PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer VSX-LX50 of Onkyo 605e



Awakener
06-11-2007, 13:29
Ik ben van plan om een nieuwe receiver aan te schaffen. Ik ga de keuze maken uit een Pioneer VSX-LX50 of een Onkyo 605e. Mijn speakerset bestaat uit een JBL SCS 260.5. Hebben jullie ervaringen met deze receivers en kunnen jullie mij vertellen welke het beste is? De Onkyo is in ieder geval stukken goedkoper terwijl daar bijna dezelfde opties op zitten als de Pioneer. Heeft de Pioneer ook daadwerkelijk een betere geluidskwaliteit?

Alexander D
06-11-2007, 20:04
De Pioneer is net op de markt en dus gloedje nieuw, daar zal nog niemand ervaring mee hebben.

De Onkyo is in ieder geval goed, klinkt goed voor het geld en komt goed uit de testen. Is zeker een goede koop.

Awakener
07-11-2007, 09:31
Ik las een review over de Onkyo 605 en las dat hij het upscalen niet echt goed doet. Ik heb ook naar een denon 2308 zitten kijken en las dat het upscalen bij deze beter gaat. Hebben jullie ervaringen met deze denon? Nu wordt het wel heel moeilijk kiezen :roll:

BASIL
07-11-2007, 13:16
Ik las een review over de Onkyo 605 en las dat hij het upscalen niet echt goed doet. Ik heb ook naar een denon 2308 zitten kijken en las dat het upscalen bij deze beter gaat. Hebben jullie ervaringen met deze denon? Nu wordt het wel heel moeilijk kiezen :roll:

Ik heb de Onkyo 605 sinds begin juli. Als dvdspeler heb ik de Pioneer DV-696AV en als Plasmascherm een LG 42". De upscaling is zeer goed. Het beeld gaat via de receiver dankzij een HDMIkabel van Profigold. Ik weet dat via testen de upscaling van mijn dvdspeler uitstekend is. Vroeger was die direkt verbonden aan mijn plasmascherm via dezelfde kabel. Sinds dat ik mijn receiver heb, zie ik geen verschil. De upscaling is niet slechter geworden. Dat is dus een teken dat de upscaling van de receiver zeer goed is. Het hangt gewoon af van je hele installatie (dvdspeler, versterker, kabel en scherm).

Ik ben zeer tevreden over mijn receiver. Ik raad je aan om deze te kopen zekers voor de prijs.:wink:

Seth__Gekko
07-11-2007, 13:43
@ Basil, heb je niet gewoon een upscaled beeld van de dvd-speler via de receiver ge-switched ?

BASIL
07-11-2007, 14:07
@ Basil, heb je niet gewoon een upscaled beeld van de dvd-speler via de receiver ge-switched ?

Het zou goed kunnen dat ik de upscaling van dvdspeler gebruik en niet die van de receiver. Dat moet ik eventjes nachecken. Het is al een hele tijd geleden dat ik die receiver geïnstaleerd heb dat ik niet meer zeker ben.
In mijn geval was de upscaling van de receiver niet belangrijk aangezien dat ik een dvdspeler heb met een uitstekend upscaling en de dag dat ik een HDspeler ga kopen moet die ook een uitstekend upscaling hebben.

Awakener
07-11-2007, 14:42
Het zou goed kunnen dat ik de upscaling van dvdspeler gebruik en niet die van de receiver. Dat moet ik eventjes nachecken. Het is al een hele tijd geleden dat ik die receiver geïnstaleerd heb dat ik niet meer zeker ben.
In mijn geval was de upscaling van de receiver niet belangrijk aangezien dat ik een dvdspeler heb met een uitstekend upscaling en de dag dat ik een HDspeler ga kopen moet die ook een uitstekend upscaling hebben.

Zou je het eens kunnen testen om te zien wat het verschil is? Uit verschillende reviews heb ik namelijk vernomen dat de Onkyo geen goeie upscaler heeft.

En heeft er iemand nog ervaringen bij de Denon 2308 hoe die klinkt en hoe de upscaling is?