PDA

Bekijk de volledige versie : Support the WGA Writers Strike!



frank_black
09-11-2007, 23:35
Ik vond het wel goed om er een speciaal topic over te openen:


In de Verenigde Staten is maandagochtend de staking van de scenarioschrijvers begonnen.
Het ultieme overleg van zondag, dat elf uur duurde, leverde niets op. 12.000 Amerikaanse scenaristen staken om meer royalties af te dwingen.

Al maanden onderhandelde de Writers Guild of America (WGA) met de film en tv-producenten, maar dat haalde niets uit. Grootste hindernis was de eis om een groter deel te krijgen als een productie op dvd, internet of mobiele toepassingen zoals gsm’s wordt aangeboden.

Op korte termijn zou de staking vooral gevolgen hebben voor de late night shows van o.a. Jay Leno en Conan O’Brien. Zij moeten elke dag rekenen op de creativiteit van tientallen grapjesbedenkers en tekstschrijvers. Zij zouden meteen moeten overschakelen naar herhalingen.

Voor tv-series zou de staking pas echt gevolgen gaan hebben als het conflict nog maanden zou aanslepen.

De vorige staking van scriptschrijvers dateert van 1988 en duurde 22 weken. De zenders omzeilden die staking door meer en goedkope realityseries uit te zenden.

Steun de schrijvers en zet op de onderstaande site je internet-handtekening:
http://www.petitiononline.com/WGA/petition.html


Om een lijst te zien van de scripts van een aantal series die al klaar zijn (en dus veilig gemaakt kunnen worden), klik hieronder:
http://www.showbizzsite.be/nieuws/detail.asp?iImsNid=48535

Daniƫl V.
10-11-2007, 12:11
Bij deze: handtekening nummer 31629. 8) Goede zaak.

Khonnor
10-11-2007, 13:57
32035....

Vind het niet zo schokkend hoog aantal nog...

Ik wil gewoon mijn serie's terug! :)

Patrick van den Hul
10-11-2007, 14:18
Ik heb uiteraard ook getekend...

chrestomancy
10-11-2007, 14:53
er zijn wel al scripts ter hande, maar ze kunnen ze niet filmen omdat ook de showrunners zijn weggegaan en de hele productie dus gestopt is

intexor
10-11-2007, 15:07
Ik wil gewoon mijn serie's terug! :)

Yep, maakt me werkelijk niet uit wie deze strijd wint, zolang de staking maar snel gedaan is.

Robbie-x
10-11-2007, 19:20
Yep, maakt me werkelijk niet uit wie deze strijd wint, zolang de staking maar snel gedaan is.
Helemaal mee eens