PDA

Bekijk de volledige versie : Hallucinerende films



Bruce Lee
17-11-2007, 13:50
Wat vinden jullie films, die er echt spacend uitzien?

Mijn keuzes:

2001: A space odyssey (vooral het laatste stuk)
Mullholland drive (sommige stukken met die zwerver)
Blueberry (nog niet gezien, maar ik zag een paar stukjes op youtube en dat zag er echt spacend uit)

intexor
17-11-2007, 13:57
Wat vinden jullie films, die er echt spacend uitzien?

Mijn keuzes:

2001: A space odyssey (vooral het laatste stuk)
Mullholland drive (sommige stukken met die zwerver) --> voeg maar toe: al het werk van David Lynch ;) hij is meester in de creatie van gestoorde droom-scenes
Blueberry (nog niet gezien, maar ik zag een paar stukjes op youtube en dat zag er echt spacend uit) --> echt een hele vreemde film maar valt inderdaad wel zeer goed onder de omschrijving hallucinerende film ;)


Ik zal morgen eens in mijn collectie duiken en zien wat ik zo nog tegenkom aan hallucinerende films.

Smooth-J
17-11-2007, 14:08
Ik zal morgen eens in mijn collectie duiken en zien wat ik zo nog tegenkom aan hallucinerende films.


wel eerst een paddo eten dan he :twisted:

jan_tran
17-11-2007, 14:28
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=11492

intexor
17-11-2007, 14:38
wel eerst een paddo eten dan he :twisted:

Ik vrees dat dan al mijn films hallucinerende films zullen blijken te zijn :D

Maar verder gaan in die andere topic dan? Of gaat het hier specifiek over films met hallucinerende beelden en in dat andere topic toch meer over films die leuk zijn om bij te roken en dergelijke? (Nuja, 90% van de films zal wel overeenkomen ;))

steven van dijk
17-11-2007, 17:01
Jacobs Ladder van Adrian Lyne met oa Tim Robbins.
Flatliners van Joel Schumacher oa Keifer Sutherland, Julia Roberts en het camerawerk is van Jan de Bont.

Bruce Lee
17-11-2007, 17:28
Ik vrees dat dan al mijn films hallucinerende films zullen blijken te zijn :D

Maar verder gaan in die andere topic dan? Of gaat het hier specifiek over films met hallucinerende beelden en in dat andere topic toch meer over films die leuk zijn om bij te roken en dergelijke? (Nuja, 90% van de films zal wel overeenkomen ;))

Jah in dat andere topic meer over welke leuk zijn om te kijken wanneer je gebruikt, hier gaat het meer om echt hallucinerende beelden.

Lex v/d Moolen
17-11-2007, 17:51
Apocalypse Now

mad dog
17-11-2007, 18:31
Fear and Loathing in Las Vegas van Terry Gilliam

RobinB
17-11-2007, 18:58
Tideland, 'Big fish,the fountain (denk ik?)

intexor
17-11-2007, 19:04
Dit is wat ik zelf heb van 2000 tot nu:

Ex Drummer
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind (voor discussie vatbaar)
Big Fish
Irréversible
Solaris (misschien ook een twijfelgeval) ik herinner me niet zozeer veel hallucinerende beelden, maar de film gaat wel over hallucinaties
Donnie Darko ik veronderstel dat een groot konijn ook wel als hallucinant gezien kan worden ;)
The Beach vooral de "videogame" scene
Requiem For A Dream

De rest volgt later wel eens.

Oudlid_X5
17-11-2007, 19:31
Primer (http://www.kaartspelranking.nl/dvd/recensies.php?rec=3081)
The Fountain (http://www.kaartspelranking.nl/dvd/recensies.php?rec=4836)

JJB
17-11-2007, 23:49
Dit is wat ik zelf heb van 2000 tot nu:


Irréversible
.

hmm, deze keuze begrijp ik niet zo goed... misschien dat je hem door het aparte/dronken camerawerk 'hallucinerend' vindt, maar verder is deze film ultra realistisch... weinig hallucierend aan.. imo

intexor
18-11-2007, 12:26
hmm, deze keuze begrijp ik niet zo goed... misschien dat je hem door het aparte/dronken camerawerk 'hallucinerend' vindt, maar verder is deze film ultra realistisch... weinig hallucierend aan.. imo

Tja het gaat hier over hallucinerende beelden, en de manier waarop Irréversible is gefilmd vind ik hallucinerend. Ik dacht dat het onderwerp van de film er niet echt toe deed, gewoon of er sprake is van hallucinerende beelden.