PDA

Bekijk de volledige versie : Guide+ upc digitaal en g-link?



gecko265
14-11-2007, 19:20
Ik ben nieuw op het gebied van digitale tv. Heb kort geleden UPC digitale tv aangesloten, op mijn home cinema set. Mede vanwege het zeer slechte :sad: analoge signaal van UPC.
Op zich ben ik nu super tevreden:grin: met de beeldkwaliteit op mijn tv.
Het lukt me ook wel om een digitaal programma op te nemen op mijn harddisk recorder (pioneer DVR 550H-S). Echter nu komt het probleem. Ik kan dit alleen doen door handmatig een tijd af te stellen en als zender AV1 in te stellen.
Er zit echter Guide+ op mijn dvd speler. Op zich heel handig, echter als ik hiermee een programma wil opnemen neemt hij altijd op via het (slechte) analoge signaal.
is het mogelijk om guide+ te koppelen met mijn UPC box?
er zit G-link op zowel mijn harddisk recorder als mijn receiver. Kan ik daar misschien wat mee?
ik heb namelijk geen idee wat G-link verder inhoudt....:confused:

Alvast bedankt voor de reacties

Ruud Vorstermans
16-11-2007, 22:52
Ik ben nieuw op het gebied van digitale tv. Heb kort geleden UPC digitale tv aangesloten, op mijn home cinema set. Mede vanwege het zeer slechte :sad: analoge signaal van UPC.
Op zich ben ik nu super tevreden:grin: met de beeldkwaliteit op mijn tv.
Het lukt me ook wel om een digitaal programma op te nemen op mijn harddisk recorder (pioneer DVR 550H-S). Echter nu komt het probleem. Ik kan dit alleen doen door handmatig een tijd af te stellen en als zender AV1 in te stellen.
Er zit echter Guide+ op mijn dvd speler. Op zich heel handig, echter als ik hiermee een programma wil opnemen neemt hij altijd op via het (slechte) analoge signaal.
is het mogelijk om guide+ te koppelen met mijn UPC box?
er zit G-link op zowel mijn harddisk recorder als mijn receiver. Kan ik daar misschien wat mee?
ik heb namelijk geen idee wat G-link verder inhoudt....:confused:

Alvast bedankt voor de reacties

Wat GuidePlus is en hoe het werkt kun je volgens mij in je manual lezen en anders op het internet (http://www.europe.guideplus.com/) vinden :twisted:

Als je GuidePlus instelt (dat moet echt in de manual staan) dmv postcode waar je woont, dan aparaat uitschakelen en op standby, dan worden om 02:00, 10:00 en 14:00 uur de gegevens gedownload en daarna kun je aangeven waar de zenders die via AV1 binnenkomen "staan" en kun je dmv één knop via GuidePlus kiezen.

gecko265
20-11-2007, 16:54
Ruud,

ik weet niet zeker of je mijn probleem niet begrepen hebt? Maar mijn probleem is helaas nog niet opgelost met jou antwoord.
ik heb al redelijk wat geprobeerd om heel de zooi aan de gang te krijgen, maar t lukt me via de gangbare weg met alle manuals echt niet.
in het verleden had ik guide+ prima aan de gang via het gewone analoge signaal. prog.gegevens werden gedownload en ik kon opnemen met guide+.

Echter nu heb ik digitale tv van upc en ik krijg het niet voor elkaar om de externe reciever te installeren op mijn dvd speler via G-link. Bij het installeren van de externe reciever vraag guide+ of de zender veranderd op mijn upc box. Dit is niet het geval.

volgende stappen heb ik genomen.

http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/ESW003.nsf/0/F38F94DD649E0DD8C1257267003C2939/$file/QA_NL_Guideplus_step_by_step.pdf?OpenElement

situatie bij mij: volgens mij externe receiver via kabel, merk pace, laten zoeken..
stuurt een stuk of wat IR codes naar upc box...geen reactie van upc box. verspringt dus NIET van zender...
Wat nu??

ligt het soms aan de opstelling van mijn set? er staat namelijk in de handleiding pagina 18
http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.nsf/0/996A97BAF11D4D43C12572CA002185F8/$File/VRC1393_DVR-550H-S.pdf
iets wat ik op zich vreemd vind..

"Belangrijk• Sluit deze recorder niet ‘via’ uw videorecorder, satellietreceiver of andere component op uw TV aan. Sluit elk apparaat altijd rechtstreeks op uw TV of AVversterker/ receiver aan."

geen idee wat ze daar mee bedoelen.

opstelling van mijn setje:

van upcbox naar dvd Scart + coax tv signaal
van upcbox naar tv Scart
van upcbox naar receiver Digitaal audio
van dvd naar tv HDMI
van dvd naar tv Coax tv signaal
van dvd naar receiver Digitaal audio
Van dvd naar voor IR-oog upcbox G-link
van receiver naar tv video-verbinding alleen voor de gebruikers-interface van de receiver. Composiet

ctb
10-12-2007, 20:40
G-link, Tompson UPC mediabox (decoder) met HDVDR Sony
RDR-HX750 met Guideplus.

Ik heb het als volgt aan de praat gekregen:
TV-scart uitgang van decoder verbonden met line1/decoder van de HDVDR. Bij de Systemmenu: basisinstellingen van de Sony HDVDR: Video in/uit: line 1/decoder op RGB gezet (NIET op decoder).
Scart van HDVDR naar TV/AV1 (een panasonic)
g-link kabel met plug in HDVDR en met lampje op/voor de mediabox (als een soort afstandsbediening).
Bij Guideplus: Installatie (niet direct zichtbaar op de balk van Rooster| mijn TV| na Schema, pijltje naar rechts) aangegeven:
Extern Rec1 ja/verder merk Motorola (NIET Thompson; met dank aan Mark Wingelaar op kieskeurig.nl) en bron voor guide: tuner:eurosport).
Na 24 uur met alle apparaten aan, heeft Guideplus alle zenders van UPC Digitaal (incl Film 1) geladen. In Editor van Guideplus kun je bron en zendernummer invoeren (of zender uitzetten).
Nu werkt programmeren via Guideplus om Digitaal op te nemen, incl. TV pauze.
Als je wat digitaal wilt opnemen, dan moet de decoder wel aanstaan, want g-link kan wel de zender verzetten maar niet de decoder aan/uit zetten.
Misschien vormen interactieve zenders nog een probleem, want dat is al zo met de gewone afstandsbediening. G-link werkt immers als een afstandsbediening.