PDA

Bekijk de volledige versie : samsung plasma beeldkwaliteit verbeteren



rovada83
06-11-2007, 09:04
Hallo

Ik heb vorig weekend een samsung plasma aangeschaft, namelijk de ps42c91h.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden maar zit toch met een vraagje.

Ik beschik over digitale televisie dmv van een digibox van telenet.
Op sommige zenders is het beeldkwaliteit opmerkelijk beter dan op andere zenders (wazig beeld / onscherp)

Kan iemand mij helpen wat de beste beeldinstellingen zijn voor deze televisie?
Heb al wat zitten proberen maar het lukt me maar niet.

Kan het ook aan de scartkabels liggen?

Graag wat hulp van de kenners AUB.

grtz :wink:

rovada83
08-11-2007, 07:52
Amai, wel veel reactie hier op dit forum!

Kan er nu echt niemand helpen?

Seth__Gekko
08-11-2007, 09:22
Weinig mensen met een vergelijkbaar toestel misschien?

Digibox via scart aangesloten? Goede scart gebruikt? Misschien eens een leuke supra/qed/monster scart kabel proberen?
Kan je deze niet via HDMI aansluiten?

rovada83
19-11-2007, 10:24
Weinig mensen met een vergelijkbaar toestel misschien?

Digibox via scart aangesloten? Goede scart gebruikt? Misschien eens een leuke supra/qed/monster scart kabel proberen?
Kan je deze niet via HDMI aansluiten?

Digibox kun je enkel via scart aansluiten.

Heb nu ondertussen een heel goeie scart aangeschaft en ook een heel goeie coax/antennekabel. Beide zijn met vergulde aansluitingen en 100Hz.

Beeld is nog steeds niet wat het moet zijn. Is wel al beter.
Het komt vooral tot uiting bij gezichten. Die komen soms onnatuurlijk en wazig over.

Wie kent de perfecte instellingen?

Momenteel staan mijn instellingen alsvolgt, (en das momenteel het beste vind ik):
dynamisch
contrast: 40
helderheid: 60
sherpte: 100
kleur: 75
Normaal
DNie: aan

laat de tips maar komen...

TreZor
19-11-2007, 10:43
en over welk zenders heb je het dan, maybe ligt het wel aan telenet zelf want sommige zenders worden doorgestuurd aan een lagere bitrate.....

hstadman
19-11-2007, 11:02
Hallo

Ik heb vorig weekend een samsung plasma aangeschaft, namelijk de ps42c91h.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden maar zit toch met een vraagje.

Ik beschik over digitale televisie dmv van een digibox van telenet.
Op sommige zenders is het beeldkwaliteit opmerkelijk beter dan op andere zenders (wazig beeld / onscherp)

Kan iemand mij helpen wat de beste beeldinstellingen zijn voor deze televisie?
Heb al wat zitten proberen maar het lukt me maar niet.

Kan het ook aan de scartkabels liggen?

Graag wat hulp van de kenners AUB.

grtz :wink:

Wazig beeld/onscherp komt omdat de tv niet op zijn basis resolutie van 1366 werkt of 1080P. Veel lcd schermen hebben hier last van dat als het signaal niet op de basis resolutie kan worden weergegeven dat het beeld wat wazig en onscherp wordt.

Je zou eventueel nog een losse upscaler kunnen gebruiken zodat elk tv signaal naar 1366/720P of 1080P wordt ge-upsampled.

Normaal gesproken zijn de tv uitzendingen minder scherp dan weergave van dvd! Warom jouw plasma daar last van heeft is mij ook niet duidelijk daar die een beter beeld zouden moeten geven dan een lcd op dat gebiedt!

rovada83
19-11-2007, 12:24
Bedankt voor de snelle reacties nu.

De resolutie van mijn plasma is 1024 x 768 als ik mij niet vergis.

Heb al een afspraak gemaakt met telenet, vrijdag komt er voor de 2de keer een technieker langs (één met veel ervaring vertelden ze me)
De vorige had blijkbaar een probleem vastgesteld, maar had het niet kunnen oplossen.

Het probleem zou zijn dat er "teveel" signaal op de lijn zit waar ik ook zit op aangesloten. Normaal zou dit rond de 6db moeten zijn, bij ons is het 20db. Maar ik heb hier totaal geen verstand van.
Zou dit het wazige beeld kunnen veroorzaken?

hstadman
19-11-2007, 14:10
Bedankt voor de snelle reacties nu.

De resolutie van mijn plasma is 1024 x 768 als ik mij niet vergis.

Heb al een afspraak gemaakt met telenet, vrijdag komt er voor de 2de keer een technieker langs (één met veel ervaring vertelden ze me)
De vorige had blijkbaar een probleem vastgesteld, maar had het niet kunnen oplossen.

Het probleem zou zijn dat er "teveel" signaal op de lijn zit waar ik ook zit op aangesloten. Normaal zou dit rond de 6db moeten zijn, bij ons is het 20db. Maar ik heb hier totaal geen verstand van.
Zou dit het wazige beeld kunnen veroorzaken?

Ehmmm, er treedt eerder een probleem op als het signaal juist TE zwak zou zijn.:wink:

TreZor
20-11-2007, 08:06
Bedankt voor de snelle reacties nu.

De resolutie van mijn plasma is 1024 x 768 als ik mij niet vergis.

Heb al een afspraak gemaakt met telenet, vrijdag komt er voor de 2de keer een technieker langs (één met veel ervaring vertelden ze me)
De vorige had blijkbaar een probleem vastgesteld, maar had het niet kunnen oplossen.

Het probleem zou zijn dat er "teveel" signaal op de lijn zit waar ik ook zit op aangesloten. Normaal zou dit rond de 6db moeten zijn, bij ons is het 20db. Maar ik heb hier totaal geen verstand van.
Zou dit het wazige beeld kunnen veroorzaken?

met die stomme telebrol digbboxkes is alles mogelijk.....

rovada83
20-11-2007, 09:36
met die stomme telebrol digbboxkes is alles mogelijk.....

heb je hier slechte ervaringen mee misschien?

mijn ouders hebben een digicorder, zou die beter kunnen zijn?
zal hem eens aansluiten bij mij, wie weet...

TreZor
21-11-2007, 09:10
Tja heb al 3 digiboxen versleten in een jaar tijd. wilt toch iets zeggen é.

Willy B.
17-12-2007, 17:25
heb je hier slechte ervaringen mee misschien?

mijn ouders hebben een digicorder, zou die beter kunnen zijn?
zal hem eens aansluiten bij mij, wie weet...

Ik heb indi-integan en aangesloten compoment ik kan ook hdmi maar ik vind het beeld evengoed.
Kun je niet compoment aansluiten is daar geen aansluiting voor vanachter aan uwe digibox.

rovada83
18-12-2007, 12:56
mijn digibox kan enkel op de TV aangesloten worden dmv scart.
heb ondertussen het beeld kunnen verbeteren.

mijn digibox stond ingesteld op 4:3, terwijl ik alle programma's bekeek in 16:9.
daardoor kreeg ik soms rare beelden/gezichten.

Nu ik mijn digibox ingesteld heb op 16:9, en ook mijn TV op 16:9 staat is het beeld opmerkelijk verbeterd.

ook heb ik alle beeldverbeteraars uitgezet, en staat mijn contrast niet heel hoog! zo rond de 65.

ben nu (behoorlijk) tevreden over mijn samsung plasma tv. alleszins al meer tevreden of tijdens de eerste 2 weken. in zijn prijsklasse is het een goede TV.