PDA

Bekijk de volledige versie : hulp gevraagd opstellen shortlist



jollykart
11-11-2007, 11:18
Beste audio liefhebbers,

Ik heb de eer gekregen om rear speakers te gaan selecteren voor mijn vader. De vorige tv (Philips) had een 5.1 decoder ingebouwd met bijpassende tokki wokki speakers. Na 4 jaar heeft de Philips het al begeven dus is die vervangen voor een mooie Sony lcd.
Aangezien hij 75 wordt en de oude stereo Denon receiver wat kwalen begint te krijgen hebben we besloten om een 5(7).1 receiver en rear speakers cadeau te geven. De keuze is gevallen op de DENON AV 2307. Die kan ik voor 679 kopen en biedt weinig minder dan zijn 200 euro duurdere opvolger 2308.

Voor een center is geen ruimte en de rears mogen hooguit formaat boekenplank zijn met een diepte van max 20cm. De front speakers zijn geweldige B&W DM7. Dit zijn speakers uit 1978 waar eind jaren 80 geupdrade tweaters ingezet zijn.
Het budget voor de rear speakers is ongeveer 150 euro per stuk. Ik weet dat dit niet in verhouding staat met de fronts maar het is een forse stap vooruit op de vorige tv speakers. Aangezien dit idee pas laat ontstaan is heb ik nog maar twee weken de tijd. Ik hoop dus dat jullie me op weg kunnen helpen met een shortlist zodat ik volgende week op luistertocht kan. Wat smaak betreft wil ik het liefste dat het aansluit op de B&W sound. Hij hoort het niet meer heel exact maar ik kom er natuurlijk ook wel eens op bezoek:-). Met name de diepte van 20cm gaat een uitdaging worden merk ik.

Links naar eerdere topics zijn ook welkom.

Alvast super bedankt voor het helpen bij een fantastische 75ste verjaardag.

Vincent25
11-11-2007, 23:19
Hi,

Ik zou eens kijken naar de Monitor Audio Radius 90.. Heel mooi open geluid en passen makkelijk in de maten die jij vraagt. Het zijn wel pure effect speakers dus missen wel een gedeelte van het frequentiegebied aan de onderkant.

Mvg

Vincent

jollykart
14-11-2007, 06:53
Ok bedankt, ik ga eens kijken hoeveel ze missen tov een standaard boekenplank speaker.