PDA

Bekijk de volledige versie : The Lord of the Rings Blu-ray (EE: eindelijk beschikbaar)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

AntS
07-11-2007, 18:44
aal 1 van de eersten zijn die hem gelijk zou aanschaffen als deze fantastiche reeks uit zou komen in HD of Blu-Ray formaat.:grin::grin::grin:

Posted Jan 17th 2007 5:15PM by Ben Drawbaugh (http://www.engadgethd.com/bloggers/ben-drawbaugh)
We first learned that New Line would be releasing Lord of the Rings on both HD DVD and Blu-ray.
during the Warner Total HD press conference (http://www.engadget.com/2007/01/09/live-coverage-from-the-warner-press-conference/) last week at CES, but no details were given. Now HD-Insider is reporting some details about the upcoming release -- each movie will be on a single dual layer disc encoded using VC1 and will include Dolby TrueHD 7.1. Release date is still unknown and we can only assume that if the title is released the second half of the year it will be a Total HD disc.

Mark de Jong
07-11-2007, 18:51
17 januari nog wel... Helaas was dit al een tijdje bekend dan :P
Had eerder gehoopt op een releasedatum.

TJ Weissel
07-11-2007, 19:00
Wat is de nieuwswaarde van dit bericht?...

AntS
08-11-2007, 13:15
17 januari nog wel... Helaas was dit al een tijdje bekend dan :P
Had eerder gehoopt op een releasedatum.

Je hebt gelijk dat dit al en tijdje bekend was maar helaas werd er niet zoveel aandacht aan besteed.

Na een beetje spitten op de officiële Lord of the Rings site vond ik dit onderstaande bericht. We moeten nog even geduld hebben tot 2008.

One response to “Lord of the Rings Trilogy Goes HD-DVD and Blu-Ray”

The official word from the LoTR site:
WHEN IS THE LORD OF THE RINGS GOING TO BE RELEASED IN HIGH DEFINITION (EITHER HD-DVD OR BLU-RAY)?
The high definition formats that have recently launched offer exceptional picture and sound quality in addition to new interactive bonus feature capabilities. New Line Home Entertainment is committed to the high definition format and is very excited about the idea of releasing the Trilogy in the format. However, New Line is also committed to maximizing the capabilities of the technology to deliver a cutting edge high definition experience. This will take more time as well as the participation of the filmmakers to achieve. It is currently not scheduled for release until, at the earliest, 2008.

Edwin V
30-12-2007, 09:36
Maart 2008 in Spanje:

http://www.zonadvd.com/modules.php?name=News&file=article&sid=13681

Lorre
30-12-2007, 10:21
Deze zouden echt wel mogen komen naar HD. De trilogy schreeuwt gewoon om gezien te worden in het beste beeld en geluid. Hopelijk zijn het wel de extended versies en gaan ze niet eerst de bioscoopversies uitbrengen.

Asphyxion
30-12-2007, 10:28
Maart 2008 in Spanje:

http://www.zonadvd.com/modules.php?name=News&file=article&sid=13681 (http://www.zonadvd.com/modules.php?name=News&file=article&sid=13681)

Helaas, 28 december staat gelijk aan 1 april in Spanje. Geen LOTR in HD kwaliteit dus... :)

Edwin V
30-12-2007, 13:02
Helaas, 28 december staat gelijk aan 1 april in Spanje. Geen LOTR in HD kwaliteit dus... :)
Haha, 't staat er ook bij inderdaad. :)

Als LotR op HD wordt uitgebracht hoop ik ook wel dat ze gelijk de extended versies doen. De rechten van de film ligt in veel landen bij kleine lokale distributiemaatschappijen lijkt me. Ergens zal zo'n maatschappij toch kunnen beginnen, of zou dat toch niet mogen van New Line?

Lorre
30-12-2007, 17:59
Ik denk dat ze wachten tot New Line de transfer vrijgeeft en ze dan pas kan aankopen. Maar maakt niet veel uit hier. A-film geeft ze uit en denk niet dat die meteen overstappen naar een HD-formaat.

Pieter Kleine
01-01-2008, 22:52
A-film heeft de rechten voor deze film op dvd, maar weet niet of men ook de rechten heeft voor hd-dvd en of blu-ray. Maar op geupscalde dvd ziet het er ook nog heel goed uit.

TJ Weissel
02-01-2008, 11:12
Totaal offtopic vandaag 'n LOTR-EE Marathon ! vanaf half 3 :D

Smooth-J
02-01-2008, 13:01
Totaal offtopic vandaag 'n LOTR-EE Marathon ! vanaf half 3 :D

Heb ik vorige week gedaan. Maar wij waren al om 11:00 begonnen, alle extendeds. Toch blijft hij vrij makkelijk uitzitten elke keer

adelante
01-02-2008, 13:11
al meer info over de uitgave van deze films in HD?

Hydroholic
01-02-2008, 16:44
al meer info over de uitgave van deze films in HD?


Ik zit er ook op te wachten, maar kan op internet niks nieuws vinden over wanneer ie uitkomt of iets dergelijks

Newboy
01-02-2008, 17:27
Zo'n grote release verwacht ik altijd na de zomerperiode.

Reinbo
01-02-2008, 17:28
Ze zullen nog wel 2 jaar wachten, eerder is zo'n grote release niet interessant. Star Wars kwam ook pas op dvd toen het al een jaar of 5-6 bestond.

Lorre
01-02-2008, 20:39
Dat was omdat Lucas gezworen had deze nooit op DVD uit te brengen... Tot hij geld rook. xD

Hydroholic
30-03-2008, 21:02
We zijn al weer een goeie 2 maanden verder na het laatste berichtje hierboven en ik heb niet echt nieuwe dingen gevonden @ google, over de LOTR op blu-ray. Weet ondertussen al iemand anders over er een release datum is van deze 3 topfilms op blu-ray. Ik zit er namelijk op te wachten(6) (6)

Jeroen van K.
31-03-2008, 09:48
Ik wacht er ook op. Lijkt me iets voor rond de kerst ;-)

Claudio Santulli
31-03-2008, 14:30
Een must in HD.
Alleen ik hou mijn hart vast met A-Film.
Zal wel haast zeker een import versie moeten worden, ben ik bang!

Dennis Vansant
31-03-2008, 14:40
Een must in HD.
Alleen ik hou mijn hart vast met A-Film.
Zal wel haast zeker een import versie moeten worden, ben ik bang!

Is er iets dat ik mis dan? :/
A-Film heeft van de EE Trilogy toch een pracht van een release gemaakt?

*TIMMIE*
31-03-2008, 14:45
A-Film is in mijn optiek de beste independent van ons land. Ze hebben een prachtige catalogus en hebben bij veel films prima releases uitgegeven. Vaak met DTS en meestal in de goede oar. Dit in tegenstelling tot DFW, RCV, Indies en Paradiso. A Film heeft laten zien te werken aan betere kwaliteit. Was het in de begintijd van DVD nog matig, hebben ze zich goed opgewerkt naar betere kwaliteit. Ik snap je reatie dan ook niet goed met betrekking tot A Film.

Claudio Santulli
31-03-2008, 15:22
Er is nog niks bekend over HD bij A-film.
Dus wat ik bedoelde is dat ondanks LOTR later waarschijnlijk op HD uit is, het nog maar de vraag is of A-Film deze ook op HD aanbied.
Dan zou het dus hun eerste HD release moeten zijn.

Ik heb niks tegen A-Film, maar als ik kon kiezen heb ik liever geen indepedent.
Maar aangezien ze nog helemaal geen HD versies hebben uitgebracht, kunnen we daar niet over oordelen.
Wel zijn er al films buiten Nederland uitgebracht op BD waar zij de rechten van hebben.
Deze films zijn bij ons dus niet in HD te krijgen, en is daar ook geen duidelijkheid over.

Overigens had ik ook begrepen dat de R1 EE DVD versies veel beter uit de test kwamen dan de A-Film versies.
Maar dat is Hearsay!

Dat er DTS word geleverd wil nog niet zeggen dat de bron goed is, alleen de codering!

DFW bied al HD, waarvan de laatste uitgaves sterk verbeterd zijn.
Het is allemaal nog niet top, maar ze zijn er wel al mee begonnen.

*TIMMIE*
31-03-2008, 15:55
AFilm heeft een paar maanden geleden aangegeven dat ze het toen nog te vroeg vonden om aan HD te beginnen, maar wel de mogelijkheden aan het onderzoeken waren. Dat ze bij DVD al letten op kwaliteit geeft me enkel het vertrouwen dat ze dit ook bij HD content zullen doen. Mainstream zegt wel wat, maar in deze ook niet alles natuurlijk. Ook door mainstreamdistri's zijn karige releases uitgebracht (ook op HD DVD en Blu Ray).

Wat betreft LOTR in deze; Het was indertijd een wereldwijde release. Ik geloof dat de UK versie de enige was zonder eastereggs, verder alleen verschil in audio/videospecs. De kwaliteitsveschillen waren er inderdaad. Qua audio had dit te maken met de PAL versnelling/pitch control. Het beeld schijn regio 1 iets scherper te zijn. Dit is niet iets dat uniek is voor A Film, maar met de PAL master. Ik denk dat Newline dezeldfe vinger in de pap heeft bij de HD content. Zeker aangezien dit 1 van de belangrijkste releases is.

Overigens is deze regel ook van toepassing bij RCV. De Newline uitgaven van RCV zijn vaak ook (nagenoeg) identiek aan de regio 1 variant. Incl. DTS-es tracks.

windoweyez
31-03-2008, 16:11
Als A-film slim is dan brengen ze the Lord of the Rings delen nu regiovrij op BD uit, ik denk dat ze dan zo een paar miljoen stuks verkopen, vooral via mail aan het buitenland natuurlijk :) .....

windoweyez
31-03-2008, 16:14
... altans, als dit juridisch mogelijk is, natuurlijk.....

bureaulamp
08-04-2008, 20:36
A-Film is in mijn optiek de beste independent van ons land. Ze hebben een prachtige catalogus en hebben bij veel films prima releases uitgegeven. Vaak met DTS en meestal in de goede oar. Dit in tegenstelling tot DFW, RCV, Indies en Paradiso. A Film heeft laten zien te werken aan betere kwaliteit. Was het in de begintijd van DVD nog matig, hebben ze zich goed opgewerkt naar betere kwaliteit. Ik snap je reatie dan ook niet goed met betrekking tot A Film.

Volgens mij heb jij nooit de A-film versies van bijvoorbeeld Gus van Sant's Elephant, Robert Altman's Gosford Park, Almodovar's Todo sobre mi madre en Martin Scorsese's Kundun gezien. Al die prachtige films heb ik opnieuw kunnen aanschaffen na het bekijken van de door mij gekochte A-film editie. Allemaal uitgebracht in het verkeerde beeldformaat. Doorgaans 1: 2,35 films die werden uitgebracht als 16:9, en dan niet als open matte versie, maar gewoon met stukken aan de zijkant eraf. Kundun slaat werkelijk alles. Een ontzettend gore copie, EN in plaats van 1:2,35 beeldvullend widescreen (16:9). Toen ik de amerikaanse uitgave kocht zag ik wat er gebeurd was: de amerikaanse master was letterboxed 1:2,35, en die master hebben ze omgezet in een anamorphic widescreen versie met de zijkanten eraf zodat het beeldvullend zou worden op breedbeeldtv's. Dus een anamorphic dvd trekken van een letterboxed master, wat heel grof beeld oplevert, en dan ook nog eens inzomen op het beeld om het beeldformaat aan te passen. Bij Elephant hebben ze het oorspronkelijke 3:4 beeld versneden tot 16:9 door de onderkant en de bovenkant weg te halen. In het begeleidende A-film dvdboekje stond nota bene dat Gus van Sant er expliciet voor had gekozen om de film te draaien in 3:4.Toch zet A-film de film in een 16:9 copie op dvd.

Bij heruitgaven corrigeert A-film deze grove en zéér filmonvriendelijke fouten niet, ze komen steeds met dezelfde slechte masters aanzetten. Bij aanschaf van de buitenlandse edities blijkt vaak dat A-film lang niet alle beschikbare extra's overneemt.
Een A-film-editie is niet betrouwbaar. Dat A-film zo'n mooie catalogus aan films heeft is des te erger. Zoveel mooi materiaal op zo'n waardeloze manier uitbrengen...

Overigens heb je wel gelijk dat RCV, DFW en Indies nog veel erger zijn. Maar helaas is A-film ook niet betrouwbaar.

*TIMMIE*
09-04-2008, 12:39
Dan toch iets beter lezen. ;) Ik zeg toch dat ze werken aan betere kwaliteit. In mijn tekst impliceer ik nergens dat ze nooit fouten maken. Sterker nog... er staat juist dat ze niet perfect zijn. Dat is overigens geen enkele maatschappij. Ze hebben laten blijken dat ze leren van fouten. Zeker als je kijkt naar niet nader te noemen concurrenten, die films op de slechtst mogelijke manieren durven te presenteren (4:3, VHS masters, dolby stereo of enhanced naar 5.1, zonder menu of extra's). In dat opzicht steekt A film er met kop en schouders bovenuit en zeker als je naar de releases van tegenwoordig kijkt (Kundun is bijv een oudere release).

Dat ze niet altijd alle extra's overnemen klopt. Ze hebben eens verklaard dat dit puur vanwege de kosten te doen. De doelgroep is over het algemeen wat kleiner bij hun films (arthouse). Bij Papillon hebben ze indertijd gekozen om de extra's te laten schieten en de PQ en AQ(DTS) zo optimaal mogelijk te kunnen presenteren. De extra's waren in dit geval te duur.

Dat er missers zijn, is bekend en ik heb de meeste ook gezien/gehad. Dat is jammer. Dat ze niet voor een QFC een nieuwe master maken is jammer, maar ook gezien de kosten logisch. Het is vaak dezelfde disc als de eerste disc van een s.e.

Overigens kan ik me niet herinneren dat er ergens op de wereld een goede versie van Kundun te vinden is. Met alle uitgaven lijkt wel wat mis te zijn.
Elephant is een twistpunt, daar de film in de bios wel is uitgebracht als 16:9 en in de meeste landen zo ook op DVD is uitgebracht. Ik meen dat alleen de USA een DVD18 hebben gehad met beide versies.


Als A-film slim is dan brengen ze the Lord of the Rings delen nu regiovrij op BD uit, ik denk dat ze dan zo een paar miljoen stuks verkopen, vooral via mail aan het buitenland natuurlijk :) .....

Als ze dat zouden mogen van Newline. ;)

Lorre
25-05-2008, 10:34
Er was vannacht een online chatsessie met Peter Jackson en Guilermo Del Toro waar fans vragen mochten stellen. Er werd een update gegeven door Peter Jackson zelf i.v.m. de Blu-ray release van de LOTR trilogy.

icaroz: Will the Ring trilogy get a blu-ray release around the time of Hobbit? or sooner?

Peter_Jackson: Hi Icaroz - We are working on a blu ray version of the LOTR trilogy with Warner Bros at the moment, not sure when it is due for release. It certainly won't be this year.

Pieter Kleine
25-05-2008, 11:37
Dit is leuk nieuws. Er zijn een aantal mogelijkheden qua releasedatum. Het is via Amerikaanse site's bekend dat de filmmaatschappijen eind dit jaar/begin volgend jaar een offensief willen starten om blu-ray (opnieuw) te promoten. Daarvoor zouden dan een aantal grote titels uit worden gebracht. Mogelijk dat LOTR voorjaar 2009 uit zou kunnen komen. Anders wordt het mogelijk december 2009 of vlak voordat The Hobbit in de bioscoop komt. Kan eigenlijk niet wachten. Heb al een release in 720p gezien en die zag er heel mooi uit.

Anton996
28-05-2008, 22:51
Peter Jackson confirms Blu-ray version of Lord of the Rings

Peter Jackson and Guillermo del Toro recently answered live questions from fans in a huge chat event.

One of the questions was related to the Blu-ray release of the Lord of the Rings Trilogy.

Peter Jackson answered: We are working on a blu ray version of the LOTR trilogy with Warner Bros at the moment, not sure when it is due for release. It certainly won't be this year.

So, they are coming but not this year and it could be as late as 2010 when the first Hobbit movie will be released.

http://www.dvdtown.com/news/peter-jackson-confirms-blu-ray-version-of-lord-of-the-rings/5589


Hier kijken we naar uit!!! :)

Dennis Vansant
29-05-2008, 12:22
Voor deze release komt er in elk geval een Blu-rayspeler in :)

Als het door Warner wordt uitgegeven wordt het dus normaal gezien regiovrij?

Neil
29-05-2008, 16:50
Voor deze release komt er in elk geval een Blu-rayspeler in :)

Als het door Warner wordt uitgegeven wordt het dus normaal gezien regiovrij?

Yep :-)

Patrick van den Hul
06-09-2008, 11:49
Is er inmiddels al meer nieuws?

Frank
06-09-2008, 12:04
Volgens mij niet.

Lex v/d Moolen
06-09-2008, 12:16
Dit was een bericht van al weer 18 januari, maar hier nog niet gepost op onering.net (http://www.theonering.net/torwp/2007/01/18/750-lotr-hd-dvd-blu-ray-news/)


LOTR HD DVD & Blu-Ray News
January 18th, 2007 by xoanon

TheHutt writes: During their TotalHD press conference at CES, Warner announced that New Line was working on the Lord of the Rings trilogy for both HD DVD and Blu-ray. While they did confirm that the titles were in the works, no details were given. A source close to the matter gave us a few details of the upcoming release, these include:

Main feature will be a single DL disc on both HD DVD and Blu-ray. (no word if it will be a TotalHD disc (TotalDVD is a double-sided combination of HD-DVD and Blu-Ray)
The movies will be the Theatrical Versions of each film.
Both discs will be encoded using VC1
These will be the first titles to use Dolby TrueHD 7.1 Audio
Due to bandwidth constraints, as of now there will be no IME (”In Movie Experience”) like features.
Helaas geen extended edition. Voorlopig dan, want die zal er echt ook wel komen.

Patrick van den Hul
06-09-2008, 12:48
Ik betwijfel zeer of ik de TC versies wel ga kopen. Ik had toch echt gehoopt dat ze meteen met de superieure EE's zouden komen, maar dat was blijkbaar ijdele hoop :|

Werner
06-09-2008, 16:36
Geen theatrical versions voor mij... de DC komt geheid een half jaar later toch uit!

Roy de Jong
06-09-2008, 19:02
Voor mij idem, ik wacht wel even tot de DC edities uitkomen.

Frenkel
06-09-2008, 21:42
Ik verwacht niet dat het dit jaar er nog van zal komen, en dat we tot het najaar van 2009 moeten wachten.
Ik hoop/verwacht dat ze tegen die tijd hun plannen hebben gewijzigd en met een luxe box uitkomen met bijde versies van de films, inclusief alle extra's van de DVD uitgaven en meer.
Als eerst aleen de TC uitkomt, sla ik die ook over.

Lorre
06-09-2008, 23:19
Ik vraag me af wie de TC versies nog zou kopen? Ook ik hou me terzijde als het die versies zijn die eerst op BR verschijnen. Ik wil enkel de D.C. van alle 3 de films en elke extra die erbij hoort.

BrianB
13-09-2008, 19:11
Puristen? Echte fans van de film? Ik kan genoeg mensen bedenken die de TC willen hebben.
Bovendien geeft Peter Jackson zelf de voorkeur aan de originele versies, dus dat zou sowieso al reden genoeg moeten zijn om hem aan te willen schaffen.

rogue
13-09-2008, 20:16
Puristen? Echte fans van de film? Ik kan genoeg mensen bedenken die de TC willen hebben.
Bovendien geeft Peter Jackson zelf de voorkeur aan de originele versies, dus dat zou sowieso al reden genoeg moeten zijn om hem aan te willen schaffen.
Ja, maar de "echte fans" hebben 'm al 2x (TC, EE, of zelfs 3x als je de latere re-issues ook hebt) gekocht voor de hoofdprijs; die willen 'm nog wel een keer kopen op BD, maar liever niet weer 2x (y).......

freaky
13-09-2008, 20:23
Puristen? Echte fans van de film? Ik kan genoeg mensen bedenken die de TC willen hebben.
Bovendien geeft Peter Jackson zelf de voorkeur aan de originele versies, dus dat zou sowieso al reden genoeg moeten zijn om hem aan te willen schaffen.

Ben je daar zeker van wat je zegt over Jackson? een regisseur zegt al zoveel om te doen verkopen. De DC vind ik ook stukken beter dan de TC omdat en zeker in Return of The King veel dingen niet kloppen in de TC die dan wel kloppen als je de DC ziet.

Patrick van den Hul
13-09-2008, 20:32
Puristen? Echte fans van de film? Ik kan genoeg mensen bedenken die de TC willen hebben.
Bovendien geeft Peter Jackson zelf de voorkeur aan de originele versies, dus dat zou sowieso al reden genoeg moeten zijn om hem aan te willen schaffen.

PJ geeft helemaal niet de voorkeur aan de TC versies. Hij heeft aangegeven dat de TC versies een hoger tempo hebben, maar dat de EE versies meer diepgang hebben, wat helaas wel soms ten koste gaat van het tempo.

Lex v/d Moolen
13-09-2008, 21:13
PJ heeft idd wel eens aangegeven dat hij de EE prefereert en ik denk de meesten fans ook wel.
Ik ga de BR-TC toch wel aanschaffen en dan zie ik wel wanneer de EE op BR verschijnt.

BrianB
13-09-2008, 21:51
Peter Jackson heeft zelf vaak genoeg gezegd dat de Extended Editions een kadootje voor de fans zijn, met meer materiaal uit de boeken. Waarom zou het anders een Extended Edition heten, en geen Director's Cut? Daarnaast heeft hij ook altijd gezegd dat de Theatrical Cuts (net als bij zijn andere films) zijn voorkeur hebben. Het tempo van een film is voor Peter Jackson vaak het belangrijkst. Een goed voorbeeld is Heavenly Creatures, die ondanks een paar minuten extra een veel mindere film werd. Het tempo daarvan was een sterk punt bij de TC, en dat was teniet gedaan door de Extended Edition.
Bovendien heeft de EE zeker zijn minpunten, en horen gewoon beide versies uitgebracht te worden.

Patrick van den Hul
13-09-2008, 22:15
Dus jij zou ook nog steeds de TC gaan kijken, terwijl je beide versies in huis hebt?

BrianB
13-09-2008, 22:28
Zei ik dat? Ik zei alleen dat de EE absoluut niet perfect is, en er zeker minpunten te noemen zijn.
Maar iedereen heeft het steeds over de EE's, terwijl de TC net zo veel bestaansrecht heeft. Misschien nog wel meer, er zouden ongetwijfeld minder mensen naar toe zijn gegaan als de films vier uur hadden geduurd.

Dennis van H.
13-09-2008, 23:05
De EE zijn inderdaad niet perfect, maar de voornaamste reden dat de bioscoopversie's anders zijn is omdat New Line ze niet langer als drie uur wilde per film. Jackson heeft hier toen bij ingestemd op voorwaarde dat hij zijn eigen verlengde versies wilde uitgeven op dvd.

De EE zijn volgens mij wel de films waar de meeste aandacht aan is besteed van alle films die ooit een director´s cut hebben gekregen (op blade runner na misschien). Nieuwe score, complete scenes waar nog effecten voor gemaakt moesten worden, Gollum.

Dan lijkt het me wel dat de EE meer zijn dan alleen een "langere verie". De TC zijn ook goed, hoewel ik zelf de EE op dvd heb en eigenlijk ook alleen die versies op blue ray willen hebben, tenzij ze seamless branching toepassen.

Claudio Santulli
13-09-2008, 23:06
Zei ik dat? Ik zei alleen dat de EE absoluut niet perfect is, en er zeker minpunten te noemen zijn.
Maar iedereen heeft het steeds over de EE's, terwijl de TC net zo veel bestaansrecht heeft. Misschien nog wel meer, er zouden ongetwijfeld minder mensen naar toe zijn gegaan als de films vier uur hadden geduurd.

Dat is vaak ook, tegen de wens van de regisseur in, de reden waarom films in opdracht van de studio's worden ingekort, al dan niet terecht.

Maar ik heb de eerste keer op de EE gewacht, en zal nu niet anders doen.
Maar dat is persoonlijk.

TJ Weissel
13-09-2008, 23:34
Misschien nog wel meer, er zouden ongetwijfeld minder mensen naar toe zijn gegaan als de films vier uur hadden geduurd.

ot: om nog maar te zwijgen over de problemen in de bioscopen... de film komt over nog meer aktes dus brengt extra kosten met zich mee (zoals bijv.: materiaal, verzending, opslag, verzekering en montagetijd), volgend probleem is volgens mij dat 'n non rewind hooguit 7000meter op de platter kan hebben)

Patrick van den Hul
14-09-2008, 08:36
ot: om nog maar te zwijgen over de problemen in de bioscopen... de film komt over nog meer aktes dus brengt extra kosten met zich mee (zoals bijv.: materiaal, verzending, opslag, verzekering en montagetijd), volgend probleem is volgens mij dat 'n non rewind hooguit 7000meter op de platter kan hebben)

Ok en nu in gewoon Nederlands ;)

NewDust
14-09-2008, 11:24
De EE zijn inderdaad niet perfect, maar de voornaamste reden dat de bioscoopversie's anders zijn is omdat New Line ze niet langer als drie uur wilde per film. Jackson heeft hier toen bij ingestemd op voorwaarde dat hij zijn eigen verlengde versies wilde uitgeven op dvd.

De EE zijn volgens mij wel de films waar de meeste aandacht aan is besteed van alle films die ooit een director´s cut hebben gekregen (op blade runner na misschien). Nieuwe score, complete scenes waar nog effecten voor gemaakt moesten worden, Gollum.

Dan lijkt het me wel dat de EE meer zijn dan alleen een "langere verie". De TC zijn ook goed, hoewel ik zelf de EE op dvd heb en eigenlijk ook alleen die versies op blue ray willen hebben, tenzij ze seamless branching toepassen.

Ik zat zelf ook aan Seamless Branching te denken, maar zoals je al zegde er is een complete nieuwe score gemaakt, dit lijkt mij een probleem, of ze moeten beide complete soundtracks er op zetten.

Patrick van den Hul
14-09-2008, 11:51
Ik zat zelf ook aan Seamless Branching te denken, maar zoals je al zegde er is een complete nieuwe score gemaakt, dit lijkt mij een probleem, of ze moeten beide complete soundtracks er op zetten.

Nee hoor, er is extra score geschreven voor de extra beelden van de EE's. De Limited Edition DVD's zijn ook al voorzien van seamless branching, zo'n uitgave zou ik ook wel graag op blu-ray willen zien. De extra's boeien me niet zo, tenzij er nieuwe zijn. Voor de oude extra's hou ik de DVD EE's wel aan.

NewDust
14-09-2008, 11:58
Nee hoor, er is extra score geschreven voor de extra beelden van de EE's. De Limited Edition DVD's zijn ook al voorzien van seamless branching, zo'n uitgave zou ik ook wel graag op blu-ray willen zien. De extra's boeien me niet zo, tenzij er nieuwe zijn. Voor de oude extra's hou ik de DVD EE's wel aan.

Oke, ik dacht dat de gehele score nieuw was en inderdaad de extra's heb ik ook al op de EE's dus die hoef ik er niet bij. Ook hoef ik niet alle commentaar tracks erbij, tezij dat ook die nieuw zijn (wat ik niet verwacht)

Werner
14-09-2008, 16:36
Zei ik dat? Ik zei alleen dat de EE absoluut niet perfect is, en er zeker minpunten te noemen zijn.

Foei. Ga je mond spoelen met zeep!

BrianB
14-09-2008, 16:56
Hoezo? Het is mijn mening. En je kunt niet ontkennen dat elke toevoeging nodig is geweest voor de film.

Edwin V
04-10-2008, 13:12
http://www.areadvd.de/news/2008/10/04/herr-der-ringe-schon-bald-auf-blu-ray-disc/

Schiet maar eens op met die release!

Idol
05-10-2008, 18:07
Kan niet wachten op de release! laatst nog de dvd geprobeerd maar wat valt dat beeld toch tegen!

Darth Sith Jessie
05-10-2008, 18:12
Kan niet wachten op de release! laatst nog de dvd geprobeerd maar wat valt dat beeld toch tegen!

Valt het beeld van de dvd-uitgave je tegen??
Wat voor dvd-speler of blu-ray speler heb jij dan??

Lex v/d Moolen
05-10-2008, 18:56
Dat is natuurlijk onzin. Voor DVD begrippen heeft LotR een meer dan prima transfer.

Patrick van den Hul
05-10-2008, 20:42
Sterker nog, de LOTR transfers vind ik nog steeds tot de beste OOIT behoren die op DVD zijn verschenen. Idem voor de geweldige DTS-tracks. Beter is echt niet mogelijk op dit medium. Maar dat is juist ook weer een reden om extra uit te kijken naar de BR, die zal namelijk waarschijnlijk ook prachtig zijn!

Nog een vraag trouwens, die misschien al eens aan bod gekomen is:

Door welke maatschappij wordt LOTR uitgegeven in de VS? Dit ivm het al dan niet regiovrij zijn van de uitgave.

Pieter V
05-10-2008, 20:45
Door welke maatschappij wordt LOTR uitgegeven in de VS? Dit ivm het al dan niet regiovrij zijn van de uitgave.
Je bedoelt de DVD's? Die worden door New Line uitgegeven.

Darth Sith Jessie
05-10-2008, 21:03
Sterker nog, de LOTR transfers vind ik nog steeds tot de beste OOIT behoren die op DVD zijn verschenen. Idem voor de geweldige DTS-tracks. Beter is echt niet mogelijk op dit medium. Maar dat is juist ook weer een reden om extra uit te kijken naar de BR, die zal namelijk waarschijnlijk ook prachtig zijn!

Nog een vraag trouwens, die misschien al eens aan bod gekomen is:

Door welke maatschappij wordt LOTR uitgegeven in de VS? Dit ivm het al dan niet regiovrij zijn van de uitgave.

Dat wil ik niet meteen zeggen, maar de transfer is inderdaad wel een topper!

-Jaap-
05-10-2008, 21:08
A-film moet ze t.z.t. gewoon op BD uitgeven, punt.
En waarschijnlijk zijn de US versies van New Line regiolocked, maar dit is geen ramp.
In de UK zal volgens mij Entertainment in Video de BD uitbrengen, net als bij de New Line film ''The Golden Compass''
En in de rest van Europa zal ie ook wel op BD worden uitgebracht, bijvoorbeeld in Duitsland, waar de rechten bij Warner Bros liggen.

En mocht A-film niks doen, dan krijgen ze een stelletje Uruk-Hai's voor de deur.:mrgreen:

Roy de Jong
05-10-2008, 21:17
Ik heb liever dat ze de tijd nemen en met een fatsoenlijke high-def release komen dan
dat ze met een afgeraffelde release komen en een halfjaar later met een re-release.

Joris Springer
06-10-2008, 00:51
Ik heb liever dat ze de tijd nemen en met een fatsoenlijke high-def release komen dan
dat ze met een afgeraffelde release komen en een halfjaar later met een re-release.

Inderdaad, het zou het beste zijn als ze de tijd nemen voor een goede release, zo een film trilogie verdient alle ruimte om groots te worden uitgebracht (maar wel snel aub (6)).

Frenkel
06-10-2008, 05:03
Sterker nog, de LOTR transfers vind ik nog steeds tot de beste OOIT behoren die op DVD zijn verschenen. Idem voor de geweldige DTS-tracks. Beter is echt niet mogelijk op dit medium. Maar dat is juist ook weer een reden om extra uit te kijken naar de BR, die zal namelijk waarschijnlijk ook prachtig zijn!

Nog een vraag trouwens, die misschien al eens aan bod gekomen is:

Door welke maatschappij wordt LOTR uitgegeven in de VS? Dit ivm het al dan niet regiovrij zijn van de uitgave.

"The Fellowship Of The Ring" van A-Film ziet er inderdaad perfect uit, aleen heeft het geluid te kampen met pitch problemen voortkomend uit de PAL versnelling.
De US uitgave heeft geen problemen met het geluid, maar daar ziet het beeld er wat "Washed Out" uit.

Patrick van den Hul
06-10-2008, 08:40
Je bedoelt de DVD's? Die worden door New Line uitgegeven.

Nee, de BD uiteraard. Ik weet dat de DVD's van New Line zijn, maar als ik me niet vergis is New Line onlangs overgenomen, dus ik ben benieuwd hoe het nu zit. Als bijv. Warner ze uitbrengt, zijn ze waarschijnlijk wel regiovrij.

Ik heb in ieder geval geen zin om langer te wachten op versies van A-Film die waarschijnlijk ook nog eens veel duurder zullen zijn, omdat alle BD's in NL nu eenmaal duurder zijn.

NewDust
06-10-2008, 11:13
Volgens mij was er al een New Line release onder Warner, de titel is mij even ontschoten, en die was wel region locked.

Frenkel
06-10-2008, 11:36
Volgens mij was er al een New Line release onder Warner, de titel is mij even ontschoten, en die was wel region locked.

Het probleem is dat de rechten van veel New Line titels in het buitenland bij verschillende uitgevers liggen, met regiocodering als gevolg.
de BD van Sex And The City (the movie) is anderzijds weer regiovrij, dus er valt geen pijl op te trekken

Jurriaan Wittenberg
06-10-2008, 11:42
Nog even over de soundtrack. Volgens mij begon de muziek na de intro van de 1ste film ook anders in de TC tov de EE. Ik heb het dan over de scene dat Frodo in het bos zit en dat Gandalf aan komt rijden. Ik heb van dit stukje altijd gedacht dat de TC beter overvloeide van intro naar film. Verder heb ik even geen idee of dit soort audio veranderingen op het TC gedeelte van de EE vaker voorkomen.

Bij seamless branchen zou je dus per versie een andere audiotrack moeten hebben. Of er moeten ondertussen slimmere methoden zijn om stukjes scene aan elkaar te plakken. DVD was hierin altijd heel erg kritisch tijdens authoring. (zijn ook vaak genoeg problemen mee geweest T2 bijvoorbeeld).
Ik ben bang dat als er (minimaal) 2 lossless audiotracks meegestuurd moeten worden bij zo'n lange film je toch alweer tegen de limieten van zelfs een BluRayDisk50 aan gaat komen. De toegevoegde waarde van een BD zou voor mij namelijk zowel Audio EN Video zijn. Beide moeten super zijn wil ik de TC en EE versies van de DVD's gaan aanvullen.

Overigens ben ik qua inhoud zeker wel fan van de EE versies. Veel meer ents :)

Het uitkomen zal volgens mij nog wel even op zich laten wachten. Ik denk echt wel dat dit pas rond de release van de hobbit film(s) zal zijn. Dit is natuurlijk een mooi marketing moment.

Lex v/d Moolen
06-10-2008, 15:42
Nee, de BD uiteraard. Ik weet dat de DVD's van New Line zijn, maar als ik me niet vergis is New Line onlangs overgenomen, dus ik ben benieuwd hoe het nu zit. Als bijv. Warner ze uitbrengt, zijn ze waarschijnlijk wel regiovrij.


http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/warnerbluinsert.jpg
Zal ws worden uitgegeven door Warner, al zie ik ook nog een New Line logo er naast staan, dus zeker is het niet.

Patrick van den Hul
06-10-2008, 16:13
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/warnerbluinsert.jpg
Zal ws worden uitgegeven door Warner, al zie ik ook nog een New Line logo er naast staan, dus zeker is het niet.

Hmm, warner is meestal regiovrij, maar zoals hierboven vermeld is het icm New Line dus niet altijd zo. Het blijft dus afwachten.

Wel vreemd dat er het logo staat met de subtitel Fellowship of the Ring. Ik hoop niet dat ze de 3 delen weer over 3 jaar gaan spreiden, liever gewoon in 1 keer een box...

Frenkel
06-10-2008, 16:33
Volgens mij was er al een New Line release onder Warner, de titel is mij even ontschoten, en die was wel region locked.

Waarschijnlijk bedoel je "Dark City"
http://whv.warnerbros.com/WHVPORTAL/Portal/product.jsp?OID=49505

Is door warner uitgebracht, maar regiogecodeerd.
Misschien is dit een overgangs titel en worden vanaf heden alle New Line titels gewoon regiovrij uitgebracht.
Op 23 September heeft Warner 2 New Line titels uitgebracht ("Sex And The City" en "Blow") die gewoon regiovrij zijn

Jurriaan Wittenberg
07-10-2008, 08:23
Hey .. hij gaat toch al iets vlotter komen dan dat ik zelf verwacht had.. 2009. Warner schijnt de volgende insert met coming-soons tegenwoordig bij de huidige titels in te voegen:

http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/warnerbluinsert.jpg

Volgens The Digital Bits zijn het zelfs alle 3 die nu gaan komen en niet alleen FOTR.
(BRON: http://www.thedigitalbits.com/#lotrblu)
Van de meeste titels op deze insert zijn al data beschikbaar en duurt het ook zeker niet lang meer. Hopelijk dus voor LOTR ook geen lang wachten meer.

edit: Zoals Jordy terecht opmerkt was LEX me al voor, sorry die had ik net ff gemist! Maar nu dan in ieder geval het plaatje in volle glorie. ;)

Jordy van Buel
07-10-2008, 08:28
Dat stond ook al op de vorige pagina ;)

Claudio Santulli
07-10-2008, 10:54
Ik wacht liever wat langer, want ik wil alleen maar de EE.
Dus als alleen de originele versies worden uitgebracht, pas ik!

TJ Weissel
07-10-2008, 13:00
Mogen ze wel opschieten.... 2008 is nog maar kort...

Voor mij must haves:

The Wizard of Oz (Doubledip)
Woodstock (Doubledip)
Gone With The Wind
King Kong (Als het de 1933 versie is)

misschien nog A Christmas Story!

verypsb
07-10-2008, 16:44
Iets meer info...

http://www.blu-ray.com/news/?id=1881

Patrick van den Hul
07-10-2008, 16:54
Ik denk dat ik me maar in ga houden en de LOTR films niet herkijk tot de blu-ray releases in Q4 2009. Dan is de herkijkbeurt op blu-ray extra leuk!

Lex v/d Moolen
07-10-2008, 16:56
Dat duurt mij te lang, ik zal ze zeker nog wel een keer kijken :)

Dennis Oosterhuis
07-10-2008, 17:12
Pfff...het vierde kwartaal van volgend jaar? Da's nog lang man! :shock:

Patrick van den Hul
07-10-2008, 18:04
Liever wat langer wachten op mooie uitgaves met de TC en EE versies, minstens dezelfde hoeveelheid extra's en natuurlijk betere beeld- en geluidskwaliteit, dan dat er dit jaar al iets uit zou komen wat tegen gaat vallen.

Smooth-J
07-10-2008, 18:07
Niemand heeft het hier volgens mij laten vallen, maar mogen we mischien ook hopen op een giftset??

Edwin V
07-10-2008, 18:23
Van mij hoeven er niet allerlei toeters en bellen bij, die heb ik nog wel van de EE DVD giftsets en al die andere releases. Als de EE maar mooi op BD wordt gezet met de beste beeld en geluidskwaliteit, meer hoef ik niet, misschien een mooie verpakking dan nog.

TJ Weissel
07-10-2008, 18:24
De EE's waren mij al prijzig genoeg, via de upscaler zijn deze ook erg goed te doen, dus ik laat de Blu-ray gewoon aan mij voorbij gaan.

Roy de Jong
07-10-2008, 18:32
ik laat de Blu-ray gewoon aan mij voorbij gaan.

Ik zie het over een jaar nog wel, bedenktijd zat :mrgreen:

Dennis Oosterhuis
07-10-2008, 18:33
Liever wat langer wachten op mooie uitgaves met de TC en EE versies, minstens dezelfde hoeveelheid extra's en natuurlijk betere beeld- en geluidskwaliteit, dan dat er dit jaar al iets uit zou komen wat tegen gaat vallen.
Mijn post was vooral het antwoord op jouw post dat je ze tot die tijd niet wilde kijken... ;) :p

Claudio Santulli
07-10-2008, 20:05
Ik zie het over een jaar nog wel, bedenktijd zat :mrgreen:


De EE's waren mij al prijzig genoeg, via de upscaler zijn deze ook erg goed te doen, dus ik laat de Blu-ray gewoon aan mij voorbij gaan.

Leef even mee! :confused:


Stel,...als hij over een tijdje..., hmm..., laten we zeggen, eh.., ongeveer half februari, opeens heel mooi ligt te wezen in de winkel.
In z'n mooie glanzende, of als je dat mooier vindt matte doch luxe uitvoering.
En ook nog eens voor een toch redelijke prijs!
The Extended Editions


Wat doe je dan ? :neutral: !!


En als je antwoord dan nee is....,


Geloof er niks van! :nono:



( Eh.., en neem van het bovenstaande..., maar niks serieus)



Het is natuurlijk wel een ideale trilogy om uit te melken.
En dat zal ook zeker gebeuren, met en zonder beeldjes
De eerste releases zullen dan vast niet de mooiste zijn.

De vraag is dan eerder,
zijn het zo meteen toch de standard edition, kan ik dan de verleiding weerstaan.
Dan wordt het hele verhaal toch een beetje anders!
Dan weet ik het nog zo net nog niet, hoe verleidelijk ze ook zullen zijn :bier:

Beezztie
07-10-2008, 20:34
Leef even mee! :confused:


Stel,...als hij over een tijdje..., hmm..., laten we zeggen, eh.., ongeveer half februari, opeens heel mooi ligt te wezen in de winkel.
In z'n mooie glanzende, of als je dat mooier vindt matte doch luxe uitvoering.
En ook nog eens voor een toch redelijke prijs!
The Extended Editions


Wat doe je dan ? :neutral: !!


En als je antwoord dan nee is....,


Geloof er niks van! :nono:



( Eh.., en neem van het bovenstaande..., maar niks serieus)



Het is natuurlijk wel een ideale trilogy om uit te melken.
En dat zal ook zeker gebeuren, met en zonder beeldjes
De eerste releases zullen dan vast niet de mooiste zijn.

De vraag is dan eerder,
zijn het zo meteen toch de standard edition, kan ik dan de verleiding weerstaan.
Dan wordt het hele verhaal toch een beetje anders!
Dan weet ik het nog zo net nog niet, hoe verleidelijk ze ook zullen zijn :bier:

De extended editions op Blu-ray, wow, zal ik zeker niet kunnen weerstaan. Daar zal ik zeker een avond / nacht voor uittrekken!:mrgreen:

Pieter Kleine
07-10-2008, 22:14
Ik heb LOTR al gezien op 720p en dat was al een gigantische verbetering t.o.v. de dvds, duis de blu-ray op 1080p komt er absoluut in mijn collectie.

Patrick van den Hul
07-10-2008, 22:18
De mensen die blijven beweren dat de blu-ray er niet beter uit zal zien dan de DVD via de upscaler, hebben waarschijnlijk nog nooit een blu-ray gezien, in ieder geval niet een van referentieniveau. :mrgreen:

johnsmeets
07-10-2008, 22:32
intresse is daar maar ik wacht op recensies van zowel de beoordelaar en paar klanten
indien reference beeld en geluid dan kost het gewoon weer pegels amen

RUNNER79
08-10-2008, 08:05
Bij deze prachtige films vindt ik het absoluut niet erg om te double-dippen, zeker niet met de hoop op (deels) nieuwe extra's.

Ik wacht ook liever wat langer op een goede release dan een snelle 'afgeraffelde' release. Al heb ik er wel vertrouwen in dat PJ die schijfjes niet zomaar de deur uit laat gaan (y)

Cinemaniac
11-10-2008, 11:18
King Kong (Als het de 1933 versie is)

Het is inderdaad de '33 versie. De twee remakes zijn van Universal.

TJ Weissel
11-10-2008, 21:49
Het is inderdaad de '33 versie. De twee remakes zijn van Universal.

Duidelijk (y)

Frank
12-11-2008, 18:45
Our good friend Bill Hunt is at it again, and today he has more information regarding the upcoming release of the 'Lord of the Rings' films. This bad news is that when Warner delivers the films sometime late next year, they will be of the theatrical versions of the films. The good news is that this decision was made because director Peter Jackson wants to save the extended versions for a super Blu-ray boxset to be released near the theatrical release of 'The Hobbit'.

With the original extended cut box sets being of the utmost quality, I have high hopes that Jackson will once again produce a magnificent Blu-ray box set for the extended cuts of the film. Until then (which will be about two years if 'The Hobbit' stays on schedule, enjoy the theatricals cuts on Blu-ray sometime next year.

Bron: www.blu-ray.com (http://www.dvd.nl/forum/www.blu-ray.com).

freaky
12-11-2008, 18:50
Wel spijtig dat we langer moeten wachten op de extended edities, die mijn voorkeur toch dragen. Bioscoopversie op blu ray laat ik aan me voorbij gaan.

rogue
12-11-2008, 19:04
De hamvraag is: hoe gaan ze de beeldjes van de giftsets in HD uitgeven ;).

-Jaap-
12-11-2008, 19:07
De extended's uitstellen, grrrrrrrrrrrrrr.
Ik heb deze mooie triologie expres niet op DVD gekocht, omdat ik ze graag op BD wil.
Die giftsets kunnen me weinig schelen, ik wil gewoon goed beeld en geluid.
Als ik de extra's wil zien, leen ik wel van iemand de DVD's.

rogue
12-11-2008, 19:13
De extended's uitstellen, grrrrrrrrrrrrrr.
Ik heb deze mooie triologie expres niet op DVD gekocht, omdat ik ze graag op BD wil.
Die giftsets kunnen me weinig schelen, ik wil gewoon goed beeld en geluid.
Als ik de extra's wil zien, leen ik wel van iemand de DVD's.
Dan wil je ze blijkbaar net kopen, want ze zijn al een héle tijd uit op DVD (y).........

-Jaap-
12-11-2008, 19:17
Ik ben er pas later mee in aanraking gekomen.
Ik heb de extended's wel gezien, uiteraard, samen met iemand die de DVD's had meegenomen.

Patrick van den Hul
12-11-2008, 19:28
De extended's zijn ook redelijk perfecte DVD. Die zijn nu alledrie samen voor 25e te koop (R2UK) of ongeveer 50e (R2NL), het duurt nog wel even dus voordat de BR's uitkomen.

Ik laat de TC's op blu in ieder geval zeker aan me voorbijgaan.

Dennis Vansant
12-11-2008, 20:40
Ach, als fervent LOTR-verzamelaar zal ik waarschijnlijk double dippen, maar hopelijk is de prijs van de theatrical BDs al een stuk verlaagd wanneer de EE uitkomt.

Lex v/d Moolen
12-11-2008, 20:49
Ach, als fervent LOTR-verzamelaar zal ik waarschijnlijk double dippenMe too. :) Heb op DVD al 3 verschillende versies.

Pascal Barroso
12-11-2008, 21:03
Me too. :) Heb op DVD al 3 verschillende versies.

Me 3. En ik kan nu wel zeggen ik laat ze liggen, maar als ze dalijk in de rekken staan graai ik ze toch weer mee.

Neil
12-11-2008, 21:12
Laat de theatrical ook aan mij voorbij gaan.

RUNNER79
13-11-2008, 07:45
Double dip for me! :smile:

Bettina
19-11-2008, 16:01
ik denk dat ik toch wacht op de extended versions.
Of de anderen moeten voor een mooie prijs te krijgen zijn. dan ga ik waarschijnlijk toch overstag

crocs
21-11-2008, 22:39
Extended Blu-ray's voor mij. Dat ik en de rest van de wereld ietsje langer moeten wachten. Het zijt zo. Als ze maar verschijnen op Blu-ray.

Fonzie
21-11-2008, 22:53
Hmm, vind het eigenlijk zonde om mijn extended boxen weg te doen... staan zo mooi naast elkaar :( ik moet eerst nog zien hoe ze ze uitbrengen, of het een beetje waardig is aan de films. als het gewoon blauwe standaard doosjes worden, zonder een speciaal tintje eraan, dan fu** dat beter beeld en beter geluid (vind sowieso de dvd versies ontiegelijk goed met DTS en een foutloos beeld) maar dan hou ik dus lekker mijn boxen ;)

AntS
22-11-2008, 08:05
Meer info over de release van de extended editions van Lord of the Rings.

The reason the extende editions are being kept in check is because director Peter Jackson wants to save the extended versions for a super Blu-ray boxset to be released near the theatrical release of The Hobbit, which is aiming to have its first installment in theaters in 2010 with the sequel following in 2011.

Info:
http://www.ropeofsilicon.com/article/hobbit-talk-lord-of-the-rings-on-blu-ray-and-chat-with-del-toro-yourself

Conclusie: het duurt nog wel even voor dat de extended uit zal komen. Kunnen we nog even sparen.;)

Cheers

Lorre
22-11-2008, 12:13
Voor deze maakt het echt niet veel uit of ze hem nu eind volgend jaar uitbrengen of pas bij de release van The Hobbit part 1. Het wachten is nog te lang xD

Lex v/d Moolen
22-11-2008, 12:48
Sequel Hobbit in 2011 in de bios, kan je er van uitgaan dat de EE pas in 2012 gaat komen. Misschien is Blu-ray dan al weer dood. Ik ga nu zeker de theatrical aanschaffen.

Vogeltje29
22-11-2008, 13:05
Sequel Hobbit in 2011 in de bios, kan je er van uitgaan dat de EE pas in 2012 gaat komen. Misschien is Blu-ray dan al weer dood. Ik ga nu zeker de theatrical aanschaffen.

We kunnen niet voorspellen hoe lang blu-ray te leven heeft dus reken maar niet te snel op dat blu-ray in 2012 al dood is.Welke media volgt de blu-ray dan...Downloaden?

Pieter Kleine
22-11-2008, 13:25
to be released near the theatrical release


De eerste Hobbit film wordt in 2010 verwacht in de bioscoop. Vlak daarvoor komt dan de EE edition op blu-ray. Dus dat wordt of eind 2009 of ergens in 2010, afhankelijk wanneer de film in de bios komt. Ik gok op december release van de film. Dus mijn gok: release van de EE blu-ray herfst 2010. Hij wordt natuurlijk vlak voor de bioscooprelease van de Hobbit uitgebracht om zodoende de aandacht voor The Hobbit te stimuleren.



Of course this means that by 2012 there will probably be a super-duper edition including the Lord of the Rings trilogy and The Hobbit and its sequel. So when and where you expect to do your double-dipping is up to you, but you at least are in the know.


Volgens dit citaat uit het bovengenoemde, aangehaalde bericht, komt er dus in 2012 mogelijk een super, de super box uit met o.a. de trilogie en beide Hobbit films.

Lex v/d Moolen
22-11-2008, 13:27
Oh vekeerd gelezen dus, valt dan weer mee :)

Claudio Santulli
22-11-2008, 16:01
2012?

Kan ondertussen dan wel onder een tram komen te liggen! 2012??

Frenkel
23-11-2008, 06:06
2012?

Kan ondertussen dan wel onder een tram komen te liggen! 2012??

In 2012 vergaat de wereld toch al ;)
http://pineut.wordpress.com/2008/08/30/wereld-vergaat-in-2012/

on topic:

op IMDB staat "The Hobbit" gepland voor 2011 en 2012.
Ik hoop zelf ook dat ze LOTR EE zo snel mogelijk uit brengen maar hou er rekening mee dat dit pas in 2011 zal zijn.

Patrick van den Hul
23-11-2008, 09:54
The Hobbit gaat 2011 zeer waarschijnlijk niet redden. de LOTR films zijn ook voornamelijk in 1999/2000 gefilmd en eind 2001 mochten we pas deel 1 beschouwen. Als ze volgend jaar al beginnen met filmen, dan nog lijkt eind 2010 me nogal snel voor een product dat compleet af is.

vick86
23-11-2008, 10:15
The Hobbit gaat 2011 zeer waarschijnlijk niet redden. de LOTR films zijn ook voornamelijk in 1999/2000 gefilmd en eind 2001 mochten we pas deel 1 beschouwen. Als ze volgend jaar al beginnen met filmen, dan nog lijkt eind 2010 me nogal snel voor een product dat compleet af is.

Ligt er helemaal aan wanneer ze beginnen met filmen. Met de laatste twee potterfilms begint men in Februari en die moeten dan eind 2010 (deel 1) en medio 2011 (deel 2) uitkomen. Als men volgend jaar begint zal de het eerste deel van de hobbit dus makkelijk in 2011 uit kunnen komen. 2010 lijkt mij niet haalbaar tenzij de productie in een stroomversnelling komt...

Claudio Santulli
23-11-2008, 10:52
Worden er dan weer 3 delen tegelijk gefilmed!

Overigens wacht ik wel, heb ik bij de dvd's ook gedaan!
Alleen de EE vervang ik!

Frank
23-11-2008, 10:55
The Hobbit zal bestaan uit twee films heb ik begrepen.

Patrick van den Hul
23-11-2008, 11:46
The Hobbit zal bestaan uit twee films heb ik begrepen.

Dat is nog maar de vraag, afhankelijk van hoe het schrijfproces verloopt. Er is inderdaad de intentie om twee films te maken, maar als het niet lukt om voor de 2e film een goed script op papier te krijgen, dan wordt het gewoon 1 film.

Dennis Vansant
26-11-2008, 11:56
Dat is nog maar de vraag, afhankelijk van hoe het schrijfproces verloopt. Er is inderdaad de intentie om twee films te maken, maar als het niet lukt om voor de 2e film een goed script op papier te krijgen, dan wordt het gewoon 1 film.
Ik kan het totaal verkeerd hebben, maar dat dacht ik niet. De deal met MGM is rond, er is een budget voorzien voor twee films en het ziet er niet naar uit dat men daar nog onderuit zal kunnen. Nu, ach, het is ook al gebeurd dat er drastische veranderingen gebeurden toen films al aan het draaien waren, dus alles kan nog. Denk maar aan cruciale cast switches: Fellowship was al enkele weken aan het draaien toen Stuart Townsend (Aragorn) werd vervangen door Mortensen. Contracten betekenen weinig als er genoeg geld tegenaan gegooid wordt om ze te annuleren :)

Patrick van den Hul
26-11-2008, 13:19
Ik heb het ook maar van een pietluttig persoontje: de regisseur en schrijver :twisted:

Filmgek
11-12-2008, 01:54
dan wacht ik nog maar een paar jaar.
de EE zijn de beste versies. ik ga ze binnenkort wel weer eens kijken nu ik een blu-player heb.
o nee, ik heb de R1 natuurlijk, want het geluid is verkl..t op de R2.
(zie hele oude threads hierover, mijn posting vindt je bij mijn commentaren als één van mijn 1e reacties hier, 6 dec. 2004)
( http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=582223&postcount=125 en het vervolg van de commentaren bij deze topic, oud nieuws voor de meesten)

weet je? ik gooi ze wel door de upscaler van mn AV-receiver. en over n paar jaar ben ik wel klaar voor de blu-ray.

en wat downloaden betreft.... er blijft altijd een markt bestaan voor de collectors. en dat zijn wij. dat blijft. er is altijd een grote groep mensen die dit gewoon fysiek in de kast wil hebben........ "just....knowing that it's there. "

MaartenFerguson
06-02-2009, 23:51
hallo,

weet iemand al of ze nou werkelijk uitkomen op blue ray en wanneer??

Frank
07-02-2009, 07:57
Ze komen tegen het einde van het jaar uit.

Jurriaan Wittenberg
10-02-2009, 08:11
Ze komen tegen het einde van het jaar uit.
Hmm .. ik dacht eigenlijk tegen het einde van VOLGEND jaar (2010) pas... kan ff geen bron vinden.

Lorre
10-02-2009, 10:53
Dit jaar zou Warner (dankzij de fusie Warner en New Line) al de bioscoopversies uitbrengen op Blu-ray.

Pieter Kleine
17-03-2009, 22:39
http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#031609

December 2009 vermoedelijk

Marc T.
17-03-2009, 23:16
http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#031609

December 2009 vermoedelijk

Het zal tijd worden met die films zeg.

BASIL
17-03-2009, 23:25
Voor de Extended Editions zullen we nog zekers tot 2012 moeten wachten. Dus zo goed nieuws is het ook niet.:sad:

Jordy van Buel
17-03-2009, 23:28
Tja, kale BR versies zullen het dan worden, ook een beetje jammer inderdaad maar financieel gezien natuurlijk begrijpelijk. PJ wil gewoon graag Ultimate Editions uit gaan brengen dus daar wil ik best nog wat jaartjes op wachten :p

Neil
18-03-2009, 00:21
2012 is wel heel erg ver weg, dan maar voor de theatricals inderdaad.

Lorre
18-03-2009, 05:57
2012 is idd nog veel te lang wachten, maar er zit niets anders op. De bioscoopversies laat ik aan me voorbijgaan.

Martino
18-03-2009, 13:45
Same here! De koe wordt weer goed gemolken...

Michael Hamers
18-03-2009, 13:53
Damn wat is dat nog lang wachten. Tot 2012!! En als we de Maya's mogen geloven staat ons op de wereld iets groots te gebeuren in december 2012. Zou het de release van LotR:EE op BR zijn? :-P Laten we hopen dat de wereld iig niet vergaat, anders zien we ze nooit op BR...

BASIL
18-03-2009, 18:54
2012 is idd nog veel te lang wachten, maar er zit niets anders op. De bioscoopversies laat ik aan me voorbijgaan.

Dat ga ik ook doen. Één plusplunt, de blu-ray's zullen ondertussen goedkoper zijn. :lol:

Varg
18-03-2009, 19:38
Dat ga ik ook doen. Één plusplunt, de blu-ray's zullen ondertussen goedkoper zijn. :lol:

Ja of we zijn dan al bij een ander soort medium aanbeland ;)

Claudio Santulli
18-03-2009, 23:34
Zou ook niet slim zijn als ze nu zouden zeggen Maart 2010
De gewone versies moeten ook nog over de toonbank!

Dan maar 2012 dan is de verleiding groter, zien we straks wel verder! ;-)

Kan ook zijn dat de Maya's toch gelijk hebben! :-)

Patrick van den Hul
19-03-2009, 06:31
Zit wat in Claudio, maar 2012 is wel absurd ver weg, het is serieus niet ontdenkbaar dat tegen die tijd de opvolger van BD alweer is aangekondigd.
Bovendien, financieel is het ook niet alleen maar interessant voor de studio, BD's zullen ook goedkoper zijn over 3 jaar.

BrianB
19-03-2009, 08:53
Lijkt me erg stug, werd Blu-Ray al in 2003 aangekondigd? Ik ga gewoon voor de Theatrical Editions. Die heb ik nooit op dvd gehad.

Daan de G.
19-03-2009, 10:00
Ik koop ze beiden, de TE's zijn al geweldige films op zich en verzacht de pijn van het wachten !

Claudio Santulli
19-03-2009, 11:41
Ik ga nu heel hard zeggen dat ik alleen voor de EE ga.
En zometeen waarschijnlijk gewoon de verleiding niet kunnen weerstaan! :mrgreen:
Noem het zelfspot of kennis. (6)

Dennis Oosterhuis
19-03-2009, 12:03
Ik ga nu heel hard zeggen dat ik alleen voor de EE ga.
En zometeen waarschijnlijk gewoon de verleiding niet kunnen weerstaan! :mrgreen:
Noem het zelfspot of kennis. (6)
Inderdaad, my thoughts exactly... :mrgreen:

Dennis Vansant
19-03-2009, 15:46
Ik geef anders gewoon toe dat ik ga double-dippen hoor :p

Dennis Oosterhuis
19-03-2009, 16:08
Ik geef anders gewoon toe dat ik ga double-dippen hoor :p
Ik zit nog in een semi-ontkenningsfase... :p

Marc T.
19-03-2009, 16:36
In 2012 is er bijna weer een opvolger van blu ray waarschijnlijk...
Wat weer een gedoe met die films zeg. Die extra's zal toch iedereen een zorg zijn? Die hebben we allemaal al bij de EE's zitten. Dus gewoon de films uitbrengen! Dat het in totaal 5/6 jaar moet duren zeg. Dat is bijna net zo lang als het maken van de films zelf :S

Lex v/d Moolen
19-03-2009, 16:43
Ik geef anders gewoon toe dat ik ga double-dippen hoor :p

Heb het altijd al aangegeven, de eerste uitgave komt hier direct in huis. :-P


Wat weer een gedoe met die films zeg. Die extra's zal toch iedereen een zorg zijn? Die hebben we allemaal al bij de EE's zitten. Stilletjes hoop ik nog altijd op wat deleted scènes en bloopers. Want hoe uitgebreid de EE's ook waren, die zaten er niet bij.

Dennis Oosterhuis
19-03-2009, 21:03
Stilletjes hoop ik nog altijd op wat deleted scènes en bloopers. Want hoe uitgebreid de EE's ook waren, die zaten er niet bij.
Dat terwijl er toch zeker wel genoeg materiaal beschikbaar zal zijn, alleen al vanwege alle grappen en grollen van Billy en Dominic... :)

Patrick van den Hul
20-03-2009, 08:32
Dat terwijl er toch zeker wel genoeg materiaal beschikbaar zal zijn, alleen al vanwege alle grappen en grollen van Billy en Dominic... :)

Dat is gewoon fun inderdaad, maar deleted scenes zou ik nog meer waarderen. Daar ben ik erg benieuwd naar.

Rogier Burghout
20-03-2009, 09:08
Dat is gewoon fun inderdaad, maar deleted scenes zou ik nog meer waarderen. Daar ben ik erg benieuwd naar.


Nog meer beeldmateriaal, is 12 uur aan film niet genoeg? ;) Jammer dat het segment met de cameo van Tom Bomadil nooit is gefilmd vanwege tijdgebrek. Dit is toch best een groot stuk in het boek. Qua "pacing" snap ik het echter weer wel, want in het boek houdt het ook erg op. Maar de cameo had ik wel leuk gevonden :)

Patrick van den Hul
20-03-2009, 09:23
Nog meer beeldmateriaal, is 12 uur aan film niet genoeg? ;)

Kort antwoord: Nee :twisted:

Lang antwoord: De films zijn zo lang genoeg, maar dat wil niet zeggen dat ik niet graag buiten de film om in de vorm van extra's, zoveel mogelijk extra beelden zie.

Jurriaan Wittenberg
20-03-2009, 09:51
Hmm ... ik heb haast het idee dat ik een van de weinigen ben die beide films dermate verschillend beleefd dat ik ze gewoon beide wil hebben. Zeker de combinatie van andere muziek bij sommige scenes maakt voor mij dat ik bijvoorbeeld bij de opening van deel 1 al in een heel andere stemming kom bij de TE dan bij de EE.

Patrick van den Hul
20-03-2009, 10:12
Zeker de combinatie van andere muziek bij sommige scenes

Kun je daar wat meer over zeggen? Is me eigenlijk nooit opgevallen :-P
Zelf heb ik de TC-versies nooit meer bekeken sinds ik de EE's heb.

Een hieraan gerelateerde vraag is nog: Welke versie is eigenlijk de DC? Of is dat geen van beide? Ik dacht dat de EE feitelijk ook de DC is, maar weet dit niet zeker.

Dennis van H.
20-03-2009, 10:26
De EE zijn indd de DC. Peter Jackson stemde toe de films in te korten voor bioscoop vertoning, op voorwaarde dat New Line hem de films in hun volledige vorm op dvd zou laten uitbrengen.

RUNNER79
20-03-2009, 13:04
Ik zeg:

DIP DIP :lol:

http://www.sweetmania.co.uk/images/new/double_dip_Orange.gif

BrianB
20-03-2009, 17:02
Kun je daar wat meer over zeggen? Is me eigenlijk nooit opgevallen :-P
Zelf heb ik de TC-versies nooit meer bekeken sinds ik de EE's heb.

Een hieraan gerelateerde vraag is nog: Welke versie is eigenlijk de DC? Of is dat geen van beide? Ik dacht dat de EE feitelijk ook de DC is, maar weet dit niet zeker.

Peter Jackson heeft juist altijd gezegd dat hij de TC zijn versie vindt. De EE (anders had het wel een Director's Cut geheten?) zijn extra's voor de fans.

Patrick van den Hul
20-03-2009, 17:53
Peter Jackson heeft juist altijd gezegd dat hij de TC zijn versie vindt. De EE (anders had het wel een Director's Cut geheten?) zijn extra's voor de fans.

Ik zie nu 2 tegengestelde reacties, kan iemand uitsluitsel geven?
Mij staat er ook iets van bij dat Jackson de TC als DC ziet, omdat de pacing daar beter is dan in de EE's.
Zelf prefereer ik dan weer de EE's, omdat bepaalde zaken daarin veel meer worden uitgediept. Bovendien doen de extra scènes kwaliteit niet onder voor de rest en passen ze naadloos in het geheel. Ik zou niet eens meer van alle scènes kunnen benoemen welke nu bij de EE horen en welke niet.

BrianB
20-03-2009, 18:40
Inderdaad, tempo en ritme zijn vrij belangrijk voor Peter Jackson. Zie ook de uitgebreide versies voor Braindead, Heavenly Creatures en The Frighteners. Ook voor die films geldt dat de korte versie zijn voorkeur heeft.
Natuurlijk is het niet zo dat hij de EE versies compleet waardeloos vindt, hij heeft er tenslotte veel tijd aan besteedt.

Dennis Oosterhuis
20-03-2009, 18:47
De T.C.'s zijn PJ's favoriet, inderdaad vanwege het tempo. Volgens mij geeft hij dat ook aan op een featurette op één van de E.E.'s.
Zelf geef ik ook de voorkeur aan de uitgebreide versies. Ondanks de vele extra scenes vind ik het met het tempo wel meevallen en er zitten erg veel scenes tussen die gigantisch veel toevoegen aan het verhaal, het gehele plaatje gewoon nog completer maken. (Denk, om maar even wat te noemen, aan de flashback van Faramir, waarin je voor het eerst de verhoudingen tussen Denethor en zijn twee zoons ziet en de scene waarin duidelijk wordt wat er met Saruman gebeurd na de slag om Helm's Deep.)
Maar van mij mag de film zelfs nog wel wat langer duren, waar blijft de E.E.E.?? :p

Lorre
20-03-2009, 18:51
Het tempo en ritme belangrijk? Bij King Kong heeft hij dan voor mij toch wel de bal mooi misgeslagen. Het eerste uur bleef maar duren op dat schip xD

BrianB
20-03-2009, 19:07
Ze zaten nog geen twintig minuten op dat schip, als je dat al te lang vindt. Die drie uur vlogen voorbij wat mij betreft.

Lorre
20-03-2009, 21:06
Zo zie je dat het tempo voor mij daar enorm werd naar beneden gehaalt xD

Nujja ik blijf erbij. De TC laat ik van deze keer liggen. Mss dat ik ze eens huur om toch ze te aanschouwen in HD, maar ik weiger na het zien van de D.C. nog veel geld uit te geven aan de TC. :-P

Claudio Santulli
20-03-2009, 23:25
De T.C.'s zijn PJ's favoriet, inderdaad vanwege het tempo. Volgens mij geeft hij dat ook aan op een featurette op één van de E.E.'s.
Zelf geef ik ook de voorkeur aan de uitgebreide versies.



P.J. is ook maar een mens!! :mrgreen:
Ik geef de voorkeur aan mijn voorkeur :-)

Dus eigelijk wat jij zegt! :shock:



Maar van mij mag de film zelfs nog wel wat langer duren, waar blijft de E.E.E.?? :p


Offe...., de

Extra, Echt abnormale, Extended Editions!! :| :-)

Dennis Oosterhuis
21-03-2009, 00:19
Offe...., de

Extra, Echt abnormale, Extended Editions!! :| :-)
Je bedoelt de Extra, Echt Enerverende Extended Editions..! :wink:

BrianB
21-03-2009, 08:18
Nog meer scenes? Kan je dan niet beter het boek gaan lezen :).

Dennis Vansant
22-03-2009, 20:43
De T.C.'s zijn PJ's favoriet, inderdaad vanwege het tempo. Volgens mij geeft hij dat ook aan op een featurette op één van de E.E.'s.
Zelf geef ik ook de voorkeur aan de uitgebreide versies. Ondanks de vele extra scenes vind ik het met het tempo wel meevallen en er zitten erg veel scenes tussen die gigantisch veel toevoegen aan het verhaal, het gehele plaatje gewoon nog completer maken. (Denk, om maar even wat te noemen, aan de flashback van Faramir, waarin je voor het eerst de verhoudingen tussen Denethor en zijn twee zoons ziet en de scene waarin duidelijk wordt wat er met Saruman gebeurd na de slag om Helm's Deep.)
Maar van mij mag de film zelfs nog wel wat langer duren, waar blijft de E.E.E.?? :p
Net zoals bij veel Extended cuts kan ik begrijpen waarom de scènes eruit zijn gehaald. Eigenlijk ben ik niet echt een fan van EE's over het algemeen, dan wel van DC's, die vaak volledig opnieuw gemonteerd zijn. In het geval van LOTR echter zijn de EE's de films zoals ze oorspronkelijk gemonteerd zijn voordat ze noodgedwongen ingekort moesten worden. Ik begrijp in veel gevallen waarom de scènes weggehaald zijn (ik denk vooral aan de Mouth of Sauron), maar het is leuk om ze te zien, vooral als ze zo adembenemend zijn als die in LOTR. In King Kong waren het vooral actiescènes en ik vond de TC al veel te lang, laat staan de EC.

De slechtste "extended cut" ooit: Gladiator. Jezus, wat een ***uitgave is me dat. Dat zijn gewoon de deleted scenes van op de SE terug in de film gemonteerd.

Patrick van den Hul
22-03-2009, 20:52
De slechtste "extended cut" ooit: Gladiator. Jezus, wat een ***uitgave is me dat. Dat zijn gewoon de deleted scenes van op de SE terug in de film gemonteerd.

Buiten dat nog, we hebben het daar maar over een minuut of 5, verdeeld over een heleboel scènes, ik heb nauwelijks het verschil gemerkt...
Het enige nieuwe aan die EE 3disk was de verpakking :roll:

Frank
22-03-2009, 21:20
De EE van Gladiator had ook een hoop nieuwe extra's.

Patrick van den Hul
22-03-2009, 22:13
De EE van Gladiator had ook een hoop nieuwe extra's.

Die waren volgensmij verwaarloosbaar...

Dennis Vansant
23-03-2009, 00:37
De EE van Gladiator had ook een hoop nieuwe extra's.
Poehee hoor, tien minuten wiki en je weet meer over het oude Rome dan die extra's. Hoe het ook zij, mooie featurettes of niet: het is nog steeds crimineel om een nieuwe uitgave zodanig te hypen als EE en "ultieme DVD editie" en hem dan ook nog eens dubbel zoveel te laten kosten als de gewone SE die toen nog perfect te verkrijgen was en ook gewoon een goede uitgave was, ook al was-ie wat oud.

Jurriaan Wittenberg
23-03-2009, 08:28
Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg
Zeker de combinatie van andere muziek bij sommige scenes

Kun je daar wat meer over zeggen? Is me eigenlijk nooit opgevallen :-P
Zelf heb ik de TC-versies nooit meer bekeken sinds ik de EE's heb.

Owh heel simpel (we hebben het over LOTR:FOTR heh!!) :
Je hebt de proloog met de Voice over van Galadriel over de historie van de ring met de oude gevechten enzo. Die is in de TC volgens mij al korter dan in de EE. De EE heeft dan nog de toevoeging van wat activiteiten van Gollum met z'n broertje die de TC niet heeft. Daarna, zou je kunnen zeggen, begint de film pas echt. Namelijk met de scene in de Shire (Gouw) waar Frodo in het bos zit op het moment dat Gandalf arriveert voor het verjaarsfeestje van Bilbo.

De scenes dat Frodo in het bos zit en net iets later dat hij samen met Gandalf aan komt rijden in het dorp bevatten andere muziek. Maar he tis nou net de muziek die een heel andere stemming geeft waarbij ik zelfs iets heb van: dat vond ik bij de TC toch beter.

Verder ben ik overigens erg blij met de EE's hoor. Ik had bijvoorbeeld het hele gebeuren rond de Ents voor geen goud willen missen.

Ralfers
23-03-2009, 18:37
Poehee hoor, tien minuten wiki en je weet meer over het oude Rome dan die extra's. Hoe het ook zij, mooie featurettes of niet: het is nog steeds crimineel om een nieuwe uitgave zodanig te hypen als EE en "ultieme DVD editie" en hem dan ook nog eens dubbel zoveel te laten kosten als de gewone SE die toen nog perfect te verkrijgen was en ook gewoon een goede uitgave was, ook al was-ie wat oud.

Dubbel zo duur? De EE van Gladiator had ik 2 jaar geleden bij de FRS voor 5 euro gekocht :p

Patrick van den Hul
23-03-2009, 20:56
Dubbel zo duur? De EE van Gladiator had ik 2 jaar geleden bij de FRS voor 5 euro gekocht :p

2 jaar geleden lijkt me heel sterk?
Toen deze uitkwam kostte die in ieder geval 20 euro, en nu volgensmij nog steeds 10.

Ralfers
23-03-2009, 21:31
2 jaar geleden lijkt me heel sterk?
Toen deze uitkwam kostte die in ieder geval 20 euro, en nu volgensmij nog steeds 10.

Het is toch echt al 2 jaar geleden :p Ik zet altijd de datum van aankoop in DVDProfiler, en als ik zo terug kijk was dat 26 februari 2007 :p Dus is echt al 2 jaar geleden dat ik die gekocht heb :) En ik weet ook nog 100% zeker dat dat voor 5 euro was, want ik vind het zelf ook nogal een koopje :p En was nog gesealed ook (FRS Groningen Herestraat :))

Dennis Vansant
23-03-2009, 23:20
Ik heb er zelfs meer dan 20 ballen voor neergeteld. Biggest ripoff EVER.

Daan de G.
24-03-2009, 09:29
Numerous deleted scenes that were left out of the film were compiled onto the DVD release. All scenes with the exception of the mini-film come with an exclusive Audio Commentoary by Ridley Scott. They are:
A brief scene showing Maximus surveying the cost of the Battle with the Germanians. They are hacked and dying Roman's everywhere.
A brief scene preluding the confrontation of Marcus Aurelius and Commodus. It shows Marcus praying to his ancestors for wisdom.
Friends of Proximo try to get him to bet against his own gladiators. We are also introduced to Hagan, the German in this scene.
Proximo tries to reason with Maximus as to not killing his opponents so quickly but to entertain the crowd.
Maximus watches condemmed Christians executed in the arena as they are fed to the lions.
Lucilla, Gracchus and Gaius have an important meeting in Gracchus' house. They discuss the future death of the Roman People as her brother Commodus is selling the grain reserve to pay for the games. They conclude that Commodus must die.
Commodus, dismayed by the re-appearence of Maximus, attacks a bust of his father with a sword.
Two of the Praetorians that knew of Maximus's escape from Germania, are executed by Commodus. Quintus and Commodus have an argument.
Commodus orders his spies to watch senators and Proximo. Proximo notices one of his followers.
Lucilla realizes that Falco is in league with Commodus.
Praetorians attack innocent civilains by setting them on fire.
There are a whole slew of unused shots and sequences compiled into a short film. Some of those sequences are:
A few new shots of Commodus riding to meet his father along with his entourage.
New footage of Maximus riding to flank the Germanians.
A whole Alternate Sequence of the Death of Maximus's Wife and Son. In this version we see him ride through many different scenes and he overlooks the farm seeing his son getting trampled by horses and his wife screaming. He screams and he reaches forward with his open hand. He pulls it back and there is blood. He cries out loud in pain over the death of his family.
New footage of the Arabs and the Gladiator Training Grounds.
Commodus not-so-warm reception in Rome. We see people graffiting his name on walls.
New footage of the first Gladiator Chain-Gang battle. We see an Alternate Take of Hagen impaling the man on a spike protruding from a wall. We also see that after the battle is over, a huge man wearing a mask walks out and kills the wounded.
Hagan in a bath accompained by exotic women.
Germanian Ground Battle footage of Maximus fighting of many Germanians!

Dit lijstje mag van mij part terug komen in de film, dan zou het een echte EE zijn (Gladiator hé ;)) Meerendeel zit er namelijk niet in en dat zijn behoorlijk interessante scenes. Vooral de scene na het eerste gladiatoren gevecht.

Anyway, sorry voor de offtopic ;)

Jordy van Buel
24-03-2009, 10:04
Inderdaad, graag weer ontopic :)

Dennis Vansant
24-03-2009, 12:38
Het tempo en ritme belangrijk? Bij King Kong heeft hij dan voor mij toch wel de bal mooi misgeslagen. Het eerste uur bleef maar duren op dat schip xD
+1 :mrgreen:

Mr Magic
26-03-2009, 15:00
Voor alleen de TC's op BD zou ik niet gaan double dippen...

Dat zou ik wel doen als ze dit jaar bijvoorbeeld een seamless branching versie van de TC en EE uitbrengen (zoals op de Limied Editions) maar dan zonder extra's.

Als ze dan drie jaar later een Ultimate Edition uitbrengen heb ik daar wel een double dip voor over :)

Albert Kostwinder
26-03-2009, 15:39
Ja hoor, als het de TC is hoef ik hem niet..........:roll:
Al korten ze hem in voor blu ray. Dit is DE trilogie die ik MOET hebben....(6)

Mr Magic
26-03-2009, 17:24
Nou, als ik zo de diverse reactie's op andere (internationale) forums lees, roept 80% van de mensen dat ze de BD's niet gaan kopen als er alleen de TC op komt te staan.

Probleem is natuurlijk dat forum-gebruikers meestal een stuk mondiger zijn dan de doorsnee consument. Ben bang dat Warner/New Line zich hier niets van aan zal trekken en dat er inderdaad genoeg mensen zijn die de BD's gewoon gaan kopen ook al staat alleen de TC erop.

Kunnen we niet ergens een petitie beginnen? :)

BrianB
26-03-2009, 19:23
Forum-gebruikers zijn ook zwaar in de minderheid, dus daar zal Warner zich niets van aantrekken. En er zullen genoeg mensen zijn die roepen dat ze de films niet kopen, maar of ze het ook daadwerkelijk niet doen is de vraag. Waarschijnlijk koopt een groot deel de films alsnog. Een petitie beginnen lijkt me ook overbodig, de originele Theatrical Cut moet toch beschikbaar zijn?

maniac e
27-03-2009, 12:30
Blijf het schande vinden dat ze niet de extended versions uitbrengen zoals het hoort.
Ze zoeken het maar uit ik koop hem niet, ga niet 2 keer die dingen op blu-ray kopen.

Frank
27-03-2009, 12:51
Ze brengen de extended editions ook uit, alleen niet direct. Ik zie het probleem niet zo.

Albert Kostwinder
27-03-2009, 13:06
+1

Sinds wanneer zijn theather cuts schandalig? :?

Als ik LOTR had geschoten kregen jullie ook eerst maar de Theather cut en dan pas de Dir. cut op Blu ray hoor.... :twisted:

Claudio Santulli
27-03-2009, 13:12
+1

Sinds wanneer zijn theather cuts schandalig? :?

Als ik LOTR had geschoten kregen jullie ook eerst maar de Theather cut en dan pas de Dir. cut op Blu ray hoor.... :twisted:

Nee dat zie je verkeerd,

Ik zou dan zelfs nog eerst nog de EEEE op dvd opbrengen. (a lá Disney/Lucas stijl)
Cashen.............:-)
Vervolgens jaarlijks het hele circus herhalen op BD. :mrgreen:


Als je het zo bekijkt.
Wat een mazzel hebben we toch dat we dit jaar al een LOTR mogen verwachten! (6)

Albert Kostwinder
27-03-2009, 13:30
Misschien krijgen we de dir cuts op vhs tape bij de blu ray om ons lekker te stangen??:mrgreen:

Patrick van den Hul
27-03-2009, 14:11
Ze brengen de extended editions ook uit, alleen niet direct. Ik zie het probleem niet zo.

Het probleem zit enerzijds in het feit dat de EE's al bestaan, gemonteerd zijn en alles, waarom ze dan op de plank houden?
Daarnaast ligt de geplande release voor de EE blu-rays wel héél ver in de toekomst.

Frank
27-03-2009, 15:47
Het probleem zit enerzijds in het feit dat de EE's al bestaan, gemonteerd zijn en alles, waarom ze dan op de plank houden?
Daarnaast ligt de geplande release voor de EE blu-rays wel héél ver in de toekomst.
Marketing en opbouwen van de vraag?

Dennis Vansant
27-03-2009, 16:08
Marketing en opbouwen van de vraag?
Zo kun je het ook noemen natuurlijk :p

Maar inderdaad, het is natuurlijk allemaal gefocust rond maximale opbrengst.

Patrick van den Hul
27-03-2009, 16:11
Marketing en opbouwen van de vraag?

Dat snap ik ook wel, maar dat was je vraag ook helemaal niet, je vroeg wat het probleem was? Nou, dit is het probleem.

Frank
27-03-2009, 16:13
Ik vroeg inderdaad wat het probleem was en jij hebt aangegeven wat dat voor jou inhoudt.

Varg
15-04-2009, 22:38
Dat wordt dus nog een jaar wachten...:roll:

John Tak
15-04-2009, 22:40
...en meteen ook weer de start van een nieuwe uitmelksessie... op 22 sept. a.s.

http://www.hdmoviesource.com/catalog/images/imagecache/lord%20of%20the%20rings.jpg (http://www.hdmoviesource.com/catalog/product_info.php?products_id=2950)
Lord Of The Rings Trilogy (http://www.hdmoviesource.com/catalog/product_info.php?products_id=2950)
(Theatrical Editions)(Blu-ray)(Pre-order/TBA)(Region ABC)
[MSRP $99.98]$99.98 $76.99http://www.hdmoviesource.com/catalog/images/pixel_trans.gif
US/CA MANUFACTURED DISC - Plays in REGION A.B.C Players.///


Het wachten is natuurlijk op het moment dat iedereen deze versie gekocht heeft, zodat ze daarna de Special Extended Editions uit kunnen brengen...

Deze laat ik dus mooi nog even liggen. Controle. Zucht. Puf. Inademen. Rustig uitademen. :)

Werner
15-04-2009, 22:42
*kuch* http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55749

John Tak
15-04-2009, 22:47
*kuch* http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55749
Ja ja, ok :oops:

Kreeg net 10 min terug zo'n reclamemailtje met die datum en dacht het meteen even uit het raam te brullen :wink:

Pieter V
15-04-2009, 22:50
http://www.amazon.com/gp/product/B000X9FLKM?tag=theimportforu-20

Jordy van Buel
15-04-2009, 23:08
Ik had het niet voor niets verplaatst John ;)

Jordy van Buel
16-04-2009, 09:34
http://www.theonering.net/torwp/2009/04/15/31783-lotr-blu-ray-box-set-revealed-on-amazon/

Opvallend dat dat verder nog niemand was opgevallen, toch wel leuk ;)

Albert Kostwinder
16-04-2009, 09:42
22 september 2009?? Hmmm, dat schiet al op dus....

Heb totaal geen zelfcontrole ben ik bang...:)

Michael Hamers
16-04-2009, 12:53
22 september 2009?? Hmmm, dat schiet al op dus....

Heb totaal geen zelfcontrole ben ik bang...:)

Ik ben bang dat ik ook niet kan wachten en dus op BR ook ga dubbeldippen :-P

CrimsoNl
16-04-2009, 17:08
http://www.hdmoviesource.com/catalog/product_info.php?products_id=2950

Dubbel dippen dus...

Jordy van Buel
16-04-2009, 17:09
http://www.hdmoviesource.com/catalog/product_info.php?products_id=2950

Dubbel dippen dus...

Kijk eens een paar posts boven je ;)

CrimsoNl
16-04-2009, 17:15
Kijk eens een paar posts boven je ;)

Even snel toegevoegd, geen tijd genomen om te checken of het nog wel relevant was...
Extended editions pas bij release Hobbit?
Ik zal het in het vervolg beter bijhouden...:oops: ;p

Hier trouwens ook mensen van mening dat de special effects van King Kong op Blu-Ray een beetje door de mand vallen (het greenscreen/bluescreen gevoel haalde me regelmatig uit de "illusie")? Maak me een beetje zorgen over LOTR op dat gebied...

Daan de G.
16-04-2009, 17:57
Even snel toegevoegd, geen tijd genomen om te checken of het nog wel relevant was...
Extended editions pas bij release Hobbit?
Ik zal het in het vervolg beter bijhouden...:oops: ;p

Hier trouwens ook mensen van mening dat de special effects van King Kong op Blu-Ray een beetje door de mand vallen (het greenscreen/bluescreen gevoel haalde me regelmatig uit de "illusie")? Maak me een beetje zorgen over LOTR op dat gebied...

Bij King Kong viel het me reuze mee, terwijl ik het in de bioscoop meer vond opvallen, het was dan ook de digitale versie. Bij LOTR maak ik me geen zorgen, die heeft op bijna alle vlakken uitmuntende special effects en dat was King Kong niet zo.

Pieter Kleine
16-04-2009, 22:46
Box ziet er heel leuk uit. Het wordt blijkbaar een 7 disc set. Ben benieuwd naar de extra's.

Pieter V
16-04-2009, 23:22
http://www.theonering.net/torwp/2009/04/15/31783-lotr-blu-ray-box-set-revealed-on-amazon/

Opvallend dat dat verder nog niemand was opgevallen, toch wel leuk ;)
Opvallend, die Amazon.com link, met boxart? Diezelfe link staat twee posts boven je. :razz:

Jordy van Buel
16-04-2009, 23:44
Opvallend, die Amazon.com link, met boxart? Diezelfe link staat twee posts boven je. :razz:

Duhhhh, die heb ik dus doorgemaild naar theOneRing.net :) Ik bedoelde dat het niemand van theOneRing.net nog was opgevallen.

johnsmeets
17-04-2009, 10:54
ik ga eens kritisch de recensies afwachten als deze uit is gggrrr....
en anders maar nog een paar jaar wachten zucht...
Ik wil de film zoals ik hem op dvd extension versie heb,geen kortere versie, de extra,s intreseren mij geen biet

Martin van Tuijl
17-04-2009, 11:36
Laat ik in nou net in september jarig zijn :mrgreen:

Patrick van den Hul
17-04-2009, 11:38
TT even aangepast.

Albert Kostwinder
17-04-2009, 11:39
Natuurlijk zijn de EE nog ff wat lekkerder, maar om nu de neus op te halen voor de tc op blauw. Dacht het niet...Ga echt niet jaren wachten tot eindelijk de EE uit komt op blu ray.. Tegen die tijd ben je de tc al weer vergeten, ook financieel.

Idem zal wel voor Star Wars op gaan ben ik bang. So what, kan er niet mee zitten. DAn eerst maar de bios uitvoering.....zo erg is het allemaal niet... Zijn echt titels die mijn bank plunderen....gheghe.. :)

Martin van Tuijl
17-04-2009, 11:57
Dacht het niet...Ga echt niet jaren wachten tot eindelijk de EE uit komt op blu ray.. Wellicht komt die EE wel sneller dan we vermoeden. Laten we het hopen iig. Lig er ook niet wakker van, zoals vermeld ben ik een paar dagen na de release in september jarig, dus ik maak vast wat ruimte in de kast ;)

Patrick van den Hul
17-04-2009, 12:10
PJ heeft zelf aangegeven dat de EE's voorlopig niet komen toch?

Martin van Tuijl
17-04-2009, 12:21
PJ heeft zelf aangegeven dat de EE's voorlopig niet komen toch?Ach, er wordt zoveel gezegd en geschreven. Zaken/geruchten veranderen met de dag. Geduld is een schone zaak ;)

Patrick van den Hul
17-04-2009, 13:46
Ach, er wordt zoveel gezegd en geschreven. Zaken/geruchten veranderen met de dag. Geduld is een schone zaak ;)

Zeker, maar dit is niet de eerste de beste natuurlijk.

Michael Hamers
17-04-2009, 17:39
PJ heeft zelf aangegeven dat de EE's voorlopig niet komen toch?

Ik denk dat de filmmaatschappij hierin meer te vertellen heeft als een regisseur...

Jordy van Buel
17-04-2009, 19:00
Ik denk dat de filmmaatschappij hierin meer te vertellen heeft als een regisseur...

Nou, dat weet ik zo nog niet hoor :p

AgentSmith
17-04-2009, 19:09
Dan wordt het voor mij een 4 double dip :(

Patrick van den Hul
17-04-2009, 20:05
Ik denk dat de filmmaatschappij hierin meer te vertellen heeft als een regisseur...

De regisseur heeft volgensmij in veel gevallen wel het veto-recht hoor.
Andersom heb je natuurlijk gelijk, een regisseur kan nog zo graag willen dat zijn films op blu-ray uitkomen, maar zonder de maatschappij aan zijn kant zal het niet lukken.

johnsmeets
17-04-2009, 21:44
is de theatrical versie dan zoveel korter als de extended kwa film???

Jordy van Buel
17-04-2009, 21:53
557 minutes / 9:17 hours (Theatrical)
683 minutes / 11:23 hours (Extended Edition)

Ja dus.. + de Extended Editions kijken een stuk prettiger omdat er bepaalde stukjes in zijn gestopt die net even wat meer uitleg geven of, vooral voor de fans, net dat kleine detail laten zien.

johnsmeets
17-04-2009, 22:01
mmmhhh damn (als je het dus alleen over de films hebt 3 stuks zonder de extras)scheelt dat 126 minuten Kanonnen dat is rond de 42 minuten per film
Damn Damn Damn
Dan moet deze versie toch wel torenhoog de hemel worden ingeprezen wil een grijs haar op mijn hoofd er uberhaupt aan denken deze te bestellen

Daan de G.
17-04-2009, 23:23
Heb je de EE's nog nooit gezien dan? Vooral de 2e en 3e film hebben baat bij de extended, ze voegen echt ontzettend veel toe!

Toch ga ik gewoon eerst voor de TC's, aangezien de EE's pas over enkele jaren komen. LOTR was in de bioscoop al geweldig en zal de magie weer helemaal terug brengen op de blauw schijf!

johnsmeets
18-04-2009, 09:38
ik heb het even nagekeken en uitgerekend ik heb schijnbaar de tc versie op dvd lol
dus ik weet niet wat ik mis tot nu toe ahum

Roy de Jong
18-04-2009, 12:25
Als deze straks op BR uitgebracht zijn in 24P heb je ook geen last meer van de versnelling, en duren ze nog langer!! :)

Jurriaan Wittenberg
20-04-2009, 09:28
Ondanks dat het evident is dat er een flink tijdsverschil zit tussen de EE's en TC's met flink wat toevoegingen in scenes en subplots wil ik wel even aanmerken dat een flink gedeelte van dit tijdverschil ook zit in de SUPERlange aftitelingen voor de 3 EE's. Hierin zijn namelijk alle namen van de Online LOTR fanclubleden opgenomen. Howard Shore heeft dan ook niet voor niets hele nieuwe stukken muziek voor onder andere de aftiteling gecomponeerd.

Daan de G.
20-04-2009, 09:39
Aftiteling duurt inderdaad iets van 10 minuten ofzo. Maar de toegevoegde scenes bij elke films zijn wel meer dan 30 minuten.

*TIMMIE*
20-04-2009, 09:52
Ondanks dat het evident is dat er een flink tijdsverschil zit tussen de EE's en TC's met flink wat toevoegingen in scenes en subplots wil ik wel even aanmerken dat een flink gedeelte van dit tijdverschil ook zit in de SUPERlange aftitelingen voor de 3 EE's. Hierin zijn namelijk alle namen van de Online LOTR fanclubleden opgenomen. Howard Shore heeft dan ook niet voor niets hele nieuwe stukken muziek voor onder andere de aftiteling gecomponeerd.

Was die vermelding niet alleen bij deel 1?

Jurriaan Wittenberg
20-04-2009, 09:57
Was die vermelding niet alleen bij deel 1?
Volgens mij hadden alle 3 de delen een lange aftiteling jah. Maar op deze maandag heb ik het me allemaal niet even helder voor de geest :-P.

BrianB
20-04-2009, 10:06
Het zit bij alledrie de delen, en duurt wel langer dan tien minuten (ik dacht twintig, maar dat weet ik niet helemaal zeker). Ik heb het ook een keer gekeken. Niet omdat m'n naam erbij stond, maar vanwege de extra muziek. Daarna nooit meer :).

SuperDre
20-04-2009, 19:00
Hier trouwens ook mensen van mening dat de special effects van King Kong op Blu-Ray een beetje door de mand vallen (het greenscreen/bluescreen gevoel haalde me regelmatig uit de "illusie")? Maak me een beetje zorgen over LOTR op dat gebied...

Nou, ik vondt dat ook al bij de DVD versie....

Maaruh, ik wacht rustig op de Extended versies en dan nog wat langer tot de prijs daarvan gedaalt is, want ik heb nog zo'n 30 euro per stuk uit gegeven voor de DVD extended versies en dat doe ik dus nooit meer.. ik kijk voorlopig dan nog wel de dvd versie..

JCL
20-04-2009, 20:40
Even snel toegevoegd, geen tijd genomen om te checken of het nog wel relevant was...
Extended editions pas bij release Hobbit?
Ik zal het in het vervolg beter bijhouden...:oops: ;p

Hier trouwens ook mensen van mening dat de special effects van King Kong op Blu-Ray een beetje door de mand vallen (het greenscreen/bluescreen gevoel haalde me regelmatig uit de "illusie")? Maak me een beetje zorgen over LOTR op dat gebied...

Daar heb je geen Blu-Ray voor nodig hoor... Kong was prachtig, maar zoals je al aangeeft greenscreen/bluescreen was ongelovelijk slecht, echt bagger. Ook de animatie wordt op het einde écht slecht. De eindscene lijkt wel uit Toy Story te komen. Ongelovelijk jammer. Leek wel of het geld op was op het eind...

Lorre
20-04-2009, 21:34
De stadscénes vond ik dan net sterker dan sommige jungle scénes op gebied van CGI.

Jordy van Buel
21-04-2009, 10:52
Anger Brewing Over LOTR Blu-Ray Release

Joel writes: Check out these review comments from people on Amazon (http://www.amazon.com/Lord-Rings-Picture-Theatrical-Editions/product-reviews/B000X9FLKM/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1) regarding the blu-ray release of the theatrical editions. There’s a story there how, in this economy, people are angry at New Line for doing the ‘double dipping’ by releasing the theatrical first, and the extended later. It has forced the trilogy down to a 2-star average rating. I’ve not seen something quite like this before - love of the film, but such anger over a release/marketing policy. There’s 34 pages of >90% bitter reviews.

Xoanon here: I’m not too sure how much of ‘New Line Cinema’ exists, so venting to them may not help. LOTR is now a property of Warner Bros., and I assume the release schedule is of their doing. One sure fire way to get their attention is to visit this link (http://www.warnerbros.com/main/help/customer_service.html) and send them a kindly worded email expressing your disappointment. You never know, fans made LOTR a hit, and perhaps we can make a difference here as well.

TheOneRing.net

maniac e
21-04-2009, 11:03
Gewoon keihard boycotten die onzin enige manier hoe ze het zullen leren.

Dennis Vansant
21-04-2009, 11:57
Een goede zaak, dit is schandalig. Het bewust achterhouden van materiaal gebeurt veel te vaak en de consument pikt dit gewoon niet meer. Als iedere user op Amazon zich verenigt in algemene boycot heb je een machtig wapen.

Doet me denken aan de Original Cuts van Star Wars die maar niet op dvd komen na 4, 5 dvd releases en enkel verkrijgbaar zijn op Laserdisc. Natuurlijk wil Lucas de oorspronkelijke cuts houden voor één of andere monsterbox, waardoor échte fans soms tot wel 6 keer moeten double dippen. Schandalig is het.

Claudio Santulli
21-04-2009, 12:31
Een goede zaak, dit is schandalig. Het bewust achterhouden van materiaal gebeurt veel te vaak en de consument pikt dit gewoon niet meer. Als iedere user op Amazon zich verenigt in algemene boycot heb je een machtig wapen.

Doet me denken aan de Original Cuts van Star Wars die maar niet op dvd komen na 4, 5 dvd releases en enkel verkrijgbaar zijn op Laserdisc. Natuurlijk wil Lucas de oorspronkelijke cuts houden voor één of andere monsterbox, waardoor échte fans soms tot wel 6 keer moeten double dippen. Schandalig is het.

Ehh, die zijn er inmiddels wel hoor!
Maar dat heeft wel lang geduurt, dus ik snap je punt :-P

Albert Kostwinder
21-04-2009, 12:49
Ehh, die zijn er inmiddels wel hoor!
Maar dat heeft wel lang geduurt, dus ik snap je punt :-P

De original cuts, dus zonder aangepast cgi en zoals ze in de bios zijn vertoond ooit, zijn echt niet op dvd uit. Was het maar waar... :)

Claudio Santulli
21-04-2009, 13:10
Ik zou toch zweren dat deze gelimiteerd echt op dvd zijn uitgebracht.
Ik heb ze zelfs in mijn handen gehad
Zelfs nog in stereo

Ik heb nog de mega CAV LD box dus ik hoefte ze niet





Originele Star Wars-films eventjes op dvd verkrijgbaar

5 mei 2006
Zelfs een groot regisseur kan terugkomen op een eerder genomen beslissing…als zijn fans maar lang genoeg aan zijn kop zeuren!
Star Wars-regisseur George Lucas had jaren en jaren absoluut geen zin om de originele versies van de Star Wars-films uit de jaren zeventig en tachtig op dvd te zetten. In plaats daarvan maakte hij van die rolprenten re-issues die opnieuw in de bioscoop kwamen en daarna op dvd verschenen. De nieuwe versies waren, aldus Lucas, de films zoals hij ze destijds al had willen maken, maar door technische beperkingen was dat toen nog niet mogelijk. Toen de re-issues op dvd verschenen, meldde Lucas dat de originele triologie nooit meer opnieuw uitgebracht zou worden, maar daar komt de regisseur nu dan eindelijk op terug. Mede dankzij het langdurig aandringen door de immense schare Star Wars-fans hebben Lucas en zijn bedrijf Lucasfilm toch besloten de oude versies op zilverkleurige schijfjes te branden. Fans moeten wel snel zijn trouwens, want de nieuwe oude dvd’s liggen vanaf september in de winkels en worden in december al weer uit de schappen geplukt…

bron: http://www.revolvermagazine.nl/index.cfm?CurrentPage=86&menuid=6&product=1080






Deze releases van Bol geven aan dat er twee versies op de dvd staan.
Maar of dat echt correct is!



http://www.bol.com/imgbase0/VIDEOCOVER/FC/8/7/1/2/6/8712626023920.gif (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-4-a-new-hope/1002004004437365/index.html)
http://www.bol.com/nl/static/images/media/videofragment.gif (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-4-a-new-hope/1002004004437365/index.html#product_images)
Star Wars Episode 4 - A New Hope (2DVD) (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-4-a-new-hope/1002004004437365/index.html) | Mark Hamill (http://www.bol.com/nl/c/dvd/mark-hamill/64509/index.html), Harrison Ford (http://www.bol.com/nl/c/dvd/harrison-ford/2688/index.html) & Carrie Fisher (http://www.bol.com/nl/c/dvd/carrie-fisher/63849/index.html)
Dvd | 2 disks | september 2006 | http://www.bol.com/nl/static/images/icons/3.gif http://www.bol.com/nl/static/images/main/icon_rating_40.gif
De Jedi- ridders zijn uitgeroeid en het keizerrijk houdt de galaxy in een ijzeren greep. Een kleine groep rebellen durft het aan terug te vechten door het stelen van de geheime plannen voor het ultieme wapen van het Rijk: de ster...
Meer (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-4-a-new-hope/1002004004437365/index.html)


http://www.bol.com/imgbase0/VIDEOCOVER/FC/8/7/1/2/6/8712626023944.gif (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-6-return-of-the-jedi/1002004004437302/index.html)
http://www.bol.com/nl/static/images/media/videofragment.gif (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-6-return-of-the-jedi/1002004004437302/index.html#product_images)
Star Wars Episode 6 - Return Of The Jedi (2DVD) (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-6-return-of-the-jedi/1002004004437302/index.html) | Mark Hamill (http://www.bol.com/nl/c/dvd/mark-hamill/64509/index.html), Harrison Ford (http://www.bol.com/nl/c/dvd/harrison-ford/2688/index.html) & Carrie Fisher (http://www.bol.com/nl/c/dvd/carrie-fisher/63849/index.html)
Dvd | september 2006 | http://www.bol.com/nl/static/images/icons/3.gif http://www.bol.com/nl/static/images/main/icon_rating_40.gif
Deze speciale gelimiteerde dubbel-dvd bevat naast de nauwgezet gerestaureerde en geremasterde versie ook de originele bioscoopversie van Star Wars Episide VI - Return Of The Jedi. Meer (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-6-return-of-the-jedi/1002004004437302/index.html)


http://www.bol.com/imgbase0/VIDEOCOVER/FC/8/7/1/2/6/8712626023937.gif (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-5-the-empire-strikes-back/1002004004437301/index.html)
http://www.bol.com/nl/static/images/media/videofragment.gif (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-5-the-empire-strikes-back/1002004004437301/index.html#product_images)
Star Wars Episode 5 - The Empire Strikes Back (2DVD) (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-5-the-empire-strikes-back/1002004004437301/index.html) | Mark Hamill (http://www.bol.com/nl/c/dvd/mark-hamill/64509/index.html), Harrison Ford (http://www.bol.com/nl/c/dvd/harrison-ford/2688/index.html) & Carrie Fisher (http://www.bol.com/nl/c/dvd/carrie-fisher/63849/index.html)
Dvd | 2 disks | september 2006 | http://www.bol.com/nl/static/images/icons/3.gif http://www.bol.com/nl/static/images/main/icon_rating_45.gif
Deze speciale gelimiteerde dubbel-dvd bevat naast de nauwgezet gerestaureerde en geremasterde versie ook de originele bioscoopversie van Star Wars Episode V -The Empire Strikes Back. Meer (http://www.bol.com/nl/p/dvd/star-wars-episode-5-the-empire-strikes-back/1002004004437301/index.html)




Prik mij maar lek

Jordy van Buel
21-04-2009, 13:16
Zullen we het even bij LOTR houden? ;)

Albert Kostwinder
21-04-2009, 13:27
Ik zou toch zweren dat deze gelimiteerd echt op dvd zijn uitgebracht.
Ik heb ze zelfs in mijn handen gehad
Zelfs nog in stereo

Ik heb nog de mega CAV LD box dus ik hoefte ze niet







Deze releases van Bol geven aan dat er twee versies op de dvd staan.
Maar of dat echt correct is!




Prik mij maar lek

O ja, is waar ook...gheghe... Tjee, een paar dagen mooi weer en het stijgt alweer naar mijn hersenpan...:mrgreen: (maar ze zijn nooit in optima forma gereleased helaas...)

Ok, dan maar weer on-topic... :)

Claudio Santulli
21-04-2009, 13:34
Dat was de Laatste Opmerking Tenaanzien (Roffel) starwars :mrgreen:

Bottom line uit de offtopic.
Als de fans zich flink roeren en blijven doorzeuren.., dan weet je maar nooit wat dat voor de release van de EE's betekend!

BrianB
21-04-2009, 16:18
Ik vind dit dus zo'n gezeur, echt waar. Je weet wanneer de EE's op Blu-Ray uitkomen, alleen worden de TC's eerst uitgebracht. Nogal logisch. Iedereen die denkt dat elke studio met Blu-Ray in een keer alles uitbrengt snapt het denk ik niet helemaal. Het gaat de studio's nog steeds om geld verdienen.