PDA

Bekijk de volledige versie : Harry Potter 4:3 en Widescreen perikelen



Eric van Ballegoie
15-05-2002, 09:36
Harry Potter 4:3 en Widescreen perikelen



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=354)

R. Schaap
15-05-2002, 09:42
Bedankt voor de informatie Eric! Ik zal zeker goed opletten wat ik koop. De widescreen edition komt binnenkort in mijn spelertje...

Alexander de Mol
15-05-2002, 09:45
Ik kan er met mijn pet niet bij...... :(
Wellicht moeten we de bioscopen gaan voorstellen om de bioscoopschermen ook voor 40% af te dekken......

R. Schaap
15-05-2002, 09:47
geeft wel een weird effect inderdaad. Krijg je alleen de acteurs in beeld, geen atributen of achtergronden, daar is geen ruimte voor. Is wel goedkoper voor de maatschappijen

starbuck
15-05-2002, 10:26
ze hadden gewoon die bril wat kleiner moeten maken;)

Kobe_t
15-05-2002, 10:49
Ik moet zeggen dat ze wel weer duidelijk bezig zijn.....
Ik wil graag de widescreen versie........

misschien dat er mensen een tip kunnen geven bij welke winkels deze dadelijk wel te koop zal zijn....
Wel een goede truc om weer 10 Euro meer te vragen voor de DVD.

R. Schaap
15-05-2002, 10:50
www.skyradio.nl
cd shop

zoeken naar harry potter
en voila, met 25% korting
kom je uit op een prijs van 18,74 euro

Jeroen Groot
15-05-2002, 11:04
www.skyradio.nl
cd shop

zoeken naar harry potter
en voila, met 25% korting
kom je uit op een prijs van 18,74 euro
Weet je zeker dat dit de Widescreen is?

EDIT: Sorry, ik zie het al. Maarre, hij kost daar €31.99, dus met korting €23.99 en geen €18.74

R. Schaap
15-05-2002, 11:31
ja, dat was de widescreen, maar idd zoals je al zegt, die prijs is al weggehaald. ik ben volgens mij de enige die hem voor die prijs besteld heeft nu!!! BETER!!!

Tommy Brok
15-05-2002, 11:35
Hij geeft bij mij de prijs €31,99 aan, maar als ik hem in m'n winkelmandje doe geeft ie €24,99 aan! Met korting komt dat dan neer op €18,74! Dus ik zou het nog eens proberen als je hem wil hebben! Behalve schaap dan want die heeft hem al!

Phrenetic
15-05-2002, 11:38
Hmm... ze hebben de prijs weer teruggezet.
31,99 was de oorspronkelijke pre-order prijs. Gister werd deze echter gewijzigd naar 24,99. Met de 25% kortings actie bij de Sky Radio shop kwam je dan idd uit op 18,74.
Ik (en nog een aantal anderen, zie ook dvdforum.nl) hebben hierover contact opgenomen en er werd gezegd dat de prijs aan de kassa verrekend zou worden. Het lijkt dat ze hier op terug zijn gekomen en dat het verschil nu teruggestort wordt op je bankrekening als je contact opneemt na aankoop. Nu ze de oorspronkelijk prijs weer teruggezet hebben vraag ik me af wat er gaat gebeuren.
Anyway, de Free Record Shop verkoopt de widescreen versie. Wil je zeker zijn, dan bestel je online, anders probeer je het gewoon in de winkel.

R. Schaap
15-05-2002, 11:41
gne gne, ik heb mazzel, want ik heb hem online besteld voor 18,74 euro, dus daar kunnen ze niet onderuit.
dit is een beetje hetzelfde als toen met die 50% fout, toen hadden er ook een aantal (waaronder ik) mazzel met hun bestellingen.

R. Schaap
15-05-2002, 11:47
Hij geeft bij mij de prijs €31,99 aan, maar als ik hem in m'n winkelmandje doe geeft ie €24,99 aan! Met korting komt dat dan neer op €18,74! Dus ik zou het nog eens proberen als je hem wil hebben! Behalve schaap dan want die heeft hem al!

je maakt een fout dragon

idd is hij bij frs.nl 24,99 euro, maar bij frs.nl krijg je GEEN korting.

Bij skyradio.nl krijg je wel korting maar daar is hij 31,99. met korting betekent dat dat je 23,99 euro betaald.

Dus maar 1 euro goedkoper dan bij de frs.nl

Luther Hartog
15-05-2002, 11:49
Schandalige actie weer, ik was sowieso niet van plan om HP aan te schaffen, maar dit soort acties zouden verboden moeten worden.

Tommy Brok
15-05-2002, 11:50
je maakt een fout dragon

idd is hij bij frs.nl 24,99 euro, maar bij frs.nl krijg je GEEN korting.

Bij skyradio.nl krijg je wel korting maar daar is hij 31,99. met korting betekent dat dat je 23,99 euro betaald.

Dus maar 1 euro goedkoper dan bij de frs.nl

Nee, ik heb het nog gewoon over de site van Skyradio! Hij geeft hem bij mij nog mee voor €18,74! Misschien omdat ik hem gisteren al in me winkelmandje heb gedaan!

patje
15-05-2002, 11:54
Ik heb net bij de FRS Harry Potter (widescreen) gekocht voor 24.99 - 10% (coca cola) = 22,49

Je kunt overigens wél duidelijk het verschil zien tussen de 4:3 of widescreen versie.
- Op de widescreen versie zit bovenaan de voorkant een gouden balk met daarin de tekst (widescreen versie)

- Bij de FRS zie je op de prijssticker ook de tekst 4:3 (beeldvullend) staan. Ik weet niet wat er op de sticker widescreenversie staat want die waren nog niet geprijsd

R. Schaap
15-05-2002, 12:10
Nee, ik heb het nog gewoon over de site van Skyradio! Hij geeft hem bij mij nog mee voor €18,74! Misschien omdat ik hem gisteren al in me winkelmandje heb gedaan!

Dus als iemand hem wil, even doorgeven!

vreemd hoor.

starbuck
15-05-2002, 13:14
Ik heb net bij de FRS Harry Potter (widescreen) gekocht voor 24.99 - 10% (coca cola) = 22,49

Je kunt overigens wél duidelijk het verschil zien tussen de 4:3 of widescreen versie.
- Op de widescreen versie zit bovenaan de voorkant een gouden balk met daarin de tekst (widescreen versie)

- Bij de FRS zie je op de prijssticker ook de tekst 4:3 (beeldvullend) staan. Ik weet niet wat er op de sticker widescreenversie staat want die waren nog niet geprijsd

same here, 22.49.

Een fraaie kartonnen verpakking moet ik zeggen met heel duidelijk het verschil tussen widescreen en full screen versie.

SuperDre
15-05-2002, 15:33
Het is *********** gewoon belachelijk dat ze al 2 versies hebben, kost hun alleen maar extra geld... want ze hebben dus tijd/geld gespendeerd aan die 4:3...

Er moet gewoon een verbod komen op 4:3 films (Indien het orgineel niet 4:3 is natuurlijk).. en dat bedoel ik niet als een grapje, er is helaas geen van die schijt politieke partijen die zoiets in hun programma hebben staan...

Jaded
15-05-2002, 16:17
Er moet gewoon een verbod komen op 4:3 films (Indien het orgineel niet 4:3 is natuurlijk).. en dat bedoel ik niet als een grapje, er is helaas geen van die schijt politieke partijen die zoiets in hun programma hebben staan...
Euhm ... en dan klagen dat de partijen niet naar de wensen van de stemmers kijkt zeker?!
Niet overdrijven hé.

Wijze spreuk:
Verander de wereld, begin bij jezelf.

Koop hem dus gewoon niet en laat de 4:3 versie voor mensen die vinden dat ze er wel 'baat' bij hebben.

This may rock your world .... maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn dat 4:3 mooier vinden op hun 4:3 scherm of wie het gewoon geen zak kan schelen.

En er zullen ook mensen zijn die 40 % minder Harry Potter (bij de verplichte aanschaf voor de kinderen) helemaal NIET ERG vinden.

Marco
15-05-2002, 17:11
En er zullen ook mensen zijn die 40 % minder Harry Potter (bij de verplichte aanschaf voor de kinderen) helemaal NIET ERG vinden. En dat bewijs heb ik gezien bij de Blokker. HP 4:3 gaat als zoetje broodjes over de toonbank. Helaas het NL winkel cartel waar AH en Blokker/Bart Smit/E-Pl@za bijhoren denken aan 'hun' doelgroep. Het gezin met kinders.(hokjes geest, denk aan DVD World doelgroep, elders te vinden op dvd.nl) Er zullen vast wel filmliefhebbers met kinderen zijn, maar die worden verwezen naar de FRS/Van Leest en Ro-Disc (om een paar te noemen). Verhoudingswijze betekend dat er meer 4:3 versies in de omloop zijn dan de 2.35:1 widescreen versie. En dat is triest. Want als er 'markt' is voor 4:3!!!!!!!

obiewankanobie
15-05-2002, 17:57
ik heb hem gisteren (dinsdag) al kunnen kopen bij de free record shop in leiden wel de 2.35:1 versie ga hem vandaag ff kijken.

Hanna
15-05-2002, 18:33
gisteren stond ik bij de kassa bij blokker heel blij te zijn met mijn nieuwe dvd-tje (die van potter natuurlijk!)
toen ik bij de kassa kwam zag ik opeens het licht en zag tot mijn verschrikking 4:3 staan! en ik ben nog wel zo goed door iedereen op het forum gewaarschuwd die versie vooral niet te kopen natuurlijk!!!
ik heb de dvd met pijn in mijn hart teruggelegd, maar mijn geduld is beloond:
vandaag heb ik in de outlet-store van de free record shop de widescreen versie kunnen bemachtigen voor maar €22,-!!!
goede tip denk ik dus ook voor iedereen die zo'n winkel van de frs in de buurt heeft zitten: hálen die hap!
ik ben zooo blij ermee haha!
groetjes mensen!:) :p

John
15-05-2002, 21:11
Ik denk dat jullie onderschatten hoeveel mensen in NL nog een 4:3 tv hebben, en tel daarbij het aantal mensen op dat absoluut geen idee heeft wat de term 4:3, 16:9 of zelfs 2.35:1 betekend. En die mensen kopen inderdaad hun DVD bij de AH of Blokker. En die enkele "freak" die dan rondhangt op een dvd forum, tsja, das toch echt de minderheid. Jammer genoeg... Maar in 7 van de 10 gevallen zal toch de dvd (of videoband, veel goedkoper) voor de kinderen gekocht worden.

Jaded
15-05-2002, 21:22
Zie hierboven voor de oorspronkelijke tekst van John.[B][list=1]
Onderschatting hoeveel mensen in NL (en België) nog een 4:3 tv hebben.
Veel mensen weten niet wat 2.35:1 ... 4:3 betekent. 16:9 zal wel meer bekend zijn.
Wegens bekendheid en prijzen kopen veel mensen bij AH of Blokker.
De geïnformeerde dvd-gebruiker is nog altijd een rariteit (waarschijnlijk).
Don't underestimate the power of VHS ...
7 van de 10 kopen deze dvd voor de kinderen.
[/list=1]
John, ik had het niet beter kunnen zeggen. :)

John
15-05-2002, 21:26
John, ik had het niet beter kunnen zeggen. :)


senk joe

en baaj de weej:

ik moet nog wachten op HP - had hem namelijk in preorder bij DVDzone..... doe ik ook nooit meer...... :(

Vincent van der Meer
15-05-2002, 23:22
weet iemand waar die weggelaten scenes zich bevinden, zoek me al 2 uur een ongeluk, ben die puzzles een beetje zat aan het worden...

help pleeze

Sander Haarmans
15-05-2002, 23:25
Heb hem vanmiddag gekocht bij FRS de wide screen versie voor 24,99.:D

Michael Law
16-05-2002, 00:51
John, ik had het niet beter kunnen zeggen. :)

Insgelijks!!

R. Schaap
16-05-2002, 01:46
senk joe

en baaj de weej:

ik moet nog wachten op HP - had hem namelijk in preorder bij DVDzone..... doe ik ook nooit meer...... :(

was hij daar zo duur dan? Ik dacht dat je daar nog 1 of andere bon bijkreeg ofzo?

Berry vd Pluijm
16-05-2002, 07:44
weet iemand waar die weggelaten scenes zich bevinden, zoek me al 2 uur een ongeluk, ben die puzzles een beetje zat aan het worden...

help pleeze

Hier komt een gebruiksaanwijzing: (ik kwam er bij toeval achter)

Je haalt een toverstok op de wegisweg.. Je gaat lessen volgen.. Je klikt op de H (zodat je naar de derde gang gaat). Bij de 3-koppige hond kies je voor de fluit, bij de sleutels zoek je degene op met de gebroken vleugel, bij de flesjes pak je de ronde fles, en uiteindelijk kun je de steen der wijzen pakken. Als je die hebt krijg je een menu met de 7 verwijderde scenes.

mjlfadriaans
16-05-2002, 08:00
Hallo,

Klein vraagje (mijn excuses voor mijn onwetendheid, maar bij dezen dan toch) over dit beeldformaat. Ik heb de 4:3 versie, ik kom er nu dus net pas achter dat er 2 versie's zijn .... wel jammer, maar niet echt iets waar ik super van baal .... ik heb in ieder geval een 4:3 TV, en klaag er eigenlijk nooit over .... 16:9 formaat is er goed op, maar 4:3 net zo goed (ik denk dat we verwend zijn). Maar nu mijn vraag, als ik deze DVD afspeel op een breedbeeld TV met deze versie, dan krijg ik toch gewoon een volgevuld breedbeeldscherm of niet? Die zwarte randen, krijg je toch ook op een breedbeeld TV? .... ehhh .... misschien een domme vraag, maar ik gebruik dus geen beedbeeld-TV, heb duidelijk gekozen voor 4:3 (wel een strak, overigens ook 100 Hz, scherm), maar mocht ik ooit toch op breedbeeld overgaan, dan worden 4:3 DVDs toch gewoon automatisch op goed formaat weergegeven, of niet? Op een 4:3 scherm vind ik die zwarte balkjes wel iets hebben, maar is dat op die breedbeeldschermen zelf ook?

Marco

Maarten van Krimpen
16-05-2002, 08:02
:) Tip: bij de Hollywood Factory, een videotheek in Capelle a/d IJssel, kan je twee DVD's kopen, per stuk 14,95 Euro, en dan krijg je Harry Potter er gratis bij. Tenminste, vanaf 24 mei kan je hem komen ophalen. En natuurlijk is het maar een beperkt aantal DVD's die je kan uitzoeken, maar toch, het zijn absoluut geen B-films!! Met mijn vader heb ik "Under Suspicion" en " the Deer Hunter" gekocht. En dat zijn dus echt geen slechte films dacht ik zo!!!

Raskel
16-05-2002, 08:27
...maar mocht ik ooit toch op breedbeeld overgaan, dan worden 4:3 DVDs toch gewoon automatisch op goed formaat weergegeven, of niet? Op een 4:3 scherm vind ik die zwarte balkjes wel iets hebben, maar is dat op die breedbeeldschermen zelf ook?


Lees dit (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6) maar eens.

Groeten

Kobe_t
16-05-2002, 13:34
Weet iemand of dat ze bij de Makro ook de 16:9 versie hebben ???
Zo ja weet iemand wat die kost daar ????

Oakey
16-05-2002, 13:51
Hallo,

Klein vraagje (mijn excuses voor mijn onwetendheid, maar bij dezen dan toch) over dit beeldformaat. Ik heb de 4:3 versie, ik kom er nu dus net pas achter dat er 2 versie's zijn .... wel jammer, maar niet echt iets waar ik super van baal .... ik heb in ieder geval een 4:3 TV, en klaag er eigenlijk nooit over .... 16:9 formaat is er goed op, maar 4:3 net zo goed (ik denk dat we verwend zijn). Maar nu mijn vraag, als ik deze DVD afspeel op een breedbeeld TV met deze versie, dan krijg ik toch gewoon een volgevuld breedbeeldscherm of niet? Die zwarte randen, krijg je toch ook op een breedbeeld TV? .... ehhh .... misschien een domme vraag, maar ik gebruik dus geen beedbeeld-TV, heb duidelijk gekozen voor 4:3 (wel een strak, overigens ook 100 Hz, scherm), maar mocht ik ooit toch op breedbeeld overgaan, dan worden 4:3 DVDs toch gewoon automatisch op goed formaat weergegeven, of niet? Op een 4:3 scherm vind ik die zwarte balkjes wel iets hebben, maar is dat op die breedbeeldschermen zelf ook?

Marco

Nee, dan had je de widescreenversie moeten kopen. Bij deze 4:3-release is de helft van het beeld erafgeknipt zoals je boven kunt lezen.

John
16-05-2002, 14:12
was hij daar zo duur dan? Ik dacht dat je daar nog 1 of andere bon bijkreeg ofzo?

23,99

bon van 5 euro die je kunt inwisselen als je voor 50 euro of meer besteld...

SuperDre
16-05-2002, 14:40
als ik deze DVD afspeel op een breedbeeld TV met deze versie, dan krijg ik toch gewoon een volgevuld breedbeeldscherm of niet? Die zwarte randen, krijg je toch ook op een breedbeeld TV? .... ehhh .... misschien een domme vraag, maar ik gebruik dus geen beedbeeld-TV, heb duidelijk gekozen voor 4:3 (wel een strak, overigens ook 100 Hz, scherm), maar mocht ik ooit toch op breedbeeld overgaan, dan worden 4:3 DVDs toch gewoon automatisch op goed formaat weergegeven, of niet? Op een 4:3 scherm vind ik die zwarte balkjes wel iets hebben, maar is dat op die breedbeeldschermen zelf ook?

Dat ligt er dus aan, Indien de dvd 2.35:1 is, dan krijg je op de breedbeeld tv ook zwarte balken onder en boven (Maar wel minder als op een 4:3), het probleem zit em nou net in het feit dat een breedbeeld versie 33% meer beeldlijnen heeft dan een 4:3 versie.

Als je een 4:3 versie afspeelt op een breedbeeld tv die standaard is ingesteld, dan krijg links en rechts zwarte balken, bijna alle breedbeeld tv's hebben een soort stand die het beeld inzoemd en daarbij aan de bovenkant en de onderkant iets afhaalt.. Zou je een 4:3 versie afspelen op de breedbeeld stand dan krijg je hele dikke mensen ;)

Zoals ik al zei er moet gewoon een verbod komen op 4:3 versies, want elke dvd speler kan een breedbeeld film omzetten zodatie goed afgespeeld kan worden op 4:3...
Er zijn zelfs dvd's te verkrijgen waarbij een aparte signaal bij zit die de film in 4:3 af kan spelen (mocht je je dvdspeler in pan&scan zetten) terwijl het orgineel dus breedbeeld is.
Mochten ze dat laatste bij alle dvd's doen dan mag van mij 4:3 natuurlijk zeker ook..
En op sommige andere dvd's hebben ze gewoon aan de ene kant de 16x9 versie staan en aan de andere kant de 4:3 versie (The Final Countdown van Indies)..

Wat sommige bedrijven ook doen is een soort pan & scan maken voor 16x9 (Waarbij weer mensen zeggen dat dat die openmatte versie is, maar dat geld dus zeker niet voor al die versies).

VTec
16-05-2002, 14:57
Ik had gisteren deze film gehuurd en het viel me al op dat deze beeldvullende was op mijn breedbeeld televisie. Had dus alleen niet in de gatenkaas dat ik gewoon een gedeelte van de film heb gemist :)

Richard68
16-05-2002, 15:33
Wat denkt Warner nu hier weer mee te bereiken? Als je ook in dit verband ziet met de berichtgeving (zie www.rodisc.nl)over de malafide praktijken van de heren DVD producenten vraag je toch wel af in wat voor een land leven wij?

Warner en ook vele andere procenten blijven bezig om uiteindelijk alleen nog maar veredelde videoversies op DVD uit brengen. De consument wordt behandeld als dom verkoopvee en de detailhandel die betere importversies wil verkopen en dus de keuze bij de consument wil leggen wordt met bijna mafiaachtige praktijken gedwongen alleen nog maar de kwalitatief slechtere DVD's te verkopen.

Waarom in vredesnaam?

Theo B
16-05-2002, 16:36
Ik wil wel even opmmerken dat er ook 4:3 TV-bezitters zijn die alleen films in het originele beeldformaat willen hebben (ikzelf bijvoorbeeld).

Marco
16-05-2002, 17:18
.... 16:9 formaat is er goed op, maar 4:3 net zo goed (ik denk dat we verwend zijn).Verwend?
Orginele beeldformaat is in 2.35:1, dus ik wil alleen de orginele beeldformaat hebben. Zowel op mijn breedbeeld TV als mijn 4:3 TV. Was Potter in 1.33:1, dan was het wat anders. Want dan was het de juiste beeldformaat. Vewend, nee. Zelfs met een 4:3 TV zou je nog steeds de orginele beeldformaat 'moeten' zien (zoals Theo, mezelf en vast nog meer mensen die dat wel doen).

BonzoDuck
16-05-2002, 18:06
MediaMarkt Leeuwarden: vanmiddag om half zes beide versies 19,99 euro

Berry vd Pluijm
17-05-2002, 15:21
Nog even een opmerking over de extra's:

Zoals ik al meer gezegd heb, heb ik de 4:3 versie.

De extra's cd2 zijn wél 16:9 en de verwijderde scenes zijn zelfs 2:35.1

Dat is dan toch best wel jammer, omdat de inleidingen van de extra's dus rechtstreeks uit de film geknipt zijn en je die dan in hun oorspronkelijke formaat te zien krijgt. Juist DAN valt op hoeveel beeldverlies je wel niet hebt.

Avalon
17-05-2002, 21:46
geeft wel een weird effect inderdaad. Krijg je alleen de acteurs in beeld, geen atributen of achtergronden, daar is geen ruimte voor. Is wel goedkoper voor de maatschappijen

Je hebt het kunnen zien bij Atlantis Regio 2 !!
Het is een belachelijk gezicht, als bv Milo een voorwerp laat zien, valt het gewoon buiten beeld !!!!!!

Triest gewoon, wellicht is HP wel een PAN&SCAN ?
Atlantis van alleen SCAN, helaas geen PAN ;-(

Avalon

Hendrik
17-05-2002, 22:15
Die ***gasten bij de blokker in vlissingen vertelden ook even niet dat het om de 4:3 versie ging toen ik hem kocht. Beter gaan ze me morgen mijn geld teruggeven, en anders ga ik voor het eerst in een lange tijd weer ruzie zoeken. ***zooi!

Marco
17-05-2002, 23:35
Die ***gasten bij de blokker in vlissingen vertelden ook even niet dat het om de 4:3 versie ging toen ik hem kocht. Beter gaan ze me morgen mijn geld teruggeven, en anders ga ik voor het eerst in een lange tijd weer ruzie zoeken. ***zooi!
Hmmmm. Heb je er naar gevraagd? Heb je wel goed op de hoes gekeken? Want de widescreen versie is duidelijk onderscheiden van de pan&scan versie.

mjlfadriaans
18-05-2002, 09:27
Hmmmm. Heb je er naar gevraagd? Heb je wel goed op de hoes gekeken? Want de widescreen versie is duidelijk onderscheiden van de pan&scan versie.

Als ze die andere zouden hebben, zou ik zeggen dan moet ruilen geen probleem zijn. Duidelijk onderscheiding inderdaad, maar dan moet je het wel weten! .... ik kom inderdaad op mijn mening terug, aangezien ik niet wist hoe hetgeen er op Widescreen uit ging zien. Ik heb zelf geen Widescreen en ik hoop ook niet dat ze 4:3 schermen eruit gaan gooien. Mochten ze dit gaan doen, vind ik ook dat hier iets aan gedaan moet worden. Ik hoorde namelijk een tijd geleden van een verkoper dat ze die Breedbeeldschermen als enige over willen houden en van de 4:3 af willen .... waarom ze de DVD-markt er dan niet op afstemmen .... of het spreek elkaar tegen, of de informatie klopt niet.

Ik moet ook zeggen dat ik liever een 16:9 zie op mijn 4:3 zie en erg baal dat ik de 4:3 versie heb .... ik weet niet of de Makro de 16:9 versie heeft, ik heb er eigenlijk niet naar gekeken. Het is jammer, maar gebeurd is gebeurd. Misschien dat ik die andere versie toch haal, want ook bij mij steekt het nu toch wel. Ik ben het ermee eens dat er een standaard moet komen, en eigenlijk dus al had moeten zijn, dit is te gek voor woorden. Zorg er anders voor dat die handel gewoon op alle schermen op welk formaat dan ook afspeelbaar is, qua geluid ben ik niet zo'n zeikerd, maar beeld is toch erg belangrijk bij films.

Marco

John
18-05-2002, 17:12
widescreen versie (ook de 4:3) MM Alexandrium R'dam:
18,99

Avalon
18-05-2002, 19:14
Damn !

Waarom is alles zo goedkoop in de randstad ?

Wij betalen hier nog steeds 69 Euro voor een Playstation 2 game :-(

mjlfadriaans
18-05-2002, 20:32
Eric,

Ik weet niet of jullie van DVD.nl beide versie's hebben, maar zou het mogelijk zijn voorbeeldfoto's te plaatsen van hoe de 4:3 eruit ziet op beide beeldschermtypes en tevens ook de 16:9? Ik heb hem net zitten kijken en ik denk dat ik wel doorheb wat bedoeld wordt nu met die 40%. Als ik het goed begrijp zou de 16:9-versie op een 4:3 scherm geen beeldverlies moeten krijgen, en is hetgeen waar bij mij de fout zat, dat ik dacht dat het de instellingen van de apparatuur was, terwijl het puut het formaat waarin het op de schijf staat wat bepaald of je die 40% verliest of niet? (Sorry ik ben een leek op het gebied van dit soort zaken). In ieder geval bedankt voor je antwoord op mijn PM.

Marco

mjlfadriaans
18-05-2002, 20:51
Weet iemand of dat ze bij de Makro ook de 16:9 versie hebben ???
Zo ja weet iemand wat die kost daar ????

Nope die hebben ze niet .... ik ben even van mijn geloof afgevallen .... eigenlijk is het meer, dat ik er nu iets meer van begrijp .... ik heb net ff mijn versie van de Game zitten bekijken .... het is er eentje waar beide beeldformaten op staan .... het scheelt inderdaad echt een hoop .... ik vroeg me altijd al af, waarom ik bepaalde films op mijn DVDs beter over vond komen dan als ik ze op TV zag .... dit is duidelijk het antwoord, je mist gewoon beeld. Weer wat geleerd vandaag. Nu snap ik ook de Widescreen versie's die altijd op video uitkwamen, die begreep ik ook nooit .... kwam omdat ik wat feitjes miste.

Marco

Hendrik
18-05-2002, 20:51
[QUOTE]Originally posted by mjlfadriaans
[B]

Als ze die andere zouden hebben, zou ik zeggen dan moet ruilen geen probleem zijn. Duidelijk onderscheiding inderdaad, maar dan moet je het wel weten! .... \

Ja, ik dacht dus ook even dat ruilen een niet al te groot probleem zou zijn. Ik vandaag voor mijn werk even naar de winkel: sorry, de film is uit de verpakking, dus die kunnen we niet meer terugnemen: zou jij een film willen hebben die uit het plastic is? En als je dan ja zegt weet ze nix terug te zeggen. Maar toch kon ik naar mijn geld fluiten. En ja, je moet inderdaad maar net weten dat er 2 versies waren. En dat had ik niet helemaal door. Kloteblokker in Vlissingen

mjlfadriaans
18-05-2002, 20:57
[quote=mjlfadriaans]


Als ze die andere zouden hebben, zou ik zeggen dan moet ruilen geen probleem zijn. Duidelijk onderscheiding inderdaad, maar dan moet je het wel weten! .... \

Ja, ik dacht dus ook even dat ruilen een niet al te groot probleem zou zijn. Ik vandaag voor mijn werk even naar de winkel: sorry, de film is uit de verpakking, dus die kunnen we niet meer terugnemen: zou jij een film willen hebben die uit het plastic is? En als je dan ja zegt weet ze nix terug te zeggen. Maar toch kon ik naar mijn geld fluiten. En ja, je moet inderdaad maar net weten dat er 2 versies waren. En dat had ik niet helemaal door. Kloteblokker in Vlissingen

Da's jammer om te horen .... en overigens een waardeloos excuus van BLokker. Een echte zaak weet wel hoe ze hiermee om moeten gaan. Sorry dat het niet is gelukt! .... Ik vrees dat ik er toch ook aan moet geloven een 16:9 versie te kopen .... MM Rotterdam is mijn gok. Ik heb net ff The Game zitten bekijken, in tehcnisch oogpunt dan. Die Disc bevat beide schermformaten (dual-disc). Hmmm .... er wordt me een hoop duidelijk. Ik heb dit echt niet geweten, stom eigenlijk .... achteraf vroeg ik me altijd al af waarom ik sommige films op mijn DVDs veel strakker vond dan tijdens TV-uitzendingen .... nu weet ik het, ik miste gewoon wat beeld. Ja, ik ben een leek op het gebied van dit soort zaken, dus na aaaaaaaaaaaaaaaaaaaal die jaren ben ik er toch achter hehehe. Helemaal mee eens nu:

4:3 formaat DVDs --> verboden!!!!!!!!!!!!!!!

Marco

Nathan Strik
19-05-2002, 00:16
ik heb net ff mijn versie van de Game zitten bekijken .... het is er eentje waar beide beeldformaten op staan .... het scheelt inderdaad echt een hoop .... ik vroeg me altijd al af, waarom ik bepaalde films op mijn DVDs beter over vond komen dan als ik ze op TV zag .... dit is duidelijk het antwoord, je mist gewoon beeld. Heel toevallig ben ik bezig met een uitleg over dit probleem. Dus hoe Pan & Scan werkt en hoe de beeldformaten er op de verschillende typen TV´s uitzien.
Ben er hard mee bezig geweest de laatste dagen en ik hoop hem spoedig af te hebben... Ik hou jullie op de hoogte.

Marco
19-05-2002, 12:05
4:3 formaat DVDs --> verboden!!!!!!!!!!!!!!!
Je kan beter zeggen. Alleen orginele beeldformaat. Dus ook het 4:3 formaat. Voorbeelden: Casablanca met Humphrey Bogart (uit 1942) en Citizen Kane van Orson Welles (uit 1941). 2 klassiekers die niet in 'widescreen' zijn geschoten. Orginele filmformaat was 1.37:1

Mich
19-05-2002, 20:40
Heb de DVD op Internet gekocht 23,99 EUR. Staat duidelijk op dat het Widescreen is. Mooie DVD ook. We hebben hem al gezien ... vond hem wel :)
Snap niet waarom widescreen en 4:3 apart zijn. Dit kan perfekt op 1 schijfje.
Heb ook nog lekker een 5,00 EUR bonneke gekregen voor mij volgende bestelling.

Marco
19-05-2002, 22:51
Snap niet waarom widescreen en 4:3 apart zijn. Dit kan perfekt op 1 schijfje.Ik denk dat je minder tevreden zou zijn mbt beeld en geluidskwaliteit. Ook wel belangrijk, waarom een 4:3 uberhaupt uitbrengen. Niks te maken met koters of 4:3 TV's, gewoon de orginele beeldformaat uitbrengen (ongeacht het beeldformaat).

Euphoria
21-05-2002, 18:30
Originally posted by Avalon
[B]Waarom is alles zo goedkoop in de randstad?
Wel eens een huis gekocht in de randstad, een Café bezocht, geparkeert, etc? Inderdaad stukken goedkoper... :rolleyes:


Originally posted by mjlfadriaans
[B]Ik vandaag voor mijn werk even naar de winkel: sorry, de film is uit de verpakking, dus die kunnen we niet meer terugnemen.
De Blokker in Gouda verkoopt geeneens DVD's in de verpakking (wat ik trouwens heel irritant vind). Toch kun je het erop gooien dat je verkeerd bent ingelicht. Vraag gewoon naar de bedrijfsleider en ga op een drukke zaterdag middag veel stampij maken. Binnen de kortste keren is alles geregeld...neem maar van mij aan! ;)

pocor
23-05-2002, 14:47
vandaag dan toch maar naar de Mediamarkt in rotterdam geweest.
HP Widescreen versie: € 18,99
HP gewone 4:3 versie: € 19,99

Enige beperking: slechts 2 dvd's per klant

Groeten Corné

athome
23-05-2002, 17:40
Ik denk dat je minder tevreden zou zijn mbt beeld en geluidskwaliteit. Ook wel belangrijk, waarom een 4:3 uberhaupt uitbrengen. Niks te maken met koters of 4:3 TV's, gewoon de orginele beeldformaat uitbrengen (ongeacht het beeldformaat).

Je kunt toch gewoon op de ene kant 4:3 dubbellaags en op de andere kant widescreen dubbellaags zetten. Wat is dan het verschil tussen 2 losse dvd's die beide alleen op een kant afspeelbaar is.

mjlfadriaans
23-05-2002, 19:04
Je kunt toch gewoon op de ene kant 4:3 dubbellaags en op de andere kant widescreen dubbellaags zetten. Wat is dan het verschil tussen 2 losse dvd's die beide alleen op een kant afspeelbaar is.

Is eventueel ook een optie, maar laat in ieder geval als er maar EEN formaat op staat, dat formaat het originele formaat zijn.

Marco