar zit ik
! ! ---- = deur
! !
! !
!x______________x!

ik probeer mij eigen kleine home cinema te maken in mijn kamer (ben 16 jaar). Maar ik heb war problemen met het plaatsen van mijn speakers.
nu luister ik naar 4.0 met wat oude speakers, maar ben van plan een 5.1 speakers te kopen. en als het beter is 7.1

zoals je op het tekeningetje ziet staan mijn acterste speakers tamelijk ver van mij.
ik heb mijn speakers ingestteld met MCACC.

ik vraag me af hoe ik ze nu eigenlijk het beste zet (is hier een 7.1 opstelling beter)

wietse
04-11-2007, 19:55
ik zie dat mijn tekeningetje niet zo goed gelukt is maar ik probeer het zo snel mogelijk te repareren

wietse
04-11-2007, 20:07
het lukt niet omdat tekeningetje hier te krijgen.
ik zal het eens snel met woorden proberen zeggen.
-mijn acterste speakers staan 2.5m achter mij
voor de rest kan ik het moeilijk uitleggen maar ik denk dat het wel tamelijk duidelijk is

Seth__Gekko
07-11-2007, 12:41
Het makkelijkste is toch om een 4.0/5.1 set neer te zetten. Misschien handig om een decibel meter te lenen of te kopen (+- 30 euro bij Conrad.) Als je dan juist de afstand tot de speakers insteld (voor de vertraging etc) en ook de geluidssterkte goed aftelt dan kom je met de speakers in elke hoek al een heel eind!

Edgar Smit
07-11-2007, 13:22
5.1 is in bijna elke kamer al erg moeilijk om op te stellen. 7.1 is bijna alleen geschikt voor dedicated ruimtes. In principe plaats je speakers als het ware in een cirkel om je heen. Vaak kan dat niet en ben je gebonden aan maten en interieur, je zoekt dan een compromis quas plaatsing. Het afstellen met een dB meter van je set is dan een goede manier om toch uit elke speaker hetzelfde volume geluid te krijgen. Lees anders even het sticky draadje in de algemene Home theater thread.

wietse
08-11-2007, 16:51
doet de functie MCACC dat niet vanzelf of is het beter met een decibelmeter

Gerco Stuivenberg
04-12-2007, 22:23
Probeer het eerst met het MCACC systeem. Wanneer dit niet bevalt, kan je het alitijd nog m.b.v. een dB meter doen.

Het belangrijkste is dat je de juiste "sweet-spot" bepaalt. :wink: